V. Vasiliauskas – vienvaldis lyderis verslo komunikacijoje

Publikuota: 2020-04-21
Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vienvaldis lyderis verslo komunikacijoje pernai buvo Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, rodo „Kantar“ metinė komunikacijos analizė.

Antroje pozicijoje per metus įsitvirtino Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos prezidentė Inga Ruginienė, aplenkusi kelerius metus reitinge pirmavusį Nerijų Mačiulį.

Per metus reitinge aukščiausiai pakilo V. Vasiliauskas ir Mantas Zalatorius, Lietuvos bankų asociacijos prezidentas, atitinkamai per 8 ir 9 pozicijas aukštyn.

„Daugiausia šį šuolį lėmė jų komentarai apie pinigų plovimo per Baltijos šalyse veikiančius bankus skandalą, taip pat diskusijos apie bankų turto mokestį, 2008 m. krizės tyrimą Seime bei svarstymai steigti valstybinį banką. Nors V. Vasiliauskas aktyviausių ekspertų tope įsitvirtinęs jau daugelį metų, tai pirmi metai, kai jis yra aukščiausioje topo vietoje“, – išplatintame pranešime teigia Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasisakymų mažėja

Jau kelinti metai pastebima slopstančios komunikacijos tendencija. Beveik visuose tiriamuose sektoriuose mažėjo citatų, tačiau daugėjo atstovaujančių asmenų.

2019 m., palyginti su 2018 m. laikotarpiu, bendras citatų skaičius smuko dešimtadaliu. Labiausiai pasisakymų kiekį mažino draudikai (ketvirtadaliu), telekomunikacijų sektorius – 16%, bankininkai – 11% mažiau. Paaugo tik mažmeninės prekybos atstovų citatų skaičius, 2%.

„Kelerius metus pastebima tendencija, kad įmonės plečia žiniasklaidoje pasisakančių ekspertų komandas, bet mažina atskirų atstovo citatų skaičių. Taip gali būti ir todėl, kad bendrovės siekia subalansuoti, jog asmeninė ženklodara neužgožtų įmonės prekės ženklo komunikacijos“, – svarsto L. Spėčius.

2019 m., palyginus su 2018 m., bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius paaugo 6%.

Vertinant pagal sektorius, cituotų mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 17%, panašiai ir bankininkystės atstovų – 16%, telekomunikacijų – dešimtadaliu, o draudikų sumažėjo beveik penktadaliu (19%).

Pagrindinių SEB ir „Swedbank“ ekonomistų citatų sumažėjo beveik penktadaliu, o „Luminor“ ekonomisto Žygimanto Maurico citatų skaičius išaugo 18%.

TOP20 daug naujų veidų

2019 m. TOP20, palyginus su 2018 m., fiksuojami 8 nauji asmenys. Tokius pokyčius iš dalies lėmė ir tai, jog dalis dažniausiai žiniasklaidoje cituojamų asmenų paliko savo užimamas pareigas (tarp jų – L. Vilimas, Ž. Šilėnas, G. Nausėda, L. Galdikienė).

Vertinant pagal pasiektą auditoriją, lyderių topas kiek kitoks. Pirma vieta čia tenka V. Vasiliauskui, tačiau N. Mačiulis pagal komunikacijos efektyvumą pralenkia I. Ruginienę.

Mažiau komunikuojanti Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė, taip pat atsiduria auksčiau nei pagal pasisakymus (4 vieta palyginti su 6).

nuotrauka::1nocrop

Epidemija išryškino naujus lyderius

„Kantar“ taip pat išanalizavo, kaip epidemijos kontekstas keitė nuomonės lyderius, ar ryškėjo nauji.

Kaip rodo analizė, 2020 m. kovą itin suaktyvėjo mažmeninės prekybos atstovų komunikacija, TOP20 net 8 nuomonės lyderiai iš mažmeninės prekybos sektoriaus. Dauguma padidino savo vidutinį mėnesio pasisakymų skaičių tris ir daugiau kartų.

Buvo daug informuojama, kaip parduotuvės dirbs per šventes, taip pat apie tai, kokių saugumo priemonių imasi prekybos centrai siekdami apsaugoti darbuotojus ir pirkėjus nuo Covid–19, kaip pasikeitė vartotojų pirkinių krepšelis.

„Indrė Baltrušaitienė, „Iki“ tinklo spaudos atstovė, Covid–19 kontekste buvo labiausiai cituojama iš mažmeninės prekybos atstovų, tiesa, „Maxima“ atstovų bendras komentarų skaičius nuomonės lyderių TOP20 yra didesnis, tačiau jie išskaidyti per tris asmenis. „Norfa“, „Rimi“ ir „Lidl“ komunikavo šia tema mažiau ir taip pat turi po vieną atstovą TOP kovo mėnesį“, – lygina L. Spėčius. Nemažą dalį prekybininkų komunikacijos generavo ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovė Rūta Vainienė, kovo mėnesį užėmusi penktą vietą, palyginti, 2019 m. ji tebuvo 10-a.

Pasak „Kantar“ analizės vadovo, kovas išryškino ir aktyvią Valdo Sutkaus, Verslo konfederacijos prezidento komunikaciją. Jis kalbėjo apie tai, kokių veiksmų verslininkai tikisi iš politikų siekiant sumažinti karantino poveikį verslui ir kokie verslai nuo karantino yra labiausiai nukentėję šiuo metu.

Per kovo mėnesį V. Sutkaus komunikacijos apimtys prilygo trečdaliui visų jo pasisakymų pernai.

Nuomonių lyderių tyrime kasmet „Kantar“ analizuojama bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovus ir 25 ekspertus, atstovaujantys Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę nėra įtrauktos. Analizuojama 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 m., šiemet atskirai buvo vertintas 2020 m. kovo mėnuo.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
05:45
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Ž. Gavelienė: nesugebėjom pranešti, kad Lietuvoje yra saugu Premium 8

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė ir Nacionalinės turizmo verslo...

Laisvalaikis
2022.08.03
Animacijos studija „MeinArt“ gavo užsakymą kurti Kakės Makės serialą

„Kakės Makės“ prekės ženklui atstovaujanti bendrovė „NJ world“ kitąmet planuoja turėti 8-ias serialo serijas,...

Rinkodara
2022.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku