El. prekybos platforma – kaip pasirinkti tinkamiausią savo verslui?
Elektroninės prekybos platforma yra turinio valdymo sistema – programinė įranga, leidžianti kurti, valdyti ir keisti svetainės turinį. Kitaip tariant, tai įrankis, kurį turėdami galite susikurti interneto svetainę ar elektroninę parduotuvę nemokėdami programuoti ar net nesamdydami šį darbą išmanančio specialisto.
„Pastaraisiais metais elektroninė prekyba augo labai sparčiai, todėl didėjo ir elektroninės prekybos platformų, įrankių ir programų poreikis. Įmonėms neretai sunku pasirinkti, nes tiksliai žinoti, ko reikia ir ko prireiks ateityje, nelengva. Visgi geriausiai poreikius atliepiančios platformos pasirinkimas yra svarbus žingsnis, padėsiantis turėti efektyviai veikiančią parduotuvę ir išvengti permokėjimo už turinio valdymo paslaugas“, – sako Eugenijus Toleikis, elektroninių verslų mokėjimų apdorojimo bendrovės „Make Commerce“ vadovas Lietuvai.
„Make Commerce“ duomenimis, Lietuvoje, kaip ir Latvijoje bei Estijoje, dominuoja penkios populiariausios platformos: „Woocommerce“, „Prestashop“, „Opencart“, „Shopify“ ir „Magento“. Kuri iš jų tinkamiausia konkretaus e. verslo poreikiams, E. Toleikis pataria rinktis atsižvelgiant į turimą biudžetą, technines žinias bei patirtį ir, žinoma, verslo vystymo planą.
Viena iš penkių
Dauguma ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos elektroninės prekybos verslų veikia „WooCommerce“ platformoje. Ši yra ne kas kita, o „WordPress“ svetainės modulis, paverčiantis svetainę galinga internetine parduotuve. Tai itin lanksti ir lengvai modifikuojama platforma, tinkanti įvairiems el. prekybos verslams. Ji turi daugiau nei 400 oficialių plėtinių ir per 1000 papildomų modulių, tiek mokamų, tiek ir nieko nekainuojančių. Į „WooCommerce“ labai panašios ir platformos „Prestashop“ bei „Opencart.“
„WooComerce“ populiariausia turbūt dėl to, kad yra lengviausiai modifikuojama ir siūlo didžiulį pasirinkimą įvairių nemokamų dizainų bei įskiepių. Jei bent šiek tiek domitės technologijomis, jos pagalba galima gan nesudėtingai susikurti elektroninę parduotuvę“, – komentuoja E. Toleikis.
[infogram id="e3f6b097-cc90-4051-b191-5e7ea2f46d53" prefix="VUc" format="interactive" title="TR:Make Commerce"]
Visgi jis atkreipia dėmesį, kad norint sukurti elektroninę parduotuvę su viena iš šių sistemų, reikėtų turėti nors šiek tiek techninių žinių. Pasirinkus, tarkime, „WooComerce“, internetinės parduotuvės puslapis turės būti talpinamas serveryje (nuosavame ar hostinge), taigi teks išmanyti serverių priežiūros klausimus.
Iš platformų sąrašo išsiskiria „Shopify“, kuri vienintelė veikia SAAS (Software as a service – programinė įranga kaip paslauga) principu. Šia sistema grįstos internetinės parduotuvės yra patalpintos „Shopify“ serveriuose ir jų valdytojams nereikia galvoti nei apie virtualių serverių nuomą ar prieglobą, nei apie programinės įrangos diegimą. El. parduotuvės savininkas ją tiesiog nuomojasi, o parduotuvės kūrimas, priežiūra, atnaujinimai perkeliami ant platformos pečių.
„Tai pati priimtiniausia platforma pradedantiesiems, nereikalaujanti praktiškai jokių IT žinių. Atkrenta daug rūpesčių, nes viskuo rūpinasi pati platforma, o prekybininkui pakanka tik į parduotuvę susikelti savo prekes. Pradėti prekybą su „Shopify“ daugeliu atvejų užtruks ne ilgiau nei pusdienį“, – dėsto „Make Commerce“ vadovas Lietuvai.
Tuo tarpu el. prekybos platforma „Magento“ skirta didelėms el. parduotuvėms ar prekybininkams, kurie planuoja didelę apyvartą ir asortimentą bei gali skirti kur kas didesnį biudžetą el. parduotuvės sukūrimui bei priežiūrai. Darbas su šia platforma, anot E. Toleikio, jau reikalauja specifinių techninių žinių.
Daugelis populiarių turinio valdymo sistemų yra atvirojo kodo, taigi formaliai jos nieko nekainuoja. Vis dėlto norint įsidiegti nestandartinius funkcionalumus, teks pirkti įvairius platformos papildinius. Už SAAS principu veikiančias platformas (pavyzdžiui „Shopify“) mokamas mėnesinis mokestis, jo dydis priklauso nuo prekių kiekio parduotuvėje ar reikalingo funkcionalumo. „Pasirinkus tokias turinio valdymo sistemas kaip „WooCommerce“, išlaidos dažniausiai būna mažesnės, o galimybių valdyti dizainą ar keisti funkcijas – daugiau. Tačiau norint turėti ir prižiūrėti savo serverį, reikia daugiau ir žinių“, – apibendrina E. Toleikis.
Unikalios funkcijos
Elektroninių verslų mokėjimų apdorojimo bendrovė „Make Commerce“ turi sukūrusi mokėjimų surinkimo integracijos įskiepius visoms populiarioms el. prekybos platformoms. Tai paverčia mokėjimų apdorojimo paslaugą itin lengvai integruojamą į bet kurią el. parduotuvę. Jų įdiegimas ir konfigūravimas nereikalauja IT įgūdžių ir yra nesudėtingas – nepraėjus nė pusvalandžiui jau galima priimti mokėjimus iš pirkėjų. „Make Commerce“ klientai gali rinkti mokėjimus taikant mokėjimo inicijavimą arba „Bank Link“, o taip pat naudojant banko korteles „Visa“ bei „Mastercard“ ar parduoti prekes išsimokėtinai.
Bendrovės sukurti įskiepiai pasižymi ir keletu unikalių funkcijų, kurių analogų rinkoje nėra. Pavyzdžiui, įsidiegus „Make Commerce“ mokėjimų apdorojimo modulį, el. parduotuvėje automatiškai įdiegiama ir prekių pristatymo galimybė per „Omniva“ bei DPD paštomatus. Šią funkciją itin vertina su „Shopify“ platforma dirbantys prekybininkai, nes įskiepius į šią sistemą diegiant atskirai, nukenčia parduotuvės funkcionalumas.
„Įprastai įdiegus atskirus paštomatų įskiepius „Shopify“ sistemoje, pirkėjas paštomatą gali pasirinkti tik paskutiniame žingsnyje, jau atlikęs mokėjimą. Tuo tarpu mes šį žingsnį perkėlėme į apmokėjimo langą“, – aiškina E. Toleikis.
Įskiepyje integruotos kurjerių paslaugos leidžia siuntą ir automatiškai užregistruoti kurjerių sistemoje bei iškart atsispausdinti siuntos lipduką, tad prekybininkui nebereikia gaišti laiko ir rankomis pildyti siuntos informacijos kurjerių savitarnose.
Dar vienas „Make Commerce“ išskirtinumas – grąžinimų valdymas. Pirkėjui nusprendus grąžinti įsigytą prekę, prekybininkas tiesiog elektroninėje parduotuvėje vieno mygtuko paspaudimu gali sugrąžinti pinigus klientui. Pasak E. Toleikio, šis funkcionalumas rinkoje – unikalus: „Paprastai norint atlikti šią operaciją reikia jungtis prie mokėjimų operatoriaus sistemų, ieškoti konkretaus mokėjimo ir tik tuomet atlikti grąžinimą, o daugeliu atveju už tai tenka ir papildomai sumokėti mokėjimų operatoriui. „Make Commerce“ pinigų grąžinimų klientams niekaip neapmokestina.“
Bendrovė „Make Commerce“ el. prekybos verslams teikia mokėjimų surinkimo paslaugas visose trijose Baltijos šalyse. Viena lyderiaujančių mokėjimų surinkimo bendrovių Baltijos rinkoje priklauso Estijos „Omniva“ grupei ir bankui „Inbank.“