Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus

Publikuota: 2018-10-06
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos įsiklausyti bei koreguoti savo veiksmus.

Šiandien prieinama komunikacijos kanalų gausa ir jų įvairumas, suteikiamos galimybės pasiekti skirtingas auditorijas specialistams atveria platesnę veiksmų laisvę. Kartu tai lemia ir naujus iššūkius, nes reikia suvaldyti augantį komunikacijos kanalų kiekį bei komunikaciją juose.

Iš komunikacijos specialistų šiandien tikimasi vis daugiau – ne tik tradicinės žiniasklaidos išmanymo, tačiau ir gebėjimo veikti skaitmeninėje erdvėje, socialiniuose tinkluose. „Mikro“ ir „makro“ influenceriai, vaizdinė komunikacija ir vaizdo turinys ar duomenų analizė – šiandien jau komunikacijos specialistų darbo laukas.

Be to, fragmentuojasi net tik komunikacijos kanalai, bet ir auditorijos. Tai leidžia tikslingiau skleisti komunikacijos žinutes, tačiau kartu išryškina būtinybę vykdyti nuoseklią integruotą komunikaciją, kuri išnaudotų kiekvieno kanalo privalumus. Taigi komunikuojantiems tenka nuolat plėsti savo kompetencijų lauką ir nuveikti žymiai daugiau su tiek pat ar net dar mažiau resursų nei iki šiol.

Ši tendencija apie nedidėjančius ar net mažėjančius finansinius ir žmogiškuosius išteklius Europoje labiausiai pradėjo ryškėti šiemet. Didžiąja dalimi tai reikėtų sieti su šiandieninio verslo poreikiu didinti efektyvumą, ir tai galioja visose srityse, ne tik komunikacijos.

Pavojus reputacijai socialiniuose tinkluose

Viena iš svarbiausių kitąmet komunikacijos sektoriui įtaką darysiančių tendencijų galima laikyti augantį poreikį kurti ir išlaikyti auditorijų pasitikėjimą bei saugoti su vis didesnėmis grėsmėmis susiduriančią organizacijų ir asmenų reputaciją.

Kasmet visoje Europoje atliekamo „European Communication Monitor“ (ECM) tyrimo rezultatai jau keletą pastarųjų metų rodė pasitikėjimo klausimą esant komunikacijos profesionalų prioritetų sąrašo viršuje. Vis tik 2018-ieji metai yra pirmieji, kai pasitikėjimo kūrimo iššūkį kaip svarbiausią įvardijo didžiausia dalis apklaustų komunikacijos srities specialistų.

Socialiniai tinklai ir internetas informacijos plitimą šiandien daro sunkiai suvaldomą. Tai reiškia, kad visų pirma būtina stiprinti komunikaciją ten, kur grėsmės yra didžiausios – tai yra socialiniuose interneto tinkluose. Taigi vis daugiau pastangų komunikacijos specialistams teks nukreipti į šią komunikacinę erdvę ir joje dar atidžiau saugoti savo organizacijos reputaciją ir nuosekliai kurti pasitikėjimą.

Priešnuodžių paieška melagingoms naujienoms

Augantį pasitikėjimo deficitą visuomenėje labiausiai lemia socialinių tinklų amžiuje kintantis tradicinės žiniasklaidos vaidmuo ir iššūkiai, su kuriais ji susiduria.

Kartą užkibę už netikrų ar melagingų naujienų kabliuko, žmonės vis nepatikliau ima vertinti visas naujienas ir žiniasklaidą apskritai. Toks atsargumas gali būti ir teigiamas dalykas, nes ugdo visuomenės įprotį kritiškai vertinti gaunamą informaciją.

Kita vertus, šiandieninėje informacinio triukšmo ir melagingų naujienų aplinkoje net ir iš tiesų patikima bei naudinga informacija gali nepasiekti aktualių auditorijų ar pasiekti jas iškraipyta.

Šiųmetis ECM tyrimas atskleidė, kad pernai ir šiemet su melagingų naujienų iššūkiais susidūrė ketvirtadalis organizacijų Europoje. Tikėtina, kad ši dalis ateityje tik augs.

Metas lyderystei

Dar viena ryškėjanti komunikacijos tendencija kitiems metams – komunikacijos svarbos augimas ir tapimas integralia verslo strategijos dalimi. Šiandieniniame pasaulyje komunikacija nebėra tik verslą palaikanti funkcija. Šiandien ji, įsitvirtinusi pačioje įmonės šerdyje, turi nusakyti organizacijos esmę. Komunikacijos specialistams tai reiškia poreikį demonstruoti lyderystę. Kartu būtina dėti pastangas siekiant organiškai susieti organizacijos ir jos komunikacijos strategijų tikslus. Šiemet kaip vieną iš svarbiausių iššūkių savo darbe tai įvardijo 38% ECM tyrimo metu apklaustų Europos komunikacijos specialistų.

Akivaizdu, kad naujų iššūkių komunikacijos specialistams artimiausiais metais tikrai netrūks, o poreikis prisitaikyti prie kintančio pasaulio tik augs. Auganti disciplinos svarba ir jai tenkanti atsakomybė turėtų tik dar labiau didinti šios srities specialistų poreikį.

Komentaro autorė – Lina Jakučionienė, Lietuvos komunikacijos asociacijos pirmininkė, „European Association of Communication Directors“ ambasadorė Lietuvai, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 1

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 4

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Didžiausią šuolį skaičiuoja agentūra „Gravitas Partners“ Premium

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės...

Rinkodara
2019.07.10
„Tele2“ neplanuoja naujo komunikacijos paslaugų konkurso

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ neseniai nutraukusi bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau