R. Berankio pergalė ginče su bendrove „Birštono mineraliniai vandenys“

Publikuota: 2019-11-26
Atnaujinta 2019-11-26 20:15
Tenisininkas Ričardas Berankis. Vidmanto Balkūno („Scanpix“) nuotr.
svg svg
Tenisininkas Ričardas Berankis. Vidmanto Balkūno („Scanpix“) nuotr.

Kauno apygardos teismas patenkino tenisininko Ričardo Berankio ieškinį ir priteisė jam iš bendrovės „Birštono mineraliniai vandenys“ 87.500 Eur skolą. Šiuo sprendimu teismas iš esmės pripažino ginčo sutartį privalomai vykdytina komercinio rėmimo sutartimi.

VŽ rašė, kad geriausias šalies tenisininkas, 29 m. R. Berankis kreipėsi į teismą, prašydamas priteisti jam iš atsakovės skolą, kuri atsirado netinkamai vykdant 2015 m. tarp šalių sudarytą bendradarbiavimo sutartį.

Pagal 2015 m. sutartį tenisininkas yra gavęs 22.500 Eur. Tuo tarpu penkerių metų sutartyje numatyta kasmet mokėti sportininkui už teisę naudoti jo atvaizdą ir vardą populiarinant įmonės gaminius. Papildomai buvo įsipareigota mokėti ir už dalyvavimą „Didžiojo kirčio“ turnyruose.

Savo ruožtu R. Berankis įsipareigojo dalyvauti bendrovės organizuojamuose ar kuruojamuose viešuose renginiuose, filmavimuose ir fotografavimuose.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Birštono mineraliniai vandenys“ (BMV) teisme tikino negavę to, ko tikėjosi iš bendradarbiavo sutarties bei nurodė, kad R. Berankis beveik nedalyvavo jų renginiuose, taip iš esmės pažeidė sutarties sąlygas, todėl bendrovė sutartį nutraukė 2016 m. lapkritį.

Pirmos instancijos teismas nepripažino, kad šalių sudaryta sutartis buvo nutraukta, todėl atsakovė turėjo ir toliau vykdyti sutartimi prisiimtus įpareigojimus.

Antanas Paulauskas, advokatų profesinė bendrijos „Adlex“ advokatas, teisme atstovavęs tenisininko interesus, pabrėžia, kad šioje civilinėje byloje buvo keliamas rėmėjo atsakomybės už rėmimo sutarties nevykdymo klausimas.

„Turbūt niekam ne paslaptis, kad Lietuvoje yra gajus požiūris, kad rėmėjai yra neliečiami, jog jiems nevykdant savo pažadų dėl paramos teikimo, nelieka nieko kito kaip susitaikyti, jog suplanuotos pajamos paramos forma nebus gautos. Būtent šioje civilinėje byloje šį nusistovėjusį požiūrį mes ir siekėme pakeisti kartu gindami nukentėjusio sportininko interesus. Joje buvo siekiama atriboti paramos teisinius santykius, kurie nepasižymi atlygintinumu, ir komercinio rėmimo santykius, kurie būtent tokį elementą turi“, – situaciją aiškina A. Paulauskas.

Pasak advokato, komercinis rėmimas nėra tapatu paramos teikimui, kuris pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso normas yra laikytinas dovanojimu.

„Komercinio rėmimo atveju konkretus rėmėjas įprastai gauna komercinę naudą, pasireiškiančią jo ar jo produkcijos žinomumo kėlimu per remiamą subjektą. To nėra ir negali būti paprastos paramos atveju, kuris savo esme yra nesavanaudiškas veiksmas. Tad kadangi komercinis rėmimas savo esme yra skirtingas nuo paramos sandorio, rėmėją, nevykdančio komercinio rėmimo sutarties, turėtų būti galima priverstinai įpareigoti vykdyti tokią sutartį, t. y. priverstinai suteikti pažadėtą rėmimą“, – kalba A. Paulauskas.

Bylą išnagrinėjęs Kauno apygardos teismas iš esmės pripažino ginčo sutartį komercinio rėmimo sutartimi.

Teismas pažymėjo, jog komercinio rėmimo sutartis, kaip tokia sutarties rūšis nėra reglamentuota Lietuvos Respublikos civilinio kodekse, tačiau šalims yra leidžiama sudaryti ir jame nenumatytas sutartis, o teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią, yra privaloma ir turi būti vykdoma, nepriklausomai kaip šalys šią sutartį pavadino.

„Šioje civilinėje byloje formuojama teisminė praktika yra itin reikšminga visiems subjektams, kurie dalyvauja rėmimo santykiuose. Teismui atribojus paramos ir komercinio rėmimo teisinius santykius, remiami subjektai galės jaustis saugiau, o rėmėjai tuo tarpu turės labiau pagalvoti prieš teikdami atitinkamus pažadus. Ši byla Lietuvos teisinėje arenoje gali įeiti į istoriją“, – kalba A. Paulauskas.

Šis teismo sprendimas per 30 d. nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas aukštesnei instancijai.

„Bet kuriuo atveju, toks teismo požiūris, mūsų akimis, yra teisingas, protingas ir sveikintinas“, – kalba A. Paulauskas.

Norbertas Pranckus, „Birštono mineralinių vandenų“ valdybos pirmininkas, situacijos prieš teismo posėdį komentuoti nepanoro, o popietę, VŽ pažadėjo pakomentuoti vėliau, kai tik susipažins su sprendimu.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Lietuvos oro uostuose – 40 naujų darbo vietų ir kitoks darbdavio įvaizdis

„Aviacija visuomet sujungia ypatingus žmones“ – tai tapo pagrindine idėja, su kuria Lietuvos oro uostai...

Vadyba
14:12
„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
2022.07.05
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
2022.07.05
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 8

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku