VRK pakartotinai rinksis interneto ir socialinės medijos stebėsenos agentūrą

Publikuota: 2018-08-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šį ketvirtį skelbs antrą konkursą pirkti politinės reklamos stebėjimo paslaugas internete ir socialinėje erdvėje.

Kaip teigia Lina Petronienė, Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėja, VRK buvo paskelbusi dviejų dalių viešąjį pirkimą dėl politinės reklamos stebėsenos artėjantiems rinkimams.

Spaudos, radijo, TV ir lauko reklama stebėsenos paslaugos paslaugų teikimo sutartis sudaryta su „Kantar TNS“. 36 mėn. sutarties suma siekia 70.785 Eur.

Sutartis su stebėsenos internete, įskaitant socialinius tinklus, potencialiu tiekėju buvo nutraukta.

„Pirmojo konkurso laimėtojas, fizinis asmuo Andrius Janušauskas, įvertinęs darbų apimtis ir turimus pajėgumus, kreipėsi į VRK dėl sutarties nutraukimo. Naujasis konkursas turėtų būti paskelbtas šį ketvirtį, šiuo metu rengiami pirkimo dokumentai“, – teigia p. Petronienė.

Planuojama konkurso vertė – 15.000 Eur.

Pasak p. Petrošienės, perkant politinės reklamos stebėsenos paslaugas, socialiniai tinklai yra įrašyti pirmą kartą.

„Dėl socialiniuose tinkluose gausėjančios reklamos, komisija tam skiria vis daugiau dėmesio. Iki šiol stebėjome ne tik savo jėgomis, taip pat informacijos sulaukdavome iš savivaldybių rinkimų komisijų. Šiemet jau perkame šias paslaugas“, – kalba ji, pabrėždama, kad dėl nuomonių formuotojų ir kitos socialiniuose tinkluose skleidžiamos informacijos galioja bendri principai.

„Jų skelbiamos nuomonės vertinamos, kaip ir kita skleidžiama informacija: politinės reklamos požiūriu vertinamas turinys, aiškinamasi dėl apmokėjimo, informacijos dažnumas ir kitos aplinkybės“, – kalba p. Petronienė.

VRK ataskaitoje apie 2016 m. Seimo rinkimus skelbiama, kad analizuojant politinės reklamos stebėsenos duomenis, buvo nustatyta 32.427 Eur politinės kampanijos dalyvių nedeklaruotų išlaidų politinei reklamai. Ar tokių pažeidimų būta socialinėje erdvėje, VRK nedetalizuoja.

Pavyzdžių yra

Šią vasarą jau buvo kilęs skandalas, kai paaiškėjo, kad daugiabučių administravimo konkurso tema nuomonės formuotojai savo nuostatas reiškė, gavę atlygį. Vėliau apžvalgininkas Andrius Užkalnis pripažino suklydęs, kai politinėmis ar joms artimoms temoms kalbėjo, gavęs atlygį ir pažadėjo gautus pinigus skirti labdarai.

Audrius Minsevičius, socialinių tinklų agentūros „Fomo“, kuri minėtai temai rinko nuomonės formuotojus, įkūrėjas, VŽ teigia, kad šiuo atveju organizavo viešas diskusijas apie priimamus sprendimus.

„Ieškojome ir kreipėmės į tuos nuomonės formuotojus, kurie dažnai kalba socialinėmis temomis. Vieni turi teigiamą nuomonę apie Vilniaus miesto vykdomą politiką, kiti neigiamą, vieni sutiko vystyti šią temą, kiti ne. Viliamės, kad jie pasidalino savo asmenine nuomone. Mes patys neįtakojame nuomonės formuotojų, nes tokios partnerystės nebūna sėkmingos,“ – pabrėžia p. Minsevičius. 

Plačiau skaitykite ČIA.

Reikia aiškaus žymėjimo

Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneris, sutinka, kad ateinantys rinkimai gali atnešti daugiau sumaišties socialinių tinklų komunikacijoje, svarstymų, ar už paskelbtą nuomonę yra atsilyginta, ar ne.

„Tačiau nereikia atmesti ir fakto, kad nuomonės formuotojas palaiko vieną partiją, o jų žinučių nelemia jokie pinigai. Tokiais atvejais pravartu nurodyti, kad tai yra nuomonė ir ji neapmokėta, kad nereikėtų bandyti spėlioti, kaltinti. Kartais gi ir prekės ženklą ar paslaugą pagiriame, nes mums ji tiesiog patiko. Aš taip pat kartais dalinuosi nuomone „Facebook“ apie knygas, tačiau už tai pinigų ar knygų negaunu. Persistengti taip pat nereikia, jei imsime visus įžymybių įrašus mauti ant vieno kurpaliaus ir įtarinėti, kad viskas pirkta taip pat nieko gero nebus, tačiau bendra nuostata, kad įtakingesni žmonės, turintys daugiau sekėjų nurodytų savo interesus ir vienu, ir kitu atveju pažymėtų, būtų geroji praktika, kuri įneštų skaidrumo ir padėtų rinkai“, – siūlo p. Gečas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodėl komunikacija kelia stresą ir negarantuoja rezultato

Klasikinėje vadybos struktūroje yra dviejų tipų funkcijos: saugančios pinigus ir uždirbančios pinigus, kitaip...

Rinkodara
2018.09.09
Apie „Tele2“ ir kitas komunikacijos krizes: ką daryti, kad tai virstų pergale 11

Nuo krizės nėra apsaugotas nė vienas verslo sektorius ir įmonė. Tačiau tam pasiruošti galima, o pasirinkus...

Rinkodara
2018.09.05
„Balticbest“ paskelbta geriausia kūrybinė Lietuvos agentūra 1

Geriausios Baltijos šalių reklamos agentūros titulas „Balticbest“ festivalyje šiemet teko Latvijos bendrovei...

Rinkodara
2018.09.03
Lietuvos bankų asociacija turi naują komunikacijos vadovę

Nuo šiandien Lietuvos bankų asociacijos (LBA) komunikacijos vadove tapo Valerija Lebedeva, pastaruosius...

Rinkodara
2018.09.03
„Investuok Lietuvoje“ turi naujus komunikacijos užsienyje partnerius

Užsienio investicijas į Lietuvą skatinančiai agentūrai „Investuok Lietuvoje“ viešųjų ryšių paslaugas...

Rinkodara
2018.08.31
Laukiniai Vakarai, arba Katės ir pelės žaidimai socialiniuose tinkluose Premium 1

Nuomonės formuotojų rinkodara socialiniuose tinkluose klesti visame pasaulyje. Augant tokios komunikacijos...

Rinkodara
2018.08.28
VRK pakartotinai rinksis interneto ir socialinės medijos stebėsenos agentūrą

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šį ketvirtį skelbs antrą konkursą pirkti politinės reklamos stebėjimo...

Rinkodara
2018.08.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau