A. Baranauskas: didžiąsias įmones bausti labai paprasta

Publikuota: 2019-09-22
Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius. Ryčio Šeškaičio nuotr.
Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius. Ryčio Šeškaičio nuotr.

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį pažeidimą gali būti gerokai didesnės, nei buvo taikomos iki šiol.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovai tikina, kad neskubės verslo apdalyti baudomis, o perimtą reklamos priežiūros funkciją pradeda nuo dialogo su įmonėmis.

Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius, atsargiai vertina VVTAT minimą bendradarbiavimą su verslu ir su nuoskauda prisimena prieš eilę metų gautą 30.000 Lt baudą dėl klaidinančios reklamos.

„Apmaudžiausia, kad tuokart komunikacija buvo teisinga ir TV, ir radijuje, ir internete, suklydome tik savo internetinio puslapio vienoje skilčių, kurią tuomet atsivertė vos 67 žmonės. Tačiau, taip, greičiausiai vienas iš tų 67-ių buvo konkurentų teisininkas“, – svarsto A. Baranauskas.

Pasak jo, ta praktika nelabai pasikeitė ir šiandien.

„Tą puikiai parodo VVTAT statistika, kuri rodo, kad pavyzdžiui, pernai didžiausiomis baudomis ir vėl buvo didžiosios šalies bendrovės, didžiausios šalies reklamos užsakovės. Tai yra ydinga praktika, kai tarp baudas gavusių įmonių pirmiausia rikiuojasi prekybininkai, telekomunikacijų įmonės. Yra paprasta nuėjus į „Maximą“ ar „Iki“ rasti pažeidimą. Ten, kur didžiuliai vartotojų srautai, labai arši konkurencija, didesnė yra ir skundų tikimybė, o tų žmogiškųjų klaidų būna sunku išvengti. Kodėl priežiūros tarnybos pažeidimų neieško turguje“, – „Cobalt“ organizuotame seminare „Bausti negalima pasigailėti: didėja baudos už reklamos pažeidimus“ retoriškai klausė A. Baranauskas.

Iki šiol baudos už reklamos ir sąžiningos komercinės veiklos pažeidimus siekė nuo 289 iki 8.688 Eur (maksimaliai 3% metinių pajamų), o už pakartotinai per metus padarytą pažeidimą – 34.754 Eur (6% pajamų).

Nuo šio rugsėjo absoliučių baudų sumų atsisakoma ir jos bus susiejamos su įmonės pajamomis – už pirmąjį pažeidimą galės būti skiriama bauda iki 3% ūkio subjekto metinių pajamų praėjusiais metais, tačiau ne daugiau kaip 100.000 Eur, o už pakartotinį pažeidimą – iki 6% metinių pajamų, tačiau ne daugiau nei 200.000 Eur.

nuotrauka::1left

„Iki šiol, kiek teko susidurti, didžiausia bauda už nesąžiningą komercinę veiklą siekė 17.000 Eur. Tad natūralu, kad verslui kyla daug klausimų ir baimių, nes, skaičiuojant aritmetiškai, jau už pirmąjį pažeidimą galėtų būti skiriama gerokai didesnė bauda“, – kalba Eglė Bakštytė, advokatų kontoros „Cobalt“ vyresnioji teisininkė. Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
13:07
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 2

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
09:47
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 7

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
TOP10 „Facebook“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 23

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.12
Socialiai atsakingiausios įmonės laurai teko „Rimi“ 5

Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prekybos tinklui „Rimi“ skyrė Socialiai...

Rinkodara
2019.10.11
Patirčių nori ne tik Y kartos pirkėjai

Kad tūkstantmečio karta mėgsta patirtis, verslas jau girdėjo. Bet „Entrepreneur.com“ primena, kad to paties...

Gazelė
2019.10.10
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10
Šiaulių bankas pasirinko socialinių tinklų partnerius 2

Šiaulių bankas stiprina pozicijas socialinėje erdvėje – komunikacijos partneriais pasirinko skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.10
V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis 18

Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug...

Rinkodara
2019.10.10
„Zen PR“ planas – kitąmet kas mėnesį po naują šalį Premium 2

Prieš daugiau nei dvejus metus įkurtas lietuvių startuolis „Zen PR“ peržengia Lietuvos ribas – paslaugas...

Rinkodara
2019.10.10
Lauko reklamos tinklas „JCDecaux“ reaguoja į klimato kaitos iššūkius 1

Reaguodamas į globalios klimato kaitos keliamus iššūkius, lauko reklamos tinklas „JCDecaux“ paskelbė...

Rinkodara
2019.10.09
Kurti miestą be atliekų slovėnams padeda ir išradinga komunikacija Premium 2

Miestas be atliekų (angl. zero waste) gali tapti realybe, pasišovusi įrodyti Slovėnijos sostinė Liubliana.

Paslaugos
2019.10.09
Požiūrio klausimas: „tik“ ar „net“ 40% vartotojų nemėgsta reklamos Premium 7

Nors mėgstame pabrėžti, kad nežiūrime, blokuojame ar ignoruojame reklamą, vis dėlto vartotojų dalis, kuri...

Rinkodara
2019.10.09
Keičiasi lojalumo programa kortelių „Mylimiausia“ turėtojams Premium 8

Nuo šio spalio lojalumo kortelių „Mylimiausia“ turėtojai galės sukauptus eurus išleisti pas skirtingus...

Rinkodara
2019.10.08
„INK agency“ ir „bigNow“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi dviejų susijusių komunikacijos bendrovių vadovai: UAB „Dideli dideli“, veikiančios su prekės ženklu...

Rinkodara
2019.10.08
Kauno „Žalgiris“ pratęsia partnerystę su vienu iš pagrindinių rėmėjų 6

Kauno krepšinio klubas „Žalgiris“ susitarė dėl partnerystės pratęsimo su lažybų prekės ženklu „OlyBet“, vienu...

Rinkodara
2019.10.07
„TV Play Baltics“ pavyko įregistruoti ne visus norimus prekių ženklus

Estijos „TV Play Baltics“, buvusi „Viasat“, mokamos TV tiekėja Lietuvoje buvo pateikusi registruoti 75...

Rinkodara
2019.10.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau