Posūkis „Audi“ ginče su atsarginių dalių pardavėjais

Publikuota: 2019-11-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad atsarginių autodetalių rinka negali būti monopolizuota, o laikiklis originaliam ženklui ant automobilio grotelių pritvirtinti – ne prekių ženklas.

VŽ rašė, kad autodalių pardavėjai Lietuvoje UAB „Signeda“ buvo pareikštas ieškinys teigiant, kad prekyba bamperių grotelėmis pažeidžia ieškovo teises į prekių ženklus – chromuotą keturių žiedų logotipą.

Pernai Vilniaus apygardos teismas atmetė „Audi AG“ ieškinį dėl teisių į prekių ženklą pažeidimą, pastarasis sprendimas buvo apskųstas aukštesnei instancijai.

Tačiau Lietuvos apeliacinis teismas, atmetė „Audi AG“ apeliacinį skundą, patvirtindamas, kad Vilniaus apygardos teismas bylą išsprendė teisingai bei pritardamas atsakovės UAB „Signeda“ atstovų pozicijai, kad bendrovė nepažeidė „Audi AG“ teisių.

Teisėjų kolegija, apibendrinusi byloje nustatytas aplinkybes, šalių pateiktus argumentus ir įrodymus, padarė tokias išvadas: kad ginčo grotelės vizualiai yra tapačios „Audi“ automobilių originalioms grotelėms, tačiau „Audi“ prekės ženklas nėra sudėtinė ginčo grotelių dalis ir kartu su grotelėmis neparduodama.

Taip pat kolegija konstatavo, kad atsakovės parduodamos „Audi AG“ prekių ženklais nepažymėtos neoriginalios ginčo grotelės nelaikytinos „Audi AG“ originalių grotelių klastotėmis, o fiksatorius, atkartojantis logotipo formą, atlieka ne prekių kilmės, o techninę funkciją.

nuotrauka::1

Be to, atsakovės interneto parduotuvės „www.signeda.lt“ paieškos sistemoje naudojamas automobilių atsarginių detalių žymėjimas – nuoroda į automobilio markės gamintoją bei konkretų automobilio modelį, kuriam detalė tinka bei skirta, informuoja vartotojus, kad ginčo grotelės nėra originalus „Audi AG“ koncerno gaminys ir nepažeidžia „Audi AG“ teisių į prekių ženklus.

„Tinkamai informuotiems apie parduodamas neoriginalias prekes vartotojams suteikiama pasirinkimo teisė – pirkti sudėtinio gaminio originalias atsargines dalis iš gamintojo ir oficialaus „Audi AG“ atstovo arba pirkti „Audi“ automobilių neoriginalias, tačiau skirtas atkurti „Audi“ automobilio pirminę būklę, atsargines dalis iš kitų pardavėjų, šiuo atveju atsakovės“, – teigia Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ advokatė.

Advokatė priduria, kad šis teismo sprendimas, negalės būti taikomas situacijoje, kad atsarginių dalių pardavėjas tinkamai neinformuos pirkėjų apie tai, ar jis parduoda originalias, ar ne originalias dalis.

„Šis sprendimas taip pat nebus tinkamas precedentams tais atvejais, kai neoriginalios, bet originalias prekes atitinkančios ir gaminio pirminei išvaizdai atkurti naudojamos atsarginės dalys bus parduodamos kartu su originalų logotipą atkartojančiu ženklu ar juo fiziškai paženklintos be prekių ženklo savininko sutikimo. Išimtis nebus taikoma ir tais atvejais, kai atsarginės dalies dizainas skirsis nuo originalios dalies dizaino – tokiu atveju nebus išpildyta viena iš būtinųjų išimties taikymo sąlygų – atsarginė dalis turi atkurti pirminę originalaus gaminio išvaizdą tiksliai“, – aiškina I. Lukauskienė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
12:01
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Uždaras ratas: vartotojų patiklumas ar e. prekybininkų pinklės

Gavus daugiau nei 200 vartotojų skundų, buvo užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės...

Prekyba
2020.01.11
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10
Dulkės nuo „Grigeo“ krizės plano nupūstos nebuvo Premium 1

Popieriaus gamybos „Grigeo“, kurios antrinė įmonė Klaipėdoje įtariama nevalytomis nuotekomis ilgą laiką...

Rinkodara
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau