2019-12-09 17:40

L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Linas Šiautkulis, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA valdybos pirmininkas, žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Lietuva“ vadovas. Artūro Žuko nuotr.
Linas Šiautkulis, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA valdybos pirmininkas, žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Lietuva“ vadovas. Artūro Žuko nuotr.
Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis vieno mygtuko paspaudimu.

„Tai aktualu tiek telekomunikacijų, tiek bankų segmentams, jau nekalbant apie mažmeninę prekybą, kur platformų kūrimasis jau tapo norma ir vystosi didžiuliu greičiu“, – pabrėžia Linas Šiautkulis, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA valdybos pirmininkas, žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Lietuva“ vadovas.

Kaip pavyzdžius jis vardija kaip ant mielių augantį „Amazon“, Kinijos „Taobao“, mums labiau žinomą „AliExpress“, „Pigu“ Lietuvoje, kuri taip pat jau tapo platforma, kurioje savo virtualius prekystalius už mėnesinį mokestį siūloma turėti ir kitiems prekybininkams.

Platformos kuriasi ir auga ne tik prekyboje, bet ir pavėžėjimo sektoriuje, grožio segmente. To pavyzdys yra rezervacijų platforma „Treatwell“.

„Ir tai tik pradžia. Kodėl tai vyksta? Didieji žaidėjai taip bando prisibelsti iki vartotojo, kurio dėmesys prekės ženklui, produktui ar paslaugai šiandien yra tapęs didžiuliu deficitu. Kartais netgi gyvas kontaktas negali „permušti“ vartotojo glaudaus ryšio su išmaniuoju“, – konferencijoje „LiMA Day Lietuva 2019“ ironizavo L. Šiautkulis.

Pasak jo, vartotojų pritraukimo kaštai tapo tokie dideli, kad jungimasis į platformas tampa vienintele išgyvenimo ir plėtros galimybe, nes ateityje ir gaminti, ir bandyti produktą sėkmingai patiems parduoti taps pernelyg brangu.

„Kartu nieko nebestebina dar sparčiau tarp skirtingų sektorių nykstančios ribos, visur besismelkiančios technologijos, diegiamas 5G ryšys, augantis daiktų internetas, – visa tai matome šiandien. Prie ko tai veda? Greičiausia prie to, kad jau netrukus turėsime ekosistemas, kurių šiandien net neįsivaizduojame ir nesitikime“, – svarsto L. Šiautkulis.

Neužtikrinti savimi

Neseniai „McKinsey & Company“ atliktas tyrimas parodė, kad 300-ams vadovų iš 37-ių skirtingų sektorių vienas didžiausių jų galvos skausmų šiandien yra tas, kad konkurentai turi geresnes įžvalgas apie jų klientus nei kad jie patys.

Linas Šiautkulis, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA valdybos pirmininkas, žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Lietuva“ vadovas. Artūro Žuko nuotr.

„Turbūt teisingiausias požiūris į ateitį – tai žiūrėti į savo verslą, kaip į duomenų verslą, kaip į santykių su vartotojais verslą. Esmine mantra turėtų būti ne bandymas atvesti naują klientą ir vieną kartą jam parduoti, o sprendimai, kaip išlaikyti esamus klientus, kaip elgtis, kad jie sugrįžtų ir rekomenduotų“, – konferencijoje pabrėžė L. Šiautkulis.

Dėmesys į kliento patirtį šiandieniniame radikalaus skaidrumo amžiuje yra kaip niekad svarbus aspektas.

„Reklama ir didesniais komunikacijos biudžetais, deja, bet nebeužkimši nei blogos vartotojo patirties, nei blogo produkto. Būtent kliento patirtis ir yra ateities komunikacija“, – įsitikinęs L. Šiautkulis, pridurdamas, kad bene vienintelis kelias augti verslams – eksperimentuoti, o ne vis grįžti prie patikrintų sprendimų.

„Jei tvirtai žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai į traukinį. Jei ieškai ir renkiesi naujas galimybes, gali būti, kad iš tiesų atsidursi teisingame kelyje“, – kalba LiMA valdybos pirmininkas.

Šis komentaras skelbiamas ir „Rinkodaros sektoriaus apžvalgoje 2019“. Daugiau sektoriaus lyderių nuomonių apie ateinančius metus skaitykite apžvalgoje.

52795
130817
52791