Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“

Publikuota: 2019-05-17
Andrius Baranauskas
Andrius Baranauskas

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias buvo galima numatyti iš anksto. Tačiau jas paprastai vienija tai, jog pati krizė būna ne tikroji problema, bet jos simptomas.

Taip renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ teigė Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims.

„Geriausias krizių valdymas yra tuomet, kai ji neištinka visai. Kai organizacija dirba taip, kad klientų, partnerių ir kiekvieno stebinčio jos veiklą lūkesčiai būtų išpildyti. Jei įmonę ištiko krizė – paprastai tai reiškia, kad prieš tai kažkurie poreikiai nebuvo patenkinti, o kritinė situacija yra didesnės problemos simptomas“, – sakė A. Baranauskas.

Anot jo, krizę atpažinti galima iš to, kad ji ištinka netikėtai, organizacijai kelia grėsmę, o laiko priimti sprendimams yra mažai.

„Kiekviena krizė yra unikali. Pavyzdžiui, kartais neigiamas kliento komentaras socialiniuose tinkluose gali tokiu ir telikti, tačiau jei įmonėje tikrai yra gilių, seniai besitęsiančių aptarnavimo problemų – vienas atsiliepimas staiga gali virsti dešimčių prisijungusių, taip pat nepatenkintų vartotojų diskusija. Jei tai vyksta kelis šimtus klientų turinčios įmonės „Facebook“ paskyroje – verslui jau gresia pavojus, o reaguoti reikia čia ir dabar. Taip vienas komentaras tampa krize“, – sakė A. Baranauskas.

Geriausia išvengti, tačiau ruoštis – reikia

Nors nuo krizinių situacijų nėra apsaugotas nė vienas verslo sektorius ir įmonė, tačiau kai kurie metodai gali padėti jų išvengti visai arba bent jau greičiau jas išspręsti.

„Likti sveikam dažnai padeda tinkama ligų profilaktika, su krize panašiai – iš anksto pastebėta ir išspręsta problema neleidžia jai atsirasti. Todėl svarbiausia yra nuolat tirti aplinką. Stebėti, kaip veikia visos veiklos grandys, kaip apie įmonę, jos produktus, paslaugas ar atstovus kalba, atsiliepia, rašo žiniasklaida, darbuotojai ir klientai“, – sakė A. Baranauskas.

Pasak komunikacijos eksperto, verslo vadovams išorės nuomones šiais laikais sekti paprasta, užtenka užsisakyti žiniasklaidos ir socialinių tinklų stebėsenos monitoringą, vykdyti klientų apklausas. Tačiau ne mažiau svarbu yra žinoti ir tai, kokia atmosfera tvyro įmonės viduje.

„Būtina klausti ir klausytis, nuolat rengti bendrus įmonės susitikimus – nustebtumėte sužinoję, kiek daug įvairių nuomonių ir informacijos tuo pačiu klausimu gali turėti skirtingų skyrių komandos nariai“, – teigė A. Baranauskas.

Be nuolatinių susitikimų, anot A. Baranausko, įmonių vadovai turėtų nenuvertinti ir neformalaus bendravimo su darbuotojais svarbos.

„Patarimas vadovams – neaplenkite įmonės kavos aparato. Tai yra viena iš strategiškai svarbiausių vietų biure. Čia apie savo verslą, atmosferą komandoje galima išgirsti ir sužinoti tai, kas neišsakoma susitikimų metu“, – sakė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius.

Anot A. Baranausko, plano kiekvienai galimai krizinei situacijai sukurti turbūt neįmanoma, tačiau kelis bendruosius pasiruošimo darbus atlikti verta.

„Nutarkite du dalykus – kas ir su kuo krizės atveju kalbės. Tai reiškia, kad iš pradžių reikia numatyti įmonei svarbiausias auditorijas: partneriai, investuotojai, žiniasklaida, klientai socialiniuose tinkluose, politinės institucijos – kam pirmiausia reikėtų pranešti apie kritinę situaciją? Tuomet nuspręskite, kas tokiu atveju viešai kalbėtų įmonės vardu, kad keliais kanalais nepradėtų plisti skirtinga informacija“, – patarimais dalijosi A. Baranauskas.

Krizė: ką daryti?

Jei vis tik krizės išvengti nepavyko, anot A. Baranausko, reikia pasirengti prisiimti atsakomybę.

„Pasiruoškite – visi panikuos, o panika reiškia klaidas. Todėl nurimkite, raminkite kitus ir stenkitės išsiaiškinti tikrąją problemą. Jei krizė ištiko jūsų įmonę, jau žinome, iš jos kilo ir problema. Neneikite jos ir imkite veikti. Tyla ir tikėjimas „pralaukti“ krizę dažniausiai nepasiteisina, sukuria neveiklumo įspūdį ir leidžia atsirasti spėlionėms viešojoje erdvėje“, – pasakojo A. Baranauskas.

Anot jo, vidinė informacija netrunka tapti išorine, todėl komunikuoti reikėtų sąžiningai.

„Melas arba bandymas slėpti tiesą – tiesiausias kelias į dar didesnę ir ilgiau truksiančią krizę. Įmonė turėtų operatyviai pranešti apie savo veiksmus ir kiekvieną problemos sprendimo etapą. Tokiu būdu žiniasklaida galės remtis oficialia informacija ir taip bus užkirstas kelias faktų iškraipymui“, – sakė A. Baranauskas.

Baranauskas pabrėžė ir socialinių tinklų svarbą.
„Informaciją stenkitės pateikti kuo įvairesniais kanalais, tokiu būdu pasieksite platesnę auditoriją, o svarbiausia – neignoruokite socialinių tinklų. Būtent čia jūsų klientai, partneriai ir žiniasklaida ieškos atsakymų ir paaiškinimo apie tai, kas vyksta“, – teigė A. Baranauskas.

Be A. Baranausko, Klaipėdos verslo bendruomenei skirtame renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ savo pranešimus taip pat skaitė mokslų daktaras, buvęs profesionalus karys, operacijų Afganistane bei Irake dalyvis Kęstutis Kilinskas ir aktorė, lektorė Adrija Čepaitė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
11:31
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
05:45
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 19

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 16

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau