Madingais prekės ženklais tampama dėl rinkodaros

Publikuota: 2018-02-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mados versle siekiant pelnyti klientų ir parduoti prekę reikia, kad ji taptų madinga. Tada ji bus ir geidžiama, ir brangi. Arba kuo brangesnė – tuo geidžiamesnė.

Viena vertus, tokios prekės kaip aksesuarai, drabužiai, galanterija, avalynė – gražios ir stilingos, atrodytų, savaime pavergia tikslinę auditoriją ir skatina moterų norą pirkti. O seniausių ir žymiausių prekės ženklų daiktai kai kurių pirkėjų yra prilyginami emocijai ar svajonei – įsigyji ne tą daiktą, o tam tikrą noro išsipildymą.

Kiek mistiška, tačiau tą mistiką kuria istorijos ir rinkodara. Nes pavyzdžių, kai nei patrauklūs, nei praktiški, nei naktimis sapnuojami daiktai tapo madingi, o jų parduotuvės įsikūrė brangiausiose pasaulio gatvėse, yra ne vienas. Tik nežinia, kiek kainavo tokiais tapti.

Sandalai „Crocs“ kai kurių vadinami anomalija: jei tik sudaromi absurdiškiausios avalynės sąrašai – „Crocs“ neretai pateks į penketuką. Tiksliau „Crocs“ tituluojami baisiausiais batais istorijoje iki atsirado kaubojiški ilgaauliai–basutės atvirais pirštais.

Dauguma stilistų kartoja, kad patogumas nėra argumentas avėti „Crocs“, nes tam nėra jokio pateisinimo. Bet kažkodėl juos avintys buvo pastebėti George‘as W. Bushas, Michelle Obama, tuo metu Jimas Carrey ir Benas Affleckas avėjo juos paplūdimyje, o dar nemažai žvaigždžių tais sandalais mindė raudonąjį kilimą.

Viena iš jų, garsus virtuvės šefas Mario Batali, „Crocs“ mylėtojas, kas sezoną įsigydavęs keliasdešimt visų spalvų porų, sunkiai rinko žodžius sužinojęs, kad bendrovė mažina parduotuvių skaičių pasaulyje ir JAV.

Jei versle didelę dalį sėkmės sudaro rinkodara, tai mados versle ji yra dar svarbesnė Tie, kurie bandė ne vieną būdą išpopuliarėti, dažnai viena efektyviausių, nors ne pigiausių, priemonių įvardija įžymybių, nuomonės formuotojų reklamą. Kitaip tariant, tų, kurie turi įtakos tam tikram pirkėjų ratui.

Populiarinti internetinę drabužių nuomos platformą Lenkijos rinkoje žymių moterų pagalba rengiasi ir „Rent Boutique“, įvertinusi, kad bendruomeninės rinkodaros kampanija „I‘am That Girl“, kurioje žinomos moterys dalijosi patirtimis, požiūriu į madą, gyvenimo būdą, buvo sėkminga Lietuvoje.

„Lenkijoje sieksime to paties – kad kuo daugiau įdomių moterų pristatytų projektą savo bendruomenėje. Mūsų veiklos specifikai tokia rinkodaros strategija labai tinka – juk kiekvienas yra savo bendruomenės lyderis, į kurį norima lygiuotis“, – sako Žaklina Aišparienė, „Rent Boutique“ įkūrėja.

Panašią strategiją – supažindinti klientes su produktu tinklaraštininkių, mados mylėtojų pagalba svetur pasirinko ir megztų drabužių prekės ženklas „Robi Agnes“. Jo autorės Roberta Vasiliauskienė ir Agnė Zokaitė-Stakauskienė įvertino, kad tai net pigiau nei ryšių su visuomene agentūrų paslaugos, nes nemažai tinklaraštininkių savo sekėjoms reklamą skleidžia už nemokamus gaminių pavyzdžius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 5

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
Galimybė „LinkedIn“: kalbėti ne darbdavio, o darbuotojų lūpomis Premium

„LinkedIn“ atsiranda daugiau galimybių dalytis naujienomis ir straipsniais, dalykiniais darbuotojų įrašais...

Rinkodara
2018.11.28
„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant...

Rinkodara
2018.11.25
IKEA nuotraukų istorija: atsakas neeiliniam pirkėjų pokštui parduotuvėje 6

Praėjusią savaitę jauna vilniečių pora iškrėtė pokštą ir sostinės IKEA parduotuvėje esančias įrėmintas...

Rinkodara
2018.11.24
Nuo „Facebook“ iki liūdesio ar net depresijos – vienas žingsnis Premium 3

Mokslininkai teigia, kad žmonėms, kurie socialiniuose tinkluose praleidžia pernelyg daug laiko, tai gali...

Rinkodara
2018.11.21
„Ergo“ komunikacijos vadovė Baltijos šalyse palieka bendrovę 8

Po beveik 10-ties karjeros metų „Ergo“ bendrovėje Korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse Lina...

Rinkodara
2018.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau