2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti

Publikuota: 2018-12-08
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
svg svg
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
 

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios žinutės ir „Facebook Stories“ bei vaizdo turinys.

Apie tai, kalbėdamas su investuotojais, pabrėžė šio socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas. Tai turėtų svarbiausia žinia ir rinkodaros bei komunikacijos specialistams.

Pasak p. Zuckerbergo, nuo „Facebook“ įkūrimo pradžios žmonėms visada buvo svarbu bendrauti ir dalintis su kitais savo asmeninio gyvenimo akimirkomis. Tačiau naujausi įmonės tyrimai rodo, kad po truputį keičiasi įprotis, kaip mes bendraujame socialiniuose tinkluose.

Anksčiau „Facebooke“ vartotojai buvo labiau linkę kelti turinį viešai, savo paskyroje. Tuo tarpu dabar vis daugiau lankytojų nori privatumo – bendrauti privačiau, mažesnėse grupėse, rašydami privačias žinutes.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tai paaiškinama tuo, kad siauresniame rate žmonės jaučiasi komfortabiliau, yra labiau savimi. Jie žino, kad jų įkeltą žinutę mato mažesnis, artimesnis socialinio tinklo lankytojų ratas.

Šią tendenciją puikiausiai įrodo socialiniame tinkle didėjantis sukurtų mažesnių, specializuotų grupių skaičius ir „Facebook Messenger“ susirašinėjimo programėlės populiarumas.

Išnykstančio turinio

Ponas Zuckerbergas, kalbėdamas apie pasikeitusius bendravimo įpročius, išskyrė, kad dabar žmonės labai vertina, kad į „Facebook Stories“ įkeltas turinys gali išnykti iš socialinio tinklo po 24 val.

Šia funkcija kasdien aktyviai naudojasi 300 mln. žmonių, per dieną įkeliama 1 milijardas turinio, nuotraukų, vaizdo įrašų.

Tikriausiai jau pastebėjote padažnėjusius pranešimus iš „Facebook“, kad jūsų draugas, pažįstamas ką tik įkėlė į „Facebook Stories“ žinutę.

Taip socialinis tinklas jums rekomenduoja pažiūrėti x naujieną ir jus skatina išbandyti naują funkcionalumą.

Manau, panašių žinučių ir „Facebook Stories“ atnaujinimų 2019 m. bus daugiau. Bus siekiama, kad kuo daugiau žmonių naudotųsi šia paslauga.

Dalis rinkodaros ekspertų prognozuoja, kad 2019 m. žmonės bus labiau linkę turinį žiūrėti ne savo „Facebook“ naujienu sraute, o tiesiog „Facebook Stories“ srityje. Rinkodaros ir komunikacijos specialistams tai yra gera žinutė, nes šiuo metu „Facebook Stories“ erdvėje konkurencija yra mažesnė. Turiu omenyje, kad dabar dėl didelio žinučių srauto „Facebook“ labai filtruoja, ką ir kiek kiekvienas žmogus pamato ant savo sienos.

Priešingai „Facebook Stories“ kur kol kas žinučių yra mažiau. Todėl „Facebook Stories“ funkcionalumas turi didesnę tikimybę, kad jūsų žinutę žmonės matys dažniau.

Taip pat su „Facebook Stories“ galima sukurti labiau įtraukiantį turinį nei su įprasta žinute. Pvz., jūs įkeliate nuotrauką į „Facebook Stories“, ant jos labai paprastai galite uždėti papildomus efektus, balsavimą, judančius elementus, žmonių emocijas ir pan.

Kalbant apie „Facebook Messenger“ bei bendravimą mažesnėse grupėse, čia „Facebook“ taip pat investuoja ir tobulina funkcijas.

Čia rinkodaros ir komunikacijos specialistams reikėtų būti pasiruošusiems, kad 2019 m. esami ir būsimi klientai tikėsis individualesnio bendravimo ir iš prekių ženklų. Prognozuojama, kad daugiau žmonių norės bendrauti su įmonėmis per „Facebook Messenger“.

Vaizdo turinio

„Facebook“ statistika rodo, kad šios įmonės ekosistemoje sparčiai auga vaizdo peržiūrų skaičius. Socialinio tinklo komanda investuoja nemažai laiko ir pinigų, kad vartotojui vaizdo įrašų žiūrėjimas jų socialiniame tinkle suteiktų daugiau verčių nei „Youtube“ svetainėje.

Šiais metais „Facebook“ skyrė didelį dėmesį produktui „Facebook Watch“. Šio funkcionalumo išskirtinumas – unikalios laidos, serialai, kuriuos galite pamatyti tik „Facebooke“. Vien tik JAV per šiuos metus „Facebook Watch“ populiarumas išaugo 3 kartus.

Ar esate girdėję apie „Facebook“ funkciją – „Watch parties“? Šio funkcionalumo esmė, kad x vaizdo įrašą jūs galite žiūrėti tuo pačiu metu kartu su savo „Facebook“ puslapio ar grupės sekėjais.

Įsivaizduokite, kad lyg žiūrite serialą ir drauge su visais kalbatės, aptariate, kokia ir kodėl x scena labiausiai patiko.

Būtent čia slypi kitas „Facebook“ pranašumas. Kartu su kitais žiūrėdami virtualiai vaizdo įrašą jūs turite galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, bendrauti, aptarti bendrą temą. Toks vaizdo žiūrėjimas tampa prasmingesnis, naudingesnis.

Toliau sparčiai populiarėja „Facebook live“ funkcija, pristatyta 2016 m. Ji suteikia galimybę kiekvienam paprastai, greitai daryti tiesiogines transliacijas su išmaniuoju telefonu ar kompiuteriu.

Ponas Zuckerbergas planuojama, kad 2019 m. vaizdo turinys padės „Facebookui“ uždirbti ir pritraukti naujų socialinio tinklo lankytojų.

Panašiai kaip ir su „Facebook Stories“, įmonė stengsis, kad kuo didesnis ratas žmonių pajustų jų vaizdo turinio išskirtinumus.

Manau, kad 2019 m. daugiau žmonių pradės naudotis „Facebook Watch“, „Watch parties“ bei filmuoti „Facebook live“.

Tuo tarpu rinkodaros ir komunikacijos specialistai žinodamai tai, galės dažniau pasiekti savo esamą bei naują auditoriją. Tai bus įmanoma pasiekti dėl mažesnės turinio konkurencijos. Jeigu kursite vaizdo turinį – didelė tikimybė, kad „Facebook“ jums suteiks didesnį vartotojų pasiekiamumą.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
10:01
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku