Karantino gniaužtuose: didžiausias pokytis – ne vartotojų piniginėse

Publikuota: 2020-05-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Karantinas sulėtino žmonių gyvenimo tempą ir pakeitė vartojimo įpročius.

„Tačiau jei ir atrodė, kad visa Lietuva jau trečią mėnesį dirba per atstumą, realybė yra kiek kitokia. Jei neskaičiuosime vaikų, tai tik kas antras Lietuvos gyventojas turėjo mokytis gyventi, dirbti ir ilsėtis toje pačioje erdvėje. Pusė šalies ir toliau kasdien važiavo, ėjo į darbus, taip kaip iki karantino pradžios“, – sako Darius Budzinauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ partneris, besiremdamas kampanijos „Remkis faktais“ visuomenės nuomonės tyrimu.

Jį agentūra atliko su duomenų rinkimo bendrovė „Norstat“ atliko gegužės 11-13 d. Tyrimo metu buvo apklausti 500 respondentų (18-74 m. amžiaus).

Tyrimas rodo, kad beveik 40% žmonių, negalėdami pirkti ar vartoti, kaip buvo įpratę, sutaupė pinigų.

„Visgi tikėtina, kad šis žmonių įprotis neišliks ilgam – pasibaigus visiems apribojimams, net 7 iš 10 apklaustųjų neplanuoja toliau taupyti. Vartotojai pasiilgo vartojimo, jiems reikia prekių ir paslaugų, kurias jie buvo įpratę gauti iki šiol“, – įsitikinusi Rūta Baubinienė, „Open Agency“ tyrimų ir analitikos skyriaus vadovė.

Tyrimo duomenys rodo, kad daugiau laiko praleisdami namuose, žmonės nusprendė atsinaujinti – prekių namams tema karantino metu buvo aktualesnės 41%, 31% daugiau nei karantino pradžioje vartotojai domėjosi sporto prekėmis.

„Netgi politinės komunikacijos poreikis išaugo – krizinėje situacijoje žmogiška norėti matyti ryžtingą lyderystę, tačiau jos trūkumas nulėmė žmonių nusivylimą valdžios veiksmais ir norą matyti naujus veidus politikoje“, – išplatintame pranešime pažymi D. Budzinauskas.

Reikia pozityvumo

Tyrimo autoriai pastebi, kad karantino laikotarpiu didžiausias pokytis kol kas matomas ne žmonių piniginėse, o jų savijautoje – net 62% apklaustųjų teigia, kad pablogėjo jų psichinė savijauta.

„Į tai negalime nekreipti dėmesio. Tikėtina, kad tam didelės įtakos turėjo ne tiek realūs gyvenimo ritmo pokyčiai, kiek besaikis nesuskaičiuojamas neigiamos informacijos kiekis, nuolatinis neapibrėžtumas. Prekių ženklai tokioje situacijoje gali įkvėpti savo vartotojus, rodyti pozityvius gyvenimo aspektus“, – sako D. Budzinauskas.

Vargu, ar dabar tikslinga savo komunikacijoje rodyti itin pagrąžintą realybę.

„Gražūs žmonės prie sportinių automobilių ar ant žirgų, gyvenimas „Instagram‘o“ vertuose namuose ir panašūs vaizdai dažni reklamose. Regis, artimiausiu metu mūsų lūkesčiai bus daug žemiškesni: pabūti su draugais, artimaisiais, daugiau laiko skirti savo pomėgiams. Prekės ženklams į visa tai verta atsižvelgti planuojant savo komunikaciją“, – pataria D. Budzinauskas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„The Magic“ vadovas: pernai 50% augome, šiemet tiek krisime Premium

Reklamos gamybos bendrovė „The Magic“ skaičiuoja, kad per praėjusius metus apyvarta augo bemaž 50%, gerokai...

Rinkodara
2020.05.29
„Open24.lt“ šuolis – naujojo vadovo ir aplinkybių indėlis Premium

Prekybos avalyne ir aksesuarais UAB „Open24“ per 2019 m. gerokai ūgtelėjo: pardavimai padidėjo 47%, iki 6,12...

Prekyba
2020.05.29
42 projektai varžosi „Koronaviruso iššūkis“ kategorijoje

Komunikacijos metiniame renginyje „PR Impact Awards 2020“ dėl specialiųjų apdovanojimų „Koronaviruso iššūkis“...

Rinkodara
2020.05.28
„Amazon“ ir „Alibaba“ pelnas panašus, o pajamos skiriasi kartais 3

Kinijos e. komercijos milžinė „Alibaba“ pranešė apie geresnius, nei tikėtasi, paskutiniojo ketvirčio...

Prekyba
2020.05.27
Išsprendė „Zaros“ ir „Žanos“ ginčą Premium

Lietuviškas prekių ženklas „Žana“, jungiantis parduotuvių tinklą, prekiaujantį indais ir namų apyvokos...

Prekyba
2020.05.26
Slapukų sienos pažeidžia BDAR ir yra neteisėtos Verslo tribūna 2

Naršant internete daugeliui vartotojų tenka susidurti su reikalavimu pateikti sutikimus dėl slapukų (angl.

Rinkodara
2020.05.26
Nauji teisiniai reikalavimai slapukams: svetainėms reikia pokyčių Premium 1

Europos duomenų apsaugos valdyba atnaujino gaires dėl sutikimo naudoti slapukus davimo interneto svetainėse...

Rinkodara
2020.05.24
Ko trūksta lietuviškiems e. verslams 1

E. komercijos platformoms koronaviruso pandemija atvėrė galimybes plačiam šuoliui į viršų, tolesnė sėkmė – jų...

Prekyba
2020.05.24
Karantino gniaužtuose: didžiausias pokytis – ne vartotojų piniginėse 11

Karantinas sulėtino žmonių gyvenimo tempą ir pakeitė vartojimo įpročius.

Rinkodara
2020.05.23
„Httpool“ tapo „Snapchat“ atstovais penkiolikoje Europos šalių 1

Agentūra „Httpool“ tapo oficialiu „Snapchat“ reklamos sprendimų pardavimų partneriu penkiolikoje Europos...

Rinkodara
2020.05.22
„Varlė“ rodo konkurentų kainas, šie įžvelgia vartotojų klaidinimą Premium 12

E. prekybos platforma „Varle.lt“ prie dalies populiariausių ir perkamiausių prekių ėmė rodyti ne tik savo,...

Rinkodara
2020.05.22
10 stipriausių rinkodaros vadovų, pretenduojančių į „Metų CMO“ titulą 2

Šeštą kartą vykstančio konkurso „LiMA Metų CMO‘20“ komisija skelbia stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką.

Rinkodara
2020.05.22
V. Bumelis registruoja prekės ženklą „Bummell“  11

Biotechnologo Vlado Bumelio vadovaujamas „Northway turto valdymas“ pateikė Valstybiniam patentų biurui...

Pramonė
2020.05.21
Vadovų elgsena per krizę: eidami per minų lauką, išlaiko optimizmą Premium 2

Vienos kitoms prieštaraujančios šiandienės situacijos įžvalgos ir totalus ateities scenarijų neapibrėžtumas...

Rinkodara
2020.05.21
Darbą pradeda nauji LRT tarybos nariai

Šiandien darbą pradeda trys naujai paskirti LRT tarybos nariai.

Rinkodara
2020.05.20
Nuo starto su „CityBee“ ir „Varle“ iki šuolio e. komercijoje JAV Premium 8

Nors pasaulinė pandemija skaudžiai kirto ne vienam verslo sektoriui, e. komercijos segmentui ir e. platformas...

Prekyba
2020.05.20
„Glimstedt“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Verslo teisės advokatų kontora „Glimstedt“ simboliškai atnaujina logotipą ir pereina prie vienodo vizualinio...

Rinkodara
2020.05.19
Kritika – prezidentui, palankiausi vertinimai – „Stiprūs kartu“ 1

Pilietinės iniciatyvos, kovojusios su viruso pasekmėmis, sulaukė visuomenės pasitikėjimo ir teigiamo...

Rinkodara
2020.05.19
Baltijos „kelionių burbului“ – pasaulio žiniasklaidos dėmesys 2

Gegužės 6 d. pasirodžiusi žinia apie trijų Baltijos valstybių planuojamą kurti išskirtinį „kelionių burbulą“...

Rinkodara
2020.05.19
„Socialus marketingas“ keičia pavadinimą ir plečiasi į kitas rinkas

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Socialus marketingas“ atnaujina prekės ženklą ir nuo šiol vadinsis „SOMA...

Rinkodara
2020.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus