Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus

Publikuota: 2018-10-06
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos įsiklausyti bei koreguoti savo veiksmus.

Šiandien prieinama komunikacijos kanalų gausa ir jų įvairumas, suteikiamos galimybės pasiekti skirtingas auditorijas specialistams atveria platesnę veiksmų laisvę. Kartu tai lemia ir naujus iššūkius, nes reikia suvaldyti augantį komunikacijos kanalų kiekį bei komunikaciją juose.

Iš komunikacijos specialistų šiandien tikimasi vis daugiau – ne tik tradicinės žiniasklaidos išmanymo, tačiau ir gebėjimo veikti skaitmeninėje erdvėje, socialiniuose tinkluose. „Mikro“ ir „makro“ influenceriai, vaizdinė komunikacija ir vaizdo turinys ar duomenų analizė – šiandien jau komunikacijos specialistų darbo laukas.

Be to, fragmentuojasi net tik komunikacijos kanalai, bet ir auditorijos. Tai leidžia tikslingiau skleisti komunikacijos žinutes, tačiau kartu išryškina būtinybę vykdyti nuoseklią integruotą komunikaciją, kuri išnaudotų kiekvieno kanalo privalumus. Taigi komunikuojantiems tenka nuolat plėsti savo kompetencijų lauką ir nuveikti žymiai daugiau su tiek pat ar net dar mažiau resursų nei iki šiol.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ši tendencija apie nedidėjančius ar net mažėjančius finansinius ir žmogiškuosius išteklius Europoje labiausiai pradėjo ryškėti šiemet. Didžiąja dalimi tai reikėtų sieti su šiandieninio verslo poreikiu didinti efektyvumą, ir tai galioja visose srityse, ne tik komunikacijos.

Pavojus reputacijai socialiniuose tinkluose

Viena iš svarbiausių kitąmet komunikacijos sektoriui įtaką darysiančių tendencijų galima laikyti augantį poreikį kurti ir išlaikyti auditorijų pasitikėjimą bei saugoti su vis didesnėmis grėsmėmis susiduriančią organizacijų ir asmenų reputaciją.

Kasmet visoje Europoje atliekamo „European Communication Monitor“ (ECM) tyrimo rezultatai jau keletą pastarųjų metų rodė pasitikėjimo klausimą esant komunikacijos profesionalų prioritetų sąrašo viršuje. Vis tik 2018-ieji metai yra pirmieji, kai pasitikėjimo kūrimo iššūkį kaip svarbiausią įvardijo didžiausia dalis apklaustų komunikacijos srities specialistų.

Socialiniai tinklai ir internetas informacijos plitimą šiandien daro sunkiai suvaldomą. Tai reiškia, kad visų pirma būtina stiprinti komunikaciją ten, kur grėsmės yra didžiausios – tai yra socialiniuose interneto tinkluose. Taigi vis daugiau pastangų komunikacijos specialistams teks nukreipti į šią komunikacinę erdvę ir joje dar atidžiau saugoti savo organizacijos reputaciją ir nuosekliai kurti pasitikėjimą.

Priešnuodžių paieška melagingoms naujienoms

Augantį pasitikėjimo deficitą visuomenėje labiausiai lemia socialinių tinklų amžiuje kintantis tradicinės žiniasklaidos vaidmuo ir iššūkiai, su kuriais ji susiduria.

Kartą užkibę už netikrų ar melagingų naujienų kabliuko, žmonės vis nepatikliau ima vertinti visas naujienas ir žiniasklaidą apskritai. Toks atsargumas gali būti ir teigiamas dalykas, nes ugdo visuomenės įprotį kritiškai vertinti gaunamą informaciją.

Kita vertus, šiandieninėje informacinio triukšmo ir melagingų naujienų aplinkoje net ir iš tiesų patikima bei naudinga informacija gali nepasiekti aktualių auditorijų ar pasiekti jas iškraipyta.

Šiųmetis ECM tyrimas atskleidė, kad pernai ir šiemet su melagingų naujienų iššūkiais susidūrė ketvirtadalis organizacijų Europoje. Tikėtina, kad ši dalis ateityje tik augs.

Metas lyderystei

Dar viena ryškėjanti komunikacijos tendencija kitiems metams – komunikacijos svarbos augimas ir tapimas integralia verslo strategijos dalimi. Šiandieniniame pasaulyje komunikacija nebėra tik verslą palaikanti funkcija. Šiandien ji, įsitvirtinusi pačioje įmonės šerdyje, turi nusakyti organizacijos esmę. Komunikacijos specialistams tai reiškia poreikį demonstruoti lyderystę. Kartu būtina dėti pastangas siekiant organiškai susieti organizacijos ir jos komunikacijos strategijų tikslus. Šiemet kaip vieną iš svarbiausių iššūkių savo darbe tai įvardijo 38% ECM tyrimo metu apklaustų Europos komunikacijos specialistų.

Akivaizdu, kad naujų iššūkių komunikacijos specialistams artimiausiais metais tikrai netrūks, o poreikis prisitaikyti prie kintančio pasaulio tik augs. Auganti disciplinos svarba ir jai tenkanti atsakomybė turėtų tik dar labiau didinti šios srities specialistų poreikį.

Komentaro autorė – Lina Jakučionienė, Lietuvos komunikacijos asociacijos pirmininkė, „European Association of Communication Directors“ ambasadorė Lietuvai, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02
Reklamai pasitelkė šokolado meditaciją

Pastaruosius du mėnesius visas pasaulis gyvena karo Ukrainoje nuotaikomis – tai sekina ir psichologiškai, ir...

Rinkodara
2022.05.01
Didžiųjų komunikacijos agentūrų rodikliai – rekordiniai šuoliai pandemijos metais Premium

Didžiosios komunikacijos agentūros pandemijos metus braukia su optimizmu: žymiai augo ir pardavimai, ir...

Rinkodara
2022.04.29
Reklamos rinkos senbuvė „Truth“: nauja vadovė ir nepramiegotas laikas keistis Premium

Prie vienos seniausių kūrybinių reklamos agentūrų Lietuvoje „Truth“ vairo stoja Kotryna Gudmanė, ligšiolinė...

Rinkodara
2022.04.28
„Montuotojas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Inžinerinių sprendimų, pramoninių įrenginių gamybos, statybos ir montavimo bendrovė Baltijos šalyse UAB...

Rinkodara
2022.04.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku