Eksperimentas šokiruoja: 9 iš 10 nekreipia dėmesio į pavojingą situaciją

Publikuota: 2019-09-05
Stop kadras klipe.
Stop kadras klipe.

Vilniaus centre 9 valandas buvo paslėptos kameros, kurios filmavo du vaikus, neatsargiai besielgiančius prie gatvės. Net 9 iš 10 pavojingą vaikų elgesį mačiusių suaugusiųjų vaikų nestabdė ir nekreipė dėmesio, kad vaikams gali nutikti nelaimė.

Socialinį eksperimentą, kurio metu buvo siekiama išsiaiškinti, kiek iš tikrųjų kasdienėse situacijose žmonės yra linkę rūpintis vaikų saugumu keliuose, įgyvendino draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe ir Vilniaus apskrities policija, – tai viena iš socialinės akcijos „Apsaugok mane“ iniciatyvų.

Vaikai vaidino, kad ruošiasi bėgti per gatvę – vyresnis berniukas vis tempė paskui save jaunesnę mergaitę ir ragino eiti degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Per visą socialinio eksperimento filmavimo laiką – 9 valandas – vaikai į gatvę bandė bėgti 50 kartų, visa tai matė 350 praeivių, tačiau tik 1 iš 10 suaugusiųjų atkreipė dėmesį į vaikus. Likusieji niekaip nereagavo, kalbėjosi tarpusavyje ir buvo abejingi nesaugiai besielgiantiems vaikams, teigiama draudimo bendrovės išplatintame pranešime.

„Eksperimentu norime atkreipti dėmesį ir paskatinti mus, suaugusiuosius, saugoti vaikus keliuose ir gatvėse – ne tik sustabdyti per gatvę nesaugiai bėgantį vaiką, bet ir vairuoti atsakingai“, – sako Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė, viena iš eksperimento iniciatorių.

Nedėmesingas praeivių elgesys nustebino eksperimente dalyvavusius vaikus, nes iš minios žmonių vos keletas parodė susidomėjimą bei rūpestį, nors filmuojami vaikai įvairiais būdais stengėsi atkreipti jų dėmesį.

„Tikrai daug žmonių į mus nereagavo ir dėl to jaučiausi nejaukiai. Aš vaidinau, bet, jei tai būtų tikra situacija ir vaikas iš tiesų bėgtų per gatvę, – jį labai mažai kas stabdytų. Dažniau reagavo vyresnio amžiaus žmonės“, – pasakoja vienuolikmetis Dominykas Navickas, vienas iš eksperimente dalyvavusių vaikų.

Eksperimentas atspindi statistiką

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 2018 m. kelių eismo įvykiuose buvo sužaloti 554 vaikai. Vis dėlto dėl pačių vaikų neatsargumo įvyksta tik ketvirtadalis eismo įvykių – 138, tris ketvirtadalius nelaimių sukelia neatsakingai besielgiantys suaugusieji.

Ši statistika siejasi su pristatytu socialiniu eksperimentu – nufilmuoti vaizdai atspindi, kad ne visada pasirūpiname vaikų saugumu savo aplinkoje.

Akcija „Apsaugok mane“ šiemet vyksta 20-tą kartą ir skatina aktyviai rūpintis moksleivių saugumu keliuose.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
12:01
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Uždaras ratas: vartotojų patiklumas ar e. prekybininkų pinklės

Gavus daugiau nei 200 vartotojų skundų, buvo užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės...

Prekyba
2020.01.11
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10
Dulkės nuo „Grigeo“ krizės plano nupūstos nebuvo Premium 1

Popieriaus gamybos „Grigeo“, kurios antrinė įmonė Klaipėdoje įtariama nevalytomis nuotekomis ilgą laiką...

Rinkodara
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau