Reklamos priežiūra – Vartotojų teisių tarnybos rankose

Publikuota: 2019-04-29
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perims Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).

Konkurencijos taryba praėjusiais metais atkreipė tuometės Ūkio ministerijos dėmesį į būtinybę konsoliduoti reklamos priežiūros funkcijas, nes dabartinis reguliavimas nėra veiksmingas, ir buvo pasirengusi jas perimti, rašoma Tarybos išplatintame pranešime.

Po diskusijų ministerija nusprendė inicijuoti įstatymų pataisas ir iki šiol Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas patikėti VVTAT.

Šių metų kovą Seimas pritarė ne tik Reklamos, bet ir su būsimais pokyčiais susijusių Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo, Konkurencijos, Visuomenės informavimo įstatymų, Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms.

Konkurencijos taryba, nors ir nebevykdys Reklamos įstatyme numatytų reikalavimų įgyvendinimo priežiūros, toliau tęs du tyrimus, pradėtus 2018 m. ir 2019 m., dėl galimai klaidinančių vaistinių tinklų reklamų, kuriose skelbta apie taikomas nuolaidas senjorams ir mamų bei kūdikių prekėms. Tyrimus tikimasi užbaigti ir sprendimus paskelbti šiais metais. Taip pat bus baigiami nagrinėti ir iki 2019 m. gegužės 1 d. gauti skundai bei pareiškimai dėl galimai klaidinančios ar lyginamosios reklamos.

2001–2018 m. Konkurencijos taryba už Reklamos įstatymo pažeidimus iš viso nubaudė 96 įmones, kai kurios jų sankcijų sulaukė po kelis kartus. Minėtu laikotarpiu iš viso skirta baudų už 625.415 Eur.

Nuo 2013 m., kai Reklamos įstatyme buvo numatyta galimybė dėl pažeidimų įtariamoms įmonėms siųsti įspėjimus, kad šios pašalintų galimai klaidinančią reklamą, nemažai dėmesio skirta prevencijai.

Buvo parengtos Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gairės bei Rekomendacijos dėl kainų palyginimo reklamose – šiuose dokumentuose detaliai paaiškintos taisyklės, kurių verslo įmonės turi laikytis, kad išvengtų Reklamos įstatymo pažeidimų.

Taip pat siekdama informuoti reklamos skleidėjus apie teisinį reglamentavimą, Konkurencijos taryba nuosekliai vykdė įvairių sričių reklamos stebėsenas. Pastebėjus galimai vartotojus klaidinančias reklamas, verslo atstovams būdavo siunčiami įspėjimai pakeisti arba nutraukti platinti tokias reklamas. Jeigu reklamos davėjai ignoruodavo įspėjimus, institucija pradėdavo tyrimus ir, nustačiusi pažeidimus, skirdavo baudas.

2013–2018 m. tiek savo iniciatyva, tiek skundų pagrindu Konkurencijos taryba išnagrinėjo 2.376 reklamas ir išsiuntė 1.036 įspėjimus įmonėms dėl galimai klaidinančios reklamos. Absoliuti dauguma ūkio subjektų reklamas pakeisdavo arba jų platinimą nutraukdavo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 1

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 14

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau