Posūkis „Audi“ ginče su atsarginių dalių pardavėjais

Publikuota: 2019-11-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad atsarginių autodetalių rinka negali būti monopolizuota, o laikiklis originaliam ženklui ant automobilio grotelių pritvirtinti – ne prekių ženklas.

VŽ rašė, kad autodalių pardavėjai Lietuvoje UAB „Signeda“ buvo pareikštas ieškinys teigiant, kad prekyba bamperių grotelėmis pažeidžia ieškovo teises į prekių ženklus – chromuotą keturių žiedų logotipą.

Pernai Vilniaus apygardos teismas atmetė „Audi AG“ ieškinį dėl teisių į prekių ženklą pažeidimą, pastarasis sprendimas buvo apskųstas aukštesnei instancijai.

Tačiau Lietuvos apeliacinis teismas, atmetė „Audi AG“ apeliacinį skundą, patvirtindamas, kad Vilniaus apygardos teismas bylą išsprendė teisingai bei pritardamas atsakovės UAB „Signeda“ atstovų pozicijai, kad bendrovė nepažeidė „Audi AG“ teisių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Teisėjų kolegija, apibendrinusi byloje nustatytas aplinkybes, šalių pateiktus argumentus ir įrodymus, padarė tokias išvadas: kad ginčo grotelės vizualiai yra tapačios „Audi“ automobilių originalioms grotelėms, tačiau „Audi“ prekės ženklas nėra sudėtinė ginčo grotelių dalis ir kartu su grotelėmis neparduodama.

Taip pat kolegija konstatavo, kad atsakovės parduodamos „Audi AG“ prekių ženklais nepažymėtos neoriginalios ginčo grotelės nelaikytinos „Audi AG“ originalių grotelių klastotėmis, o fiksatorius, atkartojantis logotipo formą, atlieka ne prekių kilmės, o techninę funkciją.

nuotrauka::1

Be to, atsakovės interneto parduotuvės „www.signeda.lt“ paieškos sistemoje naudojamas automobilių atsarginių detalių žymėjimas – nuoroda į automobilio markės gamintoją bei konkretų automobilio modelį, kuriam detalė tinka bei skirta, informuoja vartotojus, kad ginčo grotelės nėra originalus „Audi AG“ koncerno gaminys ir nepažeidžia „Audi AG“ teisių į prekių ženklus.

„Tinkamai informuotiems apie parduodamas neoriginalias prekes vartotojams suteikiama pasirinkimo teisė – pirkti sudėtinio gaminio originalias atsargines dalis iš gamintojo ir oficialaus „Audi AG“ atstovo arba pirkti „Audi“ automobilių neoriginalias, tačiau skirtas atkurti „Audi“ automobilio pirminę būklę, atsargines dalis iš kitų pardavėjų, šiuo atveju atsakovės“, – teigia Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ advokatė.

Advokatė priduria, kad šis teismo sprendimas, negalės būti taikomas situacijoje, kad atsarginių dalių pardavėjas tinkamai neinformuos pirkėjų apie tai, ar jis parduoda originalias, ar ne originalias dalis.

„Šis sprendimas taip pat nebus tinkamas precedentams tais atvejais, kai neoriginalios, bet originalias prekes atitinkančios ir gaminio pirminei išvaizdai atkurti naudojamos atsarginės dalys bus parduodamos kartu su originalų logotipą atkartojančiu ženklu ar juo fiziškai paženklintos be prekių ženklo savininko sutikimo. Išimtis nebus taikoma ir tais atvejais, kai atsarginės dalies dizainas skirsis nuo originalios dalies dizaino – tokiu atveju nebus išpildyta viena iš būtinųjų išimties taikymo sąlygų – atsarginė dalis turi atkurti pirminę originalaus gaminio išvaizdą tiksliai“, – aiškina I. Lukauskienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku