Komunikacijos pavadinimų metamorfozė: verslas terminų nesureikšmina

Publikuota: 2019-05-04
Lauko reklama Pamenkalnio gatvėje, Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lauko reklama Pamenkalnio gatvėje, Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšiai su visuomene, komunikacija, rinkodara, reklama – šiandien matome vis plonesnę liniją tarp šių sričių, o šias paslaugas teikiančių agentūrų paslaugos vis labiau persipina.

Vis dėlto Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kaip Lietuvos verslo įmonės gana aiškiai atskiria ryšių su visuomene ir kitų komunikacijos disciplinų ribas bei jų teikiamų paslaugų specifiką.

RSVA tyrimo rezultatai parodė, kad didžioji dauguma apklaustųjų – net 70% traktuoja, kad nesvarbu, kaip agentūra vadinasi: „komunikacijos“, „integruotos komunikacijos“ ar „viešųjų ryšių“, – jų veiklą verslo įmonės suvokia kaip „ryšių su visuomene“ veiklą.

Paklausus, kaip įmonės vertina komunikacijos paslaugų rinkoje vyraujančią pozicionavimo strategiją prisistatyti integruotos komunikacijos agentūromis, 43% respondentų tvirtino, kad pavadinimas renkantis komunikacijos partnerius nėra svarbus. Reklama, ryšiai su visuomene ir kitos komunikacijos sritys dažnai persidengia, todėl svarbiausia – patirtis ir komanda, rodo tyrimo duomenys.

„Šio tyrimo rezultatai parodė, kad, nepaisant naujų pozicionavimo tendencijų, terminas „ryšiai su visuomene“ Lietuvos įmonėms yra pamatinis – verslas žino, kuo tokios paslaugos skiriasi nuo rinkodaros ar kitų komunikacijos paslaugų, tačiau ir neprieštarauja, jei ta pati agentūra teikia ir vienas, ir kitas paslaugas. Ryšiai su visuomene neretu atveju tampa pagrindine disciplina, kuria remiamasi vykdant visą įmonės komunikaciją“, – teigia RSVA tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

nuotrauka::1left

Tyrimas parodė, kad ryšių su visuomene agentūrų pagalba yra vertinga siekiant padidinti įmonės žinomumą (21%), efektyviau komunikuoti su tikslinėmis auditorijomis (19%), formuoti visuomenės nuomonę aktualiais klausimais (13%) ir priimti tinkamus sprendimus (13%).

Tyrimo metu taip pat buvo klausiama, kur yra riba tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros. Net 43% respondentų įvardino, kad ryšių su visuomene specialistai vykdo įmonės komunikaciją, o rinkodaros profesionalai rūpinasi produktų komunikacija ir pardavimų skatinimu. 18% tyrimo dalyvių rinkodarą prilygina reklamos paslaugoms, o ryšius su visuomene – darbui su žiniasklaida.

„Ryšių su visuomene agentūros teikia plataus profilio komunikacijos paslaugas, kurios jau seniai peržengė tik ryšių su žiniasklaida ribas. Komunikacijos su visuomene pobūdis, kanalai ir priemonės keitėsi, tad turėjo keistis ir ryšių su visuomene agentūroms iškelti uždaviniai, priemonės ir darbo laukas – jis smarkiai išsiplėtė“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA įkurta 2009 m., šiuo metu ji vienija 9 agentūras.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau