„Kakė Makė“ išsaugojo teisę į tarptautinį vardą

Publikuota: 2020-08-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuviškų vaikams skirtų personažų prekės ženklas „Kakė Makė“, už Lietuvos sienų pažįstamas kaip „Nelly Jelly“ apgynė savo teises į tarptautinį vardą ES.

Oponentai įrodinėjo, kad prekių ženklas „Nelly Jelly“, įvardinantis vienos populiariausių lietuviškų vaikiškų herojų „Kakė Makė“ spalvingą personažą, yra klaidinamai panašus į oponentams priklausančių dvylika ankstesnių prekių ženklų su žodžiu „Nelly“. Minimi prekių ženklai registruoti Ispanijoje arba ES ir skirti žymėti kosmetikos ir parfumerijos, skirtos kūdikiams bei vaikams, prekėms.

Prekių ženklą „Kakė Makė“ ir jo tarptautinį atitikmenį „Nelly Jelly“ valdo knygų leidybos bendrovė „Alma Littera“, knygelių autorė – Lina Žutautė.

„Nelly Jelly“ interesus atstovavo Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyboje (ESINT) sprendžiant ginčą atstovavo advokatų kontora „Triniti“.

ESINT pirmosios apeliacinės taryba savo sprendime konstatavo, kad ginčijamame prekių ženkle dominuojantis elementas yra originalus ir žaismingas animacinis herojės personažo pavaizdavimas ženkle. Dėl to tikėtina, kad vartotojai pirmiausia pastebės ir įsimins šį vaizdinį elementą, ir kad būtent jis išliks vartotojo atmintyje. Žodinius elementus „Nelly Jelly“ vartotojas, jeigu apskritai juos išskirs, supras kaip šio personažo vardą ar pravardę.

Dėl šių priežasčių ESINT pirmoji apeliacinė taryba nusprendė, kad nors žodiniu elementu prekių ženklai panašūs, vis tik vartotojų suklaidinimo galimybės nėra.

„Ginčai dėl prekių ženklų panašumo yra labai dažni. Nagrinėjant tokį ginčą, prekių ženklai yra lyginami semantiniu, fonetiniu ir vaizdiniu aspektais. Konkuruoti dėl žodinio prekių ženklo išskirtinumo yra labai sudėtinga, nes daug žodinių elementų jau yra sukurta. ESINT apeliacinės tarybos sprendimas patvirtina, kad prekių ženklo išskirtinumas gali būti pasiektas ir tik per vaizdinius prekių ženklo elementus“, – išplatintame pranešime pažymi Vilija Viešūnaitė, „Triniti“ advokatė, patentinė patikėtinė.

VŽ rašė, „Nelly Jelly“ vardą sugalvojo JAV vaikai.

„Sąmoningai vardą kūrėme ir testavome su JAV vaikais. Didžiausias prekės ženklo ambicijas siejame su animaciniu serialu, o plačiausios galimybės startuoti su tokiu projektu yra JAV rinka“, – kiek anksčiau VŽ kalbėjo Irmantas Švažas, „Alma Littera Group“ vadovas.

Jis pabrėžė, kad į „Kakės Makės“ prekės ženklo auginimą žiūri kaip į vieną svarbiausių bendrovės prioritetų. Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Rugpjūtį mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 0,5% 

Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta be PVM 2020 m. rugpjūtį sudarė...

Prekyba
10:46
FNTT atliko kratas kompiuterine technika prekiaujančioje įmonėje 

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdyba, vadovaujant Vilniaus apygardos...

Prekyba
10:29
IKEA keičia darbdavio komunikacijos kryptį

IKEA keičia darbdavio komunikaciją – dirbti bendrovėje kvies jos esami darbuotojai.

Rinkodara
2020.09.27
Sprendžia lygtį, ar auganti e. komercija – ilgalaikė tendencija Premium

Sportinės aprangos gamybos milžinė „Nike“ viliasi, kad e. prekybos šuolis, sekęs po koronaviruso pandemijos...

Prekyba
2020.09.27
TOP 10 turtingiausiųjų mados versle  Premium

Didžiausios pasaulyje prabangos prekių grupės LVMH vadovas Bernard’as Jeanas Etienne’as Arnault yra...

Prekyba
2020.09.26
Teismas: bauda „Eurovaistinei“ skirta teisingai 1

8.700 Eur bauda vaistinių tinklui „Eurovaistinė“ už klaidinančią reklamą skirta pagrįstai, nusprendė teismas.

Rinkodara
2020.09.25
Darbo išteklius planuoti „Iki“ padės dirbtinis intelektas  Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo parduotuvėse pradeda diegti automatizuotą darbo išteklių planavimo (DIP) sistemą,...

Prekyba
2020.09.25
„Varlė.lt“ investuoja į naują sandėlį 9

Prekybos centras internete „Varlė.lt“ atsisako kai kurių logistikos ir sandėliavimo partnerių ir keliasi į...

Prekyba
2020.09.24
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 2

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23
Vartojimo tendencijos teigiamos, nuotaikos – atsargios Premium

Didžiausią galvos skausmą šiandien mažmenininkams kelia lėta vartojimo atsigavimo kreivė ir vis dar...

Prekyba
2020.09.23
„Ozas“ baigia įrengti baseinų kompleksą 3

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ nekeičia planų įrengti tris mokymo plaukti baseinus. Baseino erdvėje...

Prekyba
2020.09.22
„Triniti Jurex“ turi naują rinkodaros ir komunikacijos vadovę

Besijungiančių advokatų kontorų „Triniti“ ir „Jurex“ komunikacijos ir rinkodaros vadove pradeda dirbti Rita...

Rinkodara
2020.09.21
LRT: Eurolygos transliacijų kaina – dvigubai mažesnė nei spekuliuota 3

Lietuvos nacionalinis transliuotojas LRT teigia, kad naujojo sezono Eurolygos rungtynių transliavimo teisių...

Rinkodara
2020.09.21
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
Lionelis Messi laimėjo 9 m. trukusį teisinį ginčą Premium

Futbolininkas Lionelis Messi po devynerius metus trukusio teisinio mūšio gali naudoti savo vardą kaip prekės...

Rinkodara
2020.09.19
TV3 turi naują komercijos direktorių

Naują TV sezoną TV3 žiniasklaidos grupė pasitinka ne tik su pokyčiais programoje, bet ir įmonės vadovybėje –...

Rinkodara
2020.09.18
Paskelbtas konkursas šalies vizualiniam ženklui kurti

Vyriausybės kanceliarija paskelbė konkursą vizualinėms šalies identiteto sukūrimo paslaugoms pirkti.

Rinkodara
2020.09.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus