2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti

Publikuota: 2018-12-08
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios žinutės ir „Facebook Stories“ bei vaizdo turinys.

Apie tai, kalbėdamas su investuotojais, pabrėžė šio socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas. Tai turėtų svarbiausia žinia ir rinkodaros bei komunikacijos specialistams.

Pasak p. Zuckerbergo, nuo „Facebook“ įkūrimo pradžios žmonėms visada buvo svarbu bendrauti ir dalintis su kitais savo asmeninio gyvenimo akimirkomis. Tačiau naujausi įmonės tyrimai rodo, kad po truputį keičiasi įprotis, kaip mes bendraujame socialiniuose tinkluose.

Anksčiau „Facebooke“ vartotojai buvo labiau linkę kelti turinį viešai, savo paskyroje. Tuo tarpu dabar vis daugiau lankytojų nori privatumo – bendrauti privačiau, mažesnėse grupėse, rašydami privačias žinutes.

Tai paaiškinama tuo, kad siauresniame rate žmonės jaučiasi komfortabiliau, yra labiau savimi. Jie žino, kad jų įkeltą žinutę mato mažesnis, artimesnis socialinio tinklo lankytojų ratas.

Šią tendenciją puikiausiai įrodo socialiniame tinkle didėjantis sukurtų mažesnių, specializuotų grupių skaičius ir „Facebook Messenger“ susirašinėjimo programėlės populiarumas.

Išnykstančio turinio

Ponas Zuckerbergas, kalbėdamas apie pasikeitusius bendravimo įpročius, išskyrė, kad dabar žmonės labai vertina, kad į „Facebook Stories“ įkeltas turinys gali išnykti iš socialinio tinklo po 24 val.

Šia funkcija kasdien aktyviai naudojasi 300 mln. žmonių, per dieną įkeliama 1 milijardas turinio, nuotraukų, vaizdo įrašų.

Tikriausiai jau pastebėjote padažnėjusius pranešimus iš „Facebook“, kad jūsų draugas, pažįstamas ką tik įkėlė į „Facebook Stories“ žinutę.

Taip socialinis tinklas jums rekomenduoja pažiūrėti x naujieną ir jus skatina išbandyti naują funkcionalumą.

Manau, panašių žinučių ir „Facebook Stories“ atnaujinimų 2019 m. bus daugiau. Bus siekiama, kad kuo daugiau žmonių naudotųsi šia paslauga.

Dalis rinkodaros ekspertų prognozuoja, kad 2019 m. žmonės bus labiau linkę turinį žiūrėti ne savo „Facebook“ naujienu sraute, o tiesiog „Facebook Stories“ srityje. Rinkodaros ir komunikacijos specialistams tai yra gera žinutė, nes šiuo metu „Facebook Stories“ erdvėje konkurencija yra mažesnė. Turiu omenyje, kad dabar dėl didelio žinučių srauto „Facebook“ labai filtruoja, ką ir kiek kiekvienas žmogus pamato ant savo sienos.

Priešingai „Facebook Stories“ kur kol kas žinučių yra mažiau. Todėl „Facebook Stories“ funkcionalumas turi didesnę tikimybę, kad jūsų žinutę žmonės matys dažniau.

Taip pat su „Facebook Stories“ galima sukurti labiau įtraukiantį turinį nei su įprasta žinute. Pvz., jūs įkeliate nuotrauką į „Facebook Stories“, ant jos labai paprastai galite uždėti papildomus efektus, balsavimą, judančius elementus, žmonių emocijas ir pan.

Kalbant apie „Facebook Messenger“ bei bendravimą mažesnėse grupėse, čia „Facebook“ taip pat investuoja ir tobulina funkcijas.

Čia rinkodaros ir komunikacijos specialistams reikėtų būti pasiruošusiems, kad 2019 m. esami ir būsimi klientai tikėsis individualesnio bendravimo ir iš prekių ženklų. Prognozuojama, kad daugiau žmonių norės bendrauti su įmonėmis per „Facebook Messenger“.

Vaizdo turinio

„Facebook“ statistika rodo, kad šios įmonės ekosistemoje sparčiai auga vaizdo peržiūrų skaičius. Socialinio tinklo komanda investuoja nemažai laiko ir pinigų, kad vartotojui vaizdo įrašų žiūrėjimas jų socialiniame tinkle suteiktų daugiau verčių nei „Youtube“ svetainėje.

Šiais metais „Facebook“ skyrė didelį dėmesį produktui „Facebook Watch“. Šio funkcionalumo išskirtinumas – unikalios laidos, serialai, kuriuos galite pamatyti tik „Facebooke“. Vien tik JAV per šiuos metus „Facebook Watch“ populiarumas išaugo 3 kartus.

Ar esate girdėję apie „Facebook“ funkciją – „Watch parties“? Šio funkcionalumo esmė, kad x vaizdo įrašą jūs galite žiūrėti tuo pačiu metu kartu su savo „Facebook“ puslapio ar grupės sekėjais.

Įsivaizduokite, kad lyg žiūrite serialą ir drauge su visais kalbatės, aptariate, kokia ir kodėl x scena labiausiai patiko.

Būtent čia slypi kitas „Facebook“ pranašumas. Kartu su kitais žiūrėdami virtualiai vaizdo įrašą jūs turite galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, bendrauti, aptarti bendrą temą. Toks vaizdo žiūrėjimas tampa prasmingesnis, naudingesnis.

Toliau sparčiai populiarėja „Facebook live“ funkcija, pristatyta 2016 m. Ji suteikia galimybę kiekvienam paprastai, greitai daryti tiesiogines transliacijas su išmaniuoju telefonu ar kompiuteriu.

Ponas Zuckerbergas planuojama, kad 2019 m. vaizdo turinys padės „Facebookui“ uždirbti ir pritraukti naujų socialinio tinklo lankytojų.

Panašiai kaip ir su „Facebook Stories“, įmonė stengsis, kad kuo didesnis ratas žmonių pajustų jų vaizdo turinio išskirtinumus.

Manau, kad 2019 m. daugiau žmonių pradės naudotis „Facebook Watch“, „Watch parties“ bei filmuoti „Facebook live“.

Tuo tarpu rinkodaros ir komunikacijos specialistai žinodamai tai, galės dažniau pasiekti savo esamą bei naują auditoriją. Tai bus įmanoma pasiekti dėl mažesnės turinio konkurencijos. Jeigu kursite vaizdo turinį – didelė tikimybė, kad „Facebook“ jums suteiks didesnį vartotojų pasiekiamumą.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 1

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Aprangos“ grupė pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Mažmeninės prekybos drabužiais lyderė Baltijos šalyse „Aprangos“ grupės skelbtą skaitmeninės komunikacijos...

Rinkodara
2019.02.05
Teisinis ginčas dėl „Adrenalino“ baigtas, nuoskaudos – liko 1

Lietuviškos reklamos festivalio „Adrenalinas“ organizatorė Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA...

Rinkodara
2019.02.04
RSVA: rinka atsiriboja nuo „vipcommunications“ veiksmų 5

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) neigiamai vertina veiklą, kuomet ryšių su visuomene agentūra...

Rinkodara
2019.01.30
„Password 2019“: efektyviausi rinkodaros projektai ir metų CMO

Jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
2019.01.30
„Telia Lietuva“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius 3

Baigėsi telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ žiniasklaidos planavimo konkursas: po ketverių metų darbo...

Rinkodara
2019.01.28
„Moki-veži“ partnerė „BPN Lietuva“ nesikeičia

Baigėsi statybinių medžiagų mažmeninės ir didmeninės prekybos bendrovės skelbtas žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2019.01.28
Požiūris į rinkodaros partnerius: darbo bitė ar pilkasis kardinolas Premium

Verslai renkasi skirtingus kelius: vieni savo viduje augina komunikacijos ir rinkodaros padalinius, kiti...

Rinkodara
2019.01.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau