„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos

Publikuota: 2019-06-26
Daiva Lialytė, ryšių su visuomene paslaugų UAB "Integrity PR" direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daiva Lialytė, ryšių su visuomene paslaugų UAB "Integrity PR" direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
ryšių su visuomene paslaugų UAB „Integrity PR“ direktorė

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų Kūrybingumo“ festivalyje.

Jame nuo ryto iki vakaro kas pusvalandį vyksta po 5–7 vienas už kitą įdomesnius pristatymus. Rinktis, kur sudalyvauti – atsakingas ir kruopštus darbas. Vaikytis garsių vardų? Ar lėkti pas patinkančius prekės ženklus? Gal domautis visiškomis naujovėmis? Nors persiplėšk. Tad galų gale renkiesi taip, kaip renkasi informacijos ir dėmesio pertekęs šiuolaikinis vartotojas: meti į šalį visas analizes bei faktinę informaciją ir eini, kur veda intuicija ir emocijos.

Status Quo keičiasi

Anot WGSN tyrimo, nors dabartinis laikmetis ekonomiškai yra bene stipriausias, šiuolaikiniai žmonės yra pervargę (o dauguma jau ir perdegę), nuolatiniame prisijungimo režime, persekiojami informacijos pertekliaus, neturintys laiko ir bijantys susimauti perfekcionistai.

Jie gyvena didelio spaudimo režime ir tai turi skaudžias pasekmes. Vien JAV tūkstantmečio kartos sergamumas depresija išaugo net 47 procentais. Galime pasišaipyti, kad nuo per gero gyvenimo – „karo seniai nebuvo“.  Deja, taip nespręstume problemų, tik augintume patyčias. O juk ir taip daugėja „hate crimes“ – nusikaltimų, padarytų remiantis neigiamomis nuostatomis apie kitą žmogų dėl jo rasės, tikėjimo, etninės grupės ar kitų savybių. JAV ir Didžiojoje Britanijoje šių nusikaltimų pastaraisiais metais padaugėjo 17 proc, o Kanadoje – net 47 procentais.

Viskas atrodytų niūru. Bet natūralu ir tai, kad tokioje situacijoje gimsta ir vystosi naujos tendencijos.  Štai net 70% Z kartos žmonių tiki, kad jų gyvenimo būdas turi keisti pasaulį į gerąją pusę. Jie patys smarkiai keičia savo vartojimo įpročius, ieškodami ir pinigais „balsuodami“ už kitokius prekės ženklus ir jų komunikaciją. Kaip šiemet „Kanų Liūtų“ scenoje reziumavo gerbiamas komunikacijos rinkos mohikanas Richardas Edelmanas: „Ponai, rinkodara nebeskirta pardavimams, padarykite kažką gero ir prasmingo visuomenei“.

Kaip į tai reaguoja kūrybiškiausi prekės ženklai

EMPATIJA.

Tai tikriausiai pati ryškiausia tendencija. Iki ašarų jaudino „Target“ (JAV prekybos tinklas) ir „Tommy Hilfiger“ pristatymai Kanų Liūtų scenoje, atskleidžiantys, kaip jie kūrė drabužius neįgaliems vaikams ir suaugusiems, įtraukdami juos pačius. Juk prie kompiuterio sėdinčiam drabužių dizaineriui sunku suvokti tokius niuansus kaip stiprų trikdymą, kurį autizmu sergančiam vaikui kelia drabužio viduje esanti etiketė.

IKEA taip pat jautriai padirbėjo su baldais, skirtais žmonėms su negalia, o „Microsoft“ sudarė jiems žaidimo su „X-Box“ galimybes. Ir tai – ne vien gražios emocijos, skirtos jautruoliams. Antai „Target“ su išskirtine drabužių linija „Cat&Jack“, skirta vaikams su specialiaisiais poreikiais, vos pristatyta rinkoje, jau per pirmuosius metus generavo pardavimų už 2 mlrd. (!) JAV dolerių. Neliko nepastebėta ir šių prekės ženklų komunikacija: IKEA „This Ables“ ir „Microsoft“ „Changing The Game“ parsivežė Aukso ir Titano Liūtus.

DRĄSA KEISTI.

Greičiausiai drąsa yra pati seniausia tendencija kūrybos srityje, tačiau tikrai ne visiems prekės ženklams užtenka drąsos ne tik pasakyti, bet ir padaryti. Kas šiemet drąsaus „Kanų liūtų“ scenose nustebino? Ogi mūsų kaimynai lenkai, laimėję su kampanija moterų lygybės tema „Last ever issue“. Jos metu prekių ženklai „Gazeta PL“, „Mastercard“ ir „BNP Paribas“ susivienijo ir išpirko populiaraus Lenkijos pornografijos žurnalo akcijas ir tuomet išleido jo paskutinį numerį su visai kitokiu turiniu – interviu ir straipsniais apie stiprias Lenkijos moteris įvairiose srityse. Ir po to žurnalą uždarė! Kampanijos idėja: pažink moteris ne per porno prizmę.

INOVACIJOS.

Be jokios abejonės, Kanuose skambėjo daug temų apie didžiuosius duomenis, papildytą realybę, dirbtinį intelektą (DI) ir robotiką. Daugelis jų atliepė empatijos tendenciją. Robotai ir dirbtinis intelektas padeda likimo nuskriaustiesiems integruotis į visavertį gyvenimą net ir tokiu būdu, kaip darbui dizaino (!) srityje akliesiems pritaikyta programa. DI taip pat jau bandoma patikėti ir kūrybinius procesus. Antai vienoje Japonijos reklamos agentūroje darbuojasi DI kūrybininkas, kurio užduotis skamba taip: išanalizuoti 10 milijonų geriausių reklamų ir pateikti išvadas, kodėl jos tapo geriausiomis. DI jau sukūrė ir pirmą reklamos scenarijų bei video „Lexus“ automobiliui. Ar DI kurti darbai laimės ir Liūtą Kanuose – bus matyti netolimoje ateityje.

KOVOS.

Kad ir kaip mielai ir jautriai skambėtų anksčiau įvardintos tendencijos, kūrybingai aršios kovos tarp konkurentų vis dar išlieka ir aktualios, ir pastebimos. Kūrybiškiausio prekės ženklo Liūtą šiemet nukovė „Burger King“ su kampanija „The Whopper Detour“. Jos metu pažymėjęs savo buvimo vietą programėlėje galėjai nusipirkti mėgstamą „Burger King“ mėsainį „Whopper“ vos už vieną centą. Tiesa, pasiūlymas galiojo tik tuo atveju, jei tavo buvimo vieta – didžiausio „Burger King“ konkurento  (spėkit kurio :-)) teritorijoje! Amerikiečiai šį pasierzinimą įvertino labai gerai ir labai greitai: 1,5 mln. vartotojų parsisiuntė aplikaciją ir pas konkurentą užsisakė 6 milijardus „Burger King“ mėsainių. Beje, „Burger King“ vyrukų pristatymas „Kanų Liūtų“ scenoje taip pat buvo aukščiausio lygio ir prilygo geram gyvos komedijos (stand-up) pasirodymui.

Ar lietuviai turi šansą parsivežti auksinį ar titaninį liūtą?

Po „Kanų liūtų“ buvo šiek tiek liūdna, kad pagrindinius prizus susišlavė didžiosios šalys: JAV, Jungtinė Karalystė, Vokietija. Vilties teikia tik Lenkijos laimėjimas su „Last ever issue“ kampanija. Galbūt laimėti galime ir mes, sukūrę tikrai drąsią ir – labai svarbu – tendencijas vos keliomis akimirkomis lenkiančią komunikacijos kampaniją. Šiuo metu mes, lietuviai, pasaulines tendencijas pasigauname. Deja, vėluodami keletą metų. O kad nevėluotume, reikia ne tik greičio ir įžvalgos. Labiausiai reikia drąsos. Tokios, nuo kurios patiems būtų baisu. Todėl už drąsą vietinį liūtą šiemet man asmeniškai norėtųsi įteikti žurnalo „Žmonės“ LGBT palaikymo akcijai „Visi mes žmonės“ ir po ta akcija vėliavą nešusiems prekės ženklams „Swedbank“, IKEA, Vilniaus Universitetui ir kitiems. Jei ši akcija būtų nuvežta į Kanų Liūtus prieš keletą metų, žiū, gal būtų laimėjusi ir Kanų Liūtą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 32

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 6

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Didžiausią šuolį skaičiuoja agentūra „Gravitas Partners“ Premium

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės...

Rinkodara
2019.07.10
„Tele2“ neplanuoja naujo komunikacijos paslaugų konkurso

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ neseniai nutraukusi bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.07.09
Bemaž 10 kartų padidintos baudos už reklamos pažeidimus: signalas verslui

Šie metai reklamos reguliavimui yra ypatingi – įsigalioja net du reikšmingi teisės aktų pakeitimai, kurie...

Rinkodara
2019.07.08
„Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su „vipcommunications“, „Swedbank“ nepratęsė sutarties 15

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, o...

Vadyba
2019.07.05
„OnePlus“ didina apsukas ES, ieško atstovų Lietuvoje Premium 30

Jauna Kinijos mobiliųjų technologijų bendrovė „OnePlus“ neseniai Helsinkyje atidarė pirmą klientų aptarnavimo...

Paslaugos
2019.07.03
„Tez Tour“ pratęsė bendradarbiavimą su ligšioliniais kūrybos partneriais

Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ pasirinko kūrybos partnerius. Įmonė tęs bendradarbiavimą su...

Paslaugos
2019.07.01
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01
„Digitas“ plečia pasaulinį tinklą ir žengia į Baltijos šalis

Integruotos rinkodaros agentūra „Digitas“ pradeda veiklą Baltijos šalyse. Klientams siūlomos visos rinkodaros...

Rinkodara
2019.07.01
D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 23

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau