„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Publikuota: 2019-06-11
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke per metus augo sparčiausiai, net 52%. Atitinkamai „Apple“ į viršų pasistiebė 3%, „Google“ – 2%.

„Amazon“ nutraukė ilgametį „Apple“ ir „Google“ dominavimą pirmosiose pozicijose, ir pirmą kartą per 12 m. lyderio laurai teko ne technologijų prekės ženklui, rodo kasmetinė pasaulinė „BrandZTM TOP100“ studija, šiandien paskelbta WPP ir „Kantar“ per Niujorko vertybinių popierių biržą.

Puikus klientų aptarnavimas, išvystyta prekių ir paslaugų ekosistema, įsigijimai leido „Amazon“ aplenkti konkurentus, teigia tyrėjai.

„Amazon“ prekės ženklo vertė per metus išaugo net 52% iki 315 mlrd. USD. Tai sparčiausias šuolis TOP10.

„Apple“ rikiuojasi antroje (309,5 mlrd. USD), „Google“ – trečioje pozicijoje (309 mlrd. USD).

„Alibaba“ prekės ženklas palypėjo dviem pozicijomis aukštyn į 7 vietą, per metus išauginęs vertę 16% iki 131,2 mlrd. USD, ir aplenkęs „Tencent“, tapo vertingiausiu Kinijos prekės ženklu.

„Instagram“ šuolis

Vieną sparčiausių augimų TOP100 skaičiuoja „Instagram“. Kol kiti socialiniai tinklai sprendė pasitikėjimo klausimus, „Instagram“, turintis per milijardą vartotojų pasaulyje, šoktelėjo 47 pakopomis aukštyn, prekės ženklo vertę padidindamas 95%. „Lululemon“, jogos ir bėgimo aprangos bendrovė, 2019 m. buvo antras labiausiai augęs prekės ženklas (77%).

Tarp sparčiausiai augusių prekės ženklų yra ir „Netflix“ (65%), „Uber“ (51%).

Tai, pasak „BrandZ“ ekspertų, rodo, kad greitai kintančiame technologijų pasaulyje, vartotojai linkę rinktis prekės ženklus suteikiančius išskirtinę patirtį.

Renata Sadunišvili, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė, komentuodama paskutinįjį tyrimą, atkreipia dėmesį, kad labiausiai augo tie prekės ženklai, kurie geba sukurti visą prekės ir paslaugų ekosistemą bei pasitelkti atsakingą rinkodarą.

„Svarbu ne tik produktas, bet ir visuma. Be to, ribos tarp atskirų prekių ar paslaugų kategorijų pamažu nyksta, o įspūdingiausią augimo skaičiuoja tie prekės ženklai, kurie turi ką pasiūlyti vartotojui visuose jo patirties taškuose“, – išplatintame pranešime cituojama p. Sadunišvili.

Vertinant „BrandZ TOP100“, matyti, kad pagal atskirus segmentus labiausiai augo prabangos kategorija (29%), po jos seka mažmena (25%).

Sąraše dominuoja technologijų, finansų ir mažmenos kategorijos, sudarydamos daugiau kaip du trečdalius visos prekės ženklų vertės.

TOP100 sąraše – 9 naujokai, daugiausia iš kinų ir JAV technologinių prekės ženklų, naudojančių inovatyvius verslo modelius – tai ir „Dell Technologies“, „Xbox“, „Haier“, „Meituan“ ir „Xiaomi“.

TOP100 yra 15 kinų, 3 indų ir vienas Indonezijos prekės ženklas.

Tyrėjai pažymi, kad atėjo nauja prekės ženklų karta – Z kartos prekės ženklai (sukurti po 1996 m.). Jie pagal augimą kone keturiskart lenkia prekės ženklus sukurtus nuo 1977 iki 1995 m. Iš viso TOP100 sąraše yra beveik ketvirtadalis arba 23 Z kartos prekės ženklai, kurių vidutinis veiklos amžius yra 16 m. Palyginimui vadinamųjų „Milennial“ prekės ženklų, kurių vidutinis veiklos amžius 33 m. yra 18-a.

[infogram id="57cb2681-9bb5-4d98-9133-c0b5b7130535" prefix="nyp" format="interactive" title="top-zenklai"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 16

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 11

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 22

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau