„Dentsu“: kitąmet reklamos išlaidų didėjimą lėtins infliacija ir neapibrėžtumas

Prognozuojama, kad 2023 m. Lietuvoje reklamos išlaidos didės 5,9% ir sieks 216 mln. Eur. Pasaulinėje reklamos rinkoje prognozuojamas 3,8% augimas. Viena iš besitęsiančio reklamos išlaidų augimo priežasčių infliacija, tačiau dėl ekonominės situacijos neapibrėžtumo, augimo tempai, palyginti su besibaigiančiais 2022 m. lėtesni. Tokias išlaidų prognozes skelbia tarptautinis žiniasklaidos planavimo agentūrų tinklas Dentsu.
Nepaisant lėtėjančios ekonomikos, 2022-uosius reklamos rinkai galima laikyti sėkmingais. Apibendrinus duomenis iš beveik 60 šalių, skaičiuojama, jog išlaidų reklamai daugėjo 8%.
Žiniasklaidos planavimo agentūros Dentsu Lithuania duomenimis, 2023 m. Lietuvoje reklamos išlaidos augs 5,9% ir sieks 216 mln. Eur.
Šiek tiek lėtesnis augimas numatomas kitose Baltijos šalyse: 3,1% Latvijoje ir 3,9% Estijoje. Modeliuojant pokyčius pasaulinėje reklamos rinkoje, apsistota ties 3,8% augimo prognoze (vietoje metų viduryje planuotų 5,4%), teigiama išplatintame pranešime.
Antanas Bartusevičius, Dentsu Lithuania medijų direktorius, teigia, kad kitais metais reklamos biudžetai toliau didės, tačiau tai lems infliacijos poveikis reklamos publikavimo kainoms, o ne išaugusios reklamos apimtys ar didesni reklamos plotų pardavimai.
Artimiausiu metu visoje reklamos rinkoje poreikis nuveikti daugiau už mažiau tik stiprės. Didesnė reikšmė bus teikiama į galutinį rezultatą orientuotiems rodikliams, o prekės ženklo kampanijos bus derinamos su stipria performance rinkodara, kalba A. Bartusevičius.
Tokią kryptį jis aiškina lėtėjančios ekonomikos fone didėjančiu verslo poreikiu pasiekti rezultatus kuo greičiau. Ateitimi neužtikrinti vartotojai bus linkę taupyti ir atsisakyti didesnių pirkinių, neskubės atnaujinti technikos pačiais naujausiais modeliais, todėl dėl jų dėmesio teks varžytis dar atkakliau.
Infliacijai didinant reklamos kainas, taip pat didėja daugiakanalės rinkodaros paklausa. Reklamos išlaidų prognozių ataskaitoje numatoma 2023 m. tendencija įvairesnes kanalų kombinacijas apimančios kampanijos.
Numatoma, kad 2023 m. Lietuvoje skaitmeninės reklamos dalis sudarys 52,4% visų reklamos išlaidų. Pasak ataskaitos rengėjų, 58 analizuotose rinkose išlaidos skaitmeninei reklamai kitąmet sudarys 57,1% reklamos išlaidų.
Pokyčiai pasaulinės skaitmeninės reklamos rinkoje suteiks ir naujų galimybių. Siekdamos pajamas gauti ne tik iš prenumeratų, vietos reklamai ieškos ir tokios platformos kaip Netflix, tikimasi, kad daugiau galimybių reklamuotis atsiras ir mažmeninės prekybos programėlėse, svarsto A. Bartusevičius.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti