Nedažną, bet lyderiams reikalingą savybę ugdyti lengva

Aktyvus klausymasis yra nepelnytai nuvertinamas įgūdis, nors tokia savybė versle ne tik stiprina pasitikėjimą, bet ir leidžia gauti daugiau informacijos, sužinoti detalių, kurių pašnekovas nesirengė pasakyti.
Entrepreneur.com duomenimis, per minutę išgirstama 5001.000 žodžių, o pasakoma 125175, tad lengva imti nuobodžiauti, neišlaikyti dėmesio ir neišgirsti visko, ką sako pašnekovas.
Vidutinis klausytojas dažniausiai yra paskendęs savo mintyse ir, kol klausosi pašnekovo, iš tiesų laukia savo eilės kalbėti, todėl galvoja, ką pats pasakys.
Įsidėmėti
Siekiant išlaikyti dėmesį, patariama palaikyti natūralų akių kontaktą, reaguoti veido išraiška. Svarbu susilaikyti nuo atsakymo, prieštaravimo, kol pašnekovas baigs kalbėti. Taip pat derėtų vengti žvalgytis į detales, kurios gali blaškyti dėmesį kompiuterio ar telefono ekraną. Pašnekovas, pajutęs, kad klausytojas susikoncentruoja į jo žodžius, yra skatinamas tęsti mintį, todėl ją išplečia, pateikia naujų detalių.
Aktyvus klausymasis taip pat reiškia siekį įsiminti tai, ką pašnekovas nori perduoti. Tačiau Entrepreneur.com pateikiamų apklausų duomenimis, žmonės linkę įsiminti maždaug 2550% išgirstos informacijos. Vadinasi, dėmesio neretai skiriama mažiau kaip pusei pokalbio.
Kad būtų lengviau užfiksuoti tai, ką sako pašnekovas, užuot mintyse formulavus savo atsakymus ar teiginius, kuriuos vėliau planuojama išsakyti, reikėtų paraginti pašnekovą tęsti: Suprantu, Klausau, Įdomu. Panašios frazės ne tik parodo pašnekovui, kad jo klausomasi, tačiau leidžia išgirsti daugiau jo minčių, tų, kurių iš anksto pasakyti jis nesirengė.
Perfrazuoti
Prieš pradedant kalbėti pačiam, patariama palaukti, kol pašnekovas baigs mintį. Įsitikinti, kad galima formuluoti atsakymą, leidžia akimirkos pauzė. Svarbu nepertraukti to, kuris kalba, tačiau nereiškia, kad iki jis baigs kalbėti negalima reaguoti veido išraiška, kūno kalba ar rankų gestais.
Aktyvų klausymąsi ir dėmesį pašnekovui galima išreikšti apibendrinant pagrindinę jo pranešimo mintį ar užduodant atvirų klausimų. Pastarieji leidžia kalbėtojui pateikti daugiau situacijos detalių, o klausytojui parodyti, kad jis iš tiesų klausėsi. Užuot klausus Ar ilgai tai tęsiasi?, verčiau paklausti Kaip ilgai tai vyksta?.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą