Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus

Publikuota: 2018-10-06
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lina Jakučionienė, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos įsiklausyti bei koreguoti savo veiksmus.

Šiandien prieinama komunikacijos kanalų gausa ir jų įvairumas, suteikiamos galimybės pasiekti skirtingas auditorijas specialistams atveria platesnę veiksmų laisvę. Kartu tai lemia ir naujus iššūkius, nes reikia suvaldyti augantį komunikacijos kanalų kiekį bei komunikaciją juose.

Iš komunikacijos specialistų šiandien tikimasi vis daugiau – ne tik tradicinės žiniasklaidos išmanymo, tačiau ir gebėjimo veikti skaitmeninėje erdvėje, socialiniuose tinkluose. „Mikro“ ir „makro“ influenceriai, vaizdinė komunikacija ir vaizdo turinys ar duomenų analizė – šiandien jau komunikacijos specialistų darbo laukas.

Be to, fragmentuojasi net tik komunikacijos kanalai, bet ir auditorijos. Tai leidžia tikslingiau skleisti komunikacijos žinutes, tačiau kartu išryškina būtinybę vykdyti nuoseklią integruotą komunikaciją, kuri išnaudotų kiekvieno kanalo privalumus. Taigi komunikuojantiems tenka nuolat plėsti savo kompetencijų lauką ir nuveikti žymiai daugiau su tiek pat ar net dar mažiau resursų nei iki šiol.

Ši tendencija apie nedidėjančius ar net mažėjančius finansinius ir žmogiškuosius išteklius Europoje labiausiai pradėjo ryškėti šiemet. Didžiąja dalimi tai reikėtų sieti su šiandieninio verslo poreikiu didinti efektyvumą, ir tai galioja visose srityse, ne tik komunikacijos.

Pavojus reputacijai socialiniuose tinkluose

Viena iš svarbiausių kitąmet komunikacijos sektoriui įtaką darysiančių tendencijų galima laikyti augantį poreikį kurti ir išlaikyti auditorijų pasitikėjimą bei saugoti su vis didesnėmis grėsmėmis susiduriančią organizacijų ir asmenų reputaciją.

Kasmet visoje Europoje atliekamo „European Communication Monitor“ (ECM) tyrimo rezultatai jau keletą pastarųjų metų rodė pasitikėjimo klausimą esant komunikacijos profesionalų prioritetų sąrašo viršuje. Vis tik 2018-ieji metai yra pirmieji, kai pasitikėjimo kūrimo iššūkį kaip svarbiausią įvardijo didžiausia dalis apklaustų komunikacijos srities specialistų.

Socialiniai tinklai ir internetas informacijos plitimą šiandien daro sunkiai suvaldomą. Tai reiškia, kad visų pirma būtina stiprinti komunikaciją ten, kur grėsmės yra didžiausios – tai yra socialiniuose interneto tinkluose. Taigi vis daugiau pastangų komunikacijos specialistams teks nukreipti į šią komunikacinę erdvę ir joje dar atidžiau saugoti savo organizacijos reputaciją ir nuosekliai kurti pasitikėjimą.

Priešnuodžių paieška melagingoms naujienoms

Augantį pasitikėjimo deficitą visuomenėje labiausiai lemia socialinių tinklų amžiuje kintantis tradicinės žiniasklaidos vaidmuo ir iššūkiai, su kuriais ji susiduria.

Kartą užkibę už netikrų ar melagingų naujienų kabliuko, žmonės vis nepatikliau ima vertinti visas naujienas ir žiniasklaidą apskritai. Toks atsargumas gali būti ir teigiamas dalykas, nes ugdo visuomenės įprotį kritiškai vertinti gaunamą informaciją.

Kita vertus, šiandieninėje informacinio triukšmo ir melagingų naujienų aplinkoje net ir iš tiesų patikima bei naudinga informacija gali nepasiekti aktualių auditorijų ar pasiekti jas iškraipyta.

Šiųmetis ECM tyrimas atskleidė, kad pernai ir šiemet su melagingų naujienų iššūkiais susidūrė ketvirtadalis organizacijų Europoje. Tikėtina, kad ši dalis ateityje tik augs.

Metas lyderystei

Dar viena ryškėjanti komunikacijos tendencija kitiems metams – komunikacijos svarbos augimas ir tapimas integralia verslo strategijos dalimi. Šiandieniniame pasaulyje komunikacija nebėra tik verslą palaikanti funkcija. Šiandien ji, įsitvirtinusi pačioje įmonės šerdyje, turi nusakyti organizacijos esmę. Komunikacijos specialistams tai reiškia poreikį demonstruoti lyderystę. Kartu būtina dėti pastangas siekiant organiškai susieti organizacijos ir jos komunikacijos strategijų tikslus. Šiemet kaip vieną iš svarbiausių iššūkių savo darbe tai įvardijo 38% ECM tyrimo metu apklaustų Europos komunikacijos specialistų.

Akivaizdu, kad naujų iššūkių komunikacijos specialistams artimiausiais metais tikrai netrūks, o poreikis prisitaikyti prie kintančio pasaulio tik augs. Auganti disciplinos svarba ir jai tenkanti atsakomybė turėtų tik dar labiau didinti šios srities specialistų poreikį.

Komentaro autorė – Lina Jakučionienė, Lietuvos komunikacijos asociacijos pirmininkė, „European Association of Communication Directors“ ambasadorė Lietuvai, ERGO korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
Komunikacijos agentūra „Bosanova“ turi naują vadovą 2

Komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovu tapo Vytautas Matulevičius, kartu keičiasi ir bendrovės akcininkų...

Rinkodara
2019.03.07
10 stipriausių rinkodaros vadovų – „Metų CMO“ finalininkai 8

„Metų CMO“ komisija išrinko stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje. Vienas jų pretenduoja tapti...

Rinkodara
2019.03.07
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko komunikacijos partnerius

Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko naujus komunikacijos...

Rinkodara
2019.03.06
Didžiausius atlyginimus šį sausį mokėjusios komunikacijos agentūros 4

Naujausi „Sodros“ duomenys rodo, kad tarp ryšių su visuomene bendrovių didžiausią atlyginimą šį sausį, kaip...

Rinkodara
2019.03.06
Tarp dalyvių „Password 2019“ – pusšimtis paraiškų 1

Į efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos konkursą „Password 2019“ pateiktos 48 paraiškos. Konkurso...

Rinkodara
2019.03.06
„Deeper“, „Good one“ ir „TeleSoftas“ – FT sąraše tarp sparčiausiai augusių įmonių 1

Didžiosios Britanijos leidinio „Financial Times“ (FT) sudaromame sparčiausiai augančių Europos įmonių TOP1000...

Rinkodara
2019.03.05
Medijų ir komunikacijų lyderiai: 2019-ieji lūžio, integracijos ir asmeninio turinio metai Premium

Rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos sektoriui praėjusieji nebuvo lengvi: įsigaliojo alkoholio reklamos...

Rinkodara
2019.03.05
IKEA įkvėpimo šaltinis – paprastų žmonių namai 1

Prieš ateidami į naują rinką, tarptautiniai tinklai atlieka namų darbus ir gerai išsianalizuoja situaciją...

Rinkodara
2019.03.04
„Keliauk Lietuvoje“ vadovas – apie ambicijas pritraukti 3 mln. užsieniečių, „Real is Beautiful“ likimą ir finansinę nežinomybę Premium 3

Nuo šių metų Lietuvos kaip turizmo krypties reklama užsienyje rūpinasi naujai įsteigta VšĮ „Keliauk...

Paslaugos
2019.03.04
„Sainsbury‘s“ istorija: kaip britų prekybos centras tapo skonio ikona 1

Daugybė prekių ženklų-ikonų gimė ne dėl pribloškiančio kūrybingumo, bet dėl savo tikrosios pozicijos suradimo...

Rinkodara
2019.03.02
Merų komunikacija: vienvaldystė – Kaune, sostinėje – maža intriga Premium 20

Šį sekmadienį finišuoja savivaldos rinkimai. Įvertinus didžiųjų miestų kandidatų į merus komunikaciją,...

Rinkodara
2019.03.01
„Big Mac“ pamokos, kurios prekės ženklams gali kainuoti brangiai Premium 1

Kad verslai neprarastų turimų prekės ženklų, jie turėtų būti naudojami visoms ar bent didžiajai daliai prekių...

Prekyba
2019.02.28
Druskininkų SPA centro „Upa“ valdytoja keičia pavadinimą ir prekės ženklą 1

UAB „MCT“, valdanti Druskininkų poilsio, sveikatinimo ir medicininės reabilitacijos centrą „Upa“, keičia...

Paslaugos
2019.02.28
Kaip prisitaikyti prie vietos rinkos: „Lidl“ ir IKEA patirtys Premium

Šiandien „Lidl“, kaip ir kitas Vokietijos mažų kainų prekybos tinklas „Aldi“, stipriai auga Jungtinės...

Prekyba
2019.02.28
Šiaulių bankas turi naują rinkodaros direktorių 25

Šiaulių banko rinkodaros ir komunikacijos departamento direktoriumi tapo Paulius Pocius, pastarąjį pusmetį...

Rinkodara
2019.02.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau