Estija pagal reklamos apimtis vienam gyventojui – nepralenkiama

Publikuota: 2019-04-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2018 m. Baltijos šalių reklamos rinka augo 4,4% ir pasiekė beveik 306 mln. Eur. Lietuvos reklamos rinka – didžiausia, Latvijos – sparčiausiai augusi, tačiau lyginant vienam gyventojui tenkančią reklamos lėšų sumą, gerokai pirmauja Estija.

„Reklamos rinkos pokyčiai ir tendencijos labai panašios visose Baltijos šalyse. Didžiausią biudžeto dalį atsiriekianti televizija ūgtelėjo tuo pačiu tempu – apie 3%. Visose trijose šalyse labiausiai augo kino, lauko ir radijo reklamos rinkos dalys, panašią rinkos dalį užima interneto reklama“, – metinius duomenis komentuoja Giedrė Juronienė, rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės „Kantar“ Reklamos monitoringo vadovė.

nuotrauka::1left

Lyginant tris šalis, artimiausia situacija yra Lietuvoje ir Latvijoje, – čia daugiau nei 40% atsiriekia televizijos reklama.

Tuo tarpu Estijoje reklama televizijoje tesudaro 25%, antroje vietoje rikiuojasi internetas (19%), treti – laikraščiai (16%).

Ir didžiausia, ir mažiausia

Nors Lietuvos reklamos rinka tarp Baltijos šalių atsiriekia didžiausią dalį visų pinigų, tačiau, lyginant vienam gyventojui tenkančią reklamos lėšų sumą, jau daugelį metų pirmauja Estija. Čia 2018 m. vienam gyventojui buvo skirta 79,1 Eur reklamos investicijų, Latvijoje ši suma siekia 44,1 Eur, Lietuvoje – 41,3 Eur.

Pernai Baltijos šalyse daugiausia reklamos pinigų teko televizijai – 113,2 mln. Eur (37%). Reklamos internete dalis siekė 61 mln. Eur (20%). Lauko reklamos investicijos pernai sudarė 38,9 mln. Eur (13%).

Apie tendencijas Lietuvos reklamos rinkoje 2018 m. skaitykite čia.

[infogram id="4b12d82d-ecc2-4940-9d56-de1229b7aae3" prefix="4TN" format="interactive" title="Copy: Rinkodara: Baltijos šalių reklamos rinka 2017 m."]

[infogram id="97ab099f-dadc-482f-b588-5ddd6c0b148d" prefix="mXN" format="interactive" title="TOP10-reklamdavių"]

[infogram id="b4d6d53c-34b8-4eff-8025-20019a2bccd1" prefix="1Kh" format="interactive" title="reklamos-rinka2018"]

[infogram id=“b4f67426-0d64-48f0-bb8c-7dce03a5075c“ prefix=“2lf“ format=“interactive“ title=“Rinkodara: Lietuvos reklmos rinka 2008-2018 m.“]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau