Iš stogines Kaune pastatyti vėlavusios „Reklamos arkos“ priteista 653.000 Eur

Publikuota: 2019-09-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kaune viešojo transporto stotelių stogines įrengti pavėlavusi bendrovė „Reklamos arka“ savivaldybei turės sumokėti 653.000 Eur netesybų, nusprendė teismas. Šis sprendimas gali būti skundžiamas apeliacine tvarka.

Kauno apygardos teismas gerokai sumažino 3,3 mln. Eur siekusią savivaldybės baudą, įvertinęs, kad ji didesnė net už pačią sutarties vertę, nors stoginės šiuo metu jau yra pastatytos.

Bylos duomenimis, 2015 metais savivaldybė su „Reklamos arka“ pasirašė 1,73 mln. Eur vertės 450 stoginių ir 26 reklaminių stendų suprojektavimo ir įrengimo sutartį. 

Kasmet bendrovė įsipareigojo papildomai pastatyti po tris stogines savivaldybės nurodytose vietose bei 20 metų sutarties galiojimo terminą jas tinkamai valdyti, naudoti ir prižiūrėti. Stoginės ir reklamos plotai po sutarties pabaigos turėtų pereiti savivaldybei, o bendrovė sutarties vykdymo laikotarpiu gali teikti reklamos paslaugas stoginėse ir reklamos plotuose.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Didžioji dalis stoginių turėjo būti pastatytos per 130–160 dienų nuo sutarties pasirašymo datos, tačiau, kaip nurodo savivaldybė, jau pasibaigus terminui įrengti pirmąsias 125 stogines ir einant į pabaigą terminui įrengti likusias 214 stoginių ieškovė turėjo tik 50 nesurinktų stoginių ir jos nebuvo pradėtos statyti. 

Pasak savivaldybės, „pačios ieškovės klaidos, patirties stoka ir nepateisinama rizika tiek planuojant naują veiklą, tiek pradedant ją vykdyti sąlygojo koncesijos sutartimi prisiimtų įsipareigojimų netinkamą vykdymą“.

Tuo metu „Reklamos arka“ teigė, jog terminai įrengti stogines pradelsti dėl savivaldybės neteisėtų veiksmų ir sudarytų kliūčių, nepasirūpinant, kad būtų kuo greičiau nukeltos senos „JCDecaux Lietuva“ stoginės bei tarybai nesutinkant atleisti bendrovės nuo rinkliavos už išorinę reklamą.

Tai, kad dalyje vietų tebebuvo senosios stoginės, pasak bendrovės, sutrikdė darbo grafiką, o galiausiai dėl to atsisakė dirbti trys iš keturių rangovių, sutikusių montuoti stogines.

Dėl šių priežasčių bendrovė prašė teismo atleisti ją nuo prievolės sumokėti savivaldybės skirtą baudą.

Kauno savivaldybė savo ruožtu aiškino, kad bendrovė buvo neatidi prisiimdama įsipareigojimus. Pasak jos, vienintelė koncesijos konkurso dalyvė buvo įsisteigusi vos prieš mėnesį, o jos įstatinis kapitalas sudarė 10.000 litų (2.896 Eur).

Savivaldybė teigė abejojusi dėl bendrovės galimybių įvykdyti sutartį, tačiau ši pateikė garantijas, kad visą investicijoms reikalingą kapitalą gaus iš savo akcininko ir akcinės bendrovės „Ortopedijos technika“.

Savivaldybė teigia, jog bendrovei nesiėmus gauti tinkamų leidimų, savo ruožtu ėmėsi tarpininkauti, kad leidimai statyti stogines valstybinėje žemėje būtų gauti, nors „Reklamos arka“ jau buvo be leidimų pradėjusi kasinėjimo darbus.

Savo ieškinį savivaldybė grindė tuo, jog dėl neįvykdytų įsipareigojimų žalą patyrė viešojo transporto keleiviai, ženkliai krito pasitikėjimas ir savivaldos institucija, taip pat sumenkintas Kauno miesto įvaizdis bei sumažintas viešojo transporto patrauklumas, dėl ko savivaldybei priklausanti įmonė galimai gavo mažesnes pajamas.

Savivaldybė taip pat teigė, kad senųjų stoginių neskubėta nukelti taip siekiant užtikrinti, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumo, o bendrovė buvo pažadėjusi darbus pradėti nuo stotelių, kuriuose stoginių nėra.

Teismas sutiko, jog įsipareigojimų vykdymo terminai buvo pradelsti, tačiau savivaldybės skirtą baudą gerokai sumažino.

Teismas atkreipė dėmesį, kad savivaldybė darbų metu prašė kai kurias pastatytas stogines perkelti į kitą vietą įrenginėjant dviračių taką ar statyti kuo skubiau ne pagal grafiką.

„Tai, kad sutartis baudos skyrimo metu buvo iš dalies įvykdyta, šiuo metu visiškai įvykdyta, o atsakovė aiškiai nepagrindė, jog dėl laiku nepastatytų stoginių patyrė nuostolių, kurių dydis atitinka priešieškiniu prašytą priteisti netesybų dydį, (...) teismas sprendžia, kad yra pagrindas mažinti prašomų priteisti netesybų dydį“, – rašoma teismo sprendime.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
Daug Lietuvos gyventojų net nežino, kiek turi paskyrų internete 1

Lietuvoje daug žmonių nežino, kiek yra susikūrę paskyrų internete, atskleidė kibernetinio saugumo bendrovės...

Rinkodara
2022.06.19
Ant Japonijos skrydžių bendrovės „Zipair Tokyo“ lėktuvų neliks „Z“ simbolio

Japonijos pigių skrydžių bendrovė „Zipair Tokyo Inc.“ pranešė, kad, siekdama išvengti nesusipratimų,...

Rinkodara
2022.06.19
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
„YouTube“ įgauna pagreitį kovoje prieš „TikTok“

Trumpų vaizdo įrašų platformą „YouTube Shorts“ kasdien žiūri daugiau nei 1,5 mlrd. vartotojų, šią savaitę...

Inovacijos
2022.06.19
Lietuviai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino socialiniuose tinkluose, bet jais pasitiki vos 9%. Nors net 76%...

Rinkodara
2022.06.19
Inovacija mažmeninėje prekyboje: kaip rasti ryšį tarp fizinių pirkėjų ir pagauti juos internete Premium

Šalies mažmeninėje rinkoje startuoja inovacija, kuri sujungia fizinę prekybą ir realius vartotojų apsipirkimo...

Rinkodara
2022.06.19
A. Petrošius: rekomendavome verslui nekalbėti Premium

Aidas Petrošius, žiniasklaidos stebėsenos ir komunikacijos tyrimų bendrovės „Mediaskopas“ verslo plėtros...

Rinkodara
2022.06.17
Didžiųjų korporacijų variklis – pokyčiai: kaip juos skatina „MG grupė“, „Vilniaus prekyba“ Premium

Šimtus įmonių, veikiančių skirtinguose sektoriuose ir šalyse, valdančios organizacijos turi savus veikimo...

Prekyba
2022.06.17
„Utenos trikotažo“ ginčas su vokiečiais dėl „About“ keliasi į Europą Premium

„Utenos trikotažo“ antrinė įmonė „Aboutwear“ kreipėsi į Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybą...

Rinkodara
2022.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku