3 dažniausiai „Facebooke“ daromos įmonių klaidos

Publikuota: 2016-10-23
Robertas Šapalas, buvęs rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Robertas Šapalas, buvęs rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
TV3 grupės socialinių medijų vadovas

Manau, šiandien būtų sunku rasti įmonę, kuri neturi paskyros socialiniuose tinkluose. Atsiradę nauji komunikacijos kanalai, kaip „Facebook“, „LinkedIn“, „YouTube“, „Twitter“ užima vis svarbesnį vaidmenį kompanijos rinkodaros strategijoje.

Analizuojant įmonių paskyras ir tai, kaip jos komunikuoja populiariausiame socialiniame tinkle „Facebook“, galima pastebėti tam tikras klaidas, kurios kompanijoms neleidžia pilnai išnaudoti socialinio tinklų galimybių. Todėl šiame įraše pakalbėsime būtent apie tai - 3 dažniausiai daromas įmonių klaidas ir ką galima padaryti kitaip.

1. Svarbiausia ne kokybė, bet kiekybė

Sutinku, kad yra malonu matyti, kai tavo prekinis ženklas turi tūkstančius „Facebook“ sekėjų, bet kas iš to jeigu tavo žinutės sulaukia tik 10 „patinka“ paspaudimų ir 0 komentarų. Krypstu link to, kad nemažai įmonių mano, jog visų pirma reikia turėti daug sekėjų, nes tai automatiškai garantuoja, kad kompanijos žinutę pamatys daug žmonių. Šioje vietoje padaroma didelė klaida.

Jeigu įmonės paskyroje yra daug sekėjų, bet jie nieko bendro su prekiniu ženklu neturi, niekada nepirko paslaugos ir to nesiruošia daryti, labai tikėtina, kad kompanijos įkelta žinutė „Facebooke“ organiškai, nemokamai, pasieks mažai žmonių. Tyrimai rodo, kad toks pasiekiamumas būna iki 10%. Taip yra, nes „Facebook“ algoritmas yra sukurtas taip, kad žmonėms visų pirma sienoje rodomos tik jiems įdomios, aktualios naujienos. Tad jeigu įmonė kvietė į savo paskyrą bet ką, o ne tikslinę grupę, labai tikėtina, kad ant žmonių sienų kompanijos žinutės nepasirodo. Todėl norėdama pasiekti visą savo auditoriją, esančią paskyroje, įmonė turės užsakyti „Facebook“ reklamą. Kalbant apie reklamą, reikia žinoti, kad kuo daugiau turite sekėjų, tuo ji bus brangesnė.

Ka reikėtų daryti

Prieš einant į „Facebook“, reikia tiksliai apsibrėžti, kokia yra tikslinė jūsų auditorija. Nemokamais analitiniais įrankiais, kuriuos duoda pats socialinis tinklas, žiūrėkite, ar prie jūsų paskyros jungiasi tikslinė grupė - amžius, miestas, pomėgiai. Jeigu viską darysite teisingai, tai organiškai, nemokamai, jūsų žinutę pamatys ne 10%, o iki 80% paskyros sekėjų.

2. Vienpusė komunikacija

Yra labai gerai dažnai komunikuoti socialiniuose tinkluose, bet negerai nereaguoti į komentarus, kuriuos parašo jūsų sekėjai. Vienas iš pagrindinių socialinių tinklų tikslų yra bendravimas. Vartotojai tikisi ir laukia prekinio ženklo įsitraukimo į komunikaciją. Kuo labiau įmonė yra linkusi bendrauti, tuo daugiau sekėjų pasitikėjimo ji gauna.

Ka reikėtų daryti

Įmonės dažnai trina sekėjų komentarus. Nemanau, kad tai yra gerai. Blogas ar geras komentaras – jis turi likti ir jam turi būti atrašyta. Blogas komentaras apie jūsų paslaugą ar produktą yra galimybė sužinoti, kas klientui nepatinka. Jeigu įmonė komentare paklaus, kas būtent nepatiko, ji galės pagerinti savo paslaugą, produktą. Juk pagalvokite – yra nemažai kompanijų, kurios moka didelius pinigus, kad fokus grupėse galėtų sužinoti, ką žmonės galvoja apie jos paslaugą. Su socialiniais tinklais jūs tai galite padaryti nemokamai.

Kalbant apie komentarus su necenzūriniais žodžiais, šiuos komentarus reikia trinti, tik prieš trindami parašykite asmeninę žinutę žmogui, kuris jį parašė ir įspėkite, kad komentaras bus ištrintas.

3. Parduoti, parduoti, parduoti

Matosi, kad įmonės dažniau dalinasi žinute, kuri skatina pirkti jų paslaugą. Pavyzdžiui kiekvieną dieną būna panašios žinutės - šiandien prekė x kainuoja tiek. Visgi „Facebook“ tikrieji pardavimai taip nevyksta. Visko pagrindas yra pasitikėjimas įmone, kuris atsiranda neiškart.

Ką reikėtų daryti

Socialinių tinklų specialistai naudojasi taisyklė 80/20. Ji sako, kad 80% komunikacijos, turinio turi būti tokio, kuris sprendžia jūsų auditorijos problemas, susijusias su jūsų įmone. Pavyzdžiui jeigu įmonė parduoda sportinę avalynę, tai reikėtų kalbėti, kaip išsirinkti avalynę, kokios daromos dažniausiai klaidos. 20% skirta grynam pardavimui - ateik rytoj ir gauk 60% nuolaidą. Taigi pardaviminių žinučių jūsų komunikacijoje turi būti mažiau. Jeigu vadovausitės šia taisykle, įgysite sekėjų pasitikėjimą, kuris labiau padės parduoti.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
Kodėl komunikacija kelia stresą ir negarantuoja rezultato

Klasikinėje vadybos struktūroje yra dviejų tipų funkcijos: saugančios pinigus ir uždirbančios pinigus, kitaip...

Rinkodara
2018.09.09
Apie „Tele2“ ir kitas komunikacijos krizes: ką daryti, kad tai virstų pergale 11

Nuo krizės nėra apsaugotas nė vienas verslo sektorius ir įmonė. Tačiau tam pasiruošti galima, o pasirinkus...

Rinkodara
2018.09.05
„Balticbest“ paskelbta geriausia kūrybinė Lietuvos agentūra 1

Geriausios Baltijos šalių reklamos agentūros titulas „Balticbest“ festivalyje šiemet teko Latvijos bendrovei...

Rinkodara
2018.09.03
Lietuvos bankų asociacija turi naują komunikacijos vadovę

Nuo šiandien Lietuvos bankų asociacijos (LBA) komunikacijos vadove tapo Valerija Lebedeva, pastaruosius...

Rinkodara
2018.09.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau