Ieškomas personalo specialistas su rinkodaros specializacija

Publikuota: 2019-09-08
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
Verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė

Keičiantis verslo aplinkai ir įmonėms susirūpinus darbdavio įvaizdžio vadyba, darbdavio komunikacijos funkcija dažnai pakimba per vidurį tarp žmogiškųjų resursų ir rinkodaros, komunikacijos padalinių.

Jei įmonė didesnė ir vidinė komunikacija įvardyta kaip viena iš svarbesnių vadybos funkcijų, reikalingų sveikai organizacijos kultūrai kurti ir palaikyti, susitarti skirtingiems specialistams dėl darbdavio įvaizdžio strategijos ir dėl darbdavio komunikacijos, būna lengviau.

Tačiau dažnoje įmonėje darbdavio įvaizdžio vadybos klausimai priskiriami personalo vadovo kompetencijai, o tai jau visiškai naujų kompetencijų klausimas.

Personalo kaita, kartais perkopianti 60% ir daugiau rodiklį, kompetentingų ir kvalifikuotų darbuotojų paklausai viršijant pasiūlai, neveikiančios futbolo stalų ir picų vakarėlių bei nemokamos kavos motyvacijos – visa tai tampa galvos skausmu verslui ir, pirmiausiai, pokyčių bei priemonių reikalaujama iš tų, kas atsakingi už žmogiškųjų išteklių strategiją ir jos įgyvendinimą.

Ir būtent rinkodaros komunikacija, su savo fundamentaliomis žiniomis, kaip kurti ir auginti prekės ženklą, darbdavio įvaizdžio disciplinos pavidalu, tampa gelbėjimosi įrankiu.

Nauji vėjai

Intensyvi konkurencija darbo rinkoje ir reikalavimas išmanyti darbdavio įvaizdžio vadybą atsispindi ir paskutiniuoju metu skelbiamose laisvose darbo pozicijose.

Beveik pusėje aukštesnės pozicijos skelbimų, ypač personalo vadovo, personalo valdymo partnerio ir net žmogiškųjų išteklių vadybininko prie būsimų darbinių užduočių nurodyti reikalavimai „kurti ir vykdyti darbdavio įvaizdžio strategiją“, „užtikrinti darbdavio įvaizdžio kūrimą“, „dalyvauti renginiuose, susijusiuose su darbuotojų pritraukimu“, „administruoti socialinius tinklus“ ir kt.

Kol kas tokių universalų neruošia nei viena Lietuvos aukštoji, ir didelės įmonės sau leidžia Personalo departamentuose įsteigti po naują rinkodaros komunikacijos specialisto etatą.

Abiems pusėms trūksta metodologinių žinių

Tiek personalo, tiek komunikacijos ekspertai vieningai sutaria, jog sėkminga komunikacija kiekvienoje organizacijoje prasideda nuo darbuotojų, nes būtent jie yra įmonės ambasadoriai.

Ilgametė patirtis verslo organizacijose, komunikacijos ir personalo studijos, patvirtino, jog labai dažnai rinkodaros ir žmogiškųjų išteklių specialistai nesusikalba tiesiog dėl žinių trūkumo.

Pavyzdžiui, vidinės ir išorinės komunikacijos projektus vykdančiam specialistui gali pritrūkti metodologinio suvokimo apie personalo valdymą, o žmogiškųjų išteklių profesionalams – žinių apie įvaizdžio kūrimą, komunikacijos principus, kanalus, įtaigios žinutės formavimą ir pan.

Ir abiems pusėms reikės pagilinti žinias apie verslo valdymą, nes darbdavio įvaizdis pirmiausia turi spręsti ilgalaikius verslo tikslus. Tad, kuo organizacija didesnė, tuo daugiau reikia kompetencijų iš skirtingų sričių ir universalesnių darbo pozicijų.

Personalo srityje, ypač didelėse įmonėse, specialistai yra pasiskirstę pagal sritis: nuo atlygio valdymo, darbuotojų paieškos ir atrankos iki ugdymo bei personalo vadybos.

Komunikacijos ir rinkodaros profesionalai taip pat turi savas specializacijas: prekės ženklo valdymas; B2B, B2C rinkodara, lojalumo skatinimas, žiniasklaidos planavimas, renginių vadyba, marketingo valdymas, pardavimų skatinimas ir pan.

Taip ir darbdavio įvaizdžio, kaip atskiros disciplinos srityje per paskutinius penkerius metus vis labiau auga ir papildančios specializacijos, kurios atsispindi siūlomų darbo pozicijų pavadinimuose.

Indeed.com ir Glasdoor.com darbo skelbimų portaluose siūlomi darbai „Žmogiškųjų išteklių komunikacijos vadybininkams“ (HR communication manager), „Darbuotojų komunikacijos vadybininkams“ (Employee communication manager), Atrankų marketingo vadybininkams (Recruitment marketing manager); „Darbuotojų įsitraukimo ir komunikacijos specialistams“ (Employee engagement and communication specialist).“

Dabar dedikuotus darbdavio įvaizdžio specialistus Lietuvoje turi tik tarptautinės ir didžiosios bendrovės bei su IT specialistų darbo rinkos iššūkiais susiduriančios technologijų bendrovės.

Auganti kvalifikuotų specialistų paklausa rodo tendenciją, jog darbdaviai vis dažniau norės, jog personalo ar rinkodaros specialistai įgytų naujas kompetencijas.

4 panašūs iššūkiai, su kuriais susiduria ir darbuotojų atrankų, ir rinkodaros specialistai:

1. Reikia įdėti daug pastangų patrauklaus turinio ir darbo pasiūlymo sukūrimui

2. Klientai, kaip ir kandidatai renkasi iš daugelio variantų ir pasiūlymų

3. Nustatyti ir atfiltruoti susidomėjusius klientus ir kandidatus iš viso srauto yra nelengva

4. Net ir susidomėjęs kandidatas ar potencialus pirkėjas ne visada priima teigiamą sprendimą.

Komentaro autorė – Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė, tinklaraščio darbdavioivaizdis.lt autorė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 15

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 11

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 22

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau