Prekybininkų komunikacijos skyriai nuolat balansuoja ties riba

Publikuota: 2020-02-16
Eriko Ovčarenko („15min.lt“ / „Scanpix“) nuotr.
svg svg
Eriko Ovčarenko („15min.lt“ / „Scanpix“) nuotr.

Maistu prekiaujančių prekybininkų komunikacijos specialistų darbas yra specifinis ir jie nuolat sprendžia dilemą, ar jau pakankamai įrodymų skelbti paniką, ar dar ne.

Taip teigia Giedrė Bielskytė, banko „Luminor“ komunikacijos vadovė, prieš tai daugiau nei ketverius metus šias pareigas ėjusi prekybos tinkle „Rimi“.

Pašnekovė, kalbėdama apie įsisiūbavusią „Maximos“ ir „Biovelos“ mėsos krizę, siūlo pamiršti tuos laikus, kai prekybos tinklas norėjo nuslėpti netikėtai atrastas problemas.

„Produkcijos tikrinimo lygiai sukurti tam, kad informacija apie maisto saugumą kuo greičiau pasiektų vadovus ir būtų priimami tinkami sprendimai, kurie galėtų sumažinti potencialią žalą, nes maisto ir prekybos įmonių galima žala yra ypač didelė – žmogaus sveikata“, – teigia G. Bielskytė.

Įrodymai arba laboratorijų duomenys paprastai neduoda akivaizdaus atsakymo, kaip vis dėlto reikėtų reaguoti ir kada pranešti pirkėjams.

„Tikėtina, jog delsimą šiuo atveju lėmė ir faktas, kad prekybininkės nepasiekė su situacija susiję klientų skundai. Kita vertus, kitoje proceso pusėje stovi tiekėjas, kuris, stabdant prekybą be akivaizdžių įrodymų, tikrai neprisiims nuostolių, tad ir buvo bandoma įsitikinti pakartotinai atliekant tyrimus. Nes ankstyvo viešo reagavimo nuostoliai akivaizdūs – įvaizdžio ir finansiniai“, – pažymi G. Bielskytė.

nuotrauka::1

Vidinis nesusikalbėjimas

Didelių įmonių bėda, kad apie kilusius įtarimus, tikslinamus tyrimus, situacijos aiškinimąsi su tiekėju ir pan. komunikacijos žmonės gali būti ir ne iki galo informuoti, t. y. gali būti pastatomi prieš faktą – išimame produktus iš prekybos. Atrodo, kad ir šį kartą komunikacijos žmonės apie problemą sužinojo kartu su pirkėjais, mano G. Bielskytė.

Paulius Jakutavičius, nepriklausomas komunikacijos konsultantas, antrina, kad viena įtikinamiausių prielaidų, dėl kurios susiklostė tokia padėtis, yra ta, kad prekybininkės komunikacijos skyrius nebuvo iki galo įtrauktas į sprendimų priėmimą ir negavo visos informacijos.

„Šis atvejis iliustruoja tipines vidinės komunikacijos procesų spragas, kai už viešąją komunikaciją atsakingi žmonės informaciją sužino per aplinkui, per vėlai, kai nėra klausoma jų įžvalgų dėl to, kaip vienas ar kitas sprendimas atrodys viešai, paveiks reputaciją“, – teigia P. Jakutavičius.

Plačiau apie ekspertų vertinimus skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Konkuruojantiems verslams – švelnesnė priežiūros institucijų akis Premium

Šalies Konkurencijos taryba kitų ES institucijų narių pavyzdžiu dėl koronaviruso grėsmių yra paskelbusi, kad...

Prekyba
05:45
Klinika „Lirema“ įspėja: sukčiai naudojasi mūsų vardu Premium

Akių chirurgijos klinika „Lirema“ ir jos specialistai tapo sukčių atakos taikiniu. Bendrovės atstovai teigia...

Paslaugos
2020.04.01
Pirkėjų krepšeliai tapo racionalesni

E. parduotuvė „Varlė.lt“ teigia, kad prasidėjus karantinui užsakymų skaičius staigiai šoktelėjo ir kasdien...

Prekyba
2020.04.01
Patarimai smulkiam verslui: kaip pradėti prekiauti internetu  Premium

Susikurti interneto svetainę ir imtis prekybos yra nesudėtinga, didesnis iššūkis – pritraukti joje...

Gazelė
2020.04.01
Reklamos agentūros sujungė jėgas socialinei kampanijai

Sostinėje ir kituose šalies miestuose netrukus startuos reklaminė kampanija, skatinanti atsakingą piliečių...

Rinkodara
2020.03.31
Karantinas nuo pirkimo neatbaidė: pirko kaip įprastai arba daugiau Premium 2

Lietuvai gyvenant karantino režimu, keičiasi apsipirkimo įpročiai, bet ne apimtis: fizinėse parduotuvėse...

Prekyba
2020.03.31
„Revolut“ simboliškai atnaujina savo prekės ženklą

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų bendrovė „Revolut“ savo tinklaraštyje paskelbė atnaujinanti...

Rinkodara
2020.03.30
Komunikavimo pamokos krizių akivaizdoje

Koronaviruso pandemija ir žmonėms, ir verslams tapo vienu rimčiausių išbandymų, todėl laiku pateikiama ir...

Rinkodara
2020.03.30
„Paysera“: e. parduotuvių per karantiną atidaryta 30% daugiau

Šalyje paskelbtas karantinas daugelį įmonių privertė pergalvoti savo verslo modelius, didelė dalis...

Prekyba
2020.03.30
Laikraščių ir žurnalų leidėjai prašo prekybininkų trumpinti atsiskaitymo terminus

Nacionalinius laikraščių ir žurnalų leidėjus vienijanti asociacija „Nacionalinė spauda“ prašo Lietuvoje...

Rinkodara
2020.03.30
Naujas e. prekybos žaidėjas: taikėsi į restoranus, tačiau tapo „Barboros“ konkurentu Premium 3

Įspūdingu tempu dėl karantino stiebiantis e. prekybai, daugėja ir rinkos dalyvių. Šaldytų ir atvėsintų maisto...

Prekyba
2020.03.30
Rinkodaros plano žingsniai: pirmiausia įvertinti esamą padėtį

Kad reikia verslo plano, klausimų nekyla, bet ir rinkodaros planas yra gyvybiškai svarbus. Būtent jis padeda...

Gazelė
2020.03.28
Kaip keičiasi klientų aptarnavimas karantino laikotarpiu

Šalyje paskelbus karantiną dauguma klientų aptarnavimo įmonių arba laikinai uždarė savo duris arba stipriai...

Rinkodara
2020.03.28
Trečdalis dėl karantino pirko internete, lyderiauja „Barbora“ ir „Eurovaistinė“ Premium 2

Prasidėjus karantinui Lietuvoje, 47% lietuvių teigia pirkę internetinėse parduotuvėse. 31% iš jų nurodo, e.

Prekyba
2020.03.28
„eBay“ atideda platformos mokesčių mokėjimus   3

Elektroninės prekybos platforma „eBay“ 30 dienų pavėlins platformos mokesčių mokėjimą ir apsaugos pardavėjų...

Prekyba
2020.03.26
„MV Group“ pristatė 100.000 skirtingų gaminio pakuočių Premium 3

Į rinką šį pavasarį „MV Group“ paleidžia unikalų projektą pakuočių dizaino srityje – pirmą kartą Lietuvoje...

Rinkodara
2020.03.26
Gyventojai bendrą ekonominę padėtį vertina santūriau, viliasi indėlio iš verslo 1

Reprezentatyvus šalies gyventojų tyrimas dėl COVID-19 viruso situacijos rodo, kad be paliovos linksniuojama...

Rinkodara
2020.03.26
Prekybininkų komunikacijos mažiau, bet nuolaidų reklamų – dar apstu Premium 1

Prekybininkams, prekiaujantiems fizinėse parduotuvėse, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) rekomenduoja...

Rinkodara
2020.03.26
Bus galima atidėti mokesčių už patentus ir prekių ženklus sumokėjimą

Esant ekstremalioms aplinkybėms Teisingumo ministerija siūlo sustabdyti terminus, per kuriuos reikia sumokėti...

Rinkodara
2020.03.25
„Augma“ ir „Auga group“ susikibo dėl prekės ženklo Premium

Šviežių vaisių ir daržovių prekybos bendrovė UAB „Vilniaus Augma“ ginčija AB „Auga group“ registruotą prekės...

Rinkodara
2020.03.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus