3 dažniausiai „Facebooke“ daromos įmonių klaidos

Publikuota: 2016-10-23
Robertas Šapalas, buvęs rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Robertas Šapalas, buvęs rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Manau, šiandien būtų sunku rasti įmonę, kuri neturi paskyros socialiniuose tinkluose. Atsiradę nauji komunikacijos kanalai, kaip „Facebook“, „LinkedIn“, „YouTube“, „Twitter“ užima vis svarbesnį vaidmenį kompanijos rinkodaros strategijoje.

Analizuojant įmonių paskyras ir tai, kaip jos komunikuoja populiariausiame socialiniame tinkle „Facebook“, galima pastebėti tam tikras klaidas, kurios kompanijoms neleidžia pilnai išnaudoti socialinio tinklų galimybių. Todėl šiame įraše pakalbėsime būtent apie tai - 3 dažniausiai daromas įmonių klaidas ir ką galima padaryti kitaip.

1. Svarbiausia ne kokybė, bet kiekybė

Sutinku, kad yra malonu matyti, kai tavo prekinis ženklas turi tūkstančius „Facebook“ sekėjų, bet kas iš to jeigu tavo žinutės sulaukia tik 10 „patinka“ paspaudimų ir 0 komentarų. Krypstu link to, kad nemažai įmonių mano, jog visų pirma reikia turėti daug sekėjų, nes tai automatiškai garantuoja, kad kompanijos žinutę pamatys daug žmonių. Šioje vietoje padaroma didelė klaida.

Jeigu įmonės paskyroje yra daug sekėjų, bet jie nieko bendro su prekiniu ženklu neturi, niekada nepirko paslaugos ir to nesiruošia daryti, labai tikėtina, kad kompanijos įkelta žinutė „Facebooke“ organiškai, nemokamai, pasieks mažai žmonių. Tyrimai rodo, kad toks pasiekiamumas būna iki 10%. Taip yra, nes „Facebook“ algoritmas yra sukurtas taip, kad žmonėms visų pirma sienoje rodomos tik jiems įdomios, aktualios naujienos. Tad jeigu įmonė kvietė į savo paskyrą bet ką, o ne tikslinę grupę, labai tikėtina, kad ant žmonių sienų kompanijos žinutės nepasirodo. Todėl norėdama pasiekti visą savo auditoriją, esančią paskyroje, įmonė turės užsakyti „Facebook“ reklamą. Kalbant apie reklamą, reikia žinoti, kad kuo daugiau turite sekėjų, tuo ji bus brangesnė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ka reikėtų daryti

Prieš einant į „Facebook“, reikia tiksliai apsibrėžti, kokia yra tikslinė jūsų auditorija. Nemokamais analitiniais įrankiais, kuriuos duoda pats socialinis tinklas, žiūrėkite, ar prie jūsų paskyros jungiasi tikslinė grupė - amžius, miestas, pomėgiai. Jeigu viską darysite teisingai, tai organiškai, nemokamai, jūsų žinutę pamatys ne 10%, o iki 80% paskyros sekėjų.

2. Vienpusė komunikacija

Yra labai gerai dažnai komunikuoti socialiniuose tinkluose, bet negerai nereaguoti į komentarus, kuriuos parašo jūsų sekėjai. Vienas iš pagrindinių socialinių tinklų tikslų yra bendravimas. Vartotojai tikisi ir laukia prekinio ženklo įsitraukimo į komunikaciją. Kuo labiau įmonė yra linkusi bendrauti, tuo daugiau sekėjų pasitikėjimo ji gauna.

Ka reikėtų daryti

Įmonės dažnai trina sekėjų komentarus. Nemanau, kad tai yra gerai. Blogas ar geras komentaras – jis turi likti ir jam turi būti atrašyta. Blogas komentaras apie jūsų paslaugą ar produktą yra galimybė sužinoti, kas klientui nepatinka. Jeigu įmonė komentare paklaus, kas būtent nepatiko, ji galės pagerinti savo paslaugą, produktą. Juk pagalvokite – yra nemažai kompanijų, kurios moka didelius pinigus, kad fokus grupėse galėtų sužinoti, ką žmonės galvoja apie jos paslaugą. Su socialiniais tinklais jūs tai galite padaryti nemokamai.

Kalbant apie komentarus su necenzūriniais žodžiais, šiuos komentarus reikia trinti, tik prieš trindami parašykite asmeninę žinutę žmogui, kuris jį parašė ir įspėkite, kad komentaras bus ištrintas.

3. Parduoti, parduoti, parduoti

Matosi, kad įmonės dažniau dalinasi žinute, kuri skatina pirkti jų paslaugą. Pavyzdžiui kiekvieną dieną būna panašios žinutės - šiandien prekė x kainuoja tiek. Visgi „Facebook“ tikrieji pardavimai taip nevyksta. Visko pagrindas yra pasitikėjimas įmone, kuris atsiranda neiškart.

Ką reikėtų daryti

Socialinių tinklų specialistai naudojasi taisyklė 80/20. Ji sako, kad 80% komunikacijos, turinio turi būti tokio, kuris sprendžia jūsų auditorijos problemas, susijusias su jūsų įmone. Pavyzdžiui jeigu įmonė parduoda sportinę avalynę, tai reikėtų kalbėti, kaip išsirinkti avalynę, kokios daromos dažniausiai klaidos. 20% skirta grynam pardavimui - ateik rytoj ir gauk 60% nuolaidą. Taigi pardaviminių žinučių jūsų komunikacijoje turi būti mažiau. Jeigu vadovausitės šia taisykle, įgysite sekėjų pasitikėjimą, kuris labiau padės parduoti.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02
Reklamai pasitelkė šokolado meditaciją

Pastaruosius du mėnesius visas pasaulis gyvena karo Ukrainoje nuotaikomis – tai sekina ir psichologiškai, ir...

Rinkodara
2022.05.01
Didžiųjų komunikacijos agentūrų rodikliai – rekordiniai šuoliai pandemijos metais Premium

Didžiosios komunikacijos agentūros pandemijos metus braukia su optimizmu: žymiai augo ir pardavimai, ir...

Rinkodara
2022.04.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku