Komunikacijos pavadinimų metamorfozė: verslas terminų nesureikšmina

Publikuota: 2019-05-04
Lauko reklama Pamenkalnio gatvėje, Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lauko reklama Pamenkalnio gatvėje, Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšiai su visuomene, komunikacija, rinkodara, reklama – šiandien matome vis plonesnę liniją tarp šių sričių, o šias paslaugas teikiančių agentūrų paslaugos vis labiau persipina.

Vis dėlto Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kaip Lietuvos verslo įmonės gana aiškiai atskiria ryšių su visuomene ir kitų komunikacijos disciplinų ribas bei jų teikiamų paslaugų specifiką.

RSVA tyrimo rezultatai parodė, kad didžioji dauguma apklaustųjų – net 70% traktuoja, kad nesvarbu, kaip agentūra vadinasi: „komunikacijos“, „integruotos komunikacijos“ ar „viešųjų ryšių“, – jų veiklą verslo įmonės suvokia kaip „ryšių su visuomene“ veiklą.

Paklausus, kaip įmonės vertina komunikacijos paslaugų rinkoje vyraujančią pozicionavimo strategiją prisistatyti integruotos komunikacijos agentūromis, 43% respondentų tvirtino, kad pavadinimas renkantis komunikacijos partnerius nėra svarbus. Reklama, ryšiai su visuomene ir kitos komunikacijos sritys dažnai persidengia, todėl svarbiausia – patirtis ir komanda, rodo tyrimo duomenys.

„Šio tyrimo rezultatai parodė, kad, nepaisant naujų pozicionavimo tendencijų, terminas „ryšiai su visuomene“ Lietuvos įmonėms yra pamatinis – verslas žino, kuo tokios paslaugos skiriasi nuo rinkodaros ar kitų komunikacijos paslaugų, tačiau ir neprieštarauja, jei ta pati agentūra teikia ir vienas, ir kitas paslaugas. Ryšiai su visuomene neretu atveju tampa pagrindine disciplina, kuria remiamasi vykdant visą įmonės komunikaciją“, – teigia RSVA tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

nuotrauka::1left

Tyrimas parodė, kad ryšių su visuomene agentūrų pagalba yra vertinga siekiant padidinti įmonės žinomumą (21%), efektyviau komunikuoti su tikslinėmis auditorijomis (19%), formuoti visuomenės nuomonę aktualiais klausimais (13%) ir priimti tinkamus sprendimus (13%).

Tyrimo metu taip pat buvo klausiama, kur yra riba tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros. Net 43% respondentų įvardino, kad ryšių su visuomene specialistai vykdo įmonės komunikaciją, o rinkodaros profesionalai rūpinasi produktų komunikacija ir pardavimų skatinimu. 18% tyrimo dalyvių rinkodarą prilygina reklamos paslaugoms, o ryšius su visuomene – darbui su žiniasklaida.

„Ryšių su visuomene agentūros teikia plataus profilio komunikacijos paslaugas, kurios jau seniai peržengė tik ryšių su žiniasklaida ribas. Komunikacijos su visuomene pobūdis, kanalai ir priemonės keitėsi, tad turėjo keistis ir ryšių su visuomene agentūroms iškelti uždaviniai, priemonės ir darbo laukas – jis smarkiai išsiplėtė“, – pabrėžia p. Stonkutė.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA įkurta 2009 m., šiuo metu ji vienija 9 agentūras.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau