Nedažną, bet lyderiams reikalingą savybę ugdyti lengva

Publikuota: 2018-01-21
Vidutinis klausytojas įsimena 25–50% išgirstos informacijos. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Vidutinis klausytojas įsimena 25–50% išgirstos informacijos. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.

Aktyvus klausymasis yra nepelnytai nuvertinamas įgūdis, nors tokia savybė versle ne tik stiprina pasitikėjimą, bet ir leidžia gauti daugiau informacijos, sužinoti detalių, kurių pašnekovas nesirengė pasakyti.

Entrepreneur.com duomenimis, per minutę išgirstama 500–1.000 žodžių, o pasakoma 125–175, tad lengva imti nuobodžiauti, neišlaikyti dėmesio ir neišgirsti visko, ką sako pašnekovas.

Vidutinis klausytojas dažniausiai yra paskendęs savo mintyse ir, kol klausosi pašnekovo, iš tiesų laukia savo eilės kalbėti, todėl galvoja, ką pats pasakys.

Įsidėmėti

Siekiant išlaikyti dėmesį, patariama palaikyti natūralų akių kontaktą, reaguoti veido išraiška. Svarbu susilaikyti nuo atsakymo, prieštaravimo, kol pašnekovas baigs kalbėti. Taip pat derėtų vengti žvalgytis į detales, kurios gali blaškyti dėmesį – kompiuterio ar telefono ekraną. Pašnekovas, pajutęs, kad klausytojas susikoncentruoja į jo žodžius, yra skatinamas tęsti mintį, todėl ją išplečia, pateikia naujų detalių.

Aktyvus klausymasis taip pat reiškia siekį įsiminti tai, ką pašnekovas nori perduoti. Tačiau Entrepreneur.com pateikiamų apklausų duomenimis, žmonės linkę įsiminti maždaug 25–50% išgirstos informacijos. Vadinasi, dėmesio neretai skiriama mažiau kaip pusei pokalbio.

Kad būtų lengviau užfiksuoti tai, ką sako pašnekovas, užuot mintyse formulavus savo atsakymus ar teiginius, kuriuos vėliau planuojama išsakyti, reikėtų paraginti pašnekovą tęsti: „Suprantu“, „Klausau“, „Įdomu“. Panašios frazės ne tik parodo pašnekovui, kad jo klausomasi, tačiau leidžia išgirsti daugiau jo minčių, tų, kurių iš anksto pasakyti jis nesirengė.

Perfrazuoti

Prieš pradedant kalbėti pačiam, patariama palaukti, kol pašnekovas baigs mintį. Įsitikinti, kad galima formuluoti atsakymą, leidžia akimirkos pauzė. Svarbu nepertraukti to, kuris kalba, tačiau nereiškia, kad iki jis baigs kalbėti negalima reaguoti veido išraiška, kūno kalba ar rankų gestais.

Aktyvų klausymąsi ir dėmesį pašnekovui galima išreikšti apibendrinant pagrindinę jo pranešimo mintį ar užduodant atvirų klausimų. Pastarieji leidžia kalbėtojui pateikti daugiau situacijos detalių, o klausytojui – parodyti, kad jis iš tiesų klausėsi. Užuot klausus „Ar ilgai tai tęsiasi?“, verčiau paklausti „Kaip ilgai tai vyksta?“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Veja stereotipus iš reklamos: taikinys – ne hipsteris ar naivuolis vartotojas Premium

Prekių ženklai turėtų perkratyti savo įsitikinimus ir atidžiau įvertinti, kur išleidžia savo rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.16
Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
Išrinkta nauja Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba 2

Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba baigia savo dvejų metų veiklos kadenciją ir nuo 2019 m. sausio...

Rinkodara
2018.12.14
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 6

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
Galimybė „LinkedIn“: kalbėti ne darbdavio, o darbuotojų lūpomis Premium

„LinkedIn“ atsiranda daugiau galimybių dalytis naujienomis ir straipsniais, dalykiniais darbuotojų įrašais...

Rinkodara
2018.11.28
„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant...

Rinkodara
2018.11.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau