Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus

Publikuota: 2018-10-06
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos įsiklausyti bei koreguoti savo veiksmus.

Šiandien prieinama komunikacijos kanalų gausa ir jų įvairumas, suteikiamos galimybės pasiekti skirtingas auditorijas specialistams atveria platesnę veiksmų laisvę. Kartu tai lemia ir naujus iššūkius, nes reikia suvaldyti augantį komunikacijos kanalų kiekį bei komunikaciją juose.

Iš komunikacijos specialistų šiandien tikimasi vis daugiau – ne tik tradicinės žiniasklaidos išmanymo, tačiau ir gebėjimo veikti skaitmeninėje erdvėje, socialiniuose tinkluose. „Mikro“ ir „makro“ influenceriai, vaizdinė komunikacija ir vaizdo turinys ar duomenų analizė – šiandien jau komunikacijos specialistų darbo laukas.

Be to, fragmentuojasi net tik komunikacijos kanalai, bet ir auditorijos. Tai leidžia tikslingiau skleisti komunikacijos žinutes, tačiau kartu išryškina būtinybę vykdyti nuoseklią integruotą komunikaciją, kuri išnaudotų kiekvieno kanalo privalumus. Taigi komunikuojantiems tenka nuolat plėsti savo kompetencijų lauką ir nuveikti žymiai daugiau su tiek pat ar net dar mažiau resursų nei iki šiol.

Ši tendencija apie nedidėjančius ar net mažėjančius finansinius ir žmogiškuosius išteklius Europoje labiausiai pradėjo ryškėti šiemet. Didžiąja dalimi tai reikėtų sieti su šiandieninio verslo poreikiu didinti efektyvumą, ir tai galioja visose srityse, ne tik komunikacijos.

Pavojus reputacijai socialiniuose tinkluose

Viena iš svarbiausių kitąmet komunikacijos sektoriui įtaką darysiančių tendencijų galima laikyti augantį poreikį kurti ir išlaikyti auditorijų pasitikėjimą bei saugoti su vis didesnėmis grėsmėmis susiduriančią organizacijų ir asmenų reputaciją.

Kasmet visoje Europoje atliekamo „European Communication Monitor“ (ECM) tyrimo rezultatai jau keletą pastarųjų metų rodė pasitikėjimo klausimą esant komunikacijos profesionalų prioritetų sąrašo viršuje. Vis tik 2018-ieji metai yra pirmieji, kai pasitikėjimo kūrimo iššūkį kaip svarbiausią įvardijo didžiausia dalis apklaustų komunikacijos srities specialistų.

Socialiniai tinklai ir internetas informacijos plitimą šiandien daro sunkiai suvaldomą. Tai reiškia, kad visų pirma būtina stiprinti komunikaciją ten, kur grėsmės yra didžiausios – tai yra socialiniuose interneto tinkluose. Taigi vis daugiau pastangų komunikacijos specialistams teks nukreipti į šią komunikacinę erdvę ir joje dar atidžiau saugoti savo organizacijos reputaciją ir nuosekliai kurti pasitikėjimą.

Priešnuodžių paieška melagingoms naujienoms

Augantį pasitikėjimo deficitą visuomenėje labiausiai lemia socialinių tinklų amžiuje kintantis tradicinės žiniasklaidos vaidmuo ir iššūkiai, su kuriais ji susiduria.

Kartą užkibę už netikrų ar melagingų naujienų kabliuko, žmonės vis nepatikliau ima vertinti visas naujienas ir žiniasklaidą apskritai. Toks atsargumas gali būti ir teigiamas dalykas, nes ugdo visuomenės įprotį kritiškai vertinti gaunamą informaciją.

Kita vertus, šiandieninėje informacinio triukšmo ir melagingų naujienų aplinkoje net ir iš tiesų patikima bei naudinga informacija gali nepasiekti aktualių auditorijų ar pasiekti jas iškraipyta.

Šiųmetis ECM tyrimas atskleidė, kad pernai ir šiemet su melagingų naujienų iššūkiais susidūrė ketvirtadalis organizacijų Europoje. Tikėtina, kad ši dalis ateityje tik augs.

Metas lyderystei

Dar viena ryškėjanti komunikacijos tendencija kitiems metams – komunikacijos svarbos augimas ir tapimas integralia verslo strategijos dalimi. Šiandieniniame pasaulyje komunikacija nebėra tik verslą palaikanti funkcija. Šiandien ji, įsitvirtinusi pačioje įmonės šerdyje, turi nusakyti organizacijos esmę. Komunikacijos specialistams tai reiškia poreikį demonstruoti lyderystę. Kartu būtina dėti pastangas siekiant organiškai susieti organizacijos ir jos komunikacijos strategijų tikslus. Šiemet kaip vieną iš svarbiausių iššūkių savo darbe tai įvardijo 38% ECM tyrimo metu apklaustų Europos komunikacijos specialistų.

Akivaizdu, kad naujų iššūkių komunikacijos specialistams artimiausiais metais tikrai netrūks, o poreikis prisitaikyti prie kintančio pasaulio tik augs. Auganti disciplinos svarba ir jai tenkanti atsakomybė turėtų tik dar labiau didinti šios srities specialistų poreikį.

Komentaro autorė – Lina Jakučionienė, Lietuvos komunikacijos asociacijos pirmininkė, „European Association of Communication Directors“ ambasadorė Lietuvai, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Veja stereotipus iš reklamos: taikinys – ne hipsteris ar naivuolis vartotojas Premium

Prekių ženklai turėtų perkratyti savo įsitikinimus ir atidžiau įvertinti, kur išleidžia savo rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.16
Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
Išrinkta nauja Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba 2

Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba baigia savo dvejų metų veiklos kadenciją ir nuo 2019 m. sausio...

Rinkodara
2018.12.14
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 6

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
Galimybė „LinkedIn“: kalbėti ne darbdavio, o darbuotojų lūpomis Premium

„LinkedIn“ atsiranda daugiau galimybių dalytis naujienomis ir straipsniais, dalykiniais darbuotojų įrašais...

Rinkodara
2018.11.28
„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant...

Rinkodara
2018.11.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau