3 dažniausiai „Facebooke“ daromos įmonių klaidos

Publikuota: 2016-10-23
Robertas Šapalas, buvęs rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Robertas Šapalas, buvęs rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ rinkodaros direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Telia Lietuva“ socialinių medijų vadovas

Manau, šiandien būtų sunku rasti įmonę, kuri neturi paskyros socialiniuose tinkluose. Atsiradę nauji komunikacijos kanalai, kaip „Facebook“, „LinkedIn“, „YouTube“, „Twitter“ užima vis svarbesnį vaidmenį kompanijos rinkodaros strategijoje.

Analizuojant įmonių paskyras ir tai, kaip jos komunikuoja populiariausiame socialiniame tinkle „Facebook“, galima pastebėti tam tikras klaidas, kurios kompanijoms neleidžia pilnai išnaudoti socialinio tinklų galimybių. Todėl šiame įraše pakalbėsime būtent apie tai - 3 dažniausiai daromas įmonių klaidas ir ką galima padaryti kitaip.

1. Svarbiausia ne kokybė, bet kiekybė

Sutinku, kad yra malonu matyti, kai tavo prekinis ženklas turi tūkstančius „Facebook“ sekėjų, bet kas iš to jeigu tavo žinutės sulaukia tik 10 „patinka“ paspaudimų ir 0 komentarų. Krypstu link to, kad nemažai įmonių mano, jog visų pirma reikia turėti daug sekėjų, nes tai automatiškai garantuoja, kad kompanijos žinutę pamatys daug žmonių. Šioje vietoje padaroma didelė klaida.

Jeigu įmonės paskyroje yra daug sekėjų, bet jie nieko bendro su prekiniu ženklu neturi, niekada nepirko paslaugos ir to nesiruošia daryti, labai tikėtina, kad kompanijos įkelta žinutė „Facebooke“ organiškai, nemokamai, pasieks mažai žmonių. Tyrimai rodo, kad toks pasiekiamumas būna iki 10%. Taip yra, nes „Facebook“ algoritmas yra sukurtas taip, kad žmonėms visų pirma sienoje rodomos tik jiems įdomios, aktualios naujienos. Tad jeigu įmonė kvietė į savo paskyrą bet ką, o ne tikslinę grupę, labai tikėtina, kad ant žmonių sienų kompanijos žinutės nepasirodo. Todėl norėdama pasiekti visą savo auditoriją, esančią paskyroje, įmonė turės užsakyti „Facebook“ reklamą. Kalbant apie reklamą, reikia žinoti, kad kuo daugiau turite sekėjų, tuo ji bus brangesnė.

Ka reikėtų daryti

Prieš einant į „Facebook“, reikia tiksliai apsibrėžti, kokia yra tikslinė jūsų auditorija. Nemokamais analitiniais įrankiais, kuriuos duoda pats socialinis tinklas, žiūrėkite, ar prie jūsų paskyros jungiasi tikslinė grupė - amžius, miestas, pomėgiai. Jeigu viską darysite teisingai, tai organiškai, nemokamai, jūsų žinutę pamatys ne 10%, o iki 80% paskyros sekėjų.

2. Vienpusė komunikacija

Yra labai gerai dažnai komunikuoti socialiniuose tinkluose, bet negerai nereaguoti į komentarus, kuriuos parašo jūsų sekėjai. Vienas iš pagrindinių socialinių tinklų tikslų yra bendravimas. Vartotojai tikisi ir laukia prekinio ženklo įsitraukimo į komunikaciją. Kuo labiau įmonė yra linkusi bendrauti, tuo daugiau sekėjų pasitikėjimo ji gauna.

Ka reikėtų daryti

Įmonės dažnai trina sekėjų komentarus. Nemanau, kad tai yra gerai. Blogas ar geras komentaras – jis turi likti ir jam turi būti atrašyta. Blogas komentaras apie jūsų paslaugą ar produktą yra galimybė sužinoti, kas klientui nepatinka. Jeigu įmonė komentare paklaus, kas būtent nepatiko, ji galės pagerinti savo paslaugą, produktą. Juk pagalvokite – yra nemažai kompanijų, kurios moka didelius pinigus, kad fokus grupėse galėtų sužinoti, ką žmonės galvoja apie jos paslaugą. Su socialiniais tinklais jūs tai galite padaryti nemokamai.

Kalbant apie komentarus su necenzūriniais žodžiais, šiuos komentarus reikia trinti, tik prieš trindami parašykite asmeninę žinutę žmogui, kuris jį parašė ir įspėkite, kad komentaras bus ištrintas.

3. Parduoti, parduoti, parduoti

Matosi, kad įmonės dažniau dalinasi žinute, kuri skatina pirkti jų paslaugą. Pavyzdžiui kiekvieną dieną būna panašios žinutės - šiandien prekė x kainuoja tiek. Visgi „Facebook“ tikrieji pardavimai taip nevyksta. Visko pagrindas yra pasitikėjimas įmone, kuris atsiranda neiškart.

Ką reikėtų daryti

Socialinių tinklų specialistai naudojasi taisyklė 80/20. Ji sako, kad 80% komunikacijos, turinio turi būti tokio, kuris sprendžia jūsų auditorijos problemas, susijusias su jūsų įmone. Pavyzdžiui jeigu įmonė parduoda sportinę avalynę, tai reikėtų kalbėti, kaip išsirinkti avalynę, kokios daromos dažniausiai klaidos. 20% skirta grynam pardavimui - ateik rytoj ir gauk 60% nuolaidą. Taigi pardaviminių žinučių jūsų komunikacijoje turi būti mažiau. Jeigu vadovausitės šia taisykle, įgysite sekėjų pasitikėjimą, kuris labiau padės parduoti.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Telia Lietuva“ paskyrė naują komunikacijos vadovę 5

AB „Telia Lietuva“ vėl keičia valdymo struktūrą ir atskiria pernai sujungtas rinkodaros ir komunikacijos...

Vadyba
2018.12.18
Baigtas „Publicum“ ir „Idea“ grupės susijungimas į „Havas“

Galutinai susijungusios komunikacijos grupės „Publicum“ ir „Idea“ pardavė kontrolinį akcijų paketą (51%)...

Rinkodara
2018.12.17
Veja stereotipus iš reklamos: taikinys – ne hipsteris ar naivuolis vartotojas Premium 1

Prekių ženklai turėtų perkratyti savo įsitikinimus ir atidžiau įvertinti, kur išleidžia savo rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.16
Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
Išrinkta nauja Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba 2

Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba baigia savo dvejų metų veiklos kadenciją ir nuo 2019 m. sausio...

Rinkodara
2018.12.14
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 6

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
Galimybė „LinkedIn“: kalbėti ne darbdavio, o darbuotojų lūpomis Premium

„LinkedIn“ atsiranda daugiau galimybių dalytis naujienomis ir straipsniais, dalykiniais darbuotojų įrašais...

Rinkodara
2018.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau