Reklamos užsakovų boikotas „Facebook“ įgauna pagreitį

Publikuota: 2020-06-29
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis daugiau didžiųjų pasaulinių prekių ženklų jungiasi prie reklamos boikoto socialiniame tinkle „Facebook“. Tarp tokių – gigantai „Unilever“, „Verizon“, „Honda“, „Coca-Cola“ ir kt.

Papildyta „Coca-Cola Baltics“ komentaru

Analitikai teigia, kad tokie didžiųjų prekių ženklų pareiškimai gali paskatinti prie boikoto prisijungti daugiau verslų, rašo CNBC.

VŽ rašė, kad praėjusią savaitę prasidėjo kampanija „#StopHateForProfit“, raginanti sustabdyti reklamos „Facebook“ išlaidas, taip raginant socialinį tinklą aktyviau kovoti su neapykanta ir dezinformacija.

„Unilever“, vienas didžiausių pasaulinių reklamdavių, paskelbė, kad bent iki metų pabaigos, socialinės žiniasklaidos platformose „Facebook“, „Instagram“ ir „Twitter“ Jungtinėse Valstijose nereklamuos savo valdomų prekės ženklų.

„Coca-Cola“ paskelbė, kad mažiausiai 30 d. stabdo reklamą.

Nele Normak, „Coca-Cola Baltics“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė, pabrėžia, kad pastarosiomis savaitės neapykantos kurstymo ir dezinformacijos socialiniuose tinkluose tema itin suaktyvėjo.

„Būkime atviri: pasaulyje nėra vietos rasizmui, jam ne vieta ir socialiniuose tinkluose. „The Coca-Cola Company“ priėmė ryžtingą sprendimą vieni pirmųjų – dar praėjusį penktadienį paskelbėme, kad ne mažiau vienam mėnesiui stabdome visas reklamines kampanijas visose socialinių tinklų platformose visame pasaulyje, įskaitant „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“, „Youtube“ ir „Snap Inc“. Visos kampanijos stabdomos nuo liepos 1 dienos“, – VŽ atsiųstame komentare teigia N. Normak.

Pasak jos, šiuo laikotarpiu bus peržiūrėti ir iš naujo įvertinti bendrovės reklamos principai, standartai ir taisyklės.

„Nuspręsime, ar reikalinga papildoma vidinė revizija. Taip pat spręsime, ko turėtume tikėtis ir reikalauti iš mūsų socialinių tinklų partnerių, kad būtų užkirstas kelias neapykantai, smurtui ir nederamam turiniui jų platformose. Tikime, kad glaudžiai dirbdami su partneriais mes galime kurti teigiamą pokytį, tačiau susidūrę su tokiais baisiais nepagarbos ir rasizmo pavyzdžiais socialiniuose tinkluose mes paprasčiausiai turėjome imtis veiksmų. Taip leisime socialinių tinklų partneriams aiškiai suprasti, kad iš jų pusės būtina didesnė atskaitomybė, skaidrumas ir aktyvesni veiksmai užkertant kelią neapykantai, rasizmui ir smurto kurstymui“, – teigia N. Normak.

Sniego gniūžtė

Kaip skaičiuoja CNBC, praėjusiais metais „Facebook“, skaičiuodamas milijonus reklamuotojų visame pasaulyje, iš reklamos gavo 69,7 mlrd. USD pajamų. Tad kampanija „#StopHateForProfit“ gali sukelti nemažą sniego gniūžtės efektą.

Analitikai pabrėžia, kad „Unilever“ pozicija itin reikšminga šioje situacijoje, o pati kampanija skiriasi nuo prieš kelerius metus kilusio judėjimo „#deletefacebook“ po „Cambridge Analytica“ skandalo.

„Dabartinė aplinka kitokia“, – pažymi „Bernstein“ analitikai. – Labai paprasta matyti, kas prisijungia, o kas ne. Kartu prekės ženklo tylėjimas gali būti tapatinamas su bendrininkavimu“.

Po praėjusį penktadienį paskelbto „Unilever“ sprendimo, „Facebok“ ir „Twitter“ akcijos smuko daugiau nei 7%.

VŽ rašė, kad „Stop Hate for Profit“ kampanija yra susijusi su protestais prieš rasių nelygybę išplitusiais JAV ir visame pasaulyje, po juodaodžio George Floydo žūties. Jį uždusinusiam baltaodžiui policininkui pareikšti kaltininkai dėl tyčinio nužudymo.

Skaičiuojama, kad savo reklamas iš „Facebook“ jau atšaukė per 90 bendrovių.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Milijardierius B. Arnault mano, kad prabangos sektorius atsigaus dar šiais metais  1

Prabangos prekių konglomerato LVMH valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Bernardas Arnaultas...

Prekyba
16:02
Po karantino daugiau nei pusė gyventojų pakeitė įpročius 5

Pasibaigus karantinui, šalies gyventojai labiausiai skuba atkurti socialinį gyvenimą: gyvai susitikti su...

Rinkodara
2020.07.05
„Lietuvos geležinkeliai“ virsta LTG, keičiasi grupės įmonių prekės ženklai 26

„Lietuvos geležinkeliai“ keičia visų grupės įmonių prekės ženklus ir pagrindinės įmonės logotipą. „Lietuvos...

Dizaino agentūra „Critical“ turi naują vadovą

Prekių ženklų ir paslaugų dizaino agentūros „Critical“ vadovu tapo vienas jos įkūrėjų, Lietuvos dizaino...

Rinkodara
2020.07.02
Reputacijos laurai: IKEA, „Thermo Fisher“, „Lidl“ ir „Camelia“ Premium 2

Geriausios reputacijos titulą šiemet pelnė IKEA, nuomonės lyderių akyse – „Thermo Fisher Scientific“,...

Rinkodara
2020.07.01
Lietuvoje užblokuotas rekordinis piratinių svetainių skaičius 9

Lietuvos radijo ir televizijos komisija užblokavo 29-ias nelegaliai autorių teisėmis saugomą turinį...

Rinkodara
2020.07.01
„Bonum Publicum“ virsta į „SB draudimą“

Šiaulių banko valdoma gyvybės draudimo bendrovė „Bonum Publicum“ nuo liepos 1 d. keičia pavadinimą į „SB...

Rinkos
2020.07.01
„Amazon“ antrus metus iš eilės – vertingiausias ženklas pasaulyje

„Amazon“ antrus metus iš eilės tituluojamas vertingiausiu pasaulio prekių ženklu, antrojoje pozicijoje...

Rinkodara
2020.06.30
Reklamos užsakovų boikotas „Facebook“ įgauna pagreitį 3

Vis daugiau didžiųjų pasaulinių prekių ženklų jungiasi prie reklamos boikoto socialiniame tinkle „Facebook“.

Rinkodara
2020.06.29
„Luminor“ komunikacijos vadove tapo I. Baltrušaitienė 5

Indrė Baltrušaitienė, neseniai pasitraukusi iš prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės pareigų, tokias...

Rinkodara
2020.06.29
M. Velykis palieka reklamos agentūrą „TRUTH.“ 2

Reklamos agentūrą „TRUTH.“ (buvusi „McCann Vilnius“) palieka jos ilgametis kūrybos vadovas Mantas Velykis.

Rinkodara
2020.06.29
Centrinės prekybinės gatvės: pramogų pliūpsnis ir bankų atsitraukimas Premium

Svarbiausių sostinės prekybinių gatvių analizė atskleidžia, kad dabartinė padėtis yra šiek tiek prastesnė nei...

Prekyba
2020.06.29
Kelionių organizatorių įvaizdis – žemyn, prekybininkų – aukštyn Premium 1

Komunikacijos įtakos rodiklio analizė rodo, kad per pandemiją labiausiai krito kelionių organizatorių...

Rinkodara
2020.06.29
Reklamdaviai nebenori taikstytis su neapykanta socialiniuose tinkluose 6

Pasaulinė plataus vartojimo prekių kompanija „Unilever“ paskelbė iki šių metų pabaigos atšaukianti savo...

Rinkodara
2020.06.27
LRT atsiskaito visuomenei: rengia specialią laidą 1

Visuomeninis transliuotojas LRT kasmet atsiskaito Seimui, o nuo pernai – ir Lietuvos visuomenei.

Rinkodara
2020.06.26
„About You“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Į Lietuvą įžengusi Vokietijos e. platforma „About You“ žiniasklaidos planavimo ir reklamos partneriais...

Rinkodara
2020.06.25
Prekyba avalyne: sparčiausiai augo „Open 24“, pelningiausias – „Batų kalnas“ Premium

Iš prekybos avalyne bendrovių didžiausius pardavimus 2019 m. skaičiuoja UAB „Armitana“, pelningumo rodiklius...

Prekyba
2020.06.25
Prekybos tinklai atnaujina kino teatrų veiklą 1

Didžiųjų miestų „Akropoliuose“ duris atveria tris mėnesius dėl karantino neveikę „Forum Cinemas“ kino...

Prekyba
2020.06.24
Europos Komisijai – skundas dėl valstybės pagalbos skyrimo LRT 2

Interneto žiniasklaidos asociacija ir UAB „All Media Lithuania“ pirmadienį pateikė skundą Europos Komisijai...

Rinkodara
2020.06.22
„Hero group“ įsteigė vaizdo komunikacijos agentūrą

Komunikacijos grupė „Hero group“ įsteigė vaizdo komunikacijos agentūrą „CUT! Films“, kuri koncentruosis į...

Rinkodara
2020.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus