V. Vasiliauskas – vienvaldis lyderis verslo komunikacijoje

Publikuota: 2020-04-21
Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vienvaldis lyderis verslo komunikacijoje pernai buvo Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, rodo „Kantar“ metinė komunikacijos analizė.

Antroje pozicijoje per metus įsitvirtino Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos prezidentė Inga Ruginienė, aplenkusi kelerius metus reitinge pirmavusį Nerijų Mačiulį.

Per metus reitinge aukščiausiai pakilo V. Vasiliauskas ir Mantas Zalatorius, Lietuvos bankų asociacijos prezidentas, atitinkamai per 8 ir 9 pozicijas aukštyn.

„Daugiausia šį šuolį lėmė jų komentarai apie pinigų plovimo per Baltijos šalyse veikiančius bankus skandalą, taip pat diskusijos apie bankų turto mokestį, 2008 m. krizės tyrimą Seime bei svarstymai steigti valstybinį banką. Nors V. Vasiliauskas aktyviausių ekspertų tope įsitvirtinęs jau daugelį metų, tai pirmi metai, kai jis yra aukščiausioje topo vietoje“, – išplatintame pranešime teigia Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

Pasisakymų mažėja

Jau kelinti metai pastebima slopstančios komunikacijos tendencija. Beveik visuose tiriamuose sektoriuose mažėjo citatų, tačiau daugėjo atstovaujančių asmenų.

2019 m., palyginti su 2018 m. laikotarpiu, bendras citatų skaičius smuko dešimtadaliu. Labiausiai pasisakymų kiekį mažino draudikai (ketvirtadaliu), telekomunikacijų sektorius – 16%, bankininkai – 11% mažiau. Paaugo tik mažmeninės prekybos atstovų citatų skaičius, 2%.

„Kelerius metus pastebima tendencija, kad įmonės plečia žiniasklaidoje pasisakančių ekspertų komandas, bet mažina atskirų atstovo citatų skaičių. Taip gali būti ir todėl, kad bendrovės siekia subalansuoti, jog asmeninė ženklodara neužgožtų įmonės prekės ženklo komunikacijos“, – svarsto L. Spėčius.

2019 m., palyginus su 2018 m., bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius paaugo 6%.

Vertinant pagal sektorius, cituotų mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 17%, panašiai ir bankininkystės atstovų – 16%, telekomunikacijų – dešimtadaliu, o draudikų sumažėjo beveik penktadaliu (19%).

Pagrindinių SEB ir „Swedbank“ ekonomistų citatų sumažėjo beveik penktadaliu, o „Luminor“ ekonomisto Žygimanto Maurico citatų skaičius išaugo 18%.

TOP20 daug naujų veidų

2019 m. TOP20, palyginus su 2018 m., fiksuojami 8 nauji asmenys. Tokius pokyčius iš dalies lėmė ir tai, jog dalis dažniausiai žiniasklaidoje cituojamų asmenų paliko savo užimamas pareigas (tarp jų – L. Vilimas, Ž. Šilėnas, G. Nausėda, L. Galdikienė).

Vertinant pagal pasiektą auditoriją, lyderių topas kiek kitoks. Pirma vieta čia tenka V. Vasiliauskui, tačiau N. Mačiulis pagal komunikacijos efektyvumą pralenkia I. Ruginienę.

Mažiau komunikuojanti Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė, taip pat atsiduria auksčiau nei pagal pasisakymus (4 vieta palyginti su 6).

nuotrauka::1nocrop

Epidemija išryškino naujus lyderius

„Kantar“ taip pat išanalizavo, kaip epidemijos kontekstas keitė nuomonės lyderius, ar ryškėjo nauji.

Kaip rodo analizė, 2020 m. kovą itin suaktyvėjo mažmeninės prekybos atstovų komunikacija, TOP20 net 8 nuomonės lyderiai iš mažmeninės prekybos sektoriaus. Dauguma padidino savo vidutinį mėnesio pasisakymų skaičių tris ir daugiau kartų.

Buvo daug informuojama, kaip parduotuvės dirbs per šventes, taip pat apie tai, kokių saugumo priemonių imasi prekybos centrai siekdami apsaugoti darbuotojus ir pirkėjus nuo Covid–19, kaip pasikeitė vartotojų pirkinių krepšelis.

„Indrė Baltrušaitienė, „Iki“ tinklo spaudos atstovė, Covid–19 kontekste buvo labiausiai cituojama iš mažmeninės prekybos atstovų, tiesa, „Maxima“ atstovų bendras komentarų skaičius nuomonės lyderių TOP20 yra didesnis, tačiau jie išskaidyti per tris asmenis. „Norfa“, „Rimi“ ir „Lidl“ komunikavo šia tema mažiau ir taip pat turi po vieną atstovą TOP kovo mėnesį“, – lygina L. Spėčius. Nemažą dalį prekybininkų komunikacijos generavo ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovė Rūta Vainienė, kovo mėnesį užėmusi penktą vietą, palyginti, 2019 m. ji tebuvo 10-a.

Pasak „Kantar“ analizės vadovo, kovas išryškino ir aktyvią Valdo Sutkaus, Verslo konfederacijos prezidento komunikaciją. Jis kalbėjo apie tai, kokių veiksmų verslininkai tikisi iš politikų siekiant sumažinti karantino poveikį verslui ir kokie verslai nuo karantino yra labiausiai nukentėję šiuo metu.

Per kovo mėnesį V. Sutkaus komunikacijos apimtys prilygo trečdaliui visų jo pasisakymų pernai.

Nuomonių lyderių tyrime kasmet „Kantar“ analizuojama bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovus ir 25 ekspertus, atstovaujantys Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę nėra įtrauktos. Analizuojama 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 m., šiemet atskirai buvo vertintas 2020 m. kovo mėnuo.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
R. Štaras: tikiuosi, kad trečiojo karantino jau nebus Premium 1

Jei dėl pandemijos valdymo verslams nebus taikoma griežtesnių suvaržymų, 34 buitinės technikos ir...

Prekyba
05:45
Tvarumo iššūkis: ekologiška pakuotė staiga ėmė brangti, kai kurios neliko Premium

Socialiai atsakingi natūralios kosmetikos gamintojai, norintys savo produkciją pakuoti į tvarumo idėjas...

Prekyba
2021.10.27
„Depo“ lūžis – per pandemiją išėjo į pelningos veiklos kelią  Premium 3

Nuo 2016 m. Lietuvoje veikianti, prekybos tinklą „Depo“ valdanti Latvijos kapitalo bendrovė „Depo DIY LT“,...

Prekyba
2021.10.27
Maisto kainų indeksas kyla: kai kuriose kategorijose šuoliai itin dideli Premium

Jungtinių Tautų Maisto ir žemės ūkio organizacija skelbia nerimastingą informaciją apie pasaulio maisto kainų...

Prekyba
2021.10.26
Po įsigijimų kaimyninėse rinkose „BPN Lietuva“ keičia pavadinimą

Po įsigijimų Latvijoje ir Estijoje, visose trijose Baltijos šalyse veikianti žiniasklaidos planavimo agentūra...

Rinkodara
2021.10.26
L. Rimkus: net ir bankai tampa labiau „Amazon“ nei „Maxima“ Premium 1

Pandemija į skaitmeninę erdvę pastūmėjo daugelį verslų, o kartu apnuogino ir problemas: ne vienam teko...

Rinkodara
2021.10.25
VŽ „emoji“: mums svarbi skaitytojų nuomonė 5

Nuo šiol prie „Verslo žinių“ straipsnių skaitytojai galės ne tik komentuoti, bet ir išreikšti savo nuomonę...

Rinkodara
2021.10.25
„Panoramos“ plėtra: pasirodė pirmosios vizualizacijos  Premium 6

Vilniaus miesto savivaldybėje po trijų savaičių planuojama aptarti teritorijos, esančios prie prekybos...

Prekyba
2021.10.25
MO muziejus žengia į televiziją 

Muziejus pristato MO televiziją – MO TV. Virtualias ekskursijas po MO muziejaus parodas, pokalbius su...

Rinkodara
2021.10.24
M. Katkus: visos didelės krizės yra ir didelių galimybių metas Premium 3

Nors pandemija dar tebešiepia dantis ir nuo COVID-19 pasauliui teks vaduotis dar ne vienus metus, prekės...

Rinkodara
2021.10.24
Švedų startuolio užmojis – kova su „žaliuoju smegenų plovimu“ 1

Švedų startuolis „Normative“ teigia kylantis į kovą su „žaliuoju smegenų plovimu“ (angl. greenwashing) –...

Inovacijos
2021.10.24
Kalėdų šaukliai: „Go Vilnius“ ir IKEA 

Su šventine kampanija startuoja „Go Vilnius“, pristatydama sostinės kalėdinę reklamą užsienio rinkoms. TV...

Rinkodara
2021.10.24
Keičiasi „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė  1

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ komunikacijos vadovės pareigas šalių susitarimu palieka Laura Bielskė,...

Rinkodara
2021.10.22
„Standard & Poor’s“ pagerino „Maxima grupei“ suteikto kredito reitingo perspektyvą

Tarptautinė kredito reitingų agentūra „Standard & Poor’s“ atliko „Maxima grupės“ veiklos ir finansinių...

Prekyba
2021.10.22
Sostinėje atidaryto „Vilnius Outlet“ nuomininkai: vienintelė grėsmė – pandemija Premium 5

Ketvirtadienį Vilniuje šalia Vakarinio miesto aplinkkelio atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius...

Prekyba
2021.10.22
„Epic Games Store“ už prekės ženklą Lietuvoje teko pakovoti Premium 1

Vienai populiariausių pasaulyje kompiuterinių žaidimų kūrėjų „Epic Games Store“ tik apskundus pirminį...

Rinkodara
2021.10.22
„Cgates“ ketina skųsti Konkurencijos tarybos skirtą baudą

Televizijos ir interneto paslaugų teikėja „Cgates“ analizuoja situaciją su teisininkais ir ketina skųsti...

Rinkodara
2021.10.21
Keli būdai, kaip pritraukti klientų į savo e. parduotuvę  Premium

Srautą į e. parduotuves užtikrina vienas iš trijų kelių – reklama internete, o tiksliau – tokiuose kanaluose...

Rinkodara
2021.10.21
Socialinių tinklų milžinų kova: „TikTok“ ir „Snapchat“ prieš senbuvius Premium

Daugiau nei dešimtmetį pasaulyje karaliavo JAV socialiniai tinklai su „Facebook“ priešakyje, tačiau...

Inovacijos
2021.10.20
Nuo penktadienio apsipirkti „Lidl“ bus galima tik su galimybių pasu  33

Prekybos tinklas „Lidl“ visose tinklo parduotuvėse Lietuvoje nuo šio penktadienio aptarnaus tik galimybių...

Prekyba
2021.10.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku