„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams

Publikuota: 2019-10-14
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamą, gamybą ir platinimą „Vilniaus degtinės“ atstovai vadina peržengiančiais sveiko proto ribas ir dvigubais standartais skirtingiems rinkos dalyviams.

„Gavome NTAKD nurodymą nutraukti ne tik „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ reklamą, bet ir platinimą bei gamybą. Mums kilo klausimų dėl tokio reikalavimo atitikimo teisės aktų nuostatoms bei sveikam protui. Todėl kreipėmės į departamentą su prašymu pagrįsti tokią savo poziciją, o prašymą grindėme rinkoje esančiais analogais“, – išplatintame pranešime cituojamas Rokas Mituzas, „Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius.

Bendrovė iš NTAKD sulaukė atsakymo, kad klaidų neįvyko ir jų nuomone Lietuvoje yra draudžiama gaminti nealkoholinę netrauktinę, o pagrindinis tokios pozicijos argumentas – pernelyg didelis pakuotės panašumas į alkoholinį gėrimą.

Pasak jo, tokie valstybinės institucijos išaiškinimai – aiškus signalas, kad rinkoje formuojasi dvigubi standartai, palankūs tam tikrų gėrimų gamintojams.

„Lietuvos Respublikoje galiojantis alkoholio kontrolės įstatymas nenustato jokių draudimų susijusių su nealkoholiniais gėrimais, tuo labiau nėra numatoma draudimo platinti nealkoholinius gėrimus. Argumentas, jog esą dėl visko kaltas pakuotės panašumas taip pat kelia dviprasmiškas emocijas: rinkoje matome daug skirtingų gamintojų nealkoholinio alaus rūšių, kurių pakuotės praktiškai identiškos alkoholiniams atitikmenims. Mūsų manymu, tai akivaizdžiai rodo dvigubų standartų egzistavimą ir kelia klausimus dėl esamų įstatymų racionalumo“, – nuomone dalijasi R. Mituzas.

Bendrovė NTAKD prašė įvertinti analogiškai pateikiamus kitus alkoholinius/nealkoholinius gėrimus, o kartu imtis atitinkamų veiksmų visų gėrimų atžvilgiu.

„NTAKD atsakė, kad kiti alkoholiniai gėrimai nėra jų atliekamo tyrimo objektas. Departamentas nepateikė jokio paaiškinimo, kodėl nepradeda atitinkamų tyrimų visų gėrimų atžvilgiu, ir akivaizdžiai leido suprasti, kad jų neatliks. Kadangi NTAKD neatskleidė mums savo motyvų dėl kitų gėrimų skirtingo vertinimo, mes neturime galimybės koreguoti savo gėrimo pakuotės taip, kad NTAKD nebekiltų abejonių dėl jo atitikimo teisės aktų reikalavimams“, – pažymi R. Mituzas.

Pasak jo, „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ pakuotėje yra pateikiama aiški ir nedviprasmiška informacija apie tai, jog ji yra „nealkoholinė“ bei „netrauktinė“, kad joje nėra alkoholio (t.y. „alk 0% tūrio“), tad ir reikalavimas apriboti prekybą skamba visiškai neracionaliai.

„Kaip sako reklaminis šūkis – ir kurtiniui aišku, kad pristatomas nealkoholinis gėrimas. Nieko neslėpėme, jokių aliuzijų nekūrėme ir nuo pat pradžių deklaravome, kad žengiame į nealkoholinių gėrimų rinką. Tačiau panašu, kad situacija yra tiek dviprasmiška, kiek neracionalus ir įvairioms interpretacijoms pasiduodantis pats įstatymo interpretavimas. Tikimės, kad kilusi diskusija įves daugiau aiškumo tiek vartotojams, tiek rinkos dalyviams“, – viliasi R. Mituzas.

Bendrovė atsakė į NTAKD užklausas, taip pat nusiuntė departamentui prekybos centruose darytas aludarių produkcijos nuotraukas, kurios šioje situacijoje taip pat pažeria klausimų dėl dvigubų standartų skirtingiems dalyviams.

„Naujojo gaminio reklaminę kampaniją pradėjome spalio 1 d., ir jau pačios pirmosios dienos vakare sulaukėme NTAKD nurodymo nutraukti reklamą, platinimą ir gamybą. Nors buvome suplanamę ilgesnę kampaniją, reaguodami į NTAKD, ją nutraukėme spalio 8 d. Taip pat išėmėme gaminį iš prekybos, o dabar laukiame NTAKD tyrimo pabaigos“, – priduria Rytis Girčys, „Vilniaus degtinės“ rinkodaros direktorius.

Jau baudė gamintojus

NTAKD teigia, kad nustačius, kad, pasitelkus analogišką nealkoholinę produkciją, reklamuojami alkoholiniai gaminiai, ūkio subjektui gresia atsakomybė nuo 2.896 iki 14.481 Eur.

Bauda už pakartotinai padarytą pažeidimą per 2 metus siekia nuo 14.481 iki 28.962 Eur.

Pasak Juozo Abramavičiaus, NTAKD Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjo, departamente jau buvo nagrinėta panašaus pobūdžio byla ir „Švyturys–Utenos alus“ buvo nubausta už draudžiamos alkoholio reklamos skleidimą. Nustatyta, kad tiek nealkoholinis, tiek alkoholinis „Švyturio Extra“ alus buvo ženklinami vienodomis, bemaž tapačiomis etiketėmis.

„Ant šio nealkoholinio alaus etikečių buvo tie patys laimėti medaliai kaip ir ant alkoholinio, nors akivaizdu, kad neseniai rinkoje pasirodęs alus dar negalėjo būti pelnęs apdovanojimų. Vienintelis skirtumas – mažomis raidėmis užrašytas žodis „nealkoholinis“. Kitais žodžiais tariant, įmonė, pasitelkdama nealkoholinį alų, reklamavo savo alkoholinius gėrimus, todėl departamentas fiksavo pažeidimą“, – VŽ prieš kelias savaites kalbėjo J. Abramavičius.

„Švyturys–Utenos alus“ tuokart buvo skirta 21.721 Eur bauda. Gamintoja sprendimo neskundė, tad sprendimas yra įsiteisėjęs.

NTAKD, kol vyksta tyrimas dėl „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ reklaminės kampanijos, teigia, kad apie priimtus Departamento sprendimus informacijos pateikti negali.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau