„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Publikuota: 2019-11-05
Fotografuojant kėdė, deja, taip pat buvo tuščia. „Mamų unijos“ įkurta imitacinė ligoninės palata Vilniaus Katedros aikštėje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Fotografuojant kėdė, deja, taip pat buvo tuščia. „Mamų unijos“ įkurta imitacinė ligoninės palata Vilniaus Katedros aikštėje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės istorija“, atkartojantis Rumunijoje didžiulės sėkmės sulaukusią iniciatyvą. Tačiau Lietuvoje projektui sekasi gerokai blankiau, negana to, ir sostinės savivaldybė nebesutinka suteikti galimybės pratęsti taurios iniciatyvos laikotarpį.

„Vienos kėdės istorijos“ kampaniją paramos ir labdaros fondas „Mamų unija“, besirūpinantis vaikais, sergančiais onkologinėmis ligomis, įgyvendina Rumunijos pavyzdžiu, koncepciją „pasiskolinęs“ iš 2017 m. „Kanų liūtuose“ triumfavusios socialinės kampanijos „Take a seat for children suffering from cancer“ (liet.: prisėsk dėl vaiko, sergančio vėžiu).

Į įkurtą imitacinę ligoninės palatą sostinės Katedros aikštėje, žmonės bent valandai yra kviečiami prisėsti ant kėdės bei prisidėti finansiškai prie fondo inicijuojamų „Šeimos namų“, kuriuose galėtų gyventi sergančiųjų artimieji, statybų.

Ši kampanija Rumunijos organizacijai „MagiCAMP“ pelnė ne tik „Kanų liūtą“ – vietoj planų įkurti vienus namus vėžiu sergančių žmonių artimiesiems, buvo surinkta pinigų net dvejiems vos kiek daugiau nei per mėnesį laiko. Projektas Rumunijoje vis dar tęsiasi, iš viso iki šiol projekto rengėjai surinko jau daugiau nei 3 mln. Eur lėšų, yra pastatyti trys namai sergančiųjų artimiesiems, įgyvendinti kiti paramos projektai.

Lūkesčiai buvo didesni

Eglė Mėlinauskienė, „Mamų unijos“ prezidentė, džiaugiasi, kad rumunai mielai sutiko padovanoti kampanijos idėją Lietuvai, gelbėjo savo konsultacijomis, tačiau pabrėžia, kad sekasi gerokai kukliau – lūkesčiai lietuviškajai kampanijai projekto pradžioje buvo gerokai didesni.

Kaip skaičiuoja projekto organizatoriai, iki šiol trumpuoju numeriu 1344 yra gautos 5.462 SMS žinutės, suaukota per 190.100 Eur (iš jų apie 80.000 Eur paaukojo vienas fizinis asmuo), ant kėdės išsėdėtas valandų skaičius viršija 780.

„Neturiu atsakymo, kodėl kampanija Lietuvoje įsivažiuoja sąlyginai vangiai. Atrodo, netrūko nei komunikacijos, nei žinomų žmonių indėlio, įsitraukimo. Kad nenutrūktų ant kėdės sėdinčių žmonių srautas imitacinėje palatoje, esu ir pati ne vieną valandą čia praleidusi, tą daro ir fondo darbuotojai. Matau, kaip žmonės kartais net lanku aplenkia namelį, kiti paskaito, bet abejingai nueina. Kodėl? Atsakymo neturiu, gal tai baimė susitikti su savimi, nors tarsi atvirkščiai, pasėdėję vienumoje, labiau turėtume vertinti tai, ką turime gyvenime“, – svarsto E. Mėlinauskienė, pridurdama, kad ši akcija jai palieka pernelyg daug neatsakytų klausimų.

nuotrauka::1

Situaciją fondui apkartino ir Vilniaus savivaldybės sprendimas, kad projektas turi baigtis lapkričio 16 d.

„Priežastis – keli lapkritį sostinės Katedros aikštėje vyksiantys renginiai. Taip, projekto pradžioje ir mes tikėjomės, kad projektą įgyvendinsime greičiau – lėšas „Šeimos namų“ statybai surinksime per mėnesį ar du, tačiau taip neatsitiko ir labai norėtume projektą pratęsti, kol pasieksime savo tikslus, juolab, kad artėja Kalėdinis periodas, pamažu pastarosiomis savaitėmis įsijungė ir verslai, kai kurie jų vietoj būsimų Kalėdinių dovanų pasirinko paaukoti projektui. Vylėmės, kad sulauksime dar vienos bangos, tačiau šiandien atsidūrėme kryžkelėje. Dar bandome kalbėti su savivaldybe ir viliamės pratęsti projektą“, – pažymi E. Mėlinauskienė.

Niuksas telekomunikacijų įmonėms

Skaičiuojama, kad „Šeimos namų“ statyboms, kurie jau dygsta šalia Santariškių vaikų ligoninės reikia apie 500.000 Eur.

„Labai tikėjomės, kad visos, vienaip ar kitaip dalyvavusios įmonės, tame tarpe ir telekomunikacijos įmonės prisidės paslaugomis ar suteiks lengvatas. Deja, telekomunikacijos bendrovės nuo SMS žinučių atsiriekia nemenką gabalą – net 25% (palyginimui, Rumunijoje ši dalis tesiekė 7%), arba šiandieniniais skaičiais iš žmonių suaukotų lėšų jos uždirbo per 7.000 Eur. Mes už tokią sumą būtume galėję įrengti vieną gyvenamąjį ir vonios kambarį. Tai tikrai demotyvuoja“, – apgailestauja E. Mėlinauskienė.

Pasak jos, situacija keista: daugelis idėją giria, projektą sveikina, tačiau nei prisėsti ant kėdės, nei aukoti nelabai veržiasi.

„Tuo tarpu mums svarbus kiekvienas indėlis: ar paaukotas euras, ar skirtas laikas, ar gamintojų dovanojama įranga, ar kt. sprendimai“, – pabrėžia E. Mėlinauskienė.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/186?placement=

Viktorija Urbonavičiūtė, diplomatė, dirbanti Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES, savo idėjomis irgi prisidėjusi prie šios iniciatyvos atsiradimo mūsų šalyje, taip pat neranda atsakymo, kodėl šis projektas nepalietė Lietuvos žmonių širdžių.

„Atrodė, kad ši idėja tikrai „nuraus stogą visiems“, ir informacijos, ypač apie startą netrūko, ir pirmoji šalies ponia prisidėjo prie iniciatyvos. Turbūt pasitvirtina taisyklė, kad net geriausias produktas suveikęs aplinkoje „x“, nebūtinai bus sėkmingas aplinkoje „y“. Turėjau pati tokią patirtį, kai kampanija socialinėje erdvėje apie „Erasmus+“ programą buvo itin sėkminga Azerbaidžane ir visiškas fiasko Baltarusijoje“, – prisimena V. Urbonavičiūtė, pridurdama, kad viliasi, kad „Šeimos namų“ statybų projektas vis tik bus baigtas sėkmingai.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau