4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą

Publikuota: 2019-05-18
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.
„Edgeless“ komunikacijos vadovas.

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per paskutinius metus stebite mažėjantį organinį žinučių pasiekiamumą.

Pasidalinsiu keliais patarimais, ką reikėtų daryti, kad jūsų žinutes organiškai, neperkant reklamos, pamatytų daugiau žmonių nei įprasta.

Daugelio socialinių tinklų specialistų nuomone, šiuo metu prekių ženklai organiškai gali pasiekti iki 5, kiti nusiteikę dar griežčiau – vos 1% visų savo sekėjų. Kodėl taip atsitiko?

Pirmiausia, išaugo konkurencija. „Facebook“ konkuruoja dėl skaitytojo dėmesio ne tik su kitais prekių ženklais, bet ir su paprastais socialinio tinklo vartotojais. Visos šios grupės kuria turinį, kuris patenka į skaitytojo „Facebook“ naujienų sieną. Kokį žinučių srautą matys ant savo naujienų sienos, sprendžia ne tik pats paskyros savininkas, bet ir socialinio tinklo algoritmas. Būtent jis iš didelės turinio gausos atrenka aktualiausias naujienas.

Kita priežastis – „Facebook“ taip pat nori uždirbti, tad ant vartotojų naujienų sienos vis dažniau pasirodo prekių ženklų reklaminės žinutės.

Ar mokama reklama yra vienintelis būdas pasiekti plačią auditoriją „Facebooke“? Tikrai ne. Nors turiniui organiškai plisti kasmet darosi vis sunkiau, keli paprasti komunikavimo principai gali pakeisti situaciją iš esmės.

Pradėkime nuo pavyzdžio. Manau, kad daugelis krepšinio sirgalių žino „Žalgirio“ žaidėją Edgarą Ulanovą. Jau kelis metus kartu su krepšininku vystom jo „Facebook“ puslapį, kuris šiuo metu turi virš 20.000 sekėjų.

Dažniausiai visos Edgaro žinutės pasiekia pusę ar net daugiau jo puslapio sekėjų. Pavyzdžiui žemiau esančią krepšininko žinutę pamatė per 52.000 žmonių, nors rinkos pasiekiamumo standartas nesiekia ir 5%. Kas lemia tokia sėkmę ir kaip šiuos principus galite pritaikyti savo prekės ženklo komunikacijoje?

nuotrauka::1nocrop

Aktualios temos

Nuo „Žalgirio“ iki sakurų žydėjimo – raskite aktualią temą ir ją išnaudokite, reikia ieškoti turinio, kurio tema plačiai apatarinėjima ir yra aktuali, nes būtent tokias naujienas „Facebook“ algoritmas siekia atrinkti ir parodyti.

Kas yra įdomi naujiena, lemia keli faktoriai, vienas iš jų – kiek žmonių šia tema kalba „Facebook“ tuo pačiu metu. Pavyzdžiui, „Žalgiris“ ruošiasi svarbioms rungtynėms, kurios vyks šį vakarą. Įprasta, kad apie tai „Facebook“ pasirodo daugiau turinio: apie tai parašo keli jūsų draugai, naujienų portalai primena apie artėjančias vakaro rungtynes, pasirodo ekspertų prognozės.

Iš suintensyvėjusio naujienų srauto „Facebook“ algoritmas supranta, kad „Žalgirio“ tema daugeliui yra aktuali, todėl ima ieškoti papildomo turinio, kurį galėtų pasiūlyti skaitytojui. Todėl, kai įkeliama nauja tokia žinutė, „Facebook“ algoritmas daro prielaidą, kad daugeliui ji bus įdomi ir parodo ją didesniam ratui žmonių.

Tad ir kuriant turinį savo verslui, reiktų pabandyti rasti sąsajų su plačiai aptarinėjamu įvykiu ar reiškiniu. Tarkime, jūsų verslas yra gėlių pristatymas, tad savo turinį galite susieti su pagrindinėmis šventėmis ar net visų laukiamų sakurų žydėjimu ir taip organiškai išplėsite savo žinutės pasiekiamumą.

Įdomaus turinio

Nepamirškite savęs paklausti – ar tai bus įdomu mano vartotojui? Dar viena svarbi pamoka kiekvienam komunikuojančiam „Facebook“ – kuo didesnis jūsų paskyros sekėjų įsitraukimas, tuo plačiau sklis jūsų žinutė.

Sekėjas spaus „patinka“ mygtuką tik tada, kai įkeltas turinys jam bus aktualus. Tai turėtų būti pagrindinis jūsų tikslas, nes

„Facebook“ algoritmas taip pat analizuoja, kaip greitai sekėjai reaguoja į prekės ženklo įkeltą turinį. Jeigu per kelias minutes turinys sulaukia „patinka“ paspaudimų, jis parodomas platesnei auditorijai žmonių.

Naujas funkcionalumas – nauja galimybė

Norint, kad organinis pasiekiamumas būtų didesnis, taip pat labai svarbu išnaudoti visas „Facebook“ galimybes. Kiekvieną kartą pristatydamas naują funkcionalumą, socialinis tinklas siekia, kad kuo daugiau žmonių jį išbandytų, o prekės ženklui tai yra puiki galimybė pasiekti daugiau žmonių su savo turiniu.

Pavyzdžiui, kai prieš kelis metus „Facebook“ pristatė savo naujieną – „Facebook Live“ tiesiogines vaizdo transliacijas – puslapiai, kurie darė tiesiogines transliacijas, pasiekdavo didesnę nei įprasta sekėjų auditoriją. Dabar, kai „Facebook Live“ jau tapo daugeliui įprastu įrankiu, didesnį matomumą turėsite, jei jūsų tiesioginė transliacija bus ne ilgesnė nei 4 minutės.

Naujus funkcionalumus „Facebook“ pristato kiekvienais metais, o šiuo metu populiariausi – „Facebook Stories“ ir „Watch parties“. Jeigu išnaudosite juos savo žinutei perduoti, jus pamatys daug daugiau žmonių.

Gyvenkite ne savo, o vartotojo laiku

Kitas svarbus patarimas prekės ženklams, norintiems padidinti savo organinį pasiekiamumą – turėkite aiškią strategiją, kada ir kokį turinį kelsite. Neatsitiktinai geriausi TV serialai rodomi vakarais, kai visi būna namie, todėl ir jūs, pasitelkę „Facebook“ įrankius, pasinagrinėkite, kada daugiausia jūsų prekės ženklo sekėjų būna prisijungę prie socialinio tinklo ir pagal tai planuokite savo žinučių pasirodymą.

Iš patirties galiu pasakyti, kad vaizdo įrašus, tiesiogines transliacijas geriausia kelti vakare, kai, tikėtina, jūsų sekėjai turės galimybę pamatyti vaizdo įrašą su garsu, niekieno netrukdomi ir netrukdydami kitiems.

Ir dar keli paprasti ir galbūt žinomi, bet verti pakartojimo patarimai: „Facebooke“ dalinkitės ne nuoroda į vaizdo įrašą, kuris yra „Youtube“ svetainėje, bet savo vaizdo įrašą tiesiogiai kelkite į socialinį tinklą. Mažiau kelkite „Memų“ – jų šlovės valanda jau praėjo.

Apibendrinant, nors organinis žinučių pasiekiamus ženkliai sumažėjo, „Facebook“ suinteresuotas, kad žmonės ir prekės ženklai kurtų gerą, įtraukiantį turinį, dėl kurio mes dažniau ten lankytumėmės ir praleistume daugiau laiko, o reklamos užsakovai skirtų dalį savo biudžeto. Tokios yra žaidimo taisyklės, o jas žinodami, išlošite jūs.

Komentaro autorius – Robertas Šapalas, „Edgeless“, kurianti žaidimus kazino ir kripto industrijai, komunikacijos vadovas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
16:13
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
16:13
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
14:30
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
13:09
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
07:27
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau