Madingais prekės ženklais tampama dėl rinkodaros

Publikuota: 2018-02-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mados versle siekiant pelnyti klientų ir parduoti prekę reikia, kad ji taptų madinga. Tada ji bus ir geidžiama, ir brangi. Arba kuo brangesnė – tuo geidžiamesnė.

Viena vertus, tokios prekės kaip aksesuarai, drabužiai, galanterija, avalynė – gražios ir stilingos, atrodytų, savaime pavergia tikslinę auditoriją ir skatina moterų norą pirkti. O seniausių ir žymiausių prekės ženklų daiktai kai kurių pirkėjų yra prilyginami emocijai ar svajonei – įsigyji ne tą daiktą, o tam tikrą noro išsipildymą.

Kiek mistiška, tačiau tą mistiką kuria istorijos ir rinkodara. Nes pavyzdžių, kai nei patrauklūs, nei praktiški, nei naktimis sapnuojami daiktai tapo madingi, o jų parduotuvės įsikūrė brangiausiose pasaulio gatvėse, yra ne vienas. Tik nežinia, kiek kainavo tokiais tapti.

Sandalai „Crocs“ kai kurių vadinami anomalija: jei tik sudaromi absurdiškiausios avalynės sąrašai – „Crocs“ neretai pateks į penketuką. Tiksliau „Crocs“ tituluojami baisiausiais batais istorijoje iki atsirado kaubojiški ilgaauliai–basutės atvirais pirštais.

Dauguma stilistų kartoja, kad patogumas nėra argumentas avėti „Crocs“, nes tam nėra jokio pateisinimo. Bet kažkodėl juos avintys buvo pastebėti George‘as W. Bushas, Michelle Obama, tuo metu Jimas Carrey ir Benas Affleckas avėjo juos paplūdimyje, o dar nemažai žvaigždžių tais sandalais mindė raudonąjį kilimą.

Viena iš jų, garsus virtuvės šefas Mario Batali, „Crocs“ mylėtojas, kas sezoną įsigydavęs keliasdešimt visų spalvų porų, sunkiai rinko žodžius sužinojęs, kad bendrovė mažina parduotuvių skaičių pasaulyje ir JAV.

Jei versle didelę dalį sėkmės sudaro rinkodara, tai mados versle ji yra dar svarbesnė Tie, kurie bandė ne vieną būdą išpopuliarėti, dažnai viena efektyviausių, nors ne pigiausių, priemonių įvardija įžymybių, nuomonės formuotojų reklamą. Kitaip tariant, tų, kurie turi įtakos tam tikram pirkėjų ratui.

Populiarinti internetinę drabužių nuomos platformą Lenkijos rinkoje žymių moterų pagalba rengiasi ir „Rent Boutique“, įvertinusi, kad bendruomeninės rinkodaros kampanija „I‘am That Girl“, kurioje žinomos moterys dalijosi patirtimis, požiūriu į madą, gyvenimo būdą, buvo sėkminga Lietuvoje.

„Lenkijoje sieksime to paties – kad kuo daugiau įdomių moterų pristatytų projektą savo bendruomenėje. Mūsų veiklos specifikai tokia rinkodaros strategija labai tinka – juk kiekvienas yra savo bendruomenės lyderis, į kurį norima lygiuotis“, – sako Žaklina Aišparienė, „Rent Boutique“ įkūrėja.

Panašią strategiją – supažindinti klientes su produktu tinklaraštininkių, mados mylėtojų pagalba svetur pasirinko ir megztų drabužių prekės ženklas „Robi Agnes“. Jo autorės Roberta Vasiliauskienė ir Agnė Zokaitė-Stakauskienė įvertino, kad tai net pigiau nei ryšių su visuomene agentūrų paslaugos, nes nemažai tinklaraštininkių savo sekėjoms reklamą skleidžia už nemokamus gaminių pavyzdžius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
Komunikacijos agentūra „Bosanova“ turi naują vadovą 2

Komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovu tapo Vytautas Matulevičius, kartu keičiasi ir bendrovės akcininkų...

Rinkodara
2019.03.07
10 stipriausių rinkodaros vadovų – „Metų CMO“ finalininkai 8

„Metų CMO“ komisija išrinko stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje. Vienas jų pretenduoja tapti...

Rinkodara
2019.03.07
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko komunikacijos partnerius

Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko naujus komunikacijos...

Rinkodara
2019.03.06
Didžiausius atlyginimus šį sausį mokėjusios komunikacijos agentūros 4

Naujausi „Sodros“ duomenys rodo, kad tarp ryšių su visuomene bendrovių didžiausią atlyginimą šį sausį, kaip...

Rinkodara
2019.03.06
Tarp dalyvių „Password 2019“ – pusšimtis paraiškų 1

Į efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos konkursą „Password 2019“ pateiktos 48 paraiškos. Konkurso...

Rinkodara
2019.03.06
„Deeper“, „Good one“ ir „TeleSoftas“ – FT sąraše tarp sparčiausiai augusių įmonių 1

Didžiosios Britanijos leidinio „Financial Times“ (FT) sudaromame sparčiausiai augančių Europos įmonių TOP1000...

Rinkodara
2019.03.05
Medijų ir komunikacijų lyderiai: 2019-ieji lūžio, integracijos ir asmeninio turinio metai Premium

Rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos sektoriui praėjusieji nebuvo lengvi: įsigaliojo alkoholio reklamos...

Rinkodara
2019.03.05
IKEA įkvėpimo šaltinis – paprastų žmonių namai 1

Prieš ateidami į naują rinką, tarptautiniai tinklai atlieka namų darbus ir gerai išsianalizuoja situaciją...

Rinkodara
2019.03.04
„Keliauk Lietuvoje“ vadovas – apie ambicijas pritraukti 3 mln. užsieniečių, „Real is Beautiful“ likimą ir finansinę nežinomybę Premium 3

Nuo šių metų Lietuvos kaip turizmo krypties reklama užsienyje rūpinasi naujai įsteigta VšĮ „Keliauk...

Paslaugos
2019.03.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau