Ieškomas personalo specialistas su rinkodaros specializacija

Publikuota: 2019-09-08
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
Verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė

Keičiantis verslo aplinkai ir įmonėms susirūpinus darbdavio įvaizdžio vadyba, darbdavio komunikacijos funkcija dažnai pakimba per vidurį tarp žmogiškųjų resursų ir rinkodaros, komunikacijos padalinių.

Jei įmonė didesnė ir vidinė komunikacija įvardyta kaip viena iš svarbesnių vadybos funkcijų, reikalingų sveikai organizacijos kultūrai kurti ir palaikyti, susitarti skirtingiems specialistams dėl darbdavio įvaizdžio strategijos ir dėl darbdavio komunikacijos, būna lengviau.

Tačiau dažnoje įmonėje darbdavio įvaizdžio vadybos klausimai priskiriami personalo vadovo kompetencijai, o tai jau visiškai naujų kompetencijų klausimas.

Personalo kaita, kartais perkopianti 60% ir daugiau rodiklį, kompetentingų ir kvalifikuotų darbuotojų paklausai viršijant pasiūlai, neveikiančios futbolo stalų ir picų vakarėlių bei nemokamos kavos motyvacijos – visa tai tampa galvos skausmu verslui ir, pirmiausiai, pokyčių bei priemonių reikalaujama iš tų, kas atsakingi už žmogiškųjų išteklių strategiją ir jos įgyvendinimą.

Ir būtent rinkodaros komunikacija, su savo fundamentaliomis žiniomis, kaip kurti ir auginti prekės ženklą, darbdavio įvaizdžio disciplinos pavidalu, tampa gelbėjimosi įrankiu.

Nauji vėjai

Intensyvi konkurencija darbo rinkoje ir reikalavimas išmanyti darbdavio įvaizdžio vadybą atsispindi ir paskutiniuoju metu skelbiamose laisvose darbo pozicijose.

Beveik pusėje aukštesnės pozicijos skelbimų, ypač personalo vadovo, personalo valdymo partnerio ir net žmogiškųjų išteklių vadybininko prie būsimų darbinių užduočių nurodyti reikalavimai „kurti ir vykdyti darbdavio įvaizdžio strategiją“, „užtikrinti darbdavio įvaizdžio kūrimą“, „dalyvauti renginiuose, susijusiuose su darbuotojų pritraukimu“, „administruoti socialinius tinklus“ ir kt.

Kol kas tokių universalų neruošia nei viena Lietuvos aukštoji, ir didelės įmonės sau leidžia Personalo departamentuose įsteigti po naują rinkodaros komunikacijos specialisto etatą.

Abiems pusėms trūksta metodologinių žinių

Tiek personalo, tiek komunikacijos ekspertai vieningai sutaria, jog sėkminga komunikacija kiekvienoje organizacijoje prasideda nuo darbuotojų, nes būtent jie yra įmonės ambasadoriai.

Ilgametė patirtis verslo organizacijose, komunikacijos ir personalo studijos, patvirtino, jog labai dažnai rinkodaros ir žmogiškųjų išteklių specialistai nesusikalba tiesiog dėl žinių trūkumo.

Pavyzdžiui, vidinės ir išorinės komunikacijos projektus vykdančiam specialistui gali pritrūkti metodologinio suvokimo apie personalo valdymą, o žmogiškųjų išteklių profesionalams – žinių apie įvaizdžio kūrimą, komunikacijos principus, kanalus, įtaigios žinutės formavimą ir pan.

Ir abiems pusėms reikės pagilinti žinias apie verslo valdymą, nes darbdavio įvaizdis pirmiausia turi spręsti ilgalaikius verslo tikslus. Tad, kuo organizacija didesnė, tuo daugiau reikia kompetencijų iš skirtingų sričių ir universalesnių darbo pozicijų.

Personalo srityje, ypač didelėse įmonėse, specialistai yra pasiskirstę pagal sritis: nuo atlygio valdymo, darbuotojų paieškos ir atrankos iki ugdymo bei personalo vadybos.

Komunikacijos ir rinkodaros profesionalai taip pat turi savas specializacijas: prekės ženklo valdymas; B2B, B2C rinkodara, lojalumo skatinimas, žiniasklaidos planavimas, renginių vadyba, marketingo valdymas, pardavimų skatinimas ir pan.

Taip ir darbdavio įvaizdžio, kaip atskiros disciplinos srityje per paskutinius penkerius metus vis labiau auga ir papildančios specializacijos, kurios atsispindi siūlomų darbo pozicijų pavadinimuose.

Indeed.com ir Glasdoor.com darbo skelbimų portaluose siūlomi darbai „Žmogiškųjų išteklių komunikacijos vadybininkams“ (HR communication manager), „Darbuotojų komunikacijos vadybininkams“ (Employee communication manager), Atrankų marketingo vadybininkams (Recruitment marketing manager); „Darbuotojų įsitraukimo ir komunikacijos specialistams“ (Employee engagement and communication specialist).“

Dabar dedikuotus darbdavio įvaizdžio specialistus Lietuvoje turi tik tarptautinės ir didžiosios bendrovės bei su IT specialistų darbo rinkos iššūkiais susiduriančios technologijų bendrovės.

Auganti kvalifikuotų specialistų paklausa rodo tendenciją, jog darbdaviai vis dažniau norės, jog personalo ar rinkodaros specialistai įgytų naujas kompetencijas.

4 panašūs iššūkiai, su kuriais susiduria ir darbuotojų atrankų, ir rinkodaros specialistai:

1. Reikia įdėti daug pastangų patrauklaus turinio ir darbo pasiūlymo sukūrimui

2. Klientai, kaip ir kandidatai renkasi iš daugelio variantų ir pasiūlymų

3. Nustatyti ir atfiltruoti susidomėjusius klientus ir kandidatus iš viso srauto yra nelengva

4. Net ir susidomėjęs kandidatas ar potencialus pirkėjas ne visada priima teigiamą sprendimą.

Komentaro autorė – Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė, tinklaraščio darbdavioivaizdis.lt autorė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
12:01
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Uždaras ratas: vartotojų patiklumas ar e. prekybininkų pinklės

Gavus daugiau nei 200 vartotojų skundų, buvo užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės...

Prekyba
2020.01.11
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10
Dulkės nuo „Grigeo“ krizės plano nupūstos nebuvo Premium 1

Popieriaus gamybos „Grigeo“, kurios antrinė įmonė Klaipėdoje įtariama nevalytomis nuotekomis ilgą laiką...

Rinkodara
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau