Muziejų palyginamojo vertinimo sistema: ar lygindamiesi su kitais galime tobulėti?

Publikuota: 2019-12-23

2019 metais 16 Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai pavaldžių muziejų turėjo progos pakartotinai išbandyti Muziejų rinkodaros palyginamojo vertinimo sistemą (PVS) ir įvertinti savo pasiekimus rinkodaros srityje, lyginant su kitų muziejų rodikliais. Visoms įstaigoms buvo pateiktos interaktyvios PVS ataskaitos, pristatymo renginių metu buvo pademonstruotas šių interaktyvių ataskaitų funkcionalumas. Lietuvos muziejų asociacija 2020 – 2021 m. planuoja pasiūlyti šį įrankį naudoti ne tik Kultūros ministerijai pavaldiems, bet ir kitiems Lietuvos muziejams.

Kodėl palyginamasis vertinimas (angl.: Benchmarking)? Lyginamoji analizė arba palyginamasis vertinimas – tai teikiamų paslaugų ar veiklos procesų pasilyginimas su tais, kam sekasi geriausiai arba kolegomis (konkurentais). Toks pasilyginimas įprastai naudojamas siekiant pagerinti organizacijos veiklą, tobulinti paslaugas, veiklos valdymo procesus.

nuotrauka::1 left

2017-2018 m. įgyvendintas Lietuvos kultūros tarybos (LKT) finansuotas projektas „Lietuvos Respublikos kultūros ministro valdymo srities įstaigų (muziejų ir bibliotekų) rinkodaros vertinimas ir rekomendacijos rinkodaros strategijų vystymui“. Projekto metu UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“, kartu su partneriais — Lietuvos muziejų asociacija (LMA) ir Lietuvos nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka (LNB) parengė muziejų ir bibliotekų rinkodaros veiklos palyginamojo vertinimo sistemą. Ši sistema leidžia palyginti konkrečios organizacijos rinkodaros ir kai kurių kitų sričių veiklos pasiekimus su kitų įstaigų rodiklių vidurkiais.

2019 m., siekdama gerinti Lietuvos muziejų rinkodaros veiklą bei jų valdymą, LMA nusprendė tęsti rinkodaros palyginamojo vertinimo tyrimą ir pasiūlė Kultūros ministerijos pavaldiems muziejams pakartotinai dalyvauti šiame tyrime bei įvertinti savo rinkodaros veiklų efektyvumą. Projekto metu palyginamojo vertinimo sistemą išbandyti galėjo 16 Kultūros ministerijai pavaldžių muziejų.

nuotrauka::2 right

Tyrimo metu buvo vertinamos muziejų pagrindinės ir papildomos paslaugos, muziejų prieinamumo lankytojams rodikliai, naudojamos komunikacijos priemonės, svarbiausi muziejų rinkodaros veiklos rezultatai, lankytojų pasitenkinimo rodikliai, kiti muziejų veiklos rezultatai, rinkodaros veiklos organizavimo aspektai.

Pagrindinis palyginamojo vertinimo sistemos rezultatas – kiekvienai iš dalyvavusių įstaigų parengiama individuali įsivertinimo ataskaita, kuri suteikia muziejams naujos informacijos apie padėtį rinkoje, leidžia pasilyginti su kitomis įstaigomis, įgalina gerinti muziejaus veiklos kokybę, tobulinti rinkodaros veiklas ar atskirus šios veiklos aspektus.

Atnaujinant palyginamojo vertinimo sistemą, buvo sudaryta Kultūros ministerijai pavaldžių muziejų atstovų, atsakingų už rinkodarą ar komunikaciją, ekspertų grupė. Šie ekspertai įvertino pradinį rodiklių rinkinį ir padėjo atrinkti svarbiausius muziejų rinkodaros rodiklius. Sistema buvo atnaujinta remiantis muziejų atstovų įžvalgomis ir pateiktais pasiūlymais bei rekomendacijomis. Siekiant paskatinti kuo daugiau muziejų įsitraukti į PVS naudojimą, imtasi viešinimo veiksmų, kurių metu Kultūros ministerijos pavaldumo muziejams išsiųsti kvietimai, supažindinantys su projekto eiga, numatomais jo rezultatais, esminėmis PVS savybėmis bei PVS sistemos nauda.

PVS ataskaitos sudarytos remiantis pirminiais ir antriniais duomenų šaltiniais. Antriniai duomenų šaltiniai – viešai prieinama muziejų statistika, sudaryta iš muziejų metinių ataskaitų. Pirminiai duomenų šaltiniai – ekspertų parengtos muziejų apklausos, apimančios aktualius, su rinkodaros veikla susijusius klausimus, į kuriuos neįmanoma atsakyti, remiantis vien tik antriniais duomenų šaltiniais.

 nuotrauka:: 3 left

Visiems tyrime dalyvavusiems muziejams buvo pateiktos individualizuotos PVS ataskaitos, taip pat surengti trys pristatymo renginiai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Renginiuose dalyvavo 30 atstovų iš 16 Kultūros ministerijai pavaldžių muziejų. Renginių metu UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ atstovai pristatė muziejams palyginamojo vertinimo esmę, supažindino su parengtomis interaktyviomis ataskaitomis ir jų naudojimo principais, pristatė visus ataskaitų funkcionalumą. Taip pat buvo apžvelgtos pirminės tikslinės grupės rinkodaros veiklos rodiklių kitimo tendencijos 2017-2018 m. Renginių metu su muziejų atstovais buvo diskutuojama apie šio vadybos įrankio naudą kasdieniame muziejininkų darbe, svarbiausius rinkodaros, komunikacijos iššūkius ir problemas.

Tikimasi, kad palyginamojo vertinimo sistema padės muziejams tobulinti rinkodaros veiklą, generuoti naujas rinkodaros idėjas atskirose įstaigose ar bendradarbiaujant su kitomis kultūros įstaigomis. Tęstinis sistemos taikymas padės sukurti tam tikras rinkodaros tradicijas Lietuvos muziejuose, pagelbės rengti bei įgyvendinti ambicingas rinkodaros strategijas, įgalinančias efektyviai organizuoti rinkodaros ir komunikacijos veiklas, pritraukti didesnius lankytojų srautus.

nuotrauka::4 right

Muziejų rinkodaros palyginamojo vertinimo sistemos aktualizavimas:

Organizatorius — Lietuvos muziejų asociacija

Partneris – Uždaroji akcinė bendrovė „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“

Finansuoja — Lietuvos kultūros taryba.

nuotrauka::5 nocrop

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
TOP10 rinkodaros ir komunikacijos šūvių per 2019-uosius

Pateikiame dešimties šių metų daugiausiai VŽ skaitytojų dėmesio sulaukusių, labiausiai skaitytų straipsnių...

Rinkodara
2019.12.31
Triguba Lietuvos prekybos sektoriaus lygtis – sėkmę lems išskirtinumas

Lietuvos mažmeninės prekybos sektorių intensyviai veikia daugybė faktorių. Kas ir kur bus įsigyta, vis labiau...

Prekyba
2019.12.31
Kas keitėsi rinkodaros ir medijų teisėje 2019 m.

Tarp svarbiausių įsigaliojusių pokyčių 2019 m. – keitėsi reklamos priežiūros institucija, buvo pakoreguota...

Rinkodara
2019.12.27
UEFA svarsto pati internetu transliuoti Čempionų lygą Premium

Europos futbolo asociacija UEFA ketina kurti savo internetinių transliacijų paslaugą, kurią naudotų Čempionų...

Laisvalaikis
2019.12.27
Influenceris turi mėgti jus, o ne jūs - jį, arba kodėl kampanijos patiria fiasko 1

Influenceris gali atrodyti, kaip puikus kandidatas jūsų rinkodaros kampanijai – turėti gausybę sekėjų, puikų...

Rinkodara
2019.12.27
Reikšmingiausi įsigijimai ir susijungimai rinkodaros sektoriuje 2019 m. Premium

Per šiuos metus rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos sektoriuose netrūko įsigijimo sandorių bei...

Rinkodara
2019.12.27
Tikslinę auditoriją apibrėžia motyvacija, o ne demografiniai rodikliai

„Pasiūlėme naują paslaugą, bet ji nesusilaukė susidomėjimo“, „skyrėme nemažą biudžetą reklaminei kampanijai,...

Rinkodara
2019.12.26
Netradicinis produktas: kur slypi didžiausia rizika

Kas geriau – imtis tradicinio verslo ir tapti dar vienu žaidėju rinkoje, ar sugalvoti išskirtinį produktą ar...

Gazelė
2019.12.24
Muziejų palyginamojo vertinimo sistema: ar lygindamiesi su kitais galime tobulėti? Verslo tribūna

2019 metais 16 Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai pavaldžių muziejų turėjo progos pakartotinai...

Rinkodara
2019.12.23
Reikšmingiausi prekės ženklų pokyčiai per 2019 m. Premium

2019 m. tarp rinkodaros, komunikacijos ir medijų įmonių bei didžiųjų prekės ženklų netrūko pokyčių ir...

Rinkodara
2019.12.23
Įvardijo, kiek 2020 m. skirs Lietuvos turizmo rinkodarai, – verslas tai vadina katino ašaromis Premium

Lietuvos turizmo galimybėms reklamuoti pasaulyje 2020-iesiems numatyta skirti apie 1,5 mln. Eur – 38% mažiau...

Paslaugos
2019.12.20
Brangiausi 2019 m. Lietuvos turizmo rinkodaros projektai Premium

Lietuvos turizmo rinkodarai šiemet buvo išleista 0,455 mln. Eur iš nacionalinio biudžeto ir 1,955 mln. ES...

Paslaugos
2019.12.20
„Media Medis“ ir „Ministerium“ vadovams – baudos

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) iš dalies patenkino Konkurencijos tarybos prašymą ir už...

Rinkodara
2019.12.19
Prie „Revolut“ komandos prisijungė V. Cucėnas 6

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolio „Revolut“, turinčio lietuvišką bankinę licenciją,...

Rinkodara
2019.12.19
KAM stabdo kritikos sulaukusių pateiktų įstatymų projektų derinimą 1

Krašto apsaugos ministerija (KAM) stabdo tolesnį Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių...

Rinkodara
2019.12.19
Vėl bando įvesti ribojimus Visuomenės informavimo įstatyme

Krašto apsaugos ministerija parengė ir teikia svarstyti kelis įstatymų pakeitimų projektus, tarp jų ir...

Rinkodara
2019.12.18
Pokyčiai rinkodaros ir komunikacijos vadovų pozicijose 2019 m. Premium

Per 2019 m. įvyko nemažai reikšmingų pokyčių bendrovių rinkodaros ir komunikacijos padalinių vadovybėse.

Rinkodara
2019.12.18
„Thomas Cook“ 2020 m. gali sugrįžti į turizmo rinką

Kinijos bendrovė „Fosun“ ketina panaudoti 178 metus skaičiuojantį žlugusio britų kelionių organizatoriaus...

Paslaugos
2019.12.18
Į viršų šovė ir TV reklamos kainos, ir apimtis Premium

Per šiuos metus gerokai išaugus reklamos kiekiui, didžiosios TV kanalų grupės 2019 m. du kartus didino...

Rinkodara
2019.12.18
„15min“ startuoja su mokamu turiniu 1

Portalas „15min“ startuoja su mokamo turinio naujienomis, kurios žymimos ženklu „15MAX“.

Rinkodara
2019.12.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau