„Red Bull“ nepavyko apsaugoti spalvų derinio kaip prekės ženklo

Publikuota: 2019-08-11
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas paliko galioti ankstesnius sprendimus, pažymėdamas, kad energetinio gėrimo gamintojo „Red Bull“ pateiktas registruoti žymuo neatitiko ES spalvų ženklų registravimo reikalavimų.

„Red Bull“ iki šiol priklausė du žymenys mėlynos ir sidabro deriniui, vienas buvo įregistruotas dar 2005 m., kitas – 2011 m., abu energiniams gėrimams žymėti. Prekės ženkluose registracijose esančių spalvų santykis buvo aprašytas kaip „apytiksliai 50-50% santykis tarp dviejų spalvų“ arba „abi spalvos yra lygiomis proporcijomis ir naudojamos greta viena kitos“.

2013 m. Lenkijos įmonė „Optimum Mark“ pateikė prašymą ES Intelektinės nuosavybės tarnybai (EUIPO), kad „Red Bull“ ženklas būtų pripažintas negaliojančiu dėl to, kad jos spalvų išdėstymas buvo aprašytas netiksliai. Tarnyba abu ženklus pripažino negaliojančiais.

Pasak Vilijos Viešūnaitės, advokatų profesinės bendrijos „Triniti LT“ advokatės, pagal ES teisę, kai kartu su paraiška pateikiamas žodinis žymens aprašymas, šis aprašymas turi padėti išsiaiškinti pagal prekių ženklų įstatymus prašomos apsaugos dalyką ir taikymo sritį, o toks apibūdinimas negali prieštarauti grafiniam prekių ženklo atvaizdui arba būti jo pagrindu abejonėms dėl to grafinio vaizdavimo dalyko ir apimties.

„Praktiškai šis sprendimas reiškia, kad „Red Bull“ neteko apsaugos į savo spalvos prekių ženklą. Vykstant teisiniams procesams, reaguodamas į šią riziką, šių metu pradžioje „Red Bull“ pateikė naują spalvos prekių ženklą, jį aprašydamas jau tik kaip spalvos kodus“, – kalba V. Viešūnaitė, pridurdama, kad atsiradęs tarpas tarp registracijų datų reiškia, kad „Red Bull“ spalva yra saugoma tik nuo šių metų pradžios ir energetinių gėrimų gamintoja negali reikšti pagrįstų pretenzijų registracijos pagrindu, jeigu kitas asmuo naudojo tokį spalvų derinį arba pateikė regsitruoti panašų prekių ženklą, pažymi advokatė.

Nelengva užduotis

Registruoti spalvą ar jų derinius kaip prekės ženklą nėra lengva. Paprastai spalva (ar jų derinys) gali būti įregistruota kaip prekės ženklas, kai ji naudojimo metu įgija skiriamąjį požymį. Tai reiškia, kad reikšminga visuomenės dalis turi atpažinti tam tikrų prekių ar paslaugų prekės ženklą kaip tam tikros bendrovės prekės ženklą. Kartu spalva ar jų derinys turi būti aiškiai ir tiksliai pavaizduota.

Savo ruožtu „Red Bull“ pateikė įrodymų, pagrindžiančių faktą, kad spalvų derinys įgijo skiriamąjį požymį dėl naudojimo. Tačiau teismai nusprendė, kad registruoti anstesnieji ženklai skyrėsi nuo to, kaip jie buvo vaizduojami ant produktų.

„Pastarieji teismo sprendimai patvirtina, kad netradicinių prekių ženklų registracija yra sudėtingesnė nei tradicinių prekių ženklų. Spalva gali būti geru prekių ženklu ir leisti vartotojui atskirti vieno gamintojo prekes nuo kito gamintojo prekių, tačiau tik tais atvejais, kai dėl naudojimo ir reklamos vartotojas ją iš tiesų sieja su konkrečiu gamintoju. Registruojant spalvą, rekomenduojame nurodyti konkrečios spalvos kodą ir labai tikslų spalvos aprašymą. Kitu atveju yra rizika, kad spalva nebus registruota kaip prekių ženklas“, – teigia V. Viešūnaitė.

Pavyzdžių nedaug

Asta Virbickienė, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėja, teigia, kad Lietuvoje spalvos ar jų derinio kaip prekių ženklo registravimo klausimas buvo svarstomas mažiau nei dešimt kartų ir tik keliais atvejais spalva tapo prekių ženklu.

Sėkmė čia lydėjo JAV siuntinių ir kurjerių bendrovę „United Parcel Service“ (UPS), kuri yra įregistravusi tamsiai rudą spalvą.

Žalios ir baltos spalvų derinį registruoti leista ir „Žalgirio“ krepšinio centrui. Jis gali šias spalvas naudoti įvairiai atributikai. Taip pat „Schaeffler Technologies AG & Co KG“ priklauso geltonos ir juodos spalvų derinys įvairioms transporto priemonių dalims ir detalėms žymėti.

„Teisių į geltonos ir juodos spalvos derinį nepavyko apginti Lie­tu­vos paštui. Paskutinysis atvejis – „Humanai“ nepavyko įregistruoti mėlynos ir geltonos spalvos prekės ženklo. Aukščiausiojo Teismo nutartimi mūsų sprendimas pripažintas pagrįstu, o spalvų derinys – neregistruotas“, – vardina A. Virbickienė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau