VRK pakartotinai rinksis interneto ir socialinės medijos stebėsenos agentūrą

Publikuota: 2018-08-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šį ketvirtį skelbs antrą konkursą pirkti politinės reklamos stebėjimo paslaugas internete ir socialinėje erdvėje.

Kaip teigia Lina Petronienė, Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėja, VRK buvo paskelbusi dviejų dalių viešąjį pirkimą dėl politinės reklamos stebėsenos artėjantiems rinkimams.

Spaudos, radijo, TV ir lauko reklama stebėsenos paslaugos paslaugų teikimo sutartis sudaryta su „Kantar TNS“. 36 mėn. sutarties suma siekia 70.785 Eur.

Sutartis su stebėsenos internete, įskaitant socialinius tinklus, potencialiu tiekėju buvo nutraukta.

„Pirmojo konkurso laimėtojas, fizinis asmuo Andrius Janušauskas, įvertinęs darbų apimtis ir turimus pajėgumus, kreipėsi į VRK dėl sutarties nutraukimo. Naujasis konkursas turėtų būti paskelbtas šį ketvirtį, šiuo metu rengiami pirkimo dokumentai“, – teigia p. Petronienė.

Planuojama konkurso vertė – 15.000 Eur.

Pasak p. Petrošienės, perkant politinės reklamos stebėsenos paslaugas, socialiniai tinklai yra įrašyti pirmą kartą.

„Dėl socialiniuose tinkluose gausėjančios reklamos, komisija tam skiria vis daugiau dėmesio. Iki šiol stebėjome ne tik savo jėgomis, taip pat informacijos sulaukdavome iš savivaldybių rinkimų komisijų. Šiemet jau perkame šias paslaugas“, – kalba ji, pabrėždama, kad dėl nuomonių formuotojų ir kitos socialiniuose tinkluose skleidžiamos informacijos galioja bendri principai.

„Jų skelbiamos nuomonės vertinamos, kaip ir kita skleidžiama informacija: politinės reklamos požiūriu vertinamas turinys, aiškinamasi dėl apmokėjimo, informacijos dažnumas ir kitos aplinkybės“, – kalba p. Petronienė.

VRK ataskaitoje apie 2016 m. Seimo rinkimus skelbiama, kad analizuojant politinės reklamos stebėsenos duomenis, buvo nustatyta 32.427 Eur politinės kampanijos dalyvių nedeklaruotų išlaidų politinei reklamai. Ar tokių pažeidimų būta socialinėje erdvėje, VRK nedetalizuoja.

Pavyzdžių yra

Šią vasarą jau buvo kilęs skandalas, kai paaiškėjo, kad daugiabučių administravimo konkurso tema nuomonės formuotojai savo nuostatas reiškė, gavę atlygį. Vėliau apžvalgininkas Andrius Užkalnis pripažino suklydęs, kai politinėmis ar joms artimoms temoms kalbėjo, gavęs atlygį ir pažadėjo gautus pinigus skirti labdarai.

Audrius Minsevičius, socialinių tinklų agentūros „Fomo“, kuri minėtai temai rinko nuomonės formuotojus, įkūrėjas, VŽ teigia, kad šiuo atveju organizavo viešas diskusijas apie priimamus sprendimus.

„Ieškojome ir kreipėmės į tuos nuomonės formuotojus, kurie dažnai kalba socialinėmis temomis. Vieni turi teigiamą nuomonę apie Vilniaus miesto vykdomą politiką, kiti neigiamą, vieni sutiko vystyti šią temą, kiti ne. Viliamės, kad jie pasidalino savo asmenine nuomone. Mes patys neįtakojame nuomonės formuotojų, nes tokios partnerystės nebūna sėkmingos,“ – pabrėžia p. Minsevičius. 

Plačiau skaitykite ČIA.

Reikia aiškaus žymėjimo

Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneris, sutinka, kad ateinantys rinkimai gali atnešti daugiau sumaišties socialinių tinklų komunikacijoje, svarstymų, ar už paskelbtą nuomonę yra atsilyginta, ar ne.

„Tačiau nereikia atmesti ir fakto, kad nuomonės formuotojas palaiko vieną partiją, o jų žinučių nelemia jokie pinigai. Tokiais atvejais pravartu nurodyti, kad tai yra nuomonė ir ji neapmokėta, kad nereikėtų bandyti spėlioti, kaltinti. Kartais gi ir prekės ženklą ar paslaugą pagiriame, nes mums ji tiesiog patiko. Aš taip pat kartais dalinuosi nuomone „Facebook“ apie knygas, tačiau už tai pinigų ar knygų negaunu. Persistengti taip pat nereikia, jei imsime visus įžymybių įrašus mauti ant vieno kurpaliaus ir įtarinėti, kad viskas pirkta taip pat nieko gero nebus, tačiau bendra nuostata, kad įtakingesni žmonės, turintys daugiau sekėjų nurodytų savo interesus ir vienu, ir kitu atveju pažymėtų, būtų geroji praktika, kuri įneštų skaidrumo ir padėtų rinkai“, – siūlo p. Gečas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija byra 1

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
13:25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
11:04
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13
„Huawei Technologies“ aktyviau dirbs su nuomonės formuotojais  8

Telekomunikacijų bendrovė „Huawei Technologies“ pradeda bendradarbiavimą su nuomonės formuotojų rinkodaros...

Rinkodara
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Po kritikos lavinos „Revolut“ atsisako dviprasmiško šūkio 8

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolis „Revolut“, reaguodamas į pastaruoju metu jį...

Rinkodara
2019.04.08
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka 4

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra...

Rinkodara
2019.04.07
„Radiocentro“ metiniai pardavimai ir pelnas šovė į viršų 7

UAB „Radiocentras“ pajamos per 2018 m. išaugo 67%, grynasis pelnas – septynis kartus, iki 269.474 Eur, rodo...

Rinkodara
2019.04.05
„Maximos“ ir „Lidl“ kova dėl kiekvieno kliento kaitina reklamos rinką Premium 5

2018 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 4,3% augimą ir siekė 116 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į...

Rinkodara
2019.04.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau