„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą

Publikuota: 2019-12-11
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ gamybos ir reklamos AB „Vilniaus degtinė“ skyrė 5.792 Eur baudą, kurią bendrovės atstovai ketina apskųsti teismui.

„Esame nubausti už tai, ką kiti alkoholinių gėrimų gamintojai daro jau daug metų. Manome, kad tai aiški diskriminacija. Lietuvoje nėra jokių teisės aktų, reglamentuojančių nealkoholinių gėrimų gamybą ir reklamą, kuriais šiuo atveju galėtume vadovautis, tad tiesiog vadovavomės per dvejus metus susiklosčiusia praktika ir nelabai suprantame, kodėl vieniems galima reklamuoti gėrimus, kurių pavadinimai ir tara panašūs į alkoholinių, kitiems – ne. Kodėl vieniems ant etiketės galima nurodyti interneto svetainės adresą, o mums – ne“, – sprendimą komentuoja „Vilniaus degtinės“ teisininkas Kęstutis Dapkevičius.

VŽ neseniai rašė, kad NTAKD savo sprendimą pradėti tyrimą argumentuoja tuo, kad „Vilniaus degtinė“ gamina ir reklamuoja naująjį produktą, kurio prekinis apipavidalinimas identiškas alkoholinės trauktinės butelio išvaizdai, tuo pačiu ant gaminio pateikia nuorodas į įmonės interneto svetainę, tad įmonė pažeidžia kelis įstatymus.

Skirdama baudą Tarnyba pažymėjo, kad įmonės veiksmų visuma, susijusi su spanguolių skonio gaivaus gėrimo „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ pristatymu rinkai ir komercinės informacijos apie jį pateikimu, pažeidžia alkoholio reklamos draudimą. Departamentas konstatavo, kad tokiais veiksmais„Vilniaus degtinė“ didino ir savo  gaminamos bei rinkoje seniai egzistuojančios bei vartotojų lengvai atpažįstamos trauktinės žinomumą, skatino įsigyti ir (ar) vartoti šią trauktinę.

„Nuorodą į interneto puslapį, kuriame pristatomi ir alkoholiniai gėrimai, gėrimų etiketėse nurodo beveik visi gamintojai, kurie gamina abiejų rūšių gėrimus. Dabar neaišku, ar šis nurodymas galioja tik mums, ar etiketes turės keisti visi gamintojai. Ir tai tik vienas klausimas, kuris kyla po šio NTAKD sprendimo“, – VŽ atsiųtame atsakyme pažymi K. Dapkevičius.

Pavyzdžiui, anksčiau iškilus analogiškiems klausimams NTAKD yra viešai pareiškusi, kad kai vartotojai atskiria, kad reklamuojamas nealkoholinis gėrimas, reklama galima, pasiskundus vartotojams jiems atsakydavo, kad pagrindo kelti bylą nėra.

nuotrauka::1

„Šiuo atveju „Vilniaus degtinė“ pateikė argumentus, kad vartotojui aišku, jog reklamuojamas nealkoholinis gėrimas, tarp jų interneto komentatorių pasisakymus, bet NTAKD pareiškė, kad tai nėra visuomenės nuomonė. Tai vienais atvejais be jokio tyrimo nustatoma, kad visuomenei aišku, kitais atvejais taip pat nustatoma, kad neaišku, nors pateikiami tos visuomenės atstovų pasisakymai, kad jiems viskas aišku“, – stebisi K. Dapkevičius.

Teisininko teigimu, taip pat neaišku, kodėl kilus neaiškumams reikėjo iš pradžių uždrausti gėrimo gamybą, ir tik paskui kelti bylą, jei paprastai veikla uždraudžiama įrodžius, kad ji yra netinkama.

„Mūsų nuomone, rinkoje būtinos aiškios alkoholio reguliavimo taisyklės, nes šiai dienai visiškai nėra aišku, nei ką baudžia, nei už ką baudžia, nei kaip atsirenka, ką bausti. Pripažįstame faktus, kad gaminome ir pardavėme didmeninėje prekyboje nealkoholinį gėrimą, kad užsakėme nealkoholinio gėrimo reklamą. Mes jau seniau deklaravome, kad eisime į nealkoholinių gėrimų rinką. Bet mes nesuprantame, kuo skiriamės nuo kitų gamintojų, kurie beveik dvejus metus vykdė identiškas reklamines kampanijas ir rinkoje iki šiol platina analogiškus produktus“, – sako „Vilniaus degtinės“ vadovas Rokas Mituzas.

Taip pat „Vilniaus degtinės“ vadovas atkreipė dėmesį, kad NTAKD nekomentuoja ir nepaaiškina, kas galima, o ko negalima.

„Tiesiog baudžia ir draudžia. Laikykite mane nepataisomu optimistu, bet aš tikiu, jog vieną dieną NTAKD pradės dirbti civilizuotai – padės verslui ir žmonėms, patars, konsultuos“, – išplatintame pranešime pažymi R. Mituzas.

VŽ rašė, kad „Vilniaus degtinė“ spalio pradžioje pradėjo prekiauti nealkoholiniu gėrimu „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ ir jį reklamuoti, tačiau pačią pirmą dieną NTAKD uždraudė ne tik reklamą, bet ir gėrimo gamybą.

Kaip sakė K. Dapkevičius, šiuo metu bendrovė nagrinėja NTAKD pateiktus dokumentus ir skųs šį nutarimą teismui.

NTAKD pažymi, kad šiuo metu departamentas pradėjo dar keturis tyrimus dėl nealkoholinių produktų gaminių, tačiau jų kol kas nedetalizuoja.

VŽ yra rašiusi, kad už panašius nusižengimus anksčiau buvo bausta „Švyturys–Utenos alus“. Buvo nustatyta, kad tiek nealkoholinis, tiek alkoholinis „Švyturio Extra“ alus buvo ženklinami vienodomis, bemaž tapačiomis etiketėmis. Kadangi NTAKD bendrovei tuokart per 2 metus fiksavo jau antrą pažeidimą, „Švyturys–Utenos alus“ buvo skirta 21.721 Eur bauda. Gamintoja sprendimo neskundė, tad sprendimas yra įsiteisėjęs.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
10:16
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
08:00
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau