„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų

Publikuota: 2019-07-14
Owen Humphreys („Scanpix“ / „PA Wire“ / „PA Images“) nuotr.
Owen Humphreys („Scanpix“ / „PA Wire“ / „PA Images“) nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko žaisliukai su saldainiais, kuriuos į Lietuvą bandė įsivežti UAB „Saldainis“.

Šioje byloje buvo ginčijamasi dėl daugiau nei 24.000 vnt. žaislinių automobiliukų su saldainiais viduje, kurie buvo pažymėti ženklais „F1“ ir „FORMULA 1“.

Tokių ženklų panaudojimas nebuvo atsitiktinis – sulaikyti automobiliukai ir savo išore atkartoja žinomus bolidus, o pažeidimo esmė – neteisėtas svetimų prekių ženklų naudojimas, sako Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė.

Atsakovas šioje byloje siekė išvengti sulaikytų prekių sunaikinimo teigdamas, kad sulaikytos prekės pačios nėra pažymėtos jokiais prekių ženklais, t.y. jais yra pažymėtos tik prekių etiketės, tačiau teismo tokia atsakovo gynybinė taktika neįtikino.

Pasak I. Lukauskienės, teismų praktikoje jau ne kartą buvo minėta, kad prekių etiketės ar prekių pakuotės ženklinimas reiškia, jog šiuo ženklu yra žymima ir pati prekė.

„Teismas atmetė atsakovo prašymą sunaikinti tik etiketes ar pakuotes, tačiau pačius automobiliukus leisti importuoti ir realizuoti Lietuvoje“, – mini advokatė.

nuotrauka::1nocrop

Be to, dalis sulaikytų prekių buvo paženklintos ne tik ant etikečių, bet ir lipdukais „F1“ ant pačių automobiliukų korpusų, tačiau ruošiantis bylos nagrinėjimui, atsakovas pateikė faktinių aplinkybių konstatavimo protokolą, kuriame užfiksuota, kad ženklo „F1“ ant automobiliukų nebėra, tačiau teismo tokia atsakovo gynybinė taktika taip pat neįtikino.

Teismas atsižvelgė į aplinkybę, kad sulaikytos prekės yra saugomos ne pačios teritorinės muitinės, o trečiojo asmens muitinės sandėlyje, kur atsakovo darbuotojai turi laisvą priėjimą prie sandėliuojamų prekių. Todėl eismas pritarė ieškovo pozicijai, kad atsakovas turėjo galimybę nuo sulaikytų prekių pašalinti lipdukus su žymeniu „F1“. Juolab, kad prekių sulaikymo metu padarytos prekių nuotraukos liudija, kad toks ženklinimas ant prekių buvo jų sulaikymo momentu.

„Tuo tarpu muitinės pareigūnams pakartotinai apžiūrėjus šias prekes paaiškėjo, kad prekių įpakavimai yra perklijuoti, o ant pačių prekių buvusio lipduko su prekės ženklu „F1“ vietoje matomi klijų likučiai bei valymo žymės. Tad teismas atmetė atsakovo apeliacinį skundą ir paliko galioti Vilniaus apygardos teismo spendimą, kuriuo buvo patenkintas „Formula One Licensing B.V.“ ieškinys“, – kalba I. Lukauskienė.

VŽ primena, kad neseniai Lietuvos teismuose buvo nagrinėjama ir kita panaši saldumybų byla. Tuomet UAB „Profisa“ nepavyko įtikinti Lietuvos apeliacinio teismo, kad kramtomosios gumos pakuotės, pažymėtos „Angry Birds“ atvaizdu, nepažeidžia prekių ženklo savininko teisių. Plačiau apie šį atvejį skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Vilniaus „Akropolyje“ atsinaujino „Zara“ ir „Topo centras“ 1

Iš esmės atnaujinamame didžiausiame Baltijos šalių prekybos centre – Vilniaus „Akropolyje“ – penktadienį...

Prekyba
2019.08.23
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 8

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
2019.08.23
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21
„Akropolis group“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 2

Prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis group“ komunikacijos partnere pasirinko...

Rinkodara
2019.08.20
„Iki“ rudens planuose – žiniasklaidos planavimo agentūros konkursas

Prekybos tinklas „Iki“ šį rudenį planuoja skelbti žiniasklaidos planavimo konkursą.

Rinkodara
2019.08.20
Kanceliarinių prekių prekyba: du tinklai – pusė rinkos Premium 6

Du didžiausi kanceliarinių prekių pardavėjai „Officeday“ ir „Charlot LT“ turi 51,2% visos prekybos raštinės...

Prekyba
2019.08.20
„Ostecai“ skirta 2.000 Eur bauda už klaidinančią reklamą

UAB „Osteca“ skirta 2.000 Eur bauda dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė...

Rinkodara
2019.08.19
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 3

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga 1

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
2019.08.19
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 11

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus 1

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau