Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais

Publikuota: 2019-08-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje – tokių naudotojų net 99%, rodo naujausias „Kantar Digital“. „Facebook“ ir toliau išlieka populiariausiu socialiniu tinklu visose amžiaus grupėse.

Iš „Kūdikio bumo“ kartos žmonių (dabartiniai 54–75 m. žmonės) beveik pusė nesinaudoja socialiniais tinklais, X kartoje – į juos ranka numoja jau tik penktadalis, o Y kartoje – vos 5% žmonių.

„Akivaizdžiai matome stiprėjančią „įsitinklinimo“ tendenciją ir jos sąsają su amžiumi. Jeigu jaunimas turi telefoną ir internetą – tai naudojasi ir socialiniais tinklais. Jie tapo tiesiog neatsiejami vienas nuo kito. Pavyzdžiui, „Facebook“ per savaitę pasiekia 97% Z kartos žmonių“, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.

Pasak Arijaus Žako, agentūros „Socialaus marketingas“ vadovo, pagal „Facebook“ ir „Instagram“ rekomendacijas, nacionalinių kampanijų metu pasiekus 80% auditorijos laikoma, kad pasiekti visi.

„Bet koks skaičius, viršijantis 80 pasiekiamumą yra fantastinis. Reikėtų įvertinti, kad ne visi vartotojai turi galimybę įsijungti socialinius tinklus kasdien, be to, yra limitai, kiek turinio ir reklamų per vieną dieną gali pamatyti vienas vartotojas. Todėl tyrime rodomas socialinių tinklų potencialas yra didesnis nei galima būtų tikėtis“, – išplatintame pranešime pabrėžia ekspertas.

8 iš 10 gyventojų „Facebook“

Populiariausiu socialiniu tinklu Lietuvoje išlieka „Facebook“ (juo per savaitę naudojasi 71% šalies gyventojų), gerokai atitrūkęs nuo „Instagram“ (24%) ir „Pinterest“ (12%), penketuko rikiuotę užbaigia „Twitter“ ir „LinkedIn“ – abu nesiekia po 5%.

Dar po porą procentų surenka „VKontakte“ (2,8%) ir pažinčių svetainė „Tinder“ (2,5%).

Ekspertai pastebi, kad analizuojant populiariausių svetainių TOP5 pagal kartas, jaunimo tope nebelieka tiesioginių žiniasklaidos svetainių, nors jos patenka į vyresnių žmonių topus.

„Matome, kad nuo X kartos atsiradusi socialinių tinklų dominavimo tendencija su kiekviena tolesne karta vis stiprėja, o Z karta naujienas jau faktiškai sužino daugiausia per socialinius tinklus, o ne per tiesiogines žiniasklaidos svetaines“, – sako J. Dundulytė.

Analizuojant pokyčius pagal kartas, pastebimas atotrūkis pagal kanalams teikiamą pirmenybę. „Kūdikio bumo“ kartos žmonės dar aktyviai naudoja bent du tiesioginius medijų šaltinius – tuo tarpu Z kartos tope jų nėra. Ir atvirkščiai, Z kartos tope įsitaiso 2 kanalai, kuriais „Kūdikio bumo“ kartos tope net nekvepėjo: „Youtube“ ir „Instagram“.

Įdomu tai, kad pastarasis į TOP5 patenka tik Z kartoje, bet šioje amžiaus kategorijoje juo jau naudojasi 62%. „Youtube“ turi nemažai gerbėjų ir vyresnių žmonių tarpe, o Z kartai tai – trečia mėgstamiausia svetainė, per dieną pasiekianti 75% šio amžiaus auditorijos.

nuotrauka::1

Vietą randa ir nišiniai tinklai

Dar vienas įdomus aspektas, kad pasaulyje populiarus „Twitter“ socialinis tinklas, kuris pas mus yra nišinis ir juo naudojasi vos 1–3% „Kūdikio bumo“ ir X kartos, Z kartoje jau turi daugiau kaip 14% naudotojų.

„Gali būti, jog gerai mokėdami užsienio kalbą, dalis jaunimo lengvai naudojasi užsienyje populiariais tinklais, iš kurių sužino karštas pasaulio naujienas – arba ieško nišinių socialinių tinklų, kuriais nesinaudoja jų tėvai“, – sako „Kantar“ media tyrimų vadovė.

„Kantar“ Interneto naudotojų analizė – reprezentatyvus tyrimas atliekamas kasmet ir apžvelgiantis žmonių elgseną internete, jo metu 2019 m. buvo apklausta 1.799 16–74 m. respondentai. Tyrimas atliktas šių metų vasario–balandžio mėn.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
„Swedbank“ skolina „RD Signs“ 2,8 mln. Eur gamyklos Šiauliuose statybai 4

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 2,8 mln. Eur investicinę paskolą reklamos gamybos ir serviso įmonei „RD Signs“.

Pramonė
2019.08.14
Latvijoje stato išparduotuvių centrą, kuriame lauks pirkėjų iš Lietuvos 15

Latvijoje šalia Rygos baigiamas pirmasis išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ statybų etapas.

Prekyba
2019.08.13
„Uber“ ketina atvežti maisto produktų

Pavežėjimo platforma „Uber“ svarsto galimybę į savo „Uber Eats“ paslaugų krepšelį įtraukti prekių pristatymą...

Prekyba
2019.08.12
„Netto International“ atskleidžia kaip keičiasi žemų kainų prekybos tinklai

Žemų kainų tinklas „Netto International“ galbūt neturi tokių ambicijų kaip Vokietijos prekybininkai „Aldi“ ar...

Prekyba
2019.08.12
Prekybos tinklų lentynų prižiūrėtojai: gamintojams esame ir akys, ir ausys Premium

Didieji prekybos tinklai dažniausiai yra linkę patys prižiūrėti parduotuvių lentynas, nors auga ir...

Rinkodara
2019.08.12
„Barclays“ iškabą pakeitė „Green Hall“ 2

Lietuvoje veiklą stabdančio „Barclays“ logotipo ant 12-os aukštų „Green Hall 1“ pastato nebeliko prieš...

Rinkodara
2019.08.12
Panevėžyje atidarė „Apollo“ kino teatrą

Savaitgalį Lietuvoje atidarytas pirmas Estijos įmonių grupės valdomas kino teatras „Apollo“.

Prekyba
2019.08.12
Animaciniai Čeburaška ir Mikė Pūkuotukas keliauja į „Sberbank“ rankas 12

Rusijos valstybinis bankas „Sberbank“ kuria bendrą įmonę su kino studija „Sojuzmultfilm“, kuri turėtų tapti...

Verslo aplinka
2019.08.11
„Red Bull“ nepavyko apsaugoti spalvų derinio kaip prekės ženklo

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas paliko galioti ankstesnius sprendimus, pažymėdamas, kad energetinio...

Rinkodara
2019.08.11
Atnaujino Kauno „Akropolio“ restoranų erdvę 2

Pernai birželį pradėtą 10 mln. Eur vertės atnaujinimo projektą užbaigus anksčiau nei planuota, dar šį mėnesį...

Prekyba
2019.08.11
10 pasaulio vaikų, „YouTube“ uždirbančių šimtus tūkstančių dolerių 5

Vaikai ir socialiniai tinklai – gana jautrus ir galybę klausimų keliantis derinys, tačiau kartu tai...

Rinkodara
2019.08.10
Į naują „Douglas“ parduotuvę investavo 500.000 Eur 2

Sostinės Žvėryno mikrorajone įsikūrusiame PC „Panorama“ kosmetikos ir parfumerijos tinklas „Douglas“ po...

Prekyba
2019.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau