Ieškomas personalo specialistas su rinkodaros specializacija

Publikuota: 2019-09-08
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
svg svg
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
Verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė

Keičiantis verslo aplinkai ir įmonėms susirūpinus darbdavio įvaizdžio vadyba, darbdavio komunikacijos funkcija dažnai pakimba per vidurį tarp žmogiškųjų resursų ir rinkodaros, komunikacijos padalinių.

Jei įmonė didesnė ir vidinė komunikacija įvardyta kaip viena iš svarbesnių vadybos funkcijų, reikalingų sveikai organizacijos kultūrai kurti ir palaikyti, susitarti skirtingiems specialistams dėl darbdavio įvaizdžio strategijos ir dėl darbdavio komunikacijos, būna lengviau.

Tačiau dažnoje įmonėje darbdavio įvaizdžio vadybos klausimai priskiriami personalo vadovo kompetencijai, o tai jau visiškai naujų kompetencijų klausimas.

Personalo kaita, kartais perkopianti 60% ir daugiau rodiklį, kompetentingų ir kvalifikuotų darbuotojų paklausai viršijant pasiūlai, neveikiančios futbolo stalų ir picų vakarėlių bei nemokamos kavos motyvacijos – visa tai tampa galvos skausmu verslui ir, pirmiausiai, pokyčių bei priemonių reikalaujama iš tų, kas atsakingi už žmogiškųjų išteklių strategiją ir jos įgyvendinimą.

Ir būtent rinkodaros komunikacija, su savo fundamentaliomis žiniomis, kaip kurti ir auginti prekės ženklą, darbdavio įvaizdžio disciplinos pavidalu, tampa gelbėjimosi įrankiu.

Nauji vėjai

Intensyvi konkurencija darbo rinkoje ir reikalavimas išmanyti darbdavio įvaizdžio vadybą atsispindi ir paskutiniuoju metu skelbiamose laisvose darbo pozicijose.

Beveik pusėje aukštesnės pozicijos skelbimų, ypač personalo vadovo, personalo valdymo partnerio ir net žmogiškųjų išteklių vadybininko prie būsimų darbinių užduočių nurodyti reikalavimai „kurti ir vykdyti darbdavio įvaizdžio strategiją“, „užtikrinti darbdavio įvaizdžio kūrimą“, „dalyvauti renginiuose, susijusiuose su darbuotojų pritraukimu“, „administruoti socialinius tinklus“ ir kt.

Kol kas tokių universalų neruošia nei viena Lietuvos aukštoji, ir didelės įmonės sau leidžia Personalo departamentuose įsteigti po naują rinkodaros komunikacijos specialisto etatą.

Abiems pusėms trūksta metodologinių žinių

Tiek personalo, tiek komunikacijos ekspertai vieningai sutaria, jog sėkminga komunikacija kiekvienoje organizacijoje prasideda nuo darbuotojų, nes būtent jie yra įmonės ambasadoriai.

Ilgametė patirtis verslo organizacijose, komunikacijos ir personalo studijos, patvirtino, jog labai dažnai rinkodaros ir žmogiškųjų išteklių specialistai nesusikalba tiesiog dėl žinių trūkumo.

Pavyzdžiui, vidinės ir išorinės komunikacijos projektus vykdančiam specialistui gali pritrūkti metodologinio suvokimo apie personalo valdymą, o žmogiškųjų išteklių profesionalams – žinių apie įvaizdžio kūrimą, komunikacijos principus, kanalus, įtaigios žinutės formavimą ir pan.

Ir abiems pusėms reikės pagilinti žinias apie verslo valdymą, nes darbdavio įvaizdis pirmiausia turi spręsti ilgalaikius verslo tikslus. Tad, kuo organizacija didesnė, tuo daugiau reikia kompetencijų iš skirtingų sričių ir universalesnių darbo pozicijų.

Personalo srityje, ypač didelėse įmonėse, specialistai yra pasiskirstę pagal sritis: nuo atlygio valdymo, darbuotojų paieškos ir atrankos iki ugdymo bei personalo vadybos.

Komunikacijos ir rinkodaros profesionalai taip pat turi savas specializacijas: prekės ženklo valdymas; B2B, B2C rinkodara, lojalumo skatinimas, žiniasklaidos planavimas, renginių vadyba, marketingo valdymas, pardavimų skatinimas ir pan.

Taip ir darbdavio įvaizdžio, kaip atskiros disciplinos srityje per paskutinius penkerius metus vis labiau auga ir papildančios specializacijos, kurios atsispindi siūlomų darbo pozicijų pavadinimuose.

Indeed.com ir Glasdoor.com darbo skelbimų portaluose siūlomi darbai „Žmogiškųjų išteklių komunikacijos vadybininkams“ (HR communication manager), „Darbuotojų komunikacijos vadybininkams“ (Employee communication manager), Atrankų marketingo vadybininkams (Recruitment marketing manager); „Darbuotojų įsitraukimo ir komunikacijos specialistams“ (Employee engagement and communication specialist).“

Dabar dedikuotus darbdavio įvaizdžio specialistus Lietuvoje turi tik tarptautinės ir didžiosios bendrovės bei su IT specialistų darbo rinkos iššūkiais susiduriančios technologijų bendrovės.

Auganti kvalifikuotų specialistų paklausa rodo tendenciją, jog darbdaviai vis dažniau norės, jog personalo ar rinkodaros specialistai įgytų naujas kompetencijas.

4 panašūs iššūkiai, su kuriais susiduria ir darbuotojų atrankų, ir rinkodaros specialistai:

1. Reikia įdėti daug pastangų patrauklaus turinio ir darbo pasiūlymo sukūrimui

2. Klientai, kaip ir kandidatai renkasi iš daugelio variantų ir pasiūlymų

3. Nustatyti ir atfiltruoti susidomėjusius klientus ir kandidatus iš viso srauto yra nelengva

4. Net ir susidomėjęs kandidatas ar potencialus pirkėjas ne visada priima teigiamą sprendimą.

Komentaro autorė – Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė, tinklaraščio darbdavioivaizdis.lt autorė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
09:01
Susikirto interesai dėl „L’Occitane“ prekės ženklo Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė UAB „Rubela“ prašymą ir tenkino Prancūzijos kosmetikos gamintojos...

Rinkodara
05:45
Rugsėjį labiausiai Lietuvoje augo „Aboutyou.lt“, Estijoje – „Membershop.ee“ Premium 1

Pagal pritraukiamus klientų srautus Baltijos šalių e. komercijos platformų reitingo pirmas dešimtukas šį...

Prekyba
2020.10.19
„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Prekyba
2020.10.18
Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

20% Lietuvos gyventojų teigia, kad dėl pandemijos šių metų Kalėdos kardinaliai skirsis nuo įprastų švenčių.

Prekyba
2020.10.17
Kuria nišinę agentūrą prabangos prekių ženklams 3

Veiklą Lietuvoje pradeda turinio rinkodaros agentūra „Talat studio“, teiksianti komunikacijos paslaugas...

Rinkodara
2020.10.16
Seimo rinkimų antrasis turas: stiprių veidų koziris Premium 1

Nors Seimo rinkimų pirmasis turas ir baigėsi konservatorių pergale, šiandien ir politikai, ir politologai...

Rinkodara
2020.10.15
LRT biudžetas kitąmet turėtų didėti beveik 7,5 mln. Eur

Nacionalinio transliuotojo LRT biudžetas kitąmet turėtų siekti 53,794 mln. Eur, tai beveik 7,5 mln. daugiau...

Rinkodara
2020.10.14
„Vilniaus vandenys“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovei „Vilniaus vandenys“ ryšių su visuomene paslaugas teiks...

Rinkodara
2020.10.14
E. maisto pardavėjai raitojasi rankoves, bet sėkmė lydi ne visus Premium 1

Į viršų kylant sergančiųjų koronavirusu rodikliams, didesnį pirkėjų aktyvumą skaičiuoja ir prekybos tinklai...

Prekyba
2020.10.14
„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo...

Rinkodara
2020.10.13
M. Katkus: šiuose rinkimuose įvyko kartų kaita politikoje Premium 30

Ateinančios beveik dvi savaitės partijoms, besivaržančioms dėl didesnio mandatų skaičiaus Seime, bus...

Rinkodara
2020.10.13
Globalus „Adform“ įrankis prisitaikys prie individualių verslo reklamos poreikių Verslo tribūna 1

Šį rudenį danų kapitalo programinės įrangos kūrėja „Adform“ reklamos rinką papildė nauja globalia...

Rinkodara
2020.10.12
Tik mitas, kad e. prekyba maistu – nepelninga Premium 4

Maistas ir kasdienio vartojimo prekės e. komercijoje tapo aktualios pastarąjį pusmetį, iki tol tai buvo gana...

Prekyba
2020.10.12
Pralaimės visi naujieji junginiai, išskyrus Laisvės partiją 1

Mykolas Katkus, komunikacijos ekspertas, agentūros „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas,...

Verslo aplinka
2020.10.11
Pirmą kartą į komunikuojančių lyderių pozicijas iškopė P. Masiulis Premium 1

Dažniausiai žiniasklaidoje 2020 m. pirmąjį pusmetį kalbėjęs įmonių vadovų lyderių trejetukas – Petras...

Rinkodara
2020.10.11
Ūkininkams sukūrė kitokią skelbimų lentą Premium

Vieni moka auginti arba gaminti, kiti – tik pardavinėti. Suvienyti šiuos dalykus sunku – ypač kaimo žmonėms.

Gazelė
2020.10.11
Žinių radijas žengia į „Patreon“ platformą

Žinių radijas žengia į sutelktinio finansavimo „Patreon“ platformą, veikiančią mėnesinio prenumeratos...

Rinkodara
2020.10.10
H&M duomenų skandalo pamokos: institucijos į BDAR žiūri rimtai  Premium

Praėjusią savaitę Švedijos drabužių mažmenininkei H&M Vokietijoje skirta 35,3 mln. Eur bauda dėl netinkamo...

Prekyba
2020.10.10
Naujas duetas: sostinės PC „Panorama“ ir „LastMile“  2

Sostinės prekybos centras „Panorama“ kartu su partneriais siūlo pirkėjams viename prekių krepšelyje...

Prekyba
2020.10.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus