Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Publikuota: 2019-10-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK nubaustos už vartotojų klaidinimą.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išplatintame pranešime pažymi, kad trijuose interneto tinklalapiuose skleistoje reklamoje UAB „Biopartneris“ užsiminė apie gydomąsias bei profilaktines maisto papildo savybes, tačiau tokie teiginiai draudžiami maisto produktų, įskaitant maisto papildus, reklamoje. Be to, reklamoje bendrovė nepateikė privalomos nuorodos „Maisto papildas“.

Bendrovė pažeidimus pašalino ir reklamoje skelbiamą informaciją pataisė. Įvertinus pažeidimo pobūdį, trukmę ir nedidelį pažeidimo mastą, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą „Biopartneris“ VVTAT skyrė 300 Eur baudą.

Dar viena mįsle vartotojams galėjo tapti ir „Sandoz Pharmaceuticals“ skleista reklama, įsitikinusi VVTAT. Bendrovė penkiuose interneto tinklalapiuose ir vienuolikoje televizijos kanalų transliuotoje maisto papildų „Linex Forte“, „Linex Kids“ ir „Linex Baby“ reklamose naudojo maisto papildams nebūdingus sveikatingumo teiginius.

„Sandoz Pharmaceuticals“ taip pat skirta 300 Eur bauda.

Dar vieną tyrimą tarnyba atliko dėl UAB ELDK skleistos kosmetikos gaminių „Dermaheal Ultimatum PTx“ reklamos. Įvairiomis priemonėmis (interneto tinklalapyje, socialiniuose tinkluose, žurnaluose, televizijoje, renginių metu ir kt.) platintoje kosmetikos gaminių reklamoje buvo vaizduojama, kaip vyresnio amžiaus moteris, panaudojusi kosmetikos gaminį, staiga atjaunėja.

„Prieš“ ir „po“ principu iliustruota reklama vartotojams galėjo sudaryti įspūdį, kad reklamuojami kosmetikos gaminiai (kremas ir serumas) turi jauninamąjį poveikį, išlygina raukšles ar veikia kaip botulino toksinas, tačiau pagrįsti tokio kosmetikos gaminių poveikio konkrečiais įrodymais bendrovė negalėjo, pažymi tarnyba.

Tarnybos komisija papildomai atkreipė dėmesį, kad pristatant kosmetikos gaminių efektyvumą, neturėtų būti naudojami redagavimo priemonėmis sukurti ir vartotojus suklaidinti galintys „prieš“ ir „po“ paveikslėliai.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę, mastą ir tai, kad bendrovė tyrimo metu bendradarbiavo bei nedelsdama pakeitė teisės aktų reikalavimų neatitikusią reklamą, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą ELDK skirta 800 Eur bauda.

Tarnybos komisijos nutarimai per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimų priėmimo dienos gali būti apskųsti teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

VŽ rašė, kad VVTAT klaidinančios reklamos priežiūrą iš Konkurencijos tarybos perėmė nuo šios gegužės.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau