Madingais prekės ženklais tampama dėl rinkodaros

Publikuota: 2018-02-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mados versle siekiant pelnyti klientų ir parduoti prekę reikia, kad ji taptų madinga. Tada ji bus ir geidžiama, ir brangi. Arba kuo brangesnė – tuo geidžiamesnė.

Viena vertus, tokios prekės kaip aksesuarai, drabužiai, galanterija, avalynė – gražios ir stilingos, atrodytų, savaime pavergia tikslinę auditoriją ir skatina moterų norą pirkti. O seniausių ir žymiausių prekės ženklų daiktai kai kurių pirkėjų yra prilyginami emocijai ar svajonei – įsigyji ne tą daiktą, o tam tikrą noro išsipildymą.

Kiek mistiška, tačiau tą mistiką kuria istorijos ir rinkodara. Nes pavyzdžių, kai nei patrauklūs, nei praktiški, nei naktimis sapnuojami daiktai tapo madingi, o jų parduotuvės įsikūrė brangiausiose pasaulio gatvėse, yra ne vienas. Tik nežinia, kiek kainavo tokiais tapti.

Sandalai „Crocs“ kai kurių vadinami anomalija: jei tik sudaromi absurdiškiausios avalynės sąrašai – „Crocs“ neretai pateks į penketuką. Tiksliau „Crocs“ tituluojami baisiausiais batais istorijoje iki atsirado kaubojiški ilgaauliai–basutės atvirais pirštais.

Dauguma stilistų kartoja, kad patogumas nėra argumentas avėti „Crocs“, nes tam nėra jokio pateisinimo. Bet kažkodėl juos avintys buvo pastebėti George‘as W. Bushas, Michelle Obama, tuo metu Jimas Carrey ir Benas Affleckas avėjo juos paplūdimyje, o dar nemažai žvaigždžių tais sandalais mindė raudonąjį kilimą.

Viena iš jų, garsus virtuvės šefas Mario Batali, „Crocs“ mylėtojas, kas sezoną įsigydavęs keliasdešimt visų spalvų porų, sunkiai rinko žodžius sužinojęs, kad bendrovė mažina parduotuvių skaičių pasaulyje ir JAV.

Jei versle didelę dalį sėkmės sudaro rinkodara, tai mados versle ji yra dar svarbesnė Tie, kurie bandė ne vieną būdą išpopuliarėti, dažnai viena efektyviausių, nors ne pigiausių, priemonių įvardija įžymybių, nuomonės formuotojų reklamą. Kitaip tariant, tų, kurie turi įtakos tam tikram pirkėjų ratui.

Populiarinti internetinę drabužių nuomos platformą Lenkijos rinkoje žymių moterų pagalba rengiasi ir „Rent Boutique“, įvertinusi, kad bendruomeninės rinkodaros kampanija „I‘am That Girl“, kurioje žinomos moterys dalijosi patirtimis, požiūriu į madą, gyvenimo būdą, buvo sėkminga Lietuvoje.

„Lenkijoje sieksime to paties – kad kuo daugiau įdomių moterų pristatytų projektą savo bendruomenėje. Mūsų veiklos specifikai tokia rinkodaros strategija labai tinka – juk kiekvienas yra savo bendruomenės lyderis, į kurį norima lygiuotis“, – sako Žaklina Aišparienė, „Rent Boutique“ įkūrėja.

Panašią strategiją – supažindinti klientes su produktu tinklaraštininkių, mados mylėtojų pagalba svetur pasirinko ir megztų drabužių prekės ženklas „Robi Agnes“. Jo autorės Roberta Vasiliauskienė ir Agnė Zokaitė-Stakauskienė įvertino, kad tai net pigiau nei ryšių su visuomene agentūrų paslaugos, nes nemažai tinklaraštininkių savo sekėjoms reklamą skleidžia už nemokamus gaminių pavyzdžius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vadovų komunikacija: dažniausiai kalba Kristina Meidė, efektyviausiai – Dovilė Grigienė Premium 5

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2017 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2018.04.24
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
2018.04.24
Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau