Tarp Baltijos šalių – didžiausia įtampa Lietuvoje

Publikuota: 2020-06-06
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Laisvėjant karantino sąlygoms ir aktyvėjant gyvenimo ritmui, kurį liudiją didėjančios spūstys miestuose bei eilės parduotuvės, kyla klausimas, ar vartotojai jau grįžta prie buvusių įpročių.

Išaugęs televizijos žiūrėjimas, maisto gaminimas namuose, dalyvavimas virtualiuose susitikimuose, mokymuose, renginiuose ir nuotolinis darbas vienareikšmiškai pakeitė požiūrį, tačiau nusistovėjusios vertybės, noras turėti fizinį kontaktą bei poreikis lankytis prekybos ir paslaugų vietose vis dar išlieka siekiamybe bei neatsiejama įprasto gyvenimo dalimi, rodo „Rait“ Baltijos šalyse atliktas vartotojų tyrimas.

Jo duomenimis, mažmeninės prekybos vaidmuo nemažėja. Karantino piko metu kiek mažiau nei vienas iš dešimties gyventojų nurodė, kad visiškai nustojo apsipirkinėti fizinėse parduotuvėse, tačiau spontaninio apsipirkinėjimo šalininkų dalis išliko tokia pati, kaip ir iki karantino – beveik pusė (45-50%) Baltijos šalių gyventojų apsiperka neplanuotai. Didžioji gyventojų dalis karantino metu turėjo patirties apsipirkinėdami internetu, o tai gerokai išaugino internetinių pirkėjų skaičių.

Žada taupyti

Atliktas tyrimas parodė, kad iki šiol eilę metų vis pozityvesnes nuotaikas savo finansinei padėčiai demonstravę lietuviai, latviai ir estai, dabar linkę finansinį stabilumą ir galimybes leisti pinigus vertinti gerokai pesimistiškiau.

Beveik trečdalis žmonių pandemijos akivaizdoje nurodė, kad ketina daugiau taupyti.

Santaupos, kaip rodo ankstesnės Baltijos šalyse atliktos studijos, visuomet buvo svarbios lietuviams, latviams ir estams. Visgi, 20% gyventojų nurodė, kad dabar yra paskatinti taupyti atsiradusio finansinio nestabilumo, sąlygoto prasidėjusios pandemijos.

Kartu pakankamai didelė dalis, net 70% gyventojų ketina sugrįžti prie ankstesnių vartojimo ir apsipirkinėjimo įpročių 6 mėnesių laikotarpyje pasibaigus pandemijai, rodo tyrimas.

Pesimistiškesnės nuotaikos vyrauja mažesnes pajamas gaunančių žmonių tarpe.

Palyginus Baltijos šalių gyventojų nusiteikimą, jaučiamas skirtumas – Estijos ir Latvijos gyventojai linkę įžvelgti greitesnį atsigavimą nei lietuviai.

„Skirtingos pasaulinės studijos rodo, kad visos vartotojų grupės pandemijos laikotarpiu yra paveiktos. Tarp Baltijos šalių didžiausia įtampa – Lietuvoje, kur lyginant su Latvija ir Estija turėjome griežčiausius karantino apribojimus. Akivaizdu, kad žmonėms sugrįžti prie įprastos rutinos bus sunkiau nei kitiems“, – išplatintame pranešime pažymi Dovilė Končak, „Rait“ grupės vadovė.

Apklausa parodė, kad žmonės jaučia finansinį spaudimą ir nesaugumą tiek dabar, tiek ilgalaikėje perspektyvoje, o kas antras gyventojas išreiškė patyręs baimę prarasti darbą.

Tačiau ši pandemijos sukelta krizė neleidžia ignoruoti jos unikalumo – žmonės labiau nei anksčiau prioretizuoja prekių ženklų socialinę atsakomybę ir norą padėti sunkiau šį laikotarpį išgyvenantiems verslams bei sektoriams.

Tyrimas buvo atliktas 2020 m. balandžio–gegužės mėn.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Ozas“ gavo tarptautinį COVID-19 saugumo sertifikatą 1

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ pirmasis Baltijos šalyse gavo tarptautinį „COVID-19 compliant“...

Prekyba
2020.08.12
„15min“ įsigijo renginių prekių ženklą „Studfestas“

Žiniasklaidos bendrovė „15min“ įsigijo jaunimo karjeros renginių prekių ženklą „Studfestas“. Sandorio suma...

Rinkodara
2020.08.12
„Kakė Makė“ išsaugojo teisę į tarptautinį vardą

Lietuviškų vaikams skirtų personažų prekės ženklas „Kakė Makė“, už Lietuvos sienų pažįstamas kaip „Nelly...

Rinkodara
2020.08.12
Vaistinių kova dėl vartotojų aštrėja: tinklai stiprina pozicijas e. prekyboje Premium

Vaistinių tinklai stiebiasi į viršų: bendros šio segmento pajamos 2019 m. išaugo 14%, šį sausį–gegužę...

Prekyba
2020.08.12
Žurnalas „Žmonės“ žengia į mokamą e. prenumeratą 2

Nuo šiol galima prenumeruoti ne tik popierinę, bet ir elektroninę gyvenimo būdo žurnalo „Žmonės“ versiją.

Rinkodara
2020.08.11
Reklamos technologijų startuolis „RedTrack“ pritraukė beveik 0,5 mln. Eur investiciją Premium

Ukrainiečio Vlado Zhovtenko Lietuvoje vystomas startuolis „RedTrack“ (Lietuvoje – UAB „Ztech Software“),...

Technologijos
2020.08.11
Didžiausi reklamdaviai pasaulyje ir Lietuvoje: nuotaikos skirtingos Premium

Pasaulį užklupus koronaviruso krizei, daugelio prekių ženklų pirmoji reakcija buvo stabdyti rinkodaros...

Rinkodara
2020.08.10
Prekių ženklas „Plombir“ atšaldė Europą Premium

Vokietijos įmonė „Dovgan GmbH“, kelių žodinių ir vaizdinių prekių ženklų, kuriuose naudojamas žymuo...

Rinkodara
2020.08.10
COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją 2

COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją: krizės akivaizdoje pirkėjai atsigręžia į elektroninę...

Rinkodara
2020.08.09
Teismas: už Šiaulių „Akropolio“ iškabą miestas pinigų negaus 1

Šiaulių prekybos centro „Akropolis“ valdytoja per 10 metų savivaldybei neprivalės sumokėti 64.800 Eur už...

Rinkodara
2020.08.07
„Vinted“ metiniai rezultatai: kartais didėjo ir pardavimai, ir nuostoliai Premium 19

Pirmojo Lietuvoje vienaragio – internetinės naudotų drabužių mainų ir prekybos platformos „Vinted“ pardavimų...

Prekyba
2020.08.07
„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
2020.08.07
Keičiasi „Panoramos“ rinkodaros vadovė 7

Prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovės pareigas pradeda eiti Kristina Aleknienė. Ji keičia Vilmą...

Rinkodara
2020.08.07
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05
„Eurovaistinė“ pristato laikiną logotipą ir šūkį 22

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ nuo rugpjūčio pristato naują pozicionavimą: atnaujintą kainodarą lydės...

Rinkodara
2020.08.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus