„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Publikuota: 2019-06-11
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke per metus augo sparčiausiai, net 52%. Atitinkamai „Apple“ į viršų pasistiebė 3%, „Google“ – 2%.

„Amazon“ nutraukė ilgametį „Apple“ ir „Google“ dominavimą pirmosiose pozicijose, ir pirmą kartą per 12 m. lyderio laurai teko ne technologijų prekės ženklui, rodo kasmetinė pasaulinė „BrandZTM TOP100“ studija, šiandien paskelbta WPP ir „Kantar“ per Niujorko vertybinių popierių biržą.

Puikus klientų aptarnavimas, išvystyta prekių ir paslaugų ekosistema, įsigijimai leido „Amazon“ aplenkti konkurentus, teigia tyrėjai.

„Amazon“ prekės ženklo vertė per metus išaugo net 52% iki 315 mlrd. USD. Tai sparčiausias šuolis TOP10.

„Apple“ rikiuojasi antroje (309,5 mlrd. USD), „Google“ – trečioje pozicijoje (309 mlrd. USD).

„Alibaba“ prekės ženklas palypėjo dviem pozicijomis aukštyn į 7 vietą, per metus išauginęs vertę 16% iki 131,2 mlrd. USD, ir aplenkęs „Tencent“, tapo vertingiausiu Kinijos prekės ženklu.

„Instagram“ šuolis

Vieną sparčiausių augimų TOP100 skaičiuoja „Instagram“. Kol kiti socialiniai tinklai sprendė pasitikėjimo klausimus, „Instagram“, turintis per milijardą vartotojų pasaulyje, šoktelėjo 47 pakopomis aukštyn, prekės ženklo vertę padidindamas 95%. „Lululemon“, jogos ir bėgimo aprangos bendrovė, 2019 m. buvo antras labiausiai augęs prekės ženklas (77%).

Tarp sparčiausiai augusių prekės ženklų yra ir „Netflix“ (65%), „Uber“ (51%).

Tai, pasak „BrandZ“ ekspertų, rodo, kad greitai kintančiame technologijų pasaulyje, vartotojai linkę rinktis prekės ženklus suteikiančius išskirtinę patirtį.

Renata Sadunišvili, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė, komentuodama paskutinįjį tyrimą, atkreipia dėmesį, kad labiausiai augo tie prekės ženklai, kurie geba sukurti visą prekės ir paslaugų ekosistemą bei pasitelkti atsakingą rinkodarą.

„Svarbu ne tik produktas, bet ir visuma. Be to, ribos tarp atskirų prekių ar paslaugų kategorijų pamažu nyksta, o įspūdingiausią augimo skaičiuoja tie prekės ženklai, kurie turi ką pasiūlyti vartotojui visuose jo patirties taškuose“, – išplatintame pranešime cituojama p. Sadunišvili.

Vertinant „BrandZ TOP100“, matyti, kad pagal atskirus segmentus labiausiai augo prabangos kategorija (29%), po jos seka mažmena (25%).

Sąraše dominuoja technologijų, finansų ir mažmenos kategorijos, sudarydamos daugiau kaip du trečdalius visos prekės ženklų vertės.

TOP100 sąraše – 9 naujokai, daugiausia iš kinų ir JAV technologinių prekės ženklų, naudojančių inovatyvius verslo modelius – tai ir „Dell Technologies“, „Xbox“, „Haier“, „Meituan“ ir „Xiaomi“.

TOP100 yra 15 kinų, 3 indų ir vienas Indonezijos prekės ženklas.

Tyrėjai pažymi, kad atėjo nauja prekės ženklų karta – Z kartos prekės ženklai (sukurti po 1996 m.). Jie pagal augimą kone keturiskart lenkia prekės ženklus sukurtus nuo 1977 iki 1995 m. Iš viso TOP100 sąraše yra beveik ketvirtadalis arba 23 Z kartos prekės ženklai, kurių vidutinis veiklos amžius yra 16 m. Palyginimui vadinamųjų „Milennial“ prekės ženklų, kurių vidutinis veiklos amžius 33 m. yra 18-a.

[infogram id="57cb2681-9bb5-4d98-9133-c0b5b7130535" prefix="nyp" format="interactive" title="top-zenklai"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 1

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 20

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau