A. Baranauskas: didžiąsias įmones bausti labai paprasta

Publikuota: 2019-09-22
Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius. Ryčio Šeškaičio nuotr.
Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius. Ryčio Šeškaičio nuotr.

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį pažeidimą gali būti gerokai didesnės, nei buvo taikomos iki šiol.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovai tikina, kad neskubės verslo apdalyti baudomis, o perimtą reklamos priežiūros funkciją pradeda nuo dialogo su įmonėmis.

Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius, atsargiai vertina VVTAT minimą bendradarbiavimą su verslu ir su nuoskauda prisimena prieš eilę metų gautą 30.000 Lt baudą dėl klaidinančios reklamos.

„Apmaudžiausia, kad tuokart komunikacija buvo teisinga ir TV, ir radijuje, ir internete, suklydome tik savo internetinio puslapio vienoje skilčių, kurią tuomet atsivertė vos 67 žmonės. Tačiau, taip, greičiausiai vienas iš tų 67-ių buvo konkurentų teisininkas“, – svarsto A. Baranauskas.

Pasak jo, ta praktika nelabai pasikeitė ir šiandien.

„Tą puikiai parodo VVTAT statistika, kuri rodo, kad pavyzdžiui, pernai didžiausiomis baudomis ir vėl buvo didžiosios šalies bendrovės, didžiausios šalies reklamos užsakovės. Tai yra ydinga praktika, kai tarp baudas gavusių įmonių pirmiausia rikiuojasi prekybininkai, telekomunikacijų įmonės. Yra paprasta nuėjus į „Maximą“ ar „Iki“ rasti pažeidimą. Ten, kur didžiuliai vartotojų srautai, labai arši konkurencija, didesnė yra ir skundų tikimybė, o tų žmogiškųjų klaidų būna sunku išvengti. Kodėl priežiūros tarnybos pažeidimų neieško turguje“, – „Cobalt“ organizuotame seminare „Bausti negalima pasigailėti: didėja baudos už reklamos pažeidimus“ retoriškai klausė A. Baranauskas.

Iki šiol baudos už reklamos ir sąžiningos komercinės veiklos pažeidimus siekė nuo 289 iki 8.688 Eur (maksimaliai 3% metinių pajamų), o už pakartotinai per metus padarytą pažeidimą – 34.754 Eur (6% pajamų).

Nuo šio rugsėjo absoliučių baudų sumų atsisakoma ir jos bus susiejamos su įmonės pajamomis – už pirmąjį pažeidimą galės būti skiriama bauda iki 3% ūkio subjekto metinių pajamų praėjusiais metais, tačiau ne daugiau kaip 100.000 Eur, o už pakartotinį pažeidimą – iki 6% metinių pajamų, tačiau ne daugiau nei 200.000 Eur.

nuotrauka::1left

„Iki šiol, kiek teko susidurti, didžiausia bauda už nesąžiningą komercinę veiklą siekė 17.000 Eur. Tad natūralu, kad verslui kyla daug klausimų ir baimių, nes, skaičiuojant aritmetiškai, jau už pirmąjį pažeidimą galėtų būti skiriama gerokai didesnė bauda“, – kalba Eglė Bakštytė, advokatų kontoros „Cobalt“ vyresnioji teisininkė. Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau