Eksperimentas šokiruoja: 9 iš 10 nekreipia dėmesio į pavojingą situaciją

Publikuota: 2019-09-05
Stop kadras klipe.
Stop kadras klipe.

Vilniaus centre 9 valandas buvo paslėptos kameros, kurios filmavo du vaikus, neatsargiai besielgiančius prie gatvės. Net 9 iš 10 pavojingą vaikų elgesį mačiusių suaugusiųjų vaikų nestabdė ir nekreipė dėmesio, kad vaikams gali nutikti nelaimė.

Socialinį eksperimentą, kurio metu buvo siekiama išsiaiškinti, kiek iš tikrųjų kasdienėse situacijose žmonės yra linkę rūpintis vaikų saugumu keliuose, įgyvendino draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe ir Vilniaus apskrities policija, – tai viena iš socialinės akcijos „Apsaugok mane“ iniciatyvų.

Vaikai vaidino, kad ruošiasi bėgti per gatvę – vyresnis berniukas vis tempė paskui save jaunesnę mergaitę ir ragino eiti degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Per visą socialinio eksperimento filmavimo laiką – 9 valandas – vaikai į gatvę bandė bėgti 50 kartų, visa tai matė 350 praeivių, tačiau tik 1 iš 10 suaugusiųjų atkreipė dėmesį į vaikus. Likusieji niekaip nereagavo, kalbėjosi tarpusavyje ir buvo abejingi nesaugiai besielgiantiems vaikams, teigiama draudimo bendrovės išplatintame pranešime.

„Eksperimentu norime atkreipti dėmesį ir paskatinti mus, suaugusiuosius, saugoti vaikus keliuose ir gatvėse – ne tik sustabdyti per gatvę nesaugiai bėgantį vaiką, bet ir vairuoti atsakingai“, – sako Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė, viena iš eksperimento iniciatorių.

Nedėmesingas praeivių elgesys nustebino eksperimente dalyvavusius vaikus, nes iš minios žmonių vos keletas parodė susidomėjimą bei rūpestį, nors filmuojami vaikai įvairiais būdais stengėsi atkreipti jų dėmesį.

„Tikrai daug žmonių į mus nereagavo ir dėl to jaučiausi nejaukiai. Aš vaidinau, bet, jei tai būtų tikra situacija ir vaikas iš tiesų bėgtų per gatvę, – jį labai mažai kas stabdytų. Dažniau reagavo vyresnio amžiaus žmonės“, – pasakoja vienuolikmetis Dominykas Navickas, vienas iš eksperimente dalyvavusių vaikų.

Eksperimentas atspindi statistiką

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 2018 m. kelių eismo įvykiuose buvo sužaloti 554 vaikai. Vis dėlto dėl pačių vaikų neatsargumo įvyksta tik ketvirtadalis eismo įvykių – 138, tris ketvirtadalius nelaimių sukelia neatsakingai besielgiantys suaugusieji.

Ši statistika siejasi su pristatytu socialiniu eksperimentu – nufilmuoti vaizdai atspindi, kad ne visada pasirūpiname vaikų saugumu savo aplinkoje.

Akcija „Apsaugok mane“ šiemet vyksta 20-tą kartą ir skatina aktyviai rūpintis moksleivių saugumu keliuose.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 15

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 11

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 21

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau