Ekspertai: „Grigeo“ produkcijos boikotas – gera pamoka kitiems verslams

Publikuota: 2020-01-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dalies prekybininkų sprendimas nepirkti „Grigeo“ grupės, kurios įmonė Klaipėdoje teršė Kuršių marias, produkciją – pamoka visam verslui, sako ekspertai. Anot jų, vartotojams šiandien rūpi ne tik produkto kokybė bei kaina, bet ir įmonės tvarumas.

Grigiškėse esančioje „Grigeo“ gamykloje gaminamą „Gritės“ ženklo produkciją atsisakė pirkti didžiausias Baltijos šalyse statybos, remonto ir buities prekių tinklas „Kesko Senukai“, prekybos tinklai „Iki“ ir „Norfa“. Šią galimybę svarsto ir kiti mažmeninės prekybos tinkai. 

„Visa tai, kas galbūt buvo ne taip svarbu prieš porą dešimtmečių ir kas būtų buvę gana greitai užmiršta, dabar tampa vis svarbiau, dėl to kiekviena įmonė gali pasimokyti šioje situacijoje iš tokių klaidų ir pagalvoti apie tai, kad veiklos modelis turi būti tvarus. Tai, kas atrodo kaip kažkokios sutaupytos išlaidos ir padidintas pelnas trumpuoju laikotarpiu, gali sugrįžti labai dideliais nuostoliais ilguoju laikotarpiu“, – BNS sakė banko „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis. 

Jis pridūrė, kad „Grigeo“ pavyzdys rodo, jog dėl gyventojų ir vartotojų nepasitenkinimo įmonės gali patirti kur kas blogesnių pasekmių nei dėl galimų baudų.

„Tai labai svarbus pavyzdys, kad ne priežiūros institucijų, ne baudų reikia bijoti, o savo veikos modelio netvarumo, už kurį paskui gali nubausti vartotojai“, – sakė N. Mačiulis.

Komunikacijos specialistas Arijus Katauskas sako, kad įmonių atsisakymas pirkti „Grigeo“ prekes neturėtų būti vertinamas kaip ryšių su visuomene veiksmas. Anot jo, įmonės stebi vartotojų elgseną komunikuojant savo vertybes. 

„Kiekviena organizacija turi priimti savo sprendimus priklausomai nuo situacijos, bet kartu visame kontekste, tikrai nesiryžčiau sakyti, kad tai daroma vien dėl to, kad pabandytų kažkam įtikti. Tai ilgalaikiai dalykai pačių organizacijų“, – BNS sakė A. Katauskas.  

„Organizacijos, kurios atsisako tos produkcijos, jos labai aiškiai pasako, kad joms nėra priimtina ir jei nenorėtų savo klientams siūlyti produktų, kurių gamyboje galimai buvo padaryti pažeidimai“, – pridūrė jis.

A. Katausko teigimu, įtakos turi ir šiuo metu pasaulyje skiriamas didelis dėmesys klimato kaitai ir aplinkosaugai.

„Tiek sąmoningėjimas, tiek ir žinutės suaktyvavimas pastaruosius keletą metų, manau, daro labai daug įtakos ir, žinoma, į tai verslas turi reaguoti“, – teigė jis.  

„Grigeo“ prezidentas ir didžiausias savininkas Gintautas Pangonis ketvirtadienį pripažino, kad nevalytų nuotekų krizė Klaipėdoje turės neigiamos įtakos grupės verslui. Jis teigė puikiai suprantantis įmonės produkcijos pirkėjų reakciją ir žadėjo ištaisyti situaciją. 

G. Pangonis, be kita ko, pabrėžė suprantantis žmonių, kurie ragina boikotuoti „Grigeo“ grupės produkciją, reakciją ir teigė prisiimantis atsakomybę. Jis atsiprašė visuomenės ir  tikisi žmonių supratimo, kad dėl vienos įmonės nusižengimo nėra kaltos kitos grupės bendrovės.   

Prokuratūra antradienį paskelbė pradėjusi ikiteisminį tyrimą dėl įtarimų, kad „Grigeo Klaipėda“ leido nevalytas atliekas į Kuršių marias. Aplinkosaugininkai įmonei nurodė nedelsiant nutraukti aplinkos teršimą. Prokurorų teigimu, žala aplinkai gali siekti „dešimtis milijonų“ eurų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Naujas „Versace“ savininkas sudarė plėtros planą  Premium

Italijos mados milžinė „Versace“, dabar priklausanti JAV kontroliuojančiai bendrovei „Capri“, įgyvendina...

Prekyba
2020.01.27
„Iki“ plečia elektroninės prekybos geografiją

Nuo šiol per maisto pristatymo programėlę „LastMile“ produktus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento galės...

Prekyba
2020.01.27
„Outlet Park“ į išparduotuvių miestelio atnaujinimą investavo 23 mln. Eur Premium

Sostinės Šiaurės miestelio mikrorajone 20 ha teritorijoje išsidėstęs išparduotuvių centras „Outlet Park“ per...

Prekyba
2020.01.27
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
2020.01.27
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau