Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“

Publikuota: 2019-05-17
Andrius Baranauskas
Andrius Baranauskas

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias buvo galima numatyti iš anksto. Tačiau jas paprastai vienija tai, jog pati krizė būna ne tikroji problema, bet jos simptomas.

Taip renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ teigė Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims.

„Geriausias krizių valdymas yra tuomet, kai ji neištinka visai. Kai organizacija dirba taip, kad klientų, partnerių ir kiekvieno stebinčio jos veiklą lūkesčiai būtų išpildyti. Jei įmonę ištiko krizė – paprastai tai reiškia, kad prieš tai kažkurie poreikiai nebuvo patenkinti, o kritinė situacija yra didesnės problemos simptomas“, – sakė A. Baranauskas.

Anot jo, krizę atpažinti galima iš to, kad ji ištinka netikėtai, organizacijai kelia grėsmę, o laiko priimti sprendimams yra mažai.

„Kiekviena krizė yra unikali. Pavyzdžiui, kartais neigiamas kliento komentaras socialiniuose tinkluose gali tokiu ir telikti, tačiau jei įmonėje tikrai yra gilių, seniai besitęsiančių aptarnavimo problemų – vienas atsiliepimas staiga gali virsti dešimčių prisijungusių, taip pat nepatenkintų vartotojų diskusija. Jei tai vyksta kelis šimtus klientų turinčios įmonės „Facebook“ paskyroje – verslui jau gresia pavojus, o reaguoti reikia čia ir dabar. Taip vienas komentaras tampa krize“, – sakė A. Baranauskas.

Geriausia išvengti, tačiau ruoštis – reikia

Nors nuo krizinių situacijų nėra apsaugotas nė vienas verslo sektorius ir įmonė, tačiau kai kurie metodai gali padėti jų išvengti visai arba bent jau greičiau jas išspręsti.

„Likti sveikam dažnai padeda tinkama ligų profilaktika, su krize panašiai – iš anksto pastebėta ir išspręsta problema neleidžia jai atsirasti. Todėl svarbiausia yra nuolat tirti aplinką. Stebėti, kaip veikia visos veiklos grandys, kaip apie įmonę, jos produktus, paslaugas ar atstovus kalba, atsiliepia, rašo žiniasklaida, darbuotojai ir klientai“, – sakė A. Baranauskas.

Pasak komunikacijos eksperto, verslo vadovams išorės nuomones šiais laikais sekti paprasta, užtenka užsisakyti žiniasklaidos ir socialinių tinklų stebėsenos monitoringą, vykdyti klientų apklausas. Tačiau ne mažiau svarbu yra žinoti ir tai, kokia atmosfera tvyro įmonės viduje.

„Būtina klausti ir klausytis, nuolat rengti bendrus įmonės susitikimus – nustebtumėte sužinoję, kiek daug įvairių nuomonių ir informacijos tuo pačiu klausimu gali turėti skirtingų skyrių komandos nariai“, – teigė A. Baranauskas.

Be nuolatinių susitikimų, anot A. Baranausko, įmonių vadovai turėtų nenuvertinti ir neformalaus bendravimo su darbuotojais svarbos.

„Patarimas vadovams – neaplenkite įmonės kavos aparato. Tai yra viena iš strategiškai svarbiausių vietų biure. Čia apie savo verslą, atmosferą komandoje galima išgirsti ir sužinoti tai, kas neišsakoma susitikimų metu“, – sakė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius.

Anot A. Baranausko, plano kiekvienai galimai krizinei situacijai sukurti turbūt neįmanoma, tačiau kelis bendruosius pasiruošimo darbus atlikti verta.

„Nutarkite du dalykus – kas ir su kuo krizės atveju kalbės. Tai reiškia, kad iš pradžių reikia numatyti įmonei svarbiausias auditorijas: partneriai, investuotojai, žiniasklaida, klientai socialiniuose tinkluose, politinės institucijos – kam pirmiausia reikėtų pranešti apie kritinę situaciją? Tuomet nuspręskite, kas tokiu atveju viešai kalbėtų įmonės vardu, kad keliais kanalais nepradėtų plisti skirtinga informacija“, – patarimais dalijosi A. Baranauskas.

Krizė: ką daryti?

Jei vis tik krizės išvengti nepavyko, anot A. Baranausko, reikia pasirengti prisiimti atsakomybę.

„Pasiruoškite – visi panikuos, o panika reiškia klaidas. Todėl nurimkite, raminkite kitus ir stenkitės išsiaiškinti tikrąją problemą. Jei krizė ištiko jūsų įmonę, jau žinome, iš jos kilo ir problema. Neneikite jos ir imkite veikti. Tyla ir tikėjimas „pralaukti“ krizę dažniausiai nepasiteisina, sukuria neveiklumo įspūdį ir leidžia atsirasti spėlionėms viešojoje erdvėje“, – pasakojo A. Baranauskas.

Anot jo, vidinė informacija netrunka tapti išorine, todėl komunikuoti reikėtų sąžiningai.

„Melas arba bandymas slėpti tiesą – tiesiausias kelias į dar didesnę ir ilgiau truksiančią krizę. Įmonė turėtų operatyviai pranešti apie savo veiksmus ir kiekvieną problemos sprendimo etapą. Tokiu būdu žiniasklaida galės remtis oficialia informacija ir taip bus užkirstas kelias faktų iškraipymui“, – sakė A. Baranauskas.

Baranauskas pabrėžė ir socialinių tinklų svarbą.
„Informaciją stenkitės pateikti kuo įvairesniais kanalais, tokiu būdu pasieksite platesnę auditoriją, o svarbiausia – neignoruokite socialinių tinklų. Būtent čia jūsų klientai, partneriai ir žiniasklaida ieškos atsakymų ir paaiškinimo apie tai, kas vyksta“, – teigė A. Baranauskas.

Be A. Baranausko, Klaipėdos verslo bendruomenei skirtame renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ savo pranešimus taip pat skaitė mokslų daktaras, buvęs profesionalus karys, operacijų Afganistane bei Irake dalyvis Kęstutis Kilinskas ir aktorė, lektorė Adrija Čepaitė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 21

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 3

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
ERROR: Script GetRssFeed.vbs is missing!
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau