2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti

Publikuota: 2018-12-08
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios žinutės ir „Facebook Stories“ bei vaizdo turinys.

Apie tai, kalbėdamas su investuotojais, pabrėžė šio socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas. Tai turėtų svarbiausia žinia ir rinkodaros bei komunikacijos specialistams.

Pasak p. Zuckerbergo, nuo „Facebook“ įkūrimo pradžios žmonėms visada buvo svarbu bendrauti ir dalintis su kitais savo asmeninio gyvenimo akimirkomis. Tačiau naujausi įmonės tyrimai rodo, kad po truputį keičiasi įprotis, kaip mes bendraujame socialiniuose tinkluose.

Anksčiau „Facebooke“ vartotojai buvo labiau linkę kelti turinį viešai, savo paskyroje. Tuo tarpu dabar vis daugiau lankytojų nori privatumo – bendrauti privačiau, mažesnėse grupėse, rašydami privačias žinutes.

Tai paaiškinama tuo, kad siauresniame rate žmonės jaučiasi komfortabiliau, yra labiau savimi. Jie žino, kad jų įkeltą žinutę mato mažesnis, artimesnis socialinio tinklo lankytojų ratas.

Šią tendenciją puikiausiai įrodo socialiniame tinkle didėjantis sukurtų mažesnių, specializuotų grupių skaičius ir „Facebook Messenger“ susirašinėjimo programėlės populiarumas.

Išnykstančio turinio

Ponas Zuckerbergas, kalbėdamas apie pasikeitusius bendravimo įpročius, išskyrė, kad dabar žmonės labai vertina, kad į „Facebook Stories“ įkeltas turinys gali išnykti iš socialinio tinklo po 24 val.

Šia funkcija kasdien aktyviai naudojasi 300 mln. žmonių, per dieną įkeliama 1 milijardas turinio, nuotraukų, vaizdo įrašų.

Tikriausiai jau pastebėjote padažnėjusius pranešimus iš „Facebook“, kad jūsų draugas, pažįstamas ką tik įkėlė į „Facebook Stories“ žinutę.

Taip socialinis tinklas jums rekomenduoja pažiūrėti x naujieną ir jus skatina išbandyti naują funkcionalumą.

Manau, panašių žinučių ir „Facebook Stories“ atnaujinimų 2019 m. bus daugiau. Bus siekiama, kad kuo daugiau žmonių naudotųsi šia paslauga.

Dalis rinkodaros ekspertų prognozuoja, kad 2019 m. žmonės bus labiau linkę turinį žiūrėti ne savo „Facebook“ naujienu sraute, o tiesiog „Facebook Stories“ srityje. Rinkodaros ir komunikacijos specialistams tai yra gera žinutė, nes šiuo metu „Facebook Stories“ erdvėje konkurencija yra mažesnė. Turiu omenyje, kad dabar dėl didelio žinučių srauto „Facebook“ labai filtruoja, ką ir kiek kiekvienas žmogus pamato ant savo sienos.

Priešingai „Facebook Stories“ kur kol kas žinučių yra mažiau. Todėl „Facebook Stories“ funkcionalumas turi didesnę tikimybę, kad jūsų žinutę žmonės matys dažniau.

Taip pat su „Facebook Stories“ galima sukurti labiau įtraukiantį turinį nei su įprasta žinute. Pvz., jūs įkeliate nuotrauką į „Facebook Stories“, ant jos labai paprastai galite uždėti papildomus efektus, balsavimą, judančius elementus, žmonių emocijas ir pan.

Kalbant apie „Facebook Messenger“ bei bendravimą mažesnėse grupėse, čia „Facebook“ taip pat investuoja ir tobulina funkcijas.

Čia rinkodaros ir komunikacijos specialistams reikėtų būti pasiruošusiems, kad 2019 m. esami ir būsimi klientai tikėsis individualesnio bendravimo ir iš prekių ženklų. Prognozuojama, kad daugiau žmonių norės bendrauti su įmonėmis per „Facebook Messenger“.

Vaizdo turinio

„Facebook“ statistika rodo, kad šios įmonės ekosistemoje sparčiai auga vaizdo peržiūrų skaičius. Socialinio tinklo komanda investuoja nemažai laiko ir pinigų, kad vartotojui vaizdo įrašų žiūrėjimas jų socialiniame tinkle suteiktų daugiau verčių nei „Youtube“ svetainėje.

Šiais metais „Facebook“ skyrė didelį dėmesį produktui „Facebook Watch“. Šio funkcionalumo išskirtinumas – unikalios laidos, serialai, kuriuos galite pamatyti tik „Facebooke“. Vien tik JAV per šiuos metus „Facebook Watch“ populiarumas išaugo 3 kartus.

Ar esate girdėję apie „Facebook“ funkciją – „Watch parties“? Šio funkcionalumo esmė, kad x vaizdo įrašą jūs galite žiūrėti tuo pačiu metu kartu su savo „Facebook“ puslapio ar grupės sekėjais.

Įsivaizduokite, kad lyg žiūrite serialą ir drauge su visais kalbatės, aptariate, kokia ir kodėl x scena labiausiai patiko.

Būtent čia slypi kitas „Facebook“ pranašumas. Kartu su kitais žiūrėdami virtualiai vaizdo įrašą jūs turite galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, bendrauti, aptarti bendrą temą. Toks vaizdo žiūrėjimas tampa prasmingesnis, naudingesnis.

Toliau sparčiai populiarėja „Facebook live“ funkcija, pristatyta 2016 m. Ji suteikia galimybę kiekvienam paprastai, greitai daryti tiesiogines transliacijas su išmaniuoju telefonu ar kompiuteriu.

Ponas Zuckerbergas planuojama, kad 2019 m. vaizdo turinys padės „Facebookui“ uždirbti ir pritraukti naujų socialinio tinklo lankytojų.

Panašiai kaip ir su „Facebook Stories“, įmonė stengsis, kad kuo didesnis ratas žmonių pajustų jų vaizdo turinio išskirtinumus.

Manau, kad 2019 m. daugiau žmonių pradės naudotis „Facebook Watch“, „Watch parties“ bei filmuoti „Facebook live“.

Tuo tarpu rinkodaros ir komunikacijos specialistai žinodamai tai, galės dažniau pasiekti savo esamą bei naują auditoriją. Tai bus įmanoma pasiekti dėl mažesnės turinio konkurencijos. Jeigu kursite vaizdo turinį – didelė tikimybė, kad „Facebook“ jums suteiks didesnį vartotojų pasiekiamumą.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
„Lidl Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Naujaisiais „Lidl Lietuva“ komunikacijos partneriais tapo agentūra „Gravitas Partners“, kuri bus atsakinga...

Rinkodara
2019.05.13
„Iki“ rinkodaros vadovas: esama situacija – tarsi tyla prieš audrą Premium 2

Svarbiausia užduotis, kurią gavo naujasis „Iki“ rinkodaros vadovas – pasivyti tuos pusantrų metų, kol...

Rinkodara
2019.05.13
I. Šimonytė – lyderė socialinėje erdvėje, S. Skvernelis – tradicinėje žiniasklaidoje 24

Sekmadienį Lietuva iš 9-ių kandidatų rinks prezidentą. Analizuojant pastarojo mėnesio kandidatų į prezidentus...

Rinkodara
2019.05.10
„AltSpace“ šiemet ketina išaugti dvigubai

Prieš metus duris atvėrusios bendradarbystės erdvės „AltSpace“ įkūrėjai šiemet planuoją plėtrą.

Rinkodara
2019.05.06
„Dalinuosi.lt“ pasirinko komunikacijos partnerius 3

Sparčiai auganti daiktų nuomos platforma „Dalinuosi.lt“ pasirinko komunikacijos partnerius – nuo gegužės...

Rinkodara
2019.05.03
Buvusi Vyriausybės atstovė spaudai pasirinko „Adverum“ agentūrą

Prieš kelias savaites iš Vyriausybės atstovės spaudai pareigų pasitraukusi Laima Staknytė-Patinskienė pradėjo...

Rinkodara
2019.04.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau