„Pixevia“ rankose – 1 mln. Eur investicijos
Technologijos kūrėjai pažymi, kad visiškai automatizuotos parduotuvės – veiksmingas būdas pandemijos metu apsaugoti prekybininkus ir pirkėjus.
Lietuvos technologijų bendrovė „Magma Solutions“, sukūrusi „Pixevia“, pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje, pritraukė 1 mln. Eur investicijų. Jos nukreipiamos išmaniųjų parduotuvių technologijos vystymui ir plėtrai Europoje.
Į „Pixevia“ investavo rizikos kapitalo fondai „Iron Wolf Capital“, „Open Circle Capital“ ir „Practica Capital“ bei verslo angelai Mantas Mikuckas („Vinted“), Tomas Okmanas ir Eimantas Sabaliauskas („Tesonet“).
„Pixevia“ technologija leidžia visiškai automatizuoti mažmeninę prekybą pasitelkiant dirbtinį intelektą ir informaciją iš vaizdo kamerų. Parduotuvėje įrengtas kamerų tinklas fiksuoja ir analizuoja pirkėjo judėjimą, paimamas ir atgal į lentynas padedamas prekes. Dirbtinis intelektas apdoroja gaunamą informaciją ir automatiškai suformuoja pirkėjo krepšelį. Baigęs rinktis prekes, pirkėjas tiesiog išeina pro vartelius, pinigai už prekes nuskaičiuojami nuo iš anksto įvestos mokėjimo kortelės.
„Išmaniosios, dirbtinio intelekto valdomos parduotuvės yra patikimas sprendimas su COVID-19 iššūkiu susidūrusiam mažmeninės prekybos sektoriui. Parduotuvėje ne tik išvengiama sąlyčio su žmonėmis – joje įdiegta apsaugos sistema automatiškai dezinfekuoja patalpas tuo metu, kai jose nėra žmonių“, – išplatintame pranešime teigia Mindaugas Eglinskas, „Pixevia“ vadovas.
Kaip VŽ interviu teigia M. Eglinskas, šią minutę jų dėmesys sutelktas Prancūzijos, Ispanijos, Italijos regionuose, kuriuose turi didžiausią įdirbį.
„Artimiausiais mėnesiais tapsime aktyvesni Skandinavijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje. Mūsų tikslas yra dirbti su dideliais prekybos tinklais, kurie turi mažesnio formato, nuo 40 iki 200 kv. m ploto, parduotuves, arba su tokiais, kurie specializuojasi patogaus apsipirkimo (angl. convenience) segmente“, – VŽ teigia M. Eglinskas.
„Pixevia“ išmanioji parduotuvė 2019 m. įrengta Lietuvos sostinės Vilniaus senamiestyje buvo pirmoji tokio tipo parduotuvė Europoje.
Automatizuotoje parduotuvėje prekiaujama maisto produktais ir būtiniausiomis prekėmis, joje apsipirkimas gali trukti labai trumpai, apsipirkti galima ir per 20 sekundžių. Apie jos rezultatus skaitykite čia.
Pasitelkdama rizikos kapitalo fondų ir verslo angelų investicijas, „Pixevia“ ketina vystyti technologiją ir plėsti ją į kitas Europos šalis, pirmiausiai orientuodamasi į prekybos ir degalinių tinklus.