Teisinis trolinimas – geriausios Silicio slėnio taisyklės jau čia

Publikuota: 2018-05-04
Rokas Medonis, „carVertical“ vadovas, restoranų tinklo „Keulė Rūkė“ bendraįkūrėjas.
Rokas Medonis, „carVertical“ vadovas, restoranų tinklo „Keulė Rūkė“ bendraįkūrėjas.
Rinkodaros konsultantas ir UAB „Kiaulių valdovai“ verslo vystymo vadovas

Kripto ir ICO pasaulyje yra labai daug purvo ir labai mažai tikrumo. Tai terpė, kurioje pilna tikėjimo ateitimi, labai mažai tikrų rinkos taisyklių, nuolatinė baimė, netikrumas ir abejonė. Tokia terpė yra tobula oportunistams, apgavikams ir, be abejonės, teisininkams.

Apgavikai šioje terpėje uždirba daugiausia, nes čia veikia visos „geriausios praktikos“ iš apgavikų vadovėlių. Kriptovaliutoms neturint veido ir vardo, ašaromis apsipylę kaip visada lieka paprasti berniukai ir mergaitės, kurie suvokia patekę į sukčių rankas.

Antroje pozicijoje pagal pasipelnymą – teisės kontoros. Dalis jų savo klientams sugeba parduoti tokius produktus ir paslaugas, kurios dažnais atvejais yra toli gražu nuo to, ką būtų galima pavadinti teisiniu produktu.

Tuo jau įsitikino keli lietuviškos kilmės ICO, kai šalyse, kuriose startavo, dėl netinkamai sutvarkytų teisinių aspektų mokesčiai išdygo vietose, kuriose jų būti neturėjo.

Tiems, kurie tokių paslaugų parduoti nesugebėjo, niša taip pat yra – galima pasinaudoti taisyklių ir įstatyminių bazių nebuvimu ir patrolinti sėkmingus ICO. Štai „carVertical“ artėjant prie pirmų produktų paleidimo pirmosiose Europos Sąjungos šalyse ir esant jau ganėtinai plačiai žinomu prekės ženklu kripto pasaulyje, prisistato lietuviškieji teisiniai troliai su didžiu noru pasinaudoti „carVertical“ vardu.

Prieš kelias dienas „carVertical“ pradėjo atakuoti atsitiktinis asmuo, nes, pasak jo, jis patyrė milžinišką nuostolį prekiaudamas „carVertical“ utility žetonu kripto biržoje.

Laiškai grasinantys (pabrėžiu – grasinantys, nes pretenzija su suma bei įvardintais sielos sukrėtimais nebuvo pateikti). Jis sako traukiantis „carVertical“ į teismą keliose jurisdikcijose ir yra pasitelkęs lietuvišką teisinę kontorą „Primus“.

Taip, jums nepasigirdo. Žmogus savo patirtą nuostolį iš kripto valiutų spekuliacijų bando prisiteisti. Žmogus taip pat teigia, kad „carVertical“ jį apgavo komunikuodama ir iš tiesų su BMW korporacijos automobilių duomenimis, „carVertical“ nedirba.

Nuostabu tai, kad dar kelios dienos iki „carVertical“ gaunant pirmuosius laiškus su spaudimu teisinės kontoros „Primus“, vykdantysis partneris viešame renginyje nuo scenos jau labai drąsiai ir išdidžiai šnekėjo apie šį būsimą ieškinį.

Aš nuoširdžiai džiaugiuosi, jog Baltijos šalių startuolių ekosistema pamažu įgauna pagreitį ir perima geriausias Silicio slėnio taisykles – startuoliai dar kūdikio stadijoje kovoja su teisinėmis kontoromis dėl patentų, komunikacijos ir kitų dalykų.

Kodėl gi ne, iš teisinio trolinimo galima tikrai gerai uždirbti, juolab kai žinai, jog konkretus startuolis tikrai turi pinigų. Svarbu sukurti situaciją, kad startuolis pradėtų mokėti teisininkams tam, kad apsisaugotų nuo kitų teisininkų. Mes tampam Vakarais milžiniškais tempais!

Nesiimsiu spekuliuoti, ar ilgai reikia ieškoti nukentėjusio asmens, kad tiesiu taikiniu būtų galima pradėti spaudimą, net nepateikus žalos sumos (juolab tokių sunku rasti, nes „carVertical“ žetonas gana stabiliai su visa rinka kopia viršun). To galėjo ir nebūti.

Belieka pasakyti, troliai, komunikacija ir žala prekės ženklams yra abipusis dalykas.

Šios istorijos priešistorė taip pat „žavinga“. Prieš kurį laiką kažkokie rusai iš „carVertical“ pareikalavo apytiksliai 24.000 USD, priešingu atveju jie pradės puolimą prieš „carVertical“ prekės ženklą. Žinoma, jiems buvo parodytos durys. Tad ir šį kartą, einam bylinėtis, troliai.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 2

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau