VRK pakartotinai rinksis interneto ir socialinės medijos stebėsenos agentūrą

Publikuota: 2018-08-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šį ketvirtį skelbs antrą konkursą pirkti politinės reklamos stebėjimo paslaugas internete ir socialinėje erdvėje.

Kaip teigia Lina Petronienė, Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėja, VRK buvo paskelbusi dviejų dalių viešąjį pirkimą dėl politinės reklamos stebėsenos artėjantiems rinkimams.

Spaudos, radijo, TV ir lauko reklama stebėsenos paslaugos paslaugų teikimo sutartis sudaryta su „Kantar TNS“. 36 mėn. sutarties suma siekia 70.785 Eur.

Sutartis su stebėsenos internete, įskaitant socialinius tinklus, potencialiu tiekėju buvo nutraukta.

„Pirmojo konkurso laimėtojas, fizinis asmuo Andrius Janušauskas, įvertinęs darbų apimtis ir turimus pajėgumus, kreipėsi į VRK dėl sutarties nutraukimo. Naujasis konkursas turėtų būti paskelbtas šį ketvirtį, šiuo metu rengiami pirkimo dokumentai“, – teigia p. Petronienė.

Planuojama konkurso vertė – 15.000 Eur.

Pasak p. Petrošienės, perkant politinės reklamos stebėsenos paslaugas, socialiniai tinklai yra įrašyti pirmą kartą.

„Dėl socialiniuose tinkluose gausėjančios reklamos, komisija tam skiria vis daugiau dėmesio. Iki šiol stebėjome ne tik savo jėgomis, taip pat informacijos sulaukdavome iš savivaldybių rinkimų komisijų. Šiemet jau perkame šias paslaugas“, – kalba ji, pabrėždama, kad dėl nuomonių formuotojų ir kitos socialiniuose tinkluose skleidžiamos informacijos galioja bendri principai.

„Jų skelbiamos nuomonės vertinamos, kaip ir kita skleidžiama informacija: politinės reklamos požiūriu vertinamas turinys, aiškinamasi dėl apmokėjimo, informacijos dažnumas ir kitos aplinkybės“, – kalba p. Petronienė.

VRK ataskaitoje apie 2016 m. Seimo rinkimus skelbiama, kad analizuojant politinės reklamos stebėsenos duomenis, buvo nustatyta 32.427 Eur politinės kampanijos dalyvių nedeklaruotų išlaidų politinei reklamai. Ar tokių pažeidimų būta socialinėje erdvėje, VRK nedetalizuoja.

Pavyzdžių yra

Šią vasarą jau buvo kilęs skandalas, kai paaiškėjo, kad daugiabučių administravimo konkurso tema nuomonės formuotojai savo nuostatas reiškė, gavę atlygį. Vėliau apžvalgininkas Andrius Užkalnis pripažino suklydęs, kai politinėmis ar joms artimoms temoms kalbėjo, gavęs atlygį ir pažadėjo gautus pinigus skirti labdarai.

Audrius Minsevičius, socialinių tinklų agentūros „Fomo“, kuri minėtai temai rinko nuomonės formuotojus, įkūrėjas, VŽ teigia, kad šiuo atveju organizavo viešas diskusijas apie priimamus sprendimus.

„Ieškojome ir kreipėmės į tuos nuomonės formuotojus, kurie dažnai kalba socialinėmis temomis. Vieni turi teigiamą nuomonę apie Vilniaus miesto vykdomą politiką, kiti neigiamą, vieni sutiko vystyti šią temą, kiti ne. Viliamės, kad jie pasidalino savo asmenine nuomone. Mes patys neįtakojame nuomonės formuotojų, nes tokios partnerystės nebūna sėkmingos,“ – pabrėžia p. Minsevičius. 

Plačiau skaitykite ČIA.

Reikia aiškaus žymėjimo

Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneris, sutinka, kad ateinantys rinkimai gali atnešti daugiau sumaišties socialinių tinklų komunikacijoje, svarstymų, ar už paskelbtą nuomonę yra atsilyginta, ar ne.

„Tačiau nereikia atmesti ir fakto, kad nuomonės formuotojas palaiko vieną partiją, o jų žinučių nelemia jokie pinigai. Tokiais atvejais pravartu nurodyti, kad tai yra nuomonė ir ji neapmokėta, kad nereikėtų bandyti spėlioti, kaltinti. Kartais gi ir prekės ženklą ar paslaugą pagiriame, nes mums ji tiesiog patiko. Aš taip pat kartais dalinuosi nuomone „Facebook“ apie knygas, tačiau už tai pinigų ar knygų negaunu. Persistengti taip pat nereikia, jei imsime visus įžymybių įrašus mauti ant vieno kurpaliaus ir įtarinėti, kad viskas pirkta taip pat nieko gero nebus, tačiau bendra nuostata, kad įtakingesni žmonės, turintys daugiau sekėjų nurodytų savo interesus ir vienu, ir kitu atveju pažymėtų, būtų geroji praktika, kuri įneštų skaidrumo ir padėtų rinkai“, – siūlo p. Gečas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
„Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 9

Prekybos tinklas „Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius. Jais tapo integruotos komunikacijos...

Rinkodara
2019.01.10
Dukart daugiau investavo „Bitė“, „Eurovaistinė“ ir Lietuvos draudimas 3

Bendros reklamos apimtys, lyginant 2018 ir 2017 m. vienuolika mėnesių, Lietuvoje augo 14,2%. Didžiausių...

Rinkodara
2019.01.08
Koncerne „Vikonda“ – naujas komunikacijos vadovas 5

Koncerno „Vikonda“ komunikacijos ir rinkodaros direktoriaus pareigas nuo šiandien pradeda eiti Tomas Želionis.

Rinkodara
2019.01.07
Turizmo sektoriuje – nerimas dėl vėluojančios įsisukti „Keliauk Lietuvoje“ Premium 2

Naujai įkurta VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, kuri nuo sausio 1 d. tapo atsakinga už visą Lietuvos, kaip turizmo...

Rinkodara
2019.01.07
Rinkodaros sektoriaus metai: pokyčiai, žvaigždės ir skandalai 1

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriui 2018 metai nebuvo lengvi: įsigaliojo alkoholio reklamos draudimas,...

Rinkodara
2019.01.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau