Ieškomas personalo specialistas su rinkodaros specializacija

Publikuota: 2019-09-08
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė.
Verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė

Keičiantis verslo aplinkai ir įmonėms susirūpinus darbdavio įvaizdžio vadyba, darbdavio komunikacijos funkcija dažnai pakimba per vidurį tarp žmogiškųjų resursų ir rinkodaros, komunikacijos padalinių.

Jei įmonė didesnė ir vidinė komunikacija įvardyta kaip viena iš svarbesnių vadybos funkcijų, reikalingų sveikai organizacijos kultūrai kurti ir palaikyti, susitarti skirtingiems specialistams dėl darbdavio įvaizdžio strategijos ir dėl darbdavio komunikacijos, būna lengviau.

Tačiau dažnoje įmonėje darbdavio įvaizdžio vadybos klausimai priskiriami personalo vadovo kompetencijai, o tai jau visiškai naujų kompetencijų klausimas.

Personalo kaita, kartais perkopianti 60% ir daugiau rodiklį, kompetentingų ir kvalifikuotų darbuotojų paklausai viršijant pasiūlai, neveikiančios futbolo stalų ir picų vakarėlių bei nemokamos kavos motyvacijos – visa tai tampa galvos skausmu verslui ir, pirmiausiai, pokyčių bei priemonių reikalaujama iš tų, kas atsakingi už žmogiškųjų išteklių strategiją ir jos įgyvendinimą.

Ir būtent rinkodaros komunikacija, su savo fundamentaliomis žiniomis, kaip kurti ir auginti prekės ženklą, darbdavio įvaizdžio disciplinos pavidalu, tampa gelbėjimosi įrankiu.

Nauji vėjai

Intensyvi konkurencija darbo rinkoje ir reikalavimas išmanyti darbdavio įvaizdžio vadybą atsispindi ir paskutiniuoju metu skelbiamose laisvose darbo pozicijose.

Beveik pusėje aukštesnės pozicijos skelbimų, ypač personalo vadovo, personalo valdymo partnerio ir net žmogiškųjų išteklių vadybininko prie būsimų darbinių užduočių nurodyti reikalavimai „kurti ir vykdyti darbdavio įvaizdžio strategiją“, „užtikrinti darbdavio įvaizdžio kūrimą“, „dalyvauti renginiuose, susijusiuose su darbuotojų pritraukimu“, „administruoti socialinius tinklus“ ir kt.

Kol kas tokių universalų neruošia nei viena Lietuvos aukštoji, ir didelės įmonės sau leidžia Personalo departamentuose įsteigti po naują rinkodaros komunikacijos specialisto etatą.

Abiems pusėms trūksta metodologinių žinių

Tiek personalo, tiek komunikacijos ekspertai vieningai sutaria, jog sėkminga komunikacija kiekvienoje organizacijoje prasideda nuo darbuotojų, nes būtent jie yra įmonės ambasadoriai.

Ilgametė patirtis verslo organizacijose, komunikacijos ir personalo studijos, patvirtino, jog labai dažnai rinkodaros ir žmogiškųjų išteklių specialistai nesusikalba tiesiog dėl žinių trūkumo.

Pavyzdžiui, vidinės ir išorinės komunikacijos projektus vykdančiam specialistui gali pritrūkti metodologinio suvokimo apie personalo valdymą, o žmogiškųjų išteklių profesionalams – žinių apie įvaizdžio kūrimą, komunikacijos principus, kanalus, įtaigios žinutės formavimą ir pan.

Ir abiems pusėms reikės pagilinti žinias apie verslo valdymą, nes darbdavio įvaizdis pirmiausia turi spręsti ilgalaikius verslo tikslus. Tad, kuo organizacija didesnė, tuo daugiau reikia kompetencijų iš skirtingų sričių ir universalesnių darbo pozicijų.

Personalo srityje, ypač didelėse įmonėse, specialistai yra pasiskirstę pagal sritis: nuo atlygio valdymo, darbuotojų paieškos ir atrankos iki ugdymo bei personalo vadybos.

Komunikacijos ir rinkodaros profesionalai taip pat turi savas specializacijas: prekės ženklo valdymas; B2B, B2C rinkodara, lojalumo skatinimas, žiniasklaidos planavimas, renginių vadyba, marketingo valdymas, pardavimų skatinimas ir pan.

Taip ir darbdavio įvaizdžio, kaip atskiros disciplinos srityje per paskutinius penkerius metus vis labiau auga ir papildančios specializacijos, kurios atsispindi siūlomų darbo pozicijų pavadinimuose.

Indeed.com ir Glasdoor.com darbo skelbimų portaluose siūlomi darbai „Žmogiškųjų išteklių komunikacijos vadybininkams“ (HR communication manager), „Darbuotojų komunikacijos vadybininkams“ (Employee communication manager), Atrankų marketingo vadybininkams (Recruitment marketing manager); „Darbuotojų įsitraukimo ir komunikacijos specialistams“ (Employee engagement and communication specialist).“

Dabar dedikuotus darbdavio įvaizdžio specialistus Lietuvoje turi tik tarptautinės ir didžiosios bendrovės bei su IT specialistų darbo rinkos iššūkiais susiduriančios technologijų bendrovės.

Auganti kvalifikuotų specialistų paklausa rodo tendenciją, jog darbdaviai vis dažniau norės, jog personalo ar rinkodaros specialistai įgytų naujas kompetencijas.

4 panašūs iššūkiai, su kuriais susiduria ir darbuotojų atrankų, ir rinkodaros specialistai:

1. Reikia įdėti daug pastangų patrauklaus turinio ir darbo pasiūlymo sukūrimui

2. Klientai, kaip ir kandidatai renkasi iš daugelio variantų ir pasiūlymų

3. Nustatyti ir atfiltruoti susidomėjusius klientus ir kandidatus iš viso srauto yra nelengva

4. Net ir susidomėjęs kandidatas ar potencialus pirkėjas ne visada priima teigiamą sprendimą.

Komentaro autorė – Janina Sabaitė Melnikovienė, verslo komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio ekspertė, „Employer Branding Academy“ absolventė, tinklaraščio darbdavioivaizdis.lt autorė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
07:27
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau