„Samsono“ mėsos gaminių reklama galėjo klaidinti vartotoją

Publikuota: 2020-10-22
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Samsonas“ skundą, kuriame buvo prašoma panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) priimtą nutarimą dėl Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimo ir paskirtą 1.000 Eur baudą.

2019 m. rugsėjį VVTAT skyrė „Samsonui“ baudą už tai, kad bendrovė, reklamoje naudodama teiginius „be mėsos pakaitalų“ ir „Mėsos pakaitalams ne!“, vartotojams galėjo sukelti klaidinantį ir galimai ekonominį vartotojų elgesį iškreipiantį įspūdį, jog mėsos pakaitalų nebuvimas yra savybė, būdinga tik šios bendrovės aukščiausios rūšies mėsos gaminiams, nors iš tiesų tokia savybe pasižymi visi aukščiausios rūšies mėsos gaminiai.

Kaip teigiama teismo sprendime, teisės aktuose reglamentuota, kad aukščiausios rūšies termiškai apdorotų mėsos gaminių grupei priskirtinuose produktuose negali būti baltyminių mėsos pakaitalų, todėl pareiškėjos teiginiai „be mėsos pakaitalų“ ir „Mėsos pakaitalams ne!“ žymi tokias pareiškėjos prekiaujamos produkcijos savybes, kurias ši produkcija turi atitikti pagal teisės aktų reikalavimus.

Teismas nustatė, kad bendrovė, skelbdama tokius reklaminius teiginius savo interneto tinklalapyje bei elektroninėje parduotuvėje „Barbora.lt“, pabrėžė gaminio savybę, kuri nėra išskirtinė iš visų kitų panašių maisto produktų ir visi šiai grupei priskirti produktai šią savybę turi turėti.

Norėdamas informuoti vartotoją, kad aukščiausios rūšies mėsos gaminyje nėra baltyminių mėsos pakaitalų (nes tokį reikalavimą įtvirtina teisės aktai visiems aukščiausios rūšies mėsos gaminiams), gamintojas tokią informaciją gali nurodyti gaminio sudėtyje. Kadangi teiginiai „be mėsos pakaitalų“ ir „Mėsos pakaitalams ne!“ nesuteikia jokios aiškios, objektyvios ar privalomo pobūdžio informacijos apie maisto produktą, dėl tokios informacijos skelbimo nukenčia privalomai apie maisto produktą teiktinos informacijos aiškumas.

Aplinkybė, kad maisto produktas turi kokių nors ypatingų savybių, nors iš tikrųjų tokios savybės būdingos visiems panašiems gaminiams, yra pakankama, kad būtų pripažinta, kad apie maisto produktą teikiama informacija yra klaidinanti, pažymima teismo išplatintame pranešime.

Šis teismo sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

VŽ rašė, kad neseniai Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė „Krekenavos agrofirmos“ skundą, kuriuo prašyta panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos 2017 m. sprendimą įmonei už Reklamos įstatymo pažeidimą skirti 1.000 Eur baudą. Teismas paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vartotojai galės kolektyviai ginti savo teises visoje ES

Europos Parlamentas (EP) patvirtino naują teisės aktą, pagal kurį vartotojų grupėms bus leidžiama Europos...

Prekyba
2020.11.24
„Senukai“ pradėjo prekiauti maisto produktais ir internetu 

Statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ nuo šiol ilgai negendančių maisto...

Prekyba
2020.11.24
Teismas: „Lidl“ prekės ženklas „Violla“ klaidinamai panašus į italų „La Vialla“  Premium

Vyną, alyvuogių aliejų, sūrius, įvairius konditerijos produktus gaminantis italų ūkis „La Vialla“ laimėjo...

Prekyba
2020.11.24
Prekybininkai nutraukia Latvijos konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos pirkimą  1

Prekybos tinklai „Iki“, „Rimi“, „Maxima“ stabdo Latvijoje veikiančios konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos...

Prekyba
2020.11.23
Vilniaus CUP atidaryta „Pigu.lt“ parduotuvė 1

E. parduotuvė „Pigu.lt“ prie savo plečiamo fizinių parduotuvių ir prekių atsiėmimo punktų tinklo pridėjo dar...

Prekyba
2020.11.23
„CityBee“ garsiai išleido ir pasitiko sugrįžusią darbuotoją 21

Prieš metus „CityBee“, pasitelkusi kampaniją su šūkiu „Pija, pasilik!“, bandė išlaikyti į „Google“ atstovybę...

Rinkodara
2020.11.23
Prekybos duomenys: sumažėjus kelionių keičiasi pardavimai prie sienos  Premium

Dėl pandemijos keičiasi netoli sienų su šalimis kaimynėmis gyvenančių lietuvių apsipirkimo įpročiai. Mėgę...

Prekyba
2020.11.23
Keliones po Lietuvą reklamuos „Mindshare Lietuva“

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Mindshare Lietuva“ (bendrovė „Via Media“), atstovaujanti pasauliniam...

Paslaugos
2020.11.22
„Nielsen“: pandemija skaitmenizuoja lietuvių įpročius

Dėl pandemijos ir baimės susirgti Lietuvos gyventojai teigia, kad skaitmenizavo nemažai savo įpročių: nuo...

Prekyba
2020.11.22
„Burberry“ strategijoje – mažiau nuolaidų 

Nepaisant mažėjančių pardavimų, prabangos prekių ženklas „Burberry“ artimoje ateityje ketina taikyti mažiau...

Prekyba
2020.11.22
Slaptieji pirkėjai pliusą deda „Senukams“ ir „Depo“ Premium 3

Geriausią klientų aptarnavimo kartelę tarp statybos, remonto ir buities prekių tinklų antrus metus iš eilės...

Prekyba
2020.11.22
K. Meidė: lyderystė krizės metu yra lengvesnė nei štilyje Premium 1

Privalu operatyviai spręsti net ir mažas krizes, nes, nieko nedarant, tai gali atvesti į dar didesnę.

Prekyba
2020.11.20
„Lidl“ pradeda diegti savitarnos kasas  18

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ pradeda diegti savitarnos kasas. Pirmosios tokio tipo...

Prekyba
2020.11.20
Per antrąjį karantiną pirkėjai – racionalūs, o Kalėdų niekas neatšaukia Premium

Antrasis karantinas neatnešė didesnio pagyvėjimo mažmeniniams prekybos tinklams.

Prekyba
2020.11.19
„Moki veži“ pratęsė bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo partneriais

Statybinių medžiagų, remonto, apdailos bei sodo ir buities prekių parduotuvių tinklas „Moki Veži“ pratęsė jau...

Rinkodara
2020.11.19
„Lidl Lietuva“ ketina statyti parduotuvę Kauno LEZ 

Vokietijos kapitalo prekybos tinklą valdanti bendrovė „Lidl Lietuva“ Kauno laisvojoje ekonominėje planuoja...

Prekyba
2020.11.19
Amerikiečių „fintech“ startuolis „Sezzle“ įkūrė įmonę Lietuvoje  Premium

Mineapolyje, Minesotos valstijoje, JAV, gimęs finansų startuolis „Sezzle“, regis, plėtrą Europoje svarsto...

Prekyba
2020.11.19
E. prekybos tarpininkų aukso amžius – augimą skaičiuoja kartais Premium

B2B didmeninės elektroninės prekybos startuolis ir vienas iš vadinamosios trikampės prekybos (angl.

Prekyba
2020.11.19
Saugius restoranus ir viešbučius žymės nauju prekės ženklu

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija pristatė naują prekinį ženklą „Safe and Clean“ („Saugu ir švaru“),...

Paslaugos
2020.11.18
G. Bandzevičius: sutrumpėjo horizontas ir atsirado daug taktinio planavimo  Premium

Giedrius Bandzevičius, UAB „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius, interviu VŽ sako, kad dėl pandemijos...

Prekyba
2020.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus