2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti

Publikuota: 2018-12-08
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kuriančios žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios žinutės ir „Facebook Stories“ bei vaizdo turinys.

Apie tai, kalbėdamas su investuotojais, pabrėžė šio socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas. Tai turėtų svarbiausia žinia ir rinkodaros bei komunikacijos specialistams.

Pasak p. Zuckerbergo, nuo „Facebook“ įkūrimo pradžios žmonėms visada buvo svarbu bendrauti ir dalintis su kitais savo asmeninio gyvenimo akimirkomis. Tačiau naujausi įmonės tyrimai rodo, kad po truputį keičiasi įprotis, kaip mes bendraujame socialiniuose tinkluose.

Anksčiau „Facebooke“ vartotojai buvo labiau linkę kelti turinį viešai, savo paskyroje. Tuo tarpu dabar vis daugiau lankytojų nori privatumo – bendrauti privačiau, mažesnėse grupėse, rašydami privačias žinutes.

Tai paaiškinama tuo, kad siauresniame rate žmonės jaučiasi komfortabiliau, yra labiau savimi. Jie žino, kad jų įkeltą žinutę mato mažesnis, artimesnis socialinio tinklo lankytojų ratas.

Šią tendenciją puikiausiai įrodo socialiniame tinkle didėjantis sukurtų mažesnių, specializuotų grupių skaičius ir „Facebook Messenger“ susirašinėjimo programėlės populiarumas.

Išnykstančio turinio

Ponas Zuckerbergas, kalbėdamas apie pasikeitusius bendravimo įpročius, išskyrė, kad dabar žmonės labai vertina, kad į „Facebook Stories“ įkeltas turinys gali išnykti iš socialinio tinklo po 24 val.

Šia funkcija kasdien aktyviai naudojasi 300 mln. žmonių, per dieną įkeliama 1 milijardas turinio, nuotraukų, vaizdo įrašų.

Tikriausiai jau pastebėjote padažnėjusius pranešimus iš „Facebook“, kad jūsų draugas, pažįstamas ką tik įkėlė į „Facebook Stories“ žinutę.

Taip socialinis tinklas jums rekomenduoja pažiūrėti x naujieną ir jus skatina išbandyti naują funkcionalumą.

Manau, panašių žinučių ir „Facebook Stories“ atnaujinimų 2019 m. bus daugiau. Bus siekiama, kad kuo daugiau žmonių naudotųsi šia paslauga.

Dalis rinkodaros ekspertų prognozuoja, kad 2019 m. žmonės bus labiau linkę turinį žiūrėti ne savo „Facebook“ naujienu sraute, o tiesiog „Facebook Stories“ srityje. Rinkodaros ir komunikacijos specialistams tai yra gera žinutė, nes šiuo metu „Facebook Stories“ erdvėje konkurencija yra mažesnė. Turiu omenyje, kad dabar dėl didelio žinučių srauto „Facebook“ labai filtruoja, ką ir kiek kiekvienas žmogus pamato ant savo sienos.

Priešingai „Facebook Stories“ kur kol kas žinučių yra mažiau. Todėl „Facebook Stories“ funkcionalumas turi didesnę tikimybę, kad jūsų žinutę žmonės matys dažniau.

Taip pat su „Facebook Stories“ galima sukurti labiau įtraukiantį turinį nei su įprasta žinute. Pvz., jūs įkeliate nuotrauką į „Facebook Stories“, ant jos labai paprastai galite uždėti papildomus efektus, balsavimą, judančius elementus, žmonių emocijas ir pan.

Kalbant apie „Facebook Messenger“ bei bendravimą mažesnėse grupėse, čia „Facebook“ taip pat investuoja ir tobulina funkcijas.

Čia rinkodaros ir komunikacijos specialistams reikėtų būti pasiruošusiems, kad 2019 m. esami ir būsimi klientai tikėsis individualesnio bendravimo ir iš prekių ženklų. Prognozuojama, kad daugiau žmonių norės bendrauti su įmonėmis per „Facebook Messenger“.

Vaizdo turinio

„Facebook“ statistika rodo, kad šios įmonės ekosistemoje sparčiai auga vaizdo peržiūrų skaičius. Socialinio tinklo komanda investuoja nemažai laiko ir pinigų, kad vartotojui vaizdo įrašų žiūrėjimas jų socialiniame tinkle suteiktų daugiau verčių nei „Youtube“ svetainėje.

Šiais metais „Facebook“ skyrė didelį dėmesį produktui „Facebook Watch“. Šio funkcionalumo išskirtinumas – unikalios laidos, serialai, kuriuos galite pamatyti tik „Facebooke“. Vien tik JAV per šiuos metus „Facebook Watch“ populiarumas išaugo 3 kartus.

Ar esate girdėję apie „Facebook“ funkciją – „Watch parties“? Šio funkcionalumo esmė, kad x vaizdo įrašą jūs galite žiūrėti tuo pačiu metu kartu su savo „Facebook“ puslapio ar grupės sekėjais.

Įsivaizduokite, kad lyg žiūrite serialą ir drauge su visais kalbatės, aptariate, kokia ir kodėl x scena labiausiai patiko.

Būtent čia slypi kitas „Facebook“ pranašumas. Kartu su kitais žiūrėdami virtualiai vaizdo įrašą jūs turite galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, bendrauti, aptarti bendrą temą. Toks vaizdo žiūrėjimas tampa prasmingesnis, naudingesnis.

Toliau sparčiai populiarėja „Facebook live“ funkcija, pristatyta 2016 m. Ji suteikia galimybę kiekvienam paprastai, greitai daryti tiesiogines transliacijas su išmaniuoju telefonu ar kompiuteriu.

Ponas Zuckerbergas planuojama, kad 2019 m. vaizdo turinys padės „Facebookui“ uždirbti ir pritraukti naujų socialinio tinklo lankytojų.

Panašiai kaip ir su „Facebook Stories“, įmonė stengsis, kad kuo didesnis ratas žmonių pajustų jų vaizdo turinio išskirtinumus.

Manau, kad 2019 m. daugiau žmonių pradės naudotis „Facebook Watch“, „Watch parties“ bei filmuoti „Facebook live“.

Tuo tarpu rinkodaros ir komunikacijos specialistai žinodamai tai, galės dažniau pasiekti savo esamą bei naują auditoriją. Tai bus įmanoma pasiekti dėl mažesnės turinio konkurencijos. Jeigu kursite vaizdo turinį – didelė tikimybė, kad „Facebook“ jums suteiks didesnį vartotojų pasiekiamumą.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 3

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
15:41
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 5

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
13:07
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
09:47
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 7

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10
Šiaulių bankas pasirinko socialinių tinklų partnerius 3

Šiaulių bankas stiprina pozicijas socialinėje erdvėje – komunikacijos partneriais pasirinko skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.10
V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis 18

Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug...

Rinkodara
2019.10.10
„Zen PR“ planas – kitąmet kas mėnesį po naują šalį Premium 2

Prieš daugiau nei dvejus metus įkurtas lietuvių startuolis „Zen PR“ peržengia Lietuvos ribas – paslaugas...

Rinkodara
2019.10.10
Kurti miestą be atliekų slovėnams padeda ir išradinga komunikacija Premium 2

Miestas be atliekų (angl. zero waste) gali tapti realybe, pasišovusi įrodyti Slovėnijos sostinė Liubliana.

Paslaugos
2019.10.09
Požiūrio klausimas: „tik“ ar „net“ 40% vartotojų nemėgsta reklamos Premium 7

Nors mėgstame pabrėžti, kad nežiūrime, blokuojame ar ignoruojame reklamą, vis dėlto vartotojų dalis, kuri...

Rinkodara
2019.10.09
Keičiasi lojalumo programa kortelių „Mylimiausia“ turėtojams Premium 8

Nuo šio spalio lojalumo kortelių „Mylimiausia“ turėtojai galės sukauptus eurus išleisti pas skirtingus...

Rinkodara
2019.10.08
„INK agency“ ir „bigNow“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi dviejų susijusių komunikacijos bendrovių vadovai: UAB „Dideli dideli“, veikiančios su prekės ženklu...

Rinkodara
2019.10.08
Kauno „Žalgiris“ pratęsia partnerystę su vienu iš pagrindinių rėmėjų 6

Kauno krepšinio klubas „Žalgiris“ susitarė dėl partnerystės pratęsimo su lažybų prekės ženklu „OlyBet“, vienu...

Rinkodara
2019.10.07
„Aprangos“ komunikacijos kampanija – su darbuotojais ir nemokamais skėčiais

„Apranga“ tęsia komunikacijos liniją, kurioje pagrindinis dėmesys skiriamas įmonės darbuotojams. Šį kartą...

Rinkodara
2019.10.06
Komunikacijos krizė: kaip suvaldyti 1

Ar turite krizių valdymo planą? Reikia pasirengti blogiausiam, nes krizių kilti gali bet kada – mažiausiai...

Gazelė
2019.10.05
„Lietuvos DNR“ kampanija varžosi tarptautinėje arenoje

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.10.04
Didžiausius atlyginimus mokantys rinkodaros sektoriaus lyderiai Premium 3

Tarp stipriausių reklamos ir ryšių su visuomene bendrovių šiemet pirmojoje pozicijoje – skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.03
TOP10 „Instagram“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 15

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.02
A. Grigorjevas: vienas prekės ženklas tapo per ankštas Premium 5

Ženklodaros ir strateginių konsultacijų agentūra „Be&Do“ tampa „Synthesis Consulting Group“, kuri nuo šiol...

Rinkodara
2019.10.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau