„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų

Publikuota: 2019-07-14
Owen Humphreys („Scanpix“ / „PA Wire“ / „PA Images“) nuotr.
svg svg
Owen Humphreys („Scanpix“ / „PA Wire“ / „PA Images“) nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko žaisliukai su saldainiais, kuriuos į Lietuvą bandė įsivežti UAB „Saldainis“.

Šioje byloje buvo ginčijamasi dėl daugiau nei 24.000 vnt. žaislinių automobiliukų su saldainiais viduje, kurie buvo pažymėti ženklais „F1“ ir „FORMULA 1“.

Tokių ženklų panaudojimas nebuvo atsitiktinis – sulaikyti automobiliukai ir savo išore atkartoja žinomus bolidus, o pažeidimo esmė – neteisėtas svetimų prekių ženklų naudojimas, sako Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė.

Atsakovas šioje byloje siekė išvengti sulaikytų prekių sunaikinimo teigdamas, kad sulaikytos prekės pačios nėra pažymėtos jokiais prekių ženklais, t.y. jais yra pažymėtos tik prekių etiketės, tačiau teismo tokia atsakovo gynybinė taktika neįtikino.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak I. Lukauskienės, teismų praktikoje jau ne kartą buvo minėta, kad prekių etiketės ar prekių pakuotės ženklinimas reiškia, jog šiuo ženklu yra žymima ir pati prekė.

„Teismas atmetė atsakovo prašymą sunaikinti tik etiketes ar pakuotes, tačiau pačius automobiliukus leisti importuoti ir realizuoti Lietuvoje“, – mini advokatė.

nuotrauka::1nocrop

Be to, dalis sulaikytų prekių buvo paženklintos ne tik ant etikečių, bet ir lipdukais „F1“ ant pačių automobiliukų korpusų, tačiau ruošiantis bylos nagrinėjimui, atsakovas pateikė faktinių aplinkybių konstatavimo protokolą, kuriame užfiksuota, kad ženklo „F1“ ant automobiliukų nebėra, tačiau teismo tokia atsakovo gynybinė taktika taip pat neįtikino.

Teismas atsižvelgė į aplinkybę, kad sulaikytos prekės yra saugomos ne pačios teritorinės muitinės, o trečiojo asmens muitinės sandėlyje, kur atsakovo darbuotojai turi laisvą priėjimą prie sandėliuojamų prekių. Todėl eismas pritarė ieškovo pozicijai, kad atsakovas turėjo galimybę nuo sulaikytų prekių pašalinti lipdukus su žymeniu „F1“. Juolab, kad prekių sulaikymo metu padarytos prekių nuotraukos liudija, kad toks ženklinimas ant prekių buvo jų sulaikymo momentu.

„Tuo tarpu muitinės pareigūnams pakartotinai apžiūrėjus šias prekes paaiškėjo, kad prekių įpakavimai yra perklijuoti, o ant pačių prekių buvusio lipduko su prekės ženklu „F1“ vietoje matomi klijų likučiai bei valymo žymės. Tad teismas atmetė atsakovo apeliacinį skundą ir paliko galioti Vilniaus apygardos teismo spendimą, kuriuo buvo patenkintas „Formula One Licensing B.V.“ ieškinys“, – kalba I. Lukauskienė.

VŽ primena, kad neseniai Lietuvos teismuose buvo nagrinėjama ir kita panaši saldumybų byla. Tuomet UAB „Profisa“ nepavyko įtikinti Lietuvos apeliacinio teismo, kad kramtomosios gumos pakuotės, pažymėtos „Angry Birds“ atvaizdu, nepažeidžia prekių ženklo savininko teisių. Plačiau apie šį atvejį skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
Daug Lietuvos gyventojų net nežino, kiek turi paskyrų internete 1

Lietuvoje daug žmonių nežino, kiek yra susikūrę paskyrų internete, atskleidė kibernetinio saugumo bendrovės...

Rinkodara
2022.06.19
Ant Japonijos skrydžių bendrovės „Zipair Tokyo“ lėktuvų neliks „Z“ simbolio

Japonijos pigių skrydžių bendrovė „Zipair Tokyo Inc.“ pranešė, kad, siekdama išvengti nesusipratimų,...

Rinkodara
2022.06.19
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
„YouTube“ įgauna pagreitį kovoje prieš „TikTok“

Trumpų vaizdo įrašų platformą „YouTube Shorts“ kasdien žiūri daugiau nei 1,5 mlrd. vartotojų, šią savaitę...

Inovacijos
2022.06.19
Lietuviai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino socialiniuose tinkluose, bet jais pasitiki vos 9%. Nors net 76%...

Rinkodara
2022.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku