4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą

Publikuota: 2019-05-18
Atnaujinta 2019-05-18 19:35
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per paskutinius metus stebite mažėjantį organinį žinučių pasiekiamumą.

Pasidalinsiu keliais patarimais, ką reikėtų daryti, kad jūsų žinutes organiškai, neperkant reklamos, pamatytų daugiau žmonių nei įprasta.

Daugelio socialinių tinklų specialistų nuomone, šiuo metu prekių ženklai organiškai gali pasiekti iki 5, kiti nusiteikę dar griežčiau – vos 1% visų savo sekėjų. Kodėl taip atsitiko?

Pirmiausia, išaugo konkurencija. „Facebook“ konkuruoja dėl skaitytojo dėmesio ne tik su kitais prekių ženklais, bet ir su paprastais socialinio tinklo vartotojais. Visos šios grupės kuria turinį, kuris patenka į skaitytojo „Facebook“ naujienų sieną. Kokį žinučių srautą matys ant savo naujienų sienos, sprendžia ne tik pats paskyros savininkas, bet ir socialinio tinklo algoritmas. Būtent jis iš didelės turinio gausos atrenka aktualiausias naujienas.

Kita priežastis – „Facebook“ taip pat nori uždirbti, tad ant vartotojų naujienų sienos vis dažniau pasirodo prekių ženklų reklaminės žinutės.

Ar mokama reklama yra vienintelis būdas pasiekti plačią auditoriją „Facebooke“? Tikrai ne. Nors turiniui organiškai plisti kasmet darosi vis sunkiau, keli paprasti komunikavimo principai gali pakeisti situaciją iš esmės.

Pradėkime nuo pavyzdžio. Manau, kad daugelis krepšinio sirgalių žino „Žalgirio“ žaidėją Edgarą Ulanovą. Jau kelis metus kartu su krepšininku vystom jo „Facebook“ puslapį, kuris šiuo metu turi virš 20.000 sekėjų.

Dažniausiai visos Edgaro žinutės pasiekia pusę ar net daugiau jo puslapio sekėjų. Pavyzdžiui žemiau esančią krepšininko žinutę pamatė per 52.000 žmonių, nors rinkos pasiekiamumo standartas nesiekia ir 5%. Kas lemia tokia sėkmę ir kaip šiuos principus galite pritaikyti savo prekės ženklo komunikacijoje?

nuotrauka::1nocrop

Aktualios temos

Nuo „Žalgirio“ iki sakurų žydėjimo – raskite aktualią temą ir ją išnaudokite, reikia ieškoti turinio, kurio tema plačiai apatarinėjima ir yra aktuali, nes būtent tokias naujienas „Facebook“ algoritmas siekia atrinkti ir parodyti.

Kas yra įdomi naujiena, lemia keli faktoriai, vienas iš jų – kiek žmonių šia tema kalba „Facebook“ tuo pačiu metu. Pavyzdžiui, „Žalgiris“ ruošiasi svarbioms rungtynėms, kurios vyks šį vakarą. Įprasta, kad apie tai „Facebook“ pasirodo daugiau turinio: apie tai parašo keli jūsų draugai, naujienų portalai primena apie artėjančias vakaro rungtynes, pasirodo ekspertų prognozės.

Iš suintensyvėjusio naujienų srauto „Facebook“ algoritmas supranta, kad „Žalgirio“ tema daugeliui yra aktuali, todėl ima ieškoti papildomo turinio, kurį galėtų pasiūlyti skaitytojui. Todėl, kai įkeliama nauja tokia žinutė, „Facebook“ algoritmas daro prielaidą, kad daugeliui ji bus įdomi ir parodo ją didesniam ratui žmonių.

Tad ir kuriant turinį savo verslui, reiktų pabandyti rasti sąsajų su plačiai aptarinėjamu įvykiu ar reiškiniu. Tarkime, jūsų verslas yra gėlių pristatymas, tad savo turinį galite susieti su pagrindinėmis šventėmis ar net visų laukiamų sakurų žydėjimu ir taip organiškai išplėsite savo žinutės pasiekiamumą.

Įdomaus turinio

Nepamirškite savęs paklausti – ar tai bus įdomu mano vartotojui? Dar viena svarbi pamoka kiekvienam komunikuojančiam „Facebook“ – kuo didesnis jūsų paskyros sekėjų įsitraukimas, tuo plačiau sklis jūsų žinutė.

Sekėjas spaus „patinka“ mygtuką tik tada, kai įkeltas turinys jam bus aktualus. Tai turėtų būti pagrindinis jūsų tikslas, nes

„Facebook“ algoritmas taip pat analizuoja, kaip greitai sekėjai reaguoja į prekės ženklo įkeltą turinį. Jeigu per kelias minutes turinys sulaukia „patinka“ paspaudimų, jis parodomas platesnei auditorijai žmonių.

Naujas funkcionalumas – nauja galimybė

Norint, kad organinis pasiekiamumas būtų didesnis, taip pat labai svarbu išnaudoti visas „Facebook“ galimybes. Kiekvieną kartą pristatydamas naują funkcionalumą, socialinis tinklas siekia, kad kuo daugiau žmonių jį išbandytų, o prekės ženklui tai yra puiki galimybė pasiekti daugiau žmonių su savo turiniu.

Pavyzdžiui, kai prieš kelis metus „Facebook“ pristatė savo naujieną – „Facebook Live“ tiesiogines vaizdo transliacijas – puslapiai, kurie darė tiesiogines transliacijas, pasiekdavo didesnę nei įprasta sekėjų auditoriją. Dabar, kai „Facebook Live“ jau tapo daugeliui įprastu įrankiu, didesnį matomumą turėsite, jei jūsų tiesioginė transliacija bus ne ilgesnė nei 4 minutės.

Naujus funkcionalumus „Facebook“ pristato kiekvienais metais, o šiuo metu populiariausi – „Facebook Stories“ ir „Watch parties“. Jeigu išnaudosite juos savo žinutei perduoti, jus pamatys daug daugiau žmonių.

Gyvenkite ne savo, o vartotojo laiku

Kitas svarbus patarimas prekės ženklams, norintiems padidinti savo organinį pasiekiamumą – turėkite aiškią strategiją, kada ir kokį turinį kelsite. Neatsitiktinai geriausi TV serialai rodomi vakarais, kai visi būna namie, todėl ir jūs, pasitelkę „Facebook“ įrankius, pasinagrinėkite, kada daugiausia jūsų prekės ženklo sekėjų būna prisijungę prie socialinio tinklo ir pagal tai planuokite savo žinučių pasirodymą.

Iš patirties galiu pasakyti, kad vaizdo įrašus, tiesiogines transliacijas geriausia kelti vakare, kai, tikėtina, jūsų sekėjai turės galimybę pamatyti vaizdo įrašą su garsu, niekieno netrukdomi ir netrukdydami kitiems.

Ir dar keli paprasti ir galbūt žinomi, bet verti pakartojimo patarimai: „Facebooke“ dalinkitės ne nuoroda į vaizdo įrašą, kuris yra „Youtube“ svetainėje, bet savo vaizdo įrašą tiesiogiai kelkite į socialinį tinklą. Mažiau kelkite „Memų“ – jų šlovės valanda jau praėjo.

Apibendrinant, nors organinis žinučių pasiekiamus ženkliai sumažėjo, „Facebook“ suinteresuotas, kad žmonės ir prekės ženklai kurtų gerą, įtraukiantį turinį, dėl kurio mes dažniau ten lankytumėmės ir praleistume daugiau laiko, o reklamos užsakovai skirtų dalį savo biudžeto. Tokios yra žaidimo taisyklės, o jas žinodami, išlošite jūs.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 1

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 17

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„15min“ savininkas parduoda skelbimų svetaines: kalba apie šimtamilijoninį sandorį Premium 7

Sandoris, kuriuo žiniasklaidos bendrovės „15min“ ir naujienų agentūros BNS savininkas perleidžia savo...

Rinkos
2019.06.12
Naujieji geidžiamiausi darbdaviai: kurių reputacija geriausia  Premium 1

Iš geidžiamiausių darbdavių finalinio dvidešimtuko geriausia reputacija žiniasklaidoje pernai pasižymėjo...

Vadyba
2019.06.12
„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke...

Rinkodara
2019.06.11
GREEN FEEL'S: lietuviško prekės ženklo dialogas su vartotoju Verslo tribūna

Atvirai ir vartotojui suprantama kalba šnekėti apie produkto sudedamąsias dalis – toks lietuviškos kosmetikos...

Vadyba
2019.06.11
Klientų patirtis – naujas verslų mūšio laukas 1

Klientų patirtis veda įmones į priekį arba palieka jas už konkurentų nugaros.

Rinkodara
2019.06.11
„Verslo žinių“ planuose – orientacija į skaitmeninę erdvę 13

„Verslo žinių“ pajamos ir grynasis pelnas per 2018 m. sumažėjo. Šiemetiniuose planuose – nauji skaitmeniniai...

Rinkodara
2019.06.11
B. ir M. Obamos kurs tinklalaidę „Spotify“ platformoje 2

Buvęs JAV prezidentas Barackas Obama ir sutuoktinė Michelle su muzikos internetu transliavimo platforma...

Laisvalaikis
2019.06.10
Besikeičiantis pirkėjas: reikia ne tik geros kainos, bet ir potyrių

Prekybos tinklas „Iki“ sėkminga vadina pavasarinę rinkodaros kampaniją, su kuria savo pirkėjus kvietė į daržo...

Rinkodara
2019.06.09
IKEA ir „Simpsonų“ pamoka: turėtume dažniau atsigręžti į popkultūrą Premium

Neseniai baldų prekybos milžinė IKEA Jungtiniuose Arabų Emyratuose pradėjo rinkodaros kampaniją, reklamai...

Rinkodara
2019.06.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau