2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti

Publikuota: 2018-12-08
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios žinutės ir „Facebook Stories“ bei vaizdo turinys.

Apie tai, kalbėdamas su investuotojais, pabrėžė šio socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas. Tai turėtų svarbiausia žinia ir rinkodaros bei komunikacijos specialistams.

Pasak p. Zuckerbergo, nuo „Facebook“ įkūrimo pradžios žmonėms visada buvo svarbu bendrauti ir dalintis su kitais savo asmeninio gyvenimo akimirkomis. Tačiau naujausi įmonės tyrimai rodo, kad po truputį keičiasi įprotis, kaip mes bendraujame socialiniuose tinkluose.

Anksčiau „Facebooke“ vartotojai buvo labiau linkę kelti turinį viešai, savo paskyroje. Tuo tarpu dabar vis daugiau lankytojų nori privatumo – bendrauti privačiau, mažesnėse grupėse, rašydami privačias žinutes.

Tai paaiškinama tuo, kad siauresniame rate žmonės jaučiasi komfortabiliau, yra labiau savimi. Jie žino, kad jų įkeltą žinutę mato mažesnis, artimesnis socialinio tinklo lankytojų ratas.

Šią tendenciją puikiausiai įrodo socialiniame tinkle didėjantis sukurtų mažesnių, specializuotų grupių skaičius ir „Facebook Messenger“ susirašinėjimo programėlės populiarumas.

Išnykstančio turinio

Ponas Zuckerbergas, kalbėdamas apie pasikeitusius bendravimo įpročius, išskyrė, kad dabar žmonės labai vertina, kad į „Facebook Stories“ įkeltas turinys gali išnykti iš socialinio tinklo po 24 val.

Šia funkcija kasdien aktyviai naudojasi 300 mln. žmonių, per dieną įkeliama 1 milijardas turinio, nuotraukų, vaizdo įrašų.

Tikriausiai jau pastebėjote padažnėjusius pranešimus iš „Facebook“, kad jūsų draugas, pažįstamas ką tik įkėlė į „Facebook Stories“ žinutę.

Taip socialinis tinklas jums rekomenduoja pažiūrėti x naujieną ir jus skatina išbandyti naują funkcionalumą.

Manau, panašių žinučių ir „Facebook Stories“ atnaujinimų 2019 m. bus daugiau. Bus siekiama, kad kuo daugiau žmonių naudotųsi šia paslauga.

Dalis rinkodaros ekspertų prognozuoja, kad 2019 m. žmonės bus labiau linkę turinį žiūrėti ne savo „Facebook“ naujienu sraute, o tiesiog „Facebook Stories“ srityje. Rinkodaros ir komunikacijos specialistams tai yra gera žinutė, nes šiuo metu „Facebook Stories“ erdvėje konkurencija yra mažesnė. Turiu omenyje, kad dabar dėl didelio žinučių srauto „Facebook“ labai filtruoja, ką ir kiek kiekvienas žmogus pamato ant savo sienos.

Priešingai „Facebook Stories“ kur kol kas žinučių yra mažiau. Todėl „Facebook Stories“ funkcionalumas turi didesnę tikimybę, kad jūsų žinutę žmonės matys dažniau.

Taip pat su „Facebook Stories“ galima sukurti labiau įtraukiantį turinį nei su įprasta žinute. Pvz., jūs įkeliate nuotrauką į „Facebook Stories“, ant jos labai paprastai galite uždėti papildomus efektus, balsavimą, judančius elementus, žmonių emocijas ir pan.

Kalbant apie „Facebook Messenger“ bei bendravimą mažesnėse grupėse, čia „Facebook“ taip pat investuoja ir tobulina funkcijas.

Čia rinkodaros ir komunikacijos specialistams reikėtų būti pasiruošusiems, kad 2019 m. esami ir būsimi klientai tikėsis individualesnio bendravimo ir iš prekių ženklų. Prognozuojama, kad daugiau žmonių norės bendrauti su įmonėmis per „Facebook Messenger“.

Vaizdo turinio

„Facebook“ statistika rodo, kad šios įmonės ekosistemoje sparčiai auga vaizdo peržiūrų skaičius. Socialinio tinklo komanda investuoja nemažai laiko ir pinigų, kad vartotojui vaizdo įrašų žiūrėjimas jų socialiniame tinkle suteiktų daugiau verčių nei „Youtube“ svetainėje.

Šiais metais „Facebook“ skyrė didelį dėmesį produktui „Facebook Watch“. Šio funkcionalumo išskirtinumas – unikalios laidos, serialai, kuriuos galite pamatyti tik „Facebooke“. Vien tik JAV per šiuos metus „Facebook Watch“ populiarumas išaugo 3 kartus.

Ar esate girdėję apie „Facebook“ funkciją – „Watch parties“? Šio funkcionalumo esmė, kad x vaizdo įrašą jūs galite žiūrėti tuo pačiu metu kartu su savo „Facebook“ puslapio ar grupės sekėjais.

Įsivaizduokite, kad lyg žiūrite serialą ir drauge su visais kalbatės, aptariate, kokia ir kodėl x scena labiausiai patiko.

Būtent čia slypi kitas „Facebook“ pranašumas. Kartu su kitais žiūrėdami virtualiai vaizdo įrašą jūs turite galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, bendrauti, aptarti bendrą temą. Toks vaizdo žiūrėjimas tampa prasmingesnis, naudingesnis.

Toliau sparčiai populiarėja „Facebook live“ funkcija, pristatyta 2016 m. Ji suteikia galimybę kiekvienam paprastai, greitai daryti tiesiogines transliacijas su išmaniuoju telefonu ar kompiuteriu.

Ponas Zuckerbergas planuojama, kad 2019 m. vaizdo turinys padės „Facebookui“ uždirbti ir pritraukti naujų socialinio tinklo lankytojų.

Panašiai kaip ir su „Facebook Stories“, įmonė stengsis, kad kuo didesnis ratas žmonių pajustų jų vaizdo turinio išskirtinumus.

Manau, kad 2019 m. daugiau žmonių pradės naudotis „Facebook Watch“, „Watch parties“ bei filmuoti „Facebook live“.

Tuo tarpu rinkodaros ir komunikacijos specialistai žinodamai tai, galės dažniau pasiekti savo esamą bei naują auditoriją. Tai bus įmanoma pasiekti dėl mažesnės turinio konkurencijos. Jeigu kursite vaizdo turinį – didelė tikimybė, kad „Facebook“ jums suteiks didesnį vartotojų pasiekiamumą.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
05:45
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 5

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
Galimybė „LinkedIn“: kalbėti ne darbdavio, o darbuotojų lūpomis Premium

„LinkedIn“ atsiranda daugiau galimybių dalytis naujienomis ir straipsniais, dalykiniais darbuotojų įrašais...

Rinkodara
2018.11.28
„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant...

Rinkodara
2018.11.25
IKEA nuotraukų istorija: atsakas neeiliniam pirkėjų pokštui parduotuvėje 6

Praėjusią savaitę jauna vilniečių pora iškrėtė pokštą ir sostinės IKEA parduotuvėje esančias įrėmintas...

Rinkodara
2018.11.24
Nuo „Facebook“ iki liūdesio ar net depresijos – vienas žingsnis Premium 3

Mokslininkai teigia, kad žmonėms, kurie socialiniuose tinkluose praleidžia pernelyg daug laiko, tai gali...

Rinkodara
2018.11.21
„Ergo“ komunikacijos vadovė Baltijos šalyse palieka bendrovę 8

Po beveik 10-ties karjeros metų „Ergo“ bendrovėje Korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse Lina...

Rinkodara
2018.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau