Kaip kalbėti, kad pranešimą perpasakotų

Publikuota: 2017-12-17
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Tarptautinės tyrimų bendrovės „McKinsey“ duomenimis, 15–20% prezentacijų auditorija įsimena keletą valandų, 2–3% – mėnesį.

Jei norima, kad auditorija įsimintų pateikiamą informaciją, užuot klausus, ar pristatymas „gyvas“, nenuobodus, besirengiant reikėtų užduoti sau kitą klausimą – ar klausytojai pasakos išgirstą istoriją kitiems, ar informacija paplis.

Pirmiausia patariama savo prezentacijos neperkrauti faktais ir skaičiais. Smegenys nekaupia sudėtingos informacijos tokios, kaip detalūs faktai ir skaičiai, nes juos sudėtinga suprasti ir įsiminti. Vietoje to – sumažina gaunamą informaciją ir priima tik paprasčiausią jos formą – idėjas. Todėl geriausias būdas komunikuoti – „maitinti“ smegenis tuo, kas joms įdomiausia – reikalingomis, įkvepiančiomis idėjomis. Jei norima, kad žinutė pasklistų plačiau už auditorijos ribų, geriausia pristatyti nedaug sumanymų, kuriuos, žinoma, svarbu pagrįsti iliustratyviais faktais, aiškiais skaičiais.

Ne mažiau svarbu yra logiškas ir nuoseklus pasakojimas. Priimdamos informaciją, smegenys ieško konteksto – dalykų, su kuriais galėtų susieti tai, ką išgirdo. Kitu atveju, jei informacija yra pavienė, neturi asociacijų, ji nekaupiama. Pristatomas idėjas reikia susieti viena su kita, pateikti kaip nuoseklų pasakojimą, nes vienas po kito išberiami argumentai be jokio naratyvo iškart pamirštami.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pateikiant bet kokią informaciją, reikia kalbėti paprastai ir aiškiai. Jei norima, kad auditorija dalytųsi tuo, ką išgirdo, su kitais, jai siunčiama žinutė neturėtų būti sudėtinga, kompleksinė, sunkiai suprantama. Žmonės negali perpasakoti istorijų, kurių jie nesupranta, neprisimena, taip pat – pateikti argumentų, jei nėra įsitikinę, kad galės juos pagrįsti ir apginti. Todėl patariama stengtis argumentus pateikti kuo paprasčiau ir suprantamiau, tačiau jų nesuprimityvinti.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
15:22
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
A. Petrošius: rekomendavome verslui nekalbėti Premium

Aidas Petrošius, žiniasklaidos stebėsenos ir komunikacijos tyrimų bendrovės „Mediaskopas“ verslo plėtros...

Rinkodara
2022.06.17
„JCDecaux Lietuva“ turi naują rinkodaros vadovę

Birželį „JCDecaux Lietuva“ rinkodaros vadovės pareigas pradėjo eiti Jūratė Mizarė. Ji pakeitė Vadimą...

Rinkodara
2022.06.16
Dar vienas G. Žiemelio šūvis: vėl ambicingas krepšinio komandos vardas Premium 3

Verslininko Gedimino Žiemelio bendrovė „Basketball Holding Company“ (BHC) neseniai oficialiai paskelbusi, kad...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Dizaino agentūra „Critical“: apie dar vieną susijungimą ir netikėtą augimo veiksnį Premium 2

Į vieną juridinį vienetą jungiasi dizaino paslaugų bendrovė „Critical“ ir save supratimo agentūra vadinanti...

Rinkodara
2022.06.10
Kokius mitus griauna drąsi STT kampanija: pokalbis su kūrėjomis apie užkulisius Premium

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) savo įgyvendintą komunikacijos kampaniją „Korupcija – nykstanti rūšis“...

Rinkodara
2022.06.08
Lauko reklamos stendų konkursas kiršina agentūras: kritika ir laikui, ir konkurentams Premium

Vilniaus savivaldybė planuoja rengti konkursą daliai miesto lauko reklamos stendų. Mažosios lauko agentūros...

Rinkodara
2022.06.06
Komunikacijos rinka sprogo: agentūros fiksuoja rekordinius šuolius Premium

2021-ieji komunikacijoms agentūroms buvo ypač dosnūs: dviženkliais skaičiais augo bemaž visos didžiosios...

Rinkodara
2022.06.06
TOP 10 geriausią reputaciją turinčių įmonių visuomenės akyse

Geriausią reputaciją, visuomenės nuomone, turi vaistinių tinklas „Camelia“. Vaistinių sektoriui vieninteliam...

Rinkodara
2022.06.04
A. Baranauskas: startas – puikus, bet lygintis su kitomis agentūromis – anksti Premium

Reputacijos agentūra „Winning“ (UAB „Winning Media Group“), kurią prieš metus įkūrė Andrius Baranauskas,...

Rinkodara
2022.06.03
Išrinkti „PR Impact Awards 2022“ finalininkai

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ komisija iš 111 šiemet besivaržiusių komunikacijos projektų 13-oje...

Rinkodara
2022.06.01
„Bitė Group“ generaliniu direktoriumi paskirtas P. Kuisys

„Bitė Group“ generaliniu direktoriumi paskyrė Praną Kuisį, „Bitė Lietuva“ generalinį direktorių. Nuo šiol jis...

Vadyba
2022.06.01
Reputacijos laurai: „Thermo Fisher Scientific“ ir „Camelia“, šuolis – SEB Premium

Geriausios reputacijos titulą šiemetiniame tyrime pelnė „Thermo Fisher Scientific“, visuomenės nuomone,...

Rinkodara
2022.05.31
Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai turi naują komunikacijos vadovę

Prie Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų komandos prisijungė Marija Matuzevičienė, turinio rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku