Eksperimentas šokiruoja: 9 iš 10 nekreipia dėmesio į pavojingą situaciją

Publikuota: 2019-09-05
Stop kadras klipe.
Stop kadras klipe.

Vilniaus centre 9 valandas buvo paslėptos kameros, kurios filmavo du vaikus, neatsargiai besielgiančius prie gatvės. Net 9 iš 10 pavojingą vaikų elgesį mačiusių suaugusiųjų vaikų nestabdė ir nekreipė dėmesio, kad vaikams gali nutikti nelaimė.

Socialinį eksperimentą, kurio metu buvo siekiama išsiaiškinti, kiek iš tikrųjų kasdienėse situacijose žmonės yra linkę rūpintis vaikų saugumu keliuose, įgyvendino draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe ir Vilniaus apskrities policija, – tai viena iš socialinės akcijos „Apsaugok mane“ iniciatyvų.

Vaikai vaidino, kad ruošiasi bėgti per gatvę – vyresnis berniukas vis tempė paskui save jaunesnę mergaitę ir ragino eiti degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Per visą socialinio eksperimento filmavimo laiką – 9 valandas – vaikai į gatvę bandė bėgti 50 kartų, visa tai matė 350 praeivių, tačiau tik 1 iš 10 suaugusiųjų atkreipė dėmesį į vaikus. Likusieji niekaip nereagavo, kalbėjosi tarpusavyje ir buvo abejingi nesaugiai besielgiantiems vaikams, teigiama draudimo bendrovės išplatintame pranešime.

„Eksperimentu norime atkreipti dėmesį ir paskatinti mus, suaugusiuosius, saugoti vaikus keliuose ir gatvėse – ne tik sustabdyti per gatvę nesaugiai bėgantį vaiką, bet ir vairuoti atsakingai“, – sako Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė, viena iš eksperimento iniciatorių.

Nedėmesingas praeivių elgesys nustebino eksperimente dalyvavusius vaikus, nes iš minios žmonių vos keletas parodė susidomėjimą bei rūpestį, nors filmuojami vaikai įvairiais būdais stengėsi atkreipti jų dėmesį.

„Tikrai daug žmonių į mus nereagavo ir dėl to jaučiausi nejaukiai. Aš vaidinau, bet, jei tai būtų tikra situacija ir vaikas iš tiesų bėgtų per gatvę, – jį labai mažai kas stabdytų. Dažniau reagavo vyresnio amžiaus žmonės“, – pasakoja vienuolikmetis Dominykas Navickas, vienas iš eksperimente dalyvavusių vaikų.

Eksperimentas atspindi statistiką

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 2018 m. kelių eismo įvykiuose buvo sužaloti 554 vaikai. Vis dėlto dėl pačių vaikų neatsargumo įvyksta tik ketvirtadalis eismo įvykių – 138, tris ketvirtadalius nelaimių sukelia neatsakingai besielgiantys suaugusieji.

Ši statistika siejasi su pristatytu socialiniu eksperimentu – nufilmuoti vaizdai atspindi, kad ne visada pasirūpiname vaikų saugumu savo aplinkoje.

Akcija „Apsaugok mane“ šiemet vyksta 20-tą kartą ir skatina aktyviai rūpintis moksleivių saugumu keliuose.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
07:27
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau