Gyventojai bendrą ekonominę padėtį vertina santūriau, viliasi indėlio iš verslo

Publikuota: 2020-03-26
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reprezentatyvus šalies gyventojų tyrimas dėl COVID-19 viruso situacijos rodo, kad be paliovos linksniuojama viruso tema visuomenei kelia nemažai susirūpinimo, tačiau prognozuojamą krizę dauguma linkę matyti šviesiau nei ekonomistai.

Tyrimas rodo, kad absoliuti dauguma respondentų (99,9%) žino, kad pasaulį apėmęs koronavirusas, o net 9 iš 10 gyventojų domisi pandemijos situacija ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje, rodo žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ su duomenų rinkimo agentūra „Norstat“ šių metų kovo 19–22 dienomis atliktas tyrimas. Jo metu buvo apklausta 1.018 šalies gyventojų, kurių amžius siekia 18–74 m.

Didžiajai apklaustųjų daliai (85%) visuotinis virusas kelia rimtą susirūpinimą ir vos 2% tyrime dalyvavusių respondentų jaučiasi apatiški viruso akivaizdoje.

Nauji įpročiai

„Gyventojai į situaciją žvelgia rimtai, o virusas tampa neatsiejama dienos tema. Tai neabejotinai turi įtakos jų įprasto gyvenimo pokyčiams“, – išplatintame pranešime pažymi Arūnas Kemežys, „Open Agency“ vadovas.

Tyrimas rodo, kad lietuviai atranda daugiau laiko medijoms, hobiams ir šeimai. Didžiausi asmeninio gyvenimo pokyčiai juntami būtent šeimoms, turinčioms vaikų. Tai, jog nedirbant mokykloms, darželiams ir kitoms ugdymo įstaigoms teks daugiau laiko skirti vaikų priežiūrai, nurodo 55% apklaustųjų. Neturintys vaikų, daugiau laiko planuoja skirti savo mėgstamiems užsiėmimams (49%), taip pat medijoms: internetą renkasi 57%, televiziją – 43%.

Beveik 60% neturinčių atžalų ir 67% vaikus auginančių respondentų nurodė ketinantys keisti lig šiol turėtus laisvalaikio įpročius.

Anot apklausos, pozityviau tiek visos šalies, tiek savo šeimos finansus vertina jaunimas – 18–24 m. asmenys.

Dėl savų finansų mažiau išgyvena ir vyresni 65–74 m. amžiaus žmonės bei aukštesnes negu 301 Eur pajamas gaunantys asmenys.

18–44 m. darbingo amžiaus asmenys dažniau mano, kad per ateinančius 6 mėnesius Lietuvos ekonomikos situacija dėl koronaviruso pandemijos bus stabili arba pagerės, kainos išliks stabilios arba laukiamas jų mažėjimas.

Beveik pusė šalies gyventojų mano, jog per artimiausius 6 mėnesius bus palankios sąlygos didesnėms investicijoms – įsigyti naują būstą (44%), automobilį (44%), apdrausti savo gyvybę bei turtą (64%).

Rezultatai taip pat rodo, kad iš vienos pusės žmonės per ateinantį pusmetį nori mažiau įsipareigoti, tačiau didesnes investicijas įsigyjant būstą ar naują automobilį vertina palankiai. Matoma tendencija, jog finansų planavime moterys yra atsargesnės nei vyrai bei įžvelgia daugiau rizikos skolinantis ar įsigyjant tiek mažesnės, tiek didesnės vertės pirkinius.

Ekonominę padėtį vertina santūriau

„Elgsenos pokyčiai diktuoja ne tik asmenines transformacijas, bet ir glaudžiai siejasi su kiekvieno tautiečio požiūriu į finansus. Tyrimas atskleidė, kad nors asmeninius finansus visuomenė vis dar mato palankiai, vertindami šalies ekonomiką, dalijasi kur kas labiau pesimistiškomis prognozėmis. Čia, jų nuomone, padėti gali socialiai atsakingas verslas“, – komentuoja Rūta Baubinienė, „Open Agency“ Tyrimų ir analitikos skyriaus vadovė

Pasak tyrimo, net 96% respondentų Lietuvos ekonomikos atžvilgiu prognozuoja blogėjančią situaciją artimiausiems 6 mėnesiams.

Asmeninių finansų nuosmukio baiminasi 70% apklaustųjų. Tiesa, 53% nurodo, jog šis pablogėjimas bus nežymus.

Tikėtino finansinio pablogėjimo akivaizdoje respondentai tikisi pagalbos iš verslo pusės.

Labiau socialiai pažeidžiamos visuomenės grupės – žmonės su žemesniu išsilavinimu, žemesnes pajamas gaunantieji, taip pat darbo šiuo metu neturintieji tyrimo dalyviai, – iš verslo tikisi prekių ir paslaugų kainų mažinimo.

Vyresnieji tyrimo dalyviai, 65–74 m. asmenys, verslo įmonėms išreiškė susitelkimo ir paramos medicinos įstaigoms bei dėl koronaviruso netekusiems darbo žmonėms lūkesčius.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Laimėję autorių teisių gynėjai kovos dėl realios žalos atlyginimo

Autorių teisių gynėjai sulaukė palankaus Kauno apygardos teismo sprendimo, tačiau toliau kovodami su...

Rinkodara
11:35
Latvijos vyriausybė skiria 2 mln. Eur šalies žiniasklaidai

Latvijos vyriausybė koronaviruso pandemijos krizės sukeltiems ekonominiams padariniams sušvelninti šalies...

Rinkodara
09:27
Epidemija koreguoja šiųmetes reklamos rinkos prognozes

Lietuvos reklamos rinka 2019 m. augo 3% ir siekė 119,5 mln. Eur. Vienam šalies gyventojui pernai teko 43 Eur...

Rinkodara
08:57
Lietuvos reklamos rinkos grietinėlę susižeria „Facebook“, „Google“ ir „Youtube“ Premium

Lietuvos reklamos rinka 2019 m., kaip ir ankstesniais metais, stoviniavo vietoje – augo vos 3% ir siekė 119,5...

Rinkodara
07:57
Vaistinės ir prekybininkai asortimentą pildo medicininėmis kaukėmis

Vaistinių tinklas „Camelia“ teigia, kad nuo rytojaus Lietuvos gyventojai šiame tinkle galės įsigyti 200.000...

Prekyba
2020.04.06
Už uždarų karantino durų verda žmonių emocijų katilas 1

„Žmogaus studijų centro“ Lietuvos emocinio klimato tyrimas rodo, kad besitęsianti koronoviruso pandemija...

Rinkodara
2020.04.06
Kaip koronavirusas keičia reklamą

Lietuvoje ir pasaulyje daugėjant užsidariusių namuose gyventojų, vis daugiau reklamdavių kelia sau klausimą,...

Rinkodara
2020.04.05
Maisto pardavimai – su rekordiniu pliusu, pramoninės prekės – žemyn 1

Daugelis maisto prekybininkų per šį kovą skaičiuoja rekordinius pardavimus.

Prekyba
2020.04.05
Rekomendacijos, kaip komunikuoti krizinėje situacijoje

Siekdama prisidėti prie tinkamo pandemijos sukeltos krizinės situacijos valdymo, Lietuvos komunikacijos...

Rinkodara
2020.04.04
Labiausiai apkarpys išlaidas pramogoms, maistui – netaupys 1

Paklausus, kaip Lietuvos gyventojai prognozuoja savo išlaidas per ateinančius 3 mėnesius, jaučiamas didelės...

Rinkodara
2020.04.04
Prekybininkai skaičiuoja rekordinį mėnesį ir pilnus pirkėjų krepšelius Premium 2

Jungtinės Karalystės (JK) prekybininkai per pastarąjį mėnesį skaičiuoja rekordinius pardavimus – apimti...

Prekyba
2020.04.03
Skirs nominacijas už geriausią komunikaciją pandemijos metu

„PR Impact Awards 2020“ rengėjai įsteigė specialius apdovanojimus projektams ir iniciatyvoms, kuriais...

Rinkodara
2020.04.02
Premjeras: Vyriausybė ieškos būdų, kaip padėti žiniasklaidai 4

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis nuotoliniu būdu bendravo su žiniasklaidos asociacijų atstovais dėl...

Rinkodara
2020.04.02
Prie „Inspired UM“ komandos jungiasi D. Apanavičius

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ turinio skyriaus vadovu pradeda dirbti buvęs ryšių su...

Rinkodara
2020.04.02
„Demaskuok.lt“: dezinformacijos apie koronavirusą netrūksta

Karantino įvedimas ir visuomeninio gyvenimo persikėlimas į skaitmeninę erdvę itin suaktyvino...

Rinkodara
2020.04.02
Smulkiuosius pamokys, kaip susikurti gerą e. parduotuvę

Smulkiausieji regionų verslininkai, norintys išmokti prekiauti internetu, kviečiami į nemokamus kursus.

Gazelė
2020.04.02
Konkuruojantiems verslams – švelnesnė priežiūros institucijų akis Premium

Šalies Konkurencijos taryba kitų ES institucijų narių pavyzdžiu dėl koronaviruso grėsmių yra paskelbusi, kad...

Prekyba
2020.04.02
Klinika „Lirema“ įspėja: sukčiai naudojasi mūsų vardu Premium

Akių chirurgijos klinika „Lirema“ ir jos specialistai tapo sukčių atakos taikiniu. Bendrovės atstovai teigia...

Paslaugos
2020.04.01
Pirkėjų krepšeliai tapo racionalesni

E. parduotuvė „Varlė.lt“ teigia, kad prasidėjus karantinui užsakymų skaičius staigiai šoktelėjo ir kasdien...

Prekyba
2020.04.01
Patarimai smulkiam verslui: kaip pradėti prekiauti internetu  Premium

Susikurti interneto svetainę ir imtis prekybos yra nesudėtinga, didesnis iššūkis – pritraukti joje...

Gazelė
2020.04.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus