„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams

Publikuota: 2019-10-14
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamą, gamybą ir platinimą „Vilniaus degtinės“ atstovai vadina peržengiančiais sveiko proto ribas ir dvigubais standartais skirtingiems rinkos dalyviams.

„Gavome NTAKD nurodymą nutraukti ne tik „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ reklamą, bet ir platinimą bei gamybą. Mums kilo klausimų dėl tokio reikalavimo atitikimo teisės aktų nuostatoms bei sveikam protui. Todėl kreipėmės į departamentą su prašymu pagrįsti tokią savo poziciją, o prašymą grindėme rinkoje esančiais analogais“, – išplatintame pranešime cituojamas Rokas Mituzas, „Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius.

Bendrovė iš NTAKD sulaukė atsakymo, kad klaidų neįvyko ir jų nuomone Lietuvoje yra draudžiama gaminti nealkoholinę netrauktinę, o pagrindinis tokios pozicijos argumentas – pernelyg didelis pakuotės panašumas į alkoholinį gėrimą.

Pasak jo, tokie valstybinės institucijos išaiškinimai – aiškus signalas, kad rinkoje formuojasi dvigubi standartai, palankūs tam tikrų gėrimų gamintojams.

„Lietuvos Respublikoje galiojantis alkoholio kontrolės įstatymas nenustato jokių draudimų susijusių su nealkoholiniais gėrimais, tuo labiau nėra numatoma draudimo platinti nealkoholinius gėrimus. Argumentas, jog esą dėl visko kaltas pakuotės panašumas taip pat kelia dviprasmiškas emocijas: rinkoje matome daug skirtingų gamintojų nealkoholinio alaus rūšių, kurių pakuotės praktiškai identiškos alkoholiniams atitikmenims. Mūsų manymu, tai akivaizdžiai rodo dvigubų standartų egzistavimą ir kelia klausimus dėl esamų įstatymų racionalumo“, – nuomone dalijasi R. Mituzas.

Bendrovė NTAKD prašė įvertinti analogiškai pateikiamus kitus alkoholinius/nealkoholinius gėrimus, o kartu imtis atitinkamų veiksmų visų gėrimų atžvilgiu.

„NTAKD atsakė, kad kiti alkoholiniai gėrimai nėra jų atliekamo tyrimo objektas. Departamentas nepateikė jokio paaiškinimo, kodėl nepradeda atitinkamų tyrimų visų gėrimų atžvilgiu, ir akivaizdžiai leido suprasti, kad jų neatliks. Kadangi NTAKD neatskleidė mums savo motyvų dėl kitų gėrimų skirtingo vertinimo, mes neturime galimybės koreguoti savo gėrimo pakuotės taip, kad NTAKD nebekiltų abejonių dėl jo atitikimo teisės aktų reikalavimams“, – pažymi R. Mituzas.

Pasak jo, „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ pakuotėje yra pateikiama aiški ir nedviprasmiška informacija apie tai, jog ji yra „nealkoholinė“ bei „netrauktinė“, kad joje nėra alkoholio (t.y. „alk 0% tūrio“), tad ir reikalavimas apriboti prekybą skamba visiškai neracionaliai.

„Kaip sako reklaminis šūkis – ir kurtiniui aišku, kad pristatomas nealkoholinis gėrimas. Nieko neslėpėme, jokių aliuzijų nekūrėme ir nuo pat pradžių deklaravome, kad žengiame į nealkoholinių gėrimų rinką. Tačiau panašu, kad situacija yra tiek dviprasmiška, kiek neracionalus ir įvairioms interpretacijoms pasiduodantis pats įstatymo interpretavimas. Tikimės, kad kilusi diskusija įves daugiau aiškumo tiek vartotojams, tiek rinkos dalyviams“, – viliasi R. Mituzas.

Bendrovė atsakė į NTAKD užklausas, taip pat nusiuntė departamentui prekybos centruose darytas aludarių produkcijos nuotraukas, kurios šioje situacijoje taip pat pažeria klausimų dėl dvigubų standartų skirtingiems dalyviams.

„Naujojo gaminio reklaminę kampaniją pradėjome spalio 1 d., ir jau pačios pirmosios dienos vakare sulaukėme NTAKD nurodymo nutraukti reklamą, platinimą ir gamybą. Nors buvome suplanamę ilgesnę kampaniją, reaguodami į NTAKD, ją nutraukėme spalio 8 d. Taip pat išėmėme gaminį iš prekybos, o dabar laukiame NTAKD tyrimo pabaigos“, – priduria Rytis Girčys, „Vilniaus degtinės“ rinkodaros direktorius.

Jau baudė gamintojus

NTAKD teigia, kad nustačius, kad, pasitelkus analogišką nealkoholinę produkciją, reklamuojami alkoholiniai gaminiai, ūkio subjektui gresia atsakomybė nuo 2.896 iki 14.481 Eur.

Bauda už pakartotinai padarytą pažeidimą per 2 metus siekia nuo 14.481 iki 28.962 Eur.

Pasak Juozo Abramavičiaus, NTAKD Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjo, departamente jau buvo nagrinėta panašaus pobūdžio byla ir „Švyturys–Utenos alus“ buvo nubausta už draudžiamos alkoholio reklamos skleidimą. Nustatyta, kad tiek nealkoholinis, tiek alkoholinis „Švyturio Extra“ alus buvo ženklinami vienodomis, bemaž tapačiomis etiketėmis.

„Ant šio nealkoholinio alaus etikečių buvo tie patys laimėti medaliai kaip ir ant alkoholinio, nors akivaizdu, kad neseniai rinkoje pasirodęs alus dar negalėjo būti pelnęs apdovanojimų. Vienintelis skirtumas – mažomis raidėmis užrašytas žodis „nealkoholinis“. Kitais žodžiais tariant, įmonė, pasitelkdama nealkoholinį alų, reklamavo savo alkoholinius gėrimus, todėl departamentas fiksavo pažeidimą“, – VŽ prieš kelias savaites kalbėjo J. Abramavičius.

„Švyturys–Utenos alus“ tuokart buvo skirta 21.721 Eur bauda. Gamintoja sprendimo neskundė, tad sprendimas yra įsiteisėjęs.

NTAKD, kol vyksta tyrimas dėl „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ reklaminės kampanijos, teigia, kad apie priimtus Departamento sprendimus informacijos pateikti negali.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
14:48
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
11:47
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 1

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
08:15
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau