Ką močiutės veikia „Facebook“?

Publikuota: 2016-10-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Plačiausiai Lietuvoje yra naudojamas socialinis tinklas „Facebook“ – čia užsiregistravę maždaug 45% visų šalies gyventojų. Nors šiandien juo dažniausiai naudojasi aktyviausia visuomenės grupė, kaip rodo statistika, „Facebook“ auditorija palengva sensta.

Šiuo metu vidutinis vartojo amžius yra 33 m. ir prognozuojama, kad iki 2017 m. reguliarių vartotojų daugumą šalyje sudarys 30 – 49 m. asmenys.

TNS LT duomenimis, kiekvieną dieną internete naršo ketvirtadalis 50 – 74 m. lietuvių ir jų auditorija vis didėja. Tad nieko nestebina tai, kad 70 ar net 80 m. amžiaus ribą perkopę senjorai turi savo asmeninį profilį „Facebook“, aktyviai dalyvauja įvairių grupių ir forumų veikloje, komentuoja visuomeninio, politinio ar socialinio pobūdžio informaciją.

Kaip rodo socialinių tinklų komunikaciją vykdančių bendrovių pastebėjimai, pavyzdžiui, guvi 81 m. vilnietė Alė socialiniu tinklu pradėjo naudotis prieš porą metų. Sūnus užregistravo tam, kad garbaus amžiaus moteris galėtų pabendrauti su giminaičiais iš užsienio.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Senolė čia dabar praleidžia kiekvieną dieną bent po kelias valandas, kartais ir daugiau. Anksčiau bendravimui naudojusi „Skype“, o dabar perėjusi į „Facebook“ senolė sako, kad neįsivaizduoja, kaip be jo anksčiau gyvendavo.

„Iš pradžių skeptiškai žiūrėjau ir negalvojau, kad man to reikia, tačiau tai natūralu – visi senyvo amžiaus žmonės nepatikliai žiūri į naujoves“, – reziumuoja ji.

74 m. ponia Antanina iš Panevėžio rajono socialiniu tinklu „Facebook“ taip pat naudojasi kiekvieną dieną.

„Man patinka paskaityti patarimus apie tinkamą gėlių ir daržovių auginimą. „Facebook“ tinklu naudojuosi pati, tačiau sukurti profilį padėjo dukra“, – sako garbaus amžiaus moteris.

Antanina į savo „Facebook“ profilio erdvę įsikelia daug gėlių nuotraukų, dalinasi savo užaugintų daržovių vaizdais.

Artūras Jonkus, komunikacijos agentūros „Agency 1323“ vadovas, pastebi pastaruoju metu socialiniame tinkle išaugusį susidomėjimą žemės ūkio temomis.

„Matome, jog netrūksta susidomėjimo temomis, kurios liečia žemės ūkį: daržininkyste, sodininkyste ir praktiškais patarimais apie įvairių augalų priežiūrą. Vykdome socialinių tinklų komunikaciją ir žinome jos tendencijas, todėl faktas, kad tiek daug žmonių Lietuvoje mėgsta diskutuoti apie savo šiltnamyje ar darže auginamus pomidorus ar agurkus, mus išties kiek stebina, tačiau tuo pačiu džiugina – tai neatrasta niša komunikacijos erdvėje“, – teigia p. Jonkus.

Pasak jo, vyresnių žmonių auditorija turi ryškius pomėgius ir socialinį tinklą renkasi norėdami rasti patarimų ar bendraminčių, su kuriais galėtų diskutuoti rūpimomis temomi.

„Nors dažnai sakoma, kad vyresni žmonės yra pasyvesni, tačiau stebint konkrečių prekės ženklų socialinių tinklų paskyras, galima daryti prielaidą, kad žmones reikia mokėti sudominti“, – įsitikinęs p. Jonkus.

Jarūnė Narkevičiūtė, socialinių medijų bendrovės „bigNow“ direktorė teigia, kad vyresnio amžiaus asmenys „Facebook“ vartotojais dažniausiai tampa paskatinti artimųjų, o smalsumą užsiregistruoti žadina ir jiems įprastos medijos.

„Užsienyje jau ne pirmus metus bibliotekos bei savanoriškai veikiančios organizacijos moko senolius kaip užsiregistruoti, rasti draugus iš praeities, skatina įsitraukti į pomėgius atitinkančias grupes. Tai vienas iš socializacijos sprendimų vyresnio amžiaus žmonėms, kurie neturi artimų giminaičių. Skirtingai nei jaunesnė auditorija senoliai mažiau įsitraukia į interaktyvaus turinio žinutes, yra linkę skaityti daugiau teksto, įžvalgų“, – teigia ji.

Pasak p. Jonkaus, sudominti vyresnę auditoriją nėra taip lengva, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Jie dažniau būna konservatyvūs, mėgsta patikrintus ir išbandytus dalykus, retai domisi naujovėmis, o ir mūsų kalbintos moterys teigė, kad visos iš pradžių priešinosi registracijai „Facebook“ – tai už jas padarė giminaičiai.

Virtuali diskusija tiesiai iš daržo

Su vyresnio amžiaus auditorija socialiniuose tinkluose bendraujanti daržovių auginimo įmonė „Kietaviškių gausa“ džiaugiasi aktyvia šios amžiaus kategorijos žmonių komunikacija. Prieš mažiau negu pusę metų į socialinį tinklą „Facebook“ įžengusi ir savo paskyroje besidalinanti įmonės naujienomis, įvairiais receptais ir agronomo patarimais, įmonė sako, sulaukusi tikro močiučių antplūdžio: jos drąsiai reiškia savo nuomonę, kelia nuotraukas ir užduoda daugybę klausimų.

„Galima daryti prielaidą, kad vyresnė socialinių tinklų auditorija nemėgsta dalintis asmenine informacija ir į savo paskyrą kelia lakoniškus gamtos, daržo ar sodo vaizdus. Tą įrodo ir kalbintos pašnekovės, kurios noriai ir aktyviai dalyvauja diskusijose, o „Facebook“ įsijungia kasdien, nepaisant jų amžiaus skirtumo ir visuomenėje gajaus stereotipo apie vyresnius žmones ir technologijas. Tad prekių ženklams, kurių didžioji auditorijos dalis yra vyresnio amžiaus žmonės, nereikėtų eliminuoti ir socialinių tinklų, o kuriant tikslingą turinį taip pat galima sulaukti sėkmės“, – įsitikinęs p. Jonkus.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku