„Dentsu“: kitąmet reklamos išlaidų didėjimą lėtins infliacija ir neapibrėžtumas

Publikuota: 2022-12-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prognozuojama, kad 2023 m. Lietuvoje reklamos išlaidos didės 5,9% ir sieks 216 mln. Eur. Pasaulinėje reklamos rinkoje prognozuojamas 3,8% augimas. Viena iš besitęsiančio reklamos išlaidų augimo priežasčių – infliacija, tačiau dėl ekonominės situacijos neapibrėžtumo, augimo tempai, palyginti su besibaigiančiais 2022 m. – lėtesni. Tokias išlaidų prognozes skelbia tarptautinis žiniasklaidos planavimo agentūrų tinklas „Dentsu“.

Nepaisant lėtėjančios ekonomikos, 2022-uosius reklamos rinkai galima laikyti sėkmingais. Apibendrinus duomenis iš beveik 60 šalių, skaičiuojama, jog išlaidų reklamai daugėjo 8%.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Dentsu Lithuania“ duomenimis, 2023 m. Lietuvoje reklamos išlaidos augs 5,9% ir sieks 216 mln. Eur.

Šiek tiek lėtesnis augimas numatomas kitose Baltijos šalyse: 3,1% Latvijoje ir 3,9% Estijoje. Modeliuojant pokyčius pasaulinėje reklamos rinkoje, apsistota ties 3,8% augimo prognoze (vietoje metų viduryje planuotų 5,4%), teigiama išplatintame pranešime.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Antanas Bartusevičius, „Dentsu Lithuania“ medijų direktorius, teigia, kad kitais metais reklamos biudžetai toliau didės, tačiau tai lems infliacijos poveikis reklamos publikavimo kainoms, o ne išaugusios reklamos apimtys ar didesni reklamos plotų pardavimai.

„Artimiausiu metu visoje reklamos rinkoje poreikis nuveikti daugiau už mažiau tik stiprės. Didesnė reikšmė bus teikiama į galutinį rezultatą orientuotiems rodikliams, o prekės ženklo kampanijos bus derinamos su stipria performance rinkodara“, – kalba A. Bartusevičius.

Antanas Bartusevičius, „Dentsu Lithuania“ medijų direktorius. Bendrov. nuotr.
Antanas Bartusevičius, „Dentsu Lithuania“ medijų direktorius. Bendrov. nuotr.

Tokią kryptį jis aiškina lėtėjančios ekonomikos fone didėjančiu verslo poreikiu pasiekti rezultatus kuo greičiau. Ateitimi neužtikrinti vartotojai bus linkę taupyti ir atsisakyti didesnių pirkinių, neskubės atnaujinti technikos pačiais naujausiais modeliais, todėl dėl jų dėmesio teks varžytis dar atkakliau.  

Infliacijai didinant reklamos kainas, taip pat didėja daugiakanalės rinkodaros paklausa. Reklamos išlaidų prognozių ataskaitoje numatoma 2023 m. tendencija – įvairesnes kanalų kombinacijas apimančios kampanijos.

Numatoma, kad 2023 m. Lietuvoje skaitmeninės reklamos dalis sudarys 52,4% visų reklamos išlaidų. Pasak ataskaitos rengėjų, 58 analizuotose rinkose išlaidos skaitmeninei reklamai kitąmet sudarys 57,1% reklamos išlaidų.

„Pokyčiai pasaulinės skaitmeninės reklamos rinkoje suteiks ir naujų galimybių. Siekdamos pajamas gauti ne tik iš prenumeratų, vietos reklamai ieškos ir tokios platformos kaip „Netflix“, tikimasi, kad daugiau galimybių reklamuotis atsiras ir mažmeninės prekybos programėlėse“, – svarsto A. Bartusevičius.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Ieškote darbuotojų feisbuke? Tik nesusipainiokite Premium

Feisbuko paskyra gali būti naudinga ne tik įmonės reklamai, įvaizdžiui, bet ir kaip darbuotojų pritraukimo...

Gazelė
2023.01.27
Du žaidėjai: 5 pozicijos Baltijos šalių e. komercijos TOP 10 Premium

2022-uosius e. komercijos bendrovės baigė optimistiškai – dauguma jų augino klientų srautus. Tai lėmė ir...

Prekyba
2023.01.27
„Norfos“ vadovas: kai kurias išpardavimų akcijas pirkėjai gali nuspėti patys Verslo tribūna 1

Kai apsipirkdami prekybos centruose tarp lentynų aplenkiame prekes, sudėtas gabenimo paletėse, turbūt...

Apie vieną stabiliausių verslų, arba Iš ko vaistinės mokės milijonines baudas Premium

Mažmeninė prekyba vaistais yra vienas stabiliausių verslų Lietuvoje – jo rizikingumas keletą kartų mažesnis...

Prekyba
2023.01.26
Tvaraus apsipirkimo indeksas: Lietuvoje dar mažoka sendaikčių krautuvių, perdirbimo ir rūšiavimo Premium 1

Trisdešimtyje Europos valstybių atliktas tyrimas parodė, kuriems vartotojams labiausiai rūpi tvarumas.

Prekyba
2023.01.25
TV3 perka M-1 grupę, laukia Konkurencijos tarybos verdikto 21

„TV3 Grupė“ trečiadienį pasirašė M-1 valdomų radijo stočių įsigijimo sutartį – pasitvirtino žiniasklaidos...

Žiniasklaida
2023.01.25
Prie „Swedbank“ komunikacijos komandos jungiasi V. Lopeta 4

„Swedbank“ komunikacijos ir tvarumo tarnybą papildė komunikacijos bei ryšių su visuomene ekspertas Valdas...

Rinkodara
2023.01.25
JAV padavė į teismą „Google“ dėl neteisėto skaitmeninės reklamos rinkos monopolizavimo 2

JAV Teisingumo departamentas ir dalis valstijų padavė technologijų bendrovę „Google“ į teismą dėl galimos...

Inovacijos
2023.01.25
Prekių ženklų klastočių daugėja, griežtėja ir atsakomybių ribos Premium

Europos Komisijos ir Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) naujausia ataskaita rodo, kad...

Prekyba
2023.01.25
Nuomos mokestis prekybos centre: be indeksavimo „lubų“, išlaidos šoktelėjo 20% Premium

2023 m. pradžioje prekybos centrų nuomininkai, kurių sutartyse nuomos mokestis susietas su vidutine...

Prekyba
2023.01.25
Geriausios agentūros Baltijos šalyse titulą „Not Perfect“ grąžina į Lietuvą

Geriausių Baltijos šalių reklamos agentūrų reitinge 2022 m. laurai atiteko Lietuvos agentūrai „Not Perfect...

Rinkodara
2023.01.24
Lyderis – „Tele2“, vyriškai auditorijai sugrojo „Telia“, moterų dėmesį patraukė „Bitė“ Premium 2

KOG rinkodaros institutas analizavo trylikos labiausiai matomų per kalėdinį periodą prekių ženklų reklamas,...

Rinkodara
2023.01.23
E. Muskas paskelbė apie brangesnę „Twitter“ prenumeratos paslaugą be reklamos

„Twitter“ vadovas Elonas Muskas šeštadienį tviteryje paskelbė, kad prenumeratos paslaugą įsigiję socialinio...

Inovacijos
2023.01.23
„Asda“ savininkai ruošiasi 13 mlrd. GBP vertės verslų sujungimui

Mažmeninės prekybos tinklo „Asda“ savininkai – Jungtinės Karalystės (JK) milijardieriai broliai Mohsinas ir...

Prekyba
2023.01.23
„Lidl“ nebegabens vaisių ir daržovių lėktuvais, į Lietuvą oru ir dabar jie keliauja tik retsykiais Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, įgyvendindamas tvarumo strategiją, iš tiekimo grandinės siekia eliminuoti...

Prekyba
2023.01.23
„Forbes“, „Vanity Fair“ ar CNN: kaip Lietuvos verslui būti pastebėtam Premium

Pernai ne viena Lietuvos įmonė sulaukė publikacijų tarptautinėje žiniasklaidoje. Ekspertės dalijasi...

Rinkodara
2023.01.22
Vartojimo tendencijos 2023 m.: kaip gyventi turiningai ir smagiai, kai piniginė plonėja

Pasaulinės tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ kasmečiame tyrime, skirtame vartojimo tendencijoms...

Prekyba
2023.01.22
Reklamos agentūra „All Caps“ atskyrė 3D dizaino studiją 1

Pastaruosius metus veikęs kaip reklamos agentūros „All Caps“ vidinis 3D skyrius, nuo šiol „Big Eyeballs“...

Rinkodara
2023.01.21
Influencerių internetinės parduotuvės auga: TOP e. verslų reitingas 13

Pandemijos laikotarpiu prekiauti internete ėmėsi ne tik tradiciniai verslai, bet ir nuomonės formuotojai. VŽ...

Prekyba
2023.01.21
J. R. Johannessonas atsisveikino su IKEA Lietuvoje

UAB „Felit“, Lietuvoje valdanti Skandinavijos prekės ženklo IKEA parduotuves, turi naują vadovę. IKEA...

Prekyba
2023.01.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku