TOP 10 skaitomiausių rinkodaros rubrikos straipsnių

Publikuota: 2022-01-01
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

2021 m. daugiausiai „Verslo žinių“ PREMIUM turinio skaitytojų dėmesio sulaukė prekių ženklų konfliktai „Maximos“ prekybos tinkle, registruojami nauji vardai būsimai verslininko Gedimino Žiemelio krepšinio komandai, duomenų skandalai.

Pateikiame skaitomiausių publikacijų sąrašą eilės tvarka:

  1. Žiežirbos tarp „Coca-Colos“ ir „Maximos“ – apytuštės lentynos.

2021 m. vasarą VŽ rašė, kad prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė keisti „The Coca-Cola Company“ gaminamos produkcijos platintoją. Vis dėlto ši situacija išsisprendė taikiai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

2. Dar vienas G. Žiemelio bandymas – šį kartą istorinis krepšinio ženklas

Verslininkui Gediminui Žiemeliui priklausanti sostinės „Avia Solution Group Arena“ (UAB „Universali arena“) pernai spalį pateikė dar vieną prekės ženklo registraciją potencialiai krepšinio komandai – šįkart buvo registruojamas ženklas „Vilniaus Statyba“. Tiesa, dėl jo gali kilti interesų konfliktų su krepšinio klubu Vilniaus „Rytas“. 

VŽ rašė, kad prekės ženklus G. Žiemelio planuojamam krepšinio klubui kiek anksčiau teikė registruoti UAB „LavTwins“: 2021 m. rudenį Valstybiniam patentų biurui (VPB) buvo pateiktos paraiškos registruoti ženklus „BC Vilkai“ ir „BC Wolves“, o metų pradžioje — „BC Vilnius City“ ir „BC Vėjas“.

3. Vadovų duomenys – vieši, bet apynasrį „Okredo“ bandoma uždėti

Atvirų duomenų platforma „Okredo“ sulaukė Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (VDAI) nurodymo nutraukti juridinių asmenų atstovų (asmens duomenų) tvarkymą, skelbimą interneto svetainėje.

Andrius Iškauskas, advokatų profesinės bendrijos „Wint“ advokatas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Iškauskas, advokatų profesinės bendrijos „Wint“ advokatas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Duomenys, kuriuos savo platformoje pateikia „Okredo“, yra vieši – pateikiami Juridinių asmenų registre. Kiekvienas iš mūsų, net ir eilinis žmogus, sumokėjęs tam tikrą mokestį, tuos duomenis gali matyti: ir įmonės pavadinimą, ir registracijos adresą, įskaitant ir vadovo vardą bei pavardę“, – pabrėžia Andrius Iškauskas, advokatų kontoros „Wint“ partneris.

 

 

 

4. Potencialas e. prekyboje, arba Klaida, atnešusi 1 mln. Eur užsakymų per dieną

„Tik susikūrę, veiklos pradžioje puoselėjome gerokai konservatyvesnius planus, kartu sulig pandemija supratome, kad augti galime tikrai greičiau. Gavome neeilinę galimybę be didesnių investicijų į rinkodarą išaugti ir atsiriekti savo rinkos dalį. Kartais taip sukrenta kortos, kai atsiduriama laiku ir vietoje, taip nutiko ir mums, o mes savo ruožtu išnaudojome savo šansą“, – veiklos metus vertino Tadas Norušaitis, „LastMile“ direktorius ir bendraįkūrėjis.

„LastMile“ maisto prekių surinkimas „Iki“ parduotuvėje Vilniuje, Mindaugo g. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„LastMile“ maisto prekių surinkimas „Iki“ parduotuvėje Vilniuje, Mindaugo g. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ir kaip pavyzdį pateikia pirmojo karantino vienos dienos statistiką, kai per klaidą sistemoje buvo priimti visi potencialūs užsakymai.

„Tą dieną jų sulaukėme už 1 mln. Eur, tad galima įsivaizduoti, koks buvo e. prekybos poreikis per karantino piką. Aišku, tai buvo tik vienas momentas, po to srautai stabilizavosi, o mums tąkart teko nemažai padirbėti, kad perskambintume klientams, paaiškintume, kad įvyko klaida“, – pasakoja T. Norušaitis.

 

5. „NielsenIQ“ be „Maximos“ duomenų: aštri padėtis mažmeninėje rinkoje ir skirtingi vertinimai

Didžiausias Lietuvoje mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nuo 2022 m. nusprendė nebeteikti informacijos apie pardavimų duomenis savo tinkle tyrimų bendrovei „NielsenIQ“. 

„NielsenIQ“ duomenų jau nemažai metų neteikia „Norfa“ bei prieš kiek daugiau nei penkerius metus Lietuvoje veiklą pradėjęs „Lidl Lietuvos“ tinklas.

6. VVTAT užkliuvo per geri „Deals On Wheels“ klientų atsiliepimai

Automobilių prekybos „Deals On Wheels“ vadovams 2021 m. gegužę teko aiškintis dėl pernelyg teigiamų jos klientų atsiliepimų, kurie užkliuvo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

7. A. Baranauskas: buvau tas, kuris galėjo „perkąsti“ gerklę dėl „Tele2“, dabar – dėl savo klientų

Andrius Baranauskas, ilgametis telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims, įsteigė reputacijos agentūrą „Winning“.

„Tele2“ niekada nebuvo nuobodu, tačiau pasiekiau viską, ką galėjau padaryti, tad mano išėjimas – natūralus žingsnis augančiam žmogui. Verslą pradedu nuo reputacijos agentūros „Winning“ steigimo ir tatuiruotės ant krūtinės su naujuoju įmonės prekės ženklu“, – juokiasi A. Baranauskas.

8. I. Staškevičius: kalba yra spąstai, o atsiprašymas veikia, kai yra nuoširdus

Nors vadovėlių apie krizių valdymą yra ne vienas, į aštrias situacijas patekusių verslų istorijų ir galimybių mokytis iš kitų klaidų yra daugybė, deja, realiai nutikus krizėms, verslai dažniausiai daro tas pačias klasikines klaidas.

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Daiva Lialytė, komunikacijos agentūros „Integrity PR“ vadovė, teigia, kad kalbant apie krizes ir jų valdymą bene taikliausiai situaciją atspindi perfrazuota rašytojo Levo Tolstojaus mintis, kad visos santuokos yra laimingos vienodai, o nelaimingos – skirtingai.

„Tai kalbant apie verslą ir krizes – visos organizacijos sėkmę pasiekia labai skirtingais keliais, tačiau per krizes visos susimauna vienodai“, – konstatuoja D. Lialytė.

Ištikus krizei, pirmasis ir vienas iš svarbiausių krizės sprendimo veiksmų – tinkamas atsiprašymas.

„Jei atsiprašyti būtų lengva, mūsų atsiprašymų niekam nereikėtų. Kartu atsiprašymas veikia, kai yra tikras, nuoširdus ir kai jį pasakyti yra sunku. Kodėl tai yra sunku? Nes atsiprašydamas turi pripažinti kaltę, o jei jos nepripažįsti, tas atsiprašymas nieko vertas“, – pabrėžia I. Staškevičius.

9. Į lojalumo traukinį paskutinė šoka „Lidl“

Vis aštriau dėl kiekvieno pirkėjo kovojantys didieji maisto prekybos tinklai daugiau dėmesio ėmė skirti lojalumo programų vystymui: naujų žingsnių ėmėsi „Maxima LT“, planų atsinaujinti turi ir „Iki“, ir „Rimi“, o iki šiol tokios programos neturėjusi „Lidl Lietuva“ pristatė mobiliąją lojalumo programėlę „Lidl Plus“.

Iki šiol prekybininkė ne kartą akcentavo, kad, skirtingai nei kiti prekybos tinklai, vartotojus Lietuvoje vilios geromis kainomis, o ne lojalumo kortelių žaidimais ir vienintelė tarp didžiųjų maisto prekybos tinklų jų neturėjo.

10. Bauda „CityBee“ rekordinė, tačiau iš duomenų skandalo „išsisukta pigiai“

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) po beveik 10 mėnesių trukusio tyrimo dėl klientų duomenų nutekėjimo skyrė 110.000 Eur baudą trumpalaikės automobilių nuomos platformą „CityBee“ valdančiai UAB „Prime Leasing“.

Tai rekordinė bauda Lietuvoje skirta už BDAR klaidas, tačiau kartu, ekspertų vertinimu, viena mažesnių, atsižvelgiant į pažeidimų mastą ir praktiką pasaulyje.

 

 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku