Reklamdaviai nebenori taikstytis su neapykanta socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2020-06-27
Tim Ireland (PA Wire/PA Images/„Scanpix“) nuotr.
svg svg
Tim Ireland (PA Wire/PA Images/„Scanpix“) nuotr.

Pasaulinė plataus vartojimo prekių kompanija „Unilever“ paskelbė iki šių metų pabaigos atšaukianti savo reklamą iš socialinių tinklų. Ji tapo didžiausia kompanija prisijungusia prie „Stop Hate for Profit“ raginimo.

Papildyta Marko Zuckerbergo komentaru.

Pasak „Unilever“ pranešimo, sprendimas priimtas „atsižvelgiant į mūsų atsakomybės principus ir poliarizuotą atmosferą Jungtinėse Valstijose“.

Todėl nuo šiol, bent iki metų pabaigos, socialinės žiniasklaidos platformose „Facebook“, „Instagram“ ir „Twitter“ Jungtinėse Valstijose – nebus reklamuojamas „Unilever“ prekės ženklas.

„Reklama šiuose socialiniuose tinkluose dabar nekuria pridėtinės vertės žmonių ir visuomenės akyse. Stebėsime tai kas vyksta ir, esant būtinybei – peržiūrėsime savo dabartinę poziciją“, — rašoma pranešime.

Stambus klientas 

Anot CNN, po penktadienį paskelbto „Unilever“ sprendimo „Facebok“ ir „Twitter“ akcijos smuko daugiau nei 7%.

„Unilever“ turi didžiausią įtaką socialiniuose tinkluose iš kompanijų, kurios jau anksčiau paskelbė stabdančios reklamą „Facebook“. Be to, jos skelbė apie reklamos įšaldymą mėnesiui arba – „iki liepos pabaigos“.

Reklamos stebėsenos kompanijos „Pathmatics“ duomenimis, „Unilever“ užima 30-tą vietą tarp didžiausių „Facebook“ reklamdavių, 2019 m. šiame socialiniame tinkle reklamai išleidusi 42 mln. USD.

Raginimas boikotuoti plinta

Pasaulinės plataus vartojimo prekių kompanijos sprendimą lėmė susirūpinimas neapykantos ir nesantaikos kurstymu socialinių tinklų turinyje, rašo „The Wall Street Journal“.

Luisas Di Como, vyresnysis „Unilever“ Pasaulinės žiniasklaidos skyriaus viceprezidentas, tai sieja su labai ryškiu visuomenės išsiskyrimu ir artėjančiais JAV prezidento rinkimais. „Reikėtų įgyvendinti daug daugiau priemonių reguliuojant pykčio kalbą“, — sakė jis.

Praėjusią savaitę įvairios pilietinės, lygių galimybių, žiniasklaidos laisvės organizacijos pradėjo kampaniją „Stop Hate for Profit“ – skatindami kompanijas atsisakyti pelno, jeigu jo siekiant kurstoma neapykantą ir ragindami reklamuotojus sustabdyti savo reklamos išlaidas „Facebook“.

Kampanija yra susijusi su protestais prieš rasių neligybę išplitusiais JAV ir visame pasaulyje, po juodaodžio George Floydo žūties. Jį uždusinusiam baltaodžiui policininkui pareikšti kaltininkai dėl tyčinio nužudymo.

Paskelbus „Stop Hate for Profit“ kampaniją savo reklamas iš „Facebook“ jau atšaukė 90 bendrovių, įskaitant „Patagonia“, „Ben & Jerry‘s“ ir „Verizon“.

CNN skelbia, kad savo reklamos politiką socialiniuose tinkluose, kuriuose yra neapykantą ir diskriminaciją skatinančio turinio, peržiūrės „Procter & Gamble“ – kita viena iš didžiausių pasaulyje reklamdavių. Jokių išsamesnių komentarų „P&G“ kol kas nepateikė.

Tinklai valo ir žymi

Komentuodama situaciją Sarah Personette, „Twitter“ viceprezidentė Globaliems klientams, sakė, kad socialinis tinklas imasi sprendimų sukurti saugią platformą, kuri sustiprintų nepakankamai atstovaujamų bendruomenių ar atstumtųjų grupių balsą.  „Gerbiame savo partnerių sprendimus ir toliau bendradarbiausime“,- kalbėjo S. Personette.

„Facebook“ įkūrėjas ir vadovas Markas Zuckerbergas penktadienį pranešė, kad socialinis tinklas pradės žymėti potencialiai kenksmingo turinio įrašus, kurių nešalina dėl jame esančio vertingo turinio. Ir pateikė pavyzdžiu politikų citatas.

„Dažnai sužinoti tai ką sako politikas yra visuomenės interesas. Taip kaip naujienų agentūros praneša apie tai ką kalba politikai, mes manome, kad žmonės turėtų teisę tai pamatyti mūsų platformose“, — kalbėjo „Facebook“ vadovas.

Jis priminė, kad „Facebook“ pasiekė naujų aukštumų valydama turinį nuo „neapykantos kalbos“. Ir citavo Europos Komisijos ataskaitą, kad „Facebook“ platformoje pernai pašalintų neapykantą kurstančių įrašų dalis išaugo nuo 82,6% iki 86%, praneša BBC.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
EK ataskaita apie nesaugius produktus: budrumas didėja 

2019 m. Europos Komisijos Skubių pranešimų sistemoje gauta 10% daugiau pranešimų apie pavojingus sveikatai...

Prekyba
2020.07.09
Į „Senukų“ parduotuvę Pilaitėje planuojama investuoti 10 mln. Eur 

Į mažmeninės prekybos statybinėmis medžiagomis tinklo „Senukai“ parduotuvę sostinės Pilaitės mikrorajone,...

Prekyba
2020.07.09
H&M uždarys 170 parduotuvių 

Švedijos greitosios mados milžinė H&M praneša apie planus uždaryti 170 parduotuvių įvairiose šalyse ir sieja...

Prekyba
2020.07.09
Kaune už 0,5 mln. Eur atidarė „Pegasą“

Kaune, prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ atidarytas 1.116 kv. m ploto knygynas „Pegasas" su 8.000...

Prekyba
2020.07.09
Statistika: birželį kainos ūgtelėjo 

2020 m. birželį, palyginti su geguže, vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 0,5%, rodo Statistikos...

Prekyba
2020.07.09
Iki 22 Eur vertės siuntoms iš Kinijos bus taikomas PVM 11

Trečiadienį Vyriausybė pritarė ir Seimui pateikė Finansų ministerijos parengtus Pridėtinės vertės mokesčio...

Prekyba
2020.07.08
„Namisėdų ekonomika“: nauji pirkėjų įpročiai Premium

Nuo gegužės vidurio, palengvinus karantino apribojimus, pirkėjai ėmė judėti laisviau, prekyba palengva ėmė...

Prekyba
2020.07.08
Buvusios „Maximos“ patalpos Vilniaus centre rado šeimininką Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“, 2019 m. spalio pradžioje uždaręs Vilniuje Totorių g. parduotuvę, kuri...

Prekyba
2020.07.08
E. parduotuvių spurtas: „Barbora“ ir „Rimi“ plečiasi regionuose

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ prekes mažesniuose miestuose pristatys naujasis...

Prekyba
2020.07.07
Eurostatas: metinis prekybos augimas gegužę Lietuvoje – didžiausias Baltijos šalyse 

Per metus – gegužę, palyginti su praėjusių metų geguže, mažmeninė prekyba Lietuvoje augo 0,9%, Latvijoje...

Prekyba
2020.07.07
Italijos maisto prekių tinklai: lyderė „Conad“ investuoja, „Lidl“ plečiasi  Premium

Italijos mažmeninės prekybos tinklas „Conad“, turintis didžiausią rinkos dalį greitojo vartojimo prekių...

Prekyba
2020.07.07
Milijardierius B. Arnault mano, kad prabangos sektorius atsigaus dar šiais metais  1

Prabangos prekių konglomerato LVMH valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Bernardas Arnaultas...

Prekyba
2020.07.06
Po karantino daugiau nei pusė gyventojų pakeitė įpročius 5

Pasibaigus karantinui, šalies gyventojai labiausiai skuba atkurti socialinį gyvenimą: gyvai susitikti su...

Rinkodara
2020.07.05
„Lietuvos geležinkeliai“ virsta LTG, keičiasi grupės įmonių prekės ženklai 27

„Lietuvos geležinkeliai“ keičia visų grupės įmonių prekės ženklus ir pagrindinės įmonės logotipą. „Lietuvos...

Dizaino agentūra „Critical“ turi naują vadovą

Prekių ženklų ir paslaugų dizaino agentūros „Critical“ vadovu tapo vienas jos įkūrėjų, Lietuvos dizaino...

Rinkodara
2020.07.02
Reputacijos laurai: IKEA, „Thermo Fisher“, „Lidl“ ir „Camelia“ Premium 2

Geriausios reputacijos titulą šiemet pelnė IKEA, nuomonės lyderių akyse – „Thermo Fisher Scientific“,...

Rinkodara
2020.07.01
Lietuvoje užblokuotas rekordinis piratinių svetainių skaičius 11

Lietuvos radijo ir televizijos komisija užblokavo 29-ias nelegaliai autorių teisėmis saugomą turinį...

Rinkodara
2020.07.01
„Bonum Publicum“ virsta į „SB draudimą“

Šiaulių banko valdoma gyvybės draudimo bendrovė „Bonum Publicum“ nuo liepos 1 d. keičia pavadinimą į „SB...

Rinkos
2020.07.01
„Amazon“ antrus metus iš eilės – vertingiausias ženklas pasaulyje

„Amazon“ antrus metus iš eilės tituluojamas vertingiausiu pasaulio prekių ženklu, antrojoje pozicijoje...

Rinkodara
2020.06.30
Reklamos užsakovų boikotas „Facebook“ įgauna pagreitį 3

Vis daugiau didžiųjų pasaulinių prekių ženklų jungiasi prie reklamos boikoto socialiniame tinkle „Facebook“.

Rinkodara
2020.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus