Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus

Publikuota: 2018-10-06
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos įsiklausyti bei koreguoti savo veiksmus.

Šiandien prieinama komunikacijos kanalų gausa ir jų įvairumas, suteikiamos galimybės pasiekti skirtingas auditorijas specialistams atveria platesnę veiksmų laisvę. Kartu tai lemia ir naujus iššūkius, nes reikia suvaldyti augantį komunikacijos kanalų kiekį bei komunikaciją juose.

Iš komunikacijos specialistų šiandien tikimasi vis daugiau – ne tik tradicinės žiniasklaidos išmanymo, tačiau ir gebėjimo veikti skaitmeninėje erdvėje, socialiniuose tinkluose. „Mikro“ ir „makro“ influenceriai, vaizdinė komunikacija ir vaizdo turinys ar duomenų analizė – šiandien jau komunikacijos specialistų darbo laukas.

Be to, fragmentuojasi net tik komunikacijos kanalai, bet ir auditorijos. Tai leidžia tikslingiau skleisti komunikacijos žinutes, tačiau kartu išryškina būtinybę vykdyti nuoseklią integruotą komunikaciją, kuri išnaudotų kiekvieno kanalo privalumus. Taigi komunikuojantiems tenka nuolat plėsti savo kompetencijų lauką ir nuveikti žymiai daugiau su tiek pat ar net dar mažiau resursų nei iki šiol.

Ši tendencija apie nedidėjančius ar net mažėjančius finansinius ir žmogiškuosius išteklius Europoje labiausiai pradėjo ryškėti šiemet. Didžiąja dalimi tai reikėtų sieti su šiandieninio verslo poreikiu didinti efektyvumą, ir tai galioja visose srityse, ne tik komunikacijos.

Pavojus reputacijai socialiniuose tinkluose

Viena iš svarbiausių kitąmet komunikacijos sektoriui įtaką darysiančių tendencijų galima laikyti augantį poreikį kurti ir išlaikyti auditorijų pasitikėjimą bei saugoti su vis didesnėmis grėsmėmis susiduriančią organizacijų ir asmenų reputaciją.

Kasmet visoje Europoje atliekamo „European Communication Monitor“ (ECM) tyrimo rezultatai jau keletą pastarųjų metų rodė pasitikėjimo klausimą esant komunikacijos profesionalų prioritetų sąrašo viršuje. Vis tik 2018-ieji metai yra pirmieji, kai pasitikėjimo kūrimo iššūkį kaip svarbiausią įvardijo didžiausia dalis apklaustų komunikacijos srities specialistų.

Socialiniai tinklai ir internetas informacijos plitimą šiandien daro sunkiai suvaldomą. Tai reiškia, kad visų pirma būtina stiprinti komunikaciją ten, kur grėsmės yra didžiausios – tai yra socialiniuose interneto tinkluose. Taigi vis daugiau pastangų komunikacijos specialistams teks nukreipti į šią komunikacinę erdvę ir joje dar atidžiau saugoti savo organizacijos reputaciją ir nuosekliai kurti pasitikėjimą.

Priešnuodžių paieška melagingoms naujienoms

Augantį pasitikėjimo deficitą visuomenėje labiausiai lemia socialinių tinklų amžiuje kintantis tradicinės žiniasklaidos vaidmuo ir iššūkiai, su kuriais ji susiduria.

Kartą užkibę už netikrų ar melagingų naujienų kabliuko, žmonės vis nepatikliau ima vertinti visas naujienas ir žiniasklaidą apskritai. Toks atsargumas gali būti ir teigiamas dalykas, nes ugdo visuomenės įprotį kritiškai vertinti gaunamą informaciją.

Kita vertus, šiandieninėje informacinio triukšmo ir melagingų naujienų aplinkoje net ir iš tiesų patikima bei naudinga informacija gali nepasiekti aktualių auditorijų ar pasiekti jas iškraipyta.

Šiųmetis ECM tyrimas atskleidė, kad pernai ir šiemet su melagingų naujienų iššūkiais susidūrė ketvirtadalis organizacijų Europoje. Tikėtina, kad ši dalis ateityje tik augs.

Metas lyderystei

Dar viena ryškėjanti komunikacijos tendencija kitiems metams – komunikacijos svarbos augimas ir tapimas integralia verslo strategijos dalimi. Šiandieniniame pasaulyje komunikacija nebėra tik verslą palaikanti funkcija. Šiandien ji, įsitvirtinusi pačioje įmonės šerdyje, turi nusakyti organizacijos esmę. Komunikacijos specialistams tai reiškia poreikį demonstruoti lyderystę. Kartu būtina dėti pastangas siekiant organiškai susieti organizacijos ir jos komunikacijos strategijų tikslus. Šiemet kaip vieną iš svarbiausių iššūkių savo darbe tai įvardijo 38% ECM tyrimo metu apklaustų Europos komunikacijos specialistų.

Akivaizdu, kad naujų iššūkių komunikacijos specialistams artimiausiais metais tikrai netrūks, o poreikis prisitaikyti prie kintančio pasaulio tik augs. Auganti disciplinos svarba ir jai tenkanti atsakomybė turėtų tik dar labiau didinti šios srities specialistų poreikį.

Komentaro autorė – Lina Jakučionienė, Lietuvos komunikacijos asociacijos pirmininkė, „European Association of Communication Directors“ ambasadorė Lietuvai, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 11

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Įsisiūbuojant rinkimų nuotaikoms, interneto trolių tik gausės Premium 11

Netikros naujienos, melagingi, propagandiniai komentarai internete – viso to savo aplinkoje artėjant...

Rinkodara
2018.10.03
SBA įmonių grupė pasirinko komunikacijos partnerius

Vienos didžiausių Lietuvos verslo grupių – 30 įmonių valdančios SBA – skelbtą komunikacijos paslaugų konkursą...

Rinkodara
2018.10.02
Reklamos bendrovių metai – dosniausi skaitmeninėms agentūroms Premium

Iš reklamos sektoriaus įmonių didžiausią augimą demonstruoja skaitmeninės rinkodaros agentūros, kurios ir...

Rinkodara
2018.10.02
BTA pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA skelbtą komunikacijos paslaugų konkursą laimėjo agentūra „Idea prima“.

Rinkodara
2018.10.01
Reklaminės kampanijos „veidais“ tapo socialinių būstų gyventojai

Didžiųjų Lietuvos miestų lauko reklamos stenduose šią savaitę pasirodė plakatai, kviečiantys nerūšiuoti...

Rinkodara
2018.09.29
G. Simonavičius palieka Lietuvos banką 5

Lietuvos banko Komunikacijos departamento direktorius Giedrius Simonavičius traukiasi iš pareigų. Naujos...

Vadyba
2018.09.28
Vadovų komunikacija: D. Dundulis pasisakymais nurungė K. Meidę Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausi kalbėtojai buvo mažmeninės prekybos įmonių...

Rinkodara
2018.09.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau