„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Publikuota: 2019-11-05
Atnaujinta 2019-11-06 08:51
Fotografuojant kėdė, deja, taip pat buvo tuščia. „Mamų unijos“ įkurta imitacinė ligoninės palata Vilniaus Katedros aikštėje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Fotografuojant kėdė, deja, taip pat buvo tuščia. „Mamų unijos“ įkurta imitacinė ligoninės palata Vilniaus Katedros aikštėje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės istorija“, atkartojantis Rumunijoje didžiulės sėkmės sulaukusią iniciatyvą. Tačiau Lietuvoje projektui sekasi gerokai blankiau, negana to, ir sostinės savivaldybė nebesutinka suteikti galimybės pratęsti taurios iniciatyvos laikotarpį.

„Vienos kėdės istorijos“ kampaniją paramos ir labdaros fondas „Mamų unija“, besirūpinantis vaikais, sergančiais onkologinėmis ligomis, įgyvendina Rumunijos pavyzdžiu, koncepciją „pasiskolinęs“ iš 2017 m. „Kanų liūtuose“ triumfavusios socialinės kampanijos „Take a seat for children suffering from cancer“ (liet.: prisėsk dėl vaiko, sergančio vėžiu).

Į įkurtą imitacinę ligoninės palatą sostinės Katedros aikštėje, žmonės bent valandai yra kviečiami prisėsti ant kėdės bei prisidėti finansiškai prie fondo inicijuojamų „Šeimos namų“, kuriuose galėtų gyventi sergančiųjų artimieji, statybų.

Ši kampanija Rumunijos organizacijai „MagiCAMP“ pelnė ne tik „Kanų liūtą“ – vietoj planų įkurti vienus namus vėžiu sergančių žmonių artimiesiems, buvo surinkta pinigų net dvejiems vos kiek daugiau nei per mėnesį laiko. Projektas Rumunijoje vis dar tęsiasi, iš viso iki šiol projekto rengėjai surinko jau daugiau nei 3 mln. Eur lėšų, yra pastatyti trys namai sergančiųjų artimiesiems, įgyvendinti kiti paramos projektai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Lūkesčiai buvo didesni

Eglė Mėlinauskienė, „Mamų unijos“ prezidentė, džiaugiasi, kad rumunai mielai sutiko padovanoti kampanijos idėją Lietuvai, gelbėjo savo konsultacijomis, tačiau pabrėžia, kad sekasi gerokai kukliau – lūkesčiai lietuviškajai kampanijai projekto pradžioje buvo gerokai didesni.

Kaip skaičiuoja projekto organizatoriai, iki šiol trumpuoju numeriu 1344 yra gautos 5.462 SMS žinutės, suaukota per 190.100 Eur (iš jų apie 80.000 Eur paaukojo vienas fizinis asmuo), ant kėdės išsėdėtas valandų skaičius viršija 780.

„Neturiu atsakymo, kodėl kampanija Lietuvoje įsivažiuoja sąlyginai vangiai. Atrodo, netrūko nei komunikacijos, nei žinomų žmonių indėlio, įsitraukimo. Kad nenutrūktų ant kėdės sėdinčių žmonių srautas imitacinėje palatoje, esu ir pati ne vieną valandą čia praleidusi, tą daro ir fondo darbuotojai. Matau, kaip žmonės kartais net lanku aplenkia namelį, kiti paskaito, bet abejingai nueina. Kodėl? Atsakymo neturiu, gal tai baimė susitikti su savimi, nors tarsi atvirkščiai, pasėdėję vienumoje, labiau turėtume vertinti tai, ką turime gyvenime“, – svarsto E. Mėlinauskienė, pridurdama, kad ši akcija jai palieka pernelyg daug neatsakytų klausimų.

nuotrauka::1

Situaciją fondui apkartino ir Vilniaus savivaldybės sprendimas, kad projektas turi baigtis lapkričio 16 d.

„Priežastis – keli lapkritį sostinės Katedros aikštėje vyksiantys renginiai. Taip, projekto pradžioje ir mes tikėjomės, kad projektą įgyvendinsime greičiau – lėšas „Šeimos namų“ statybai surinksime per mėnesį ar du, tačiau taip neatsitiko ir labai norėtume projektą pratęsti, kol pasieksime savo tikslus, juolab, kad artėja Kalėdinis periodas, pamažu pastarosiomis savaitėmis įsijungė ir verslai, kai kurie jų vietoj būsimų Kalėdinių dovanų pasirinko paaukoti projektui. Vylėmės, kad sulauksime dar vienos bangos, tačiau šiandien atsidūrėme kryžkelėje. Dar bandome kalbėti su savivaldybe ir viliamės pratęsti projektą“, – pažymi E. Mėlinauskienė.

Niuksas telekomunikacijų įmonėms

Skaičiuojama, kad „Šeimos namų“ statyboms, kurie jau dygsta šalia Santariškių vaikų ligoninės reikia apie 500.000 Eur.

„Labai tikėjomės, kad visos, vienaip ar kitaip dalyvavusios įmonės, tame tarpe ir telekomunikacijos įmonės prisidės paslaugomis ar suteiks lengvatas. Deja, telekomunikacijos bendrovės nuo SMS žinučių atsiriekia nemenką gabalą – net 25% (palyginimui, Rumunijoje ši dalis tesiekė 7%), arba šiandieniniais skaičiais iš žmonių suaukotų lėšų jos uždirbo per 7.000 Eur. Mes už tokią sumą būtume galėję įrengti vieną gyvenamąjį ir vonios kambarį. Tai tikrai demotyvuoja“, – apgailestauja E. Mėlinauskienė.

Pasak jos, situacija keista: daugelis idėją giria, projektą sveikina, tačiau nei prisėsti ant kėdės, nei aukoti nelabai veržiasi.

„Tuo tarpu mums svarbus kiekvienas indėlis: ar paaukotas euras, ar skirtas laikas, ar gamintojų dovanojama įranga, ar kt. sprendimai“, – pabrėžia E. Mėlinauskienė.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/186?placement=

Viktorija Urbonavičiūtė, diplomatė, dirbanti Lietuvos nuolatinėje atstovybėje ES, savo idėjomis irgi prisidėjusi prie šios iniciatyvos atsiradimo mūsų šalyje, taip pat neranda atsakymo, kodėl šis projektas nepalietė Lietuvos žmonių širdžių.

„Atrodė, kad ši idėja tikrai „nuraus stogą visiems“, ir informacijos, ypač apie startą netrūko, ir pirmoji šalies ponia prisidėjo prie iniciatyvos. Turbūt pasitvirtina taisyklė, kad net geriausias produktas suveikęs aplinkoje „x“, nebūtinai bus sėkmingas aplinkoje „y“. Turėjau pati tokią patirtį, kai kampanija socialinėje erdvėje apie „Erasmus+“ programą buvo itin sėkminga Azerbaidžane ir visiškas fiasko Baltarusijoje“, – prisimena V. Urbonavičiūtė, pridurdama, kad viliasi, kad „Šeimos namų“ statybų projektas vis tik bus baigtas sėkmingai.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Lietuvos oro uostuose – 40 naujų darbo vietų ir kitoks darbdavio įvaizdis

„Aviacija visuomet sujungia ypatingus žmones“ – tai tapo pagrindine idėja, su kuria Lietuvos oro uostai...

Vadyba
14:12
„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
2022.07.05
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
2022.07.05
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 8

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku