Nepilnamečiams skirtose svetainėse ketinama uždrausti lošimų reklamą

Publikuota: 2019-04-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į jaunimą orientuotose interneto svetainėse nuo lapkričio ketinama uždrausti bet kokią su azartiniais lošimais susijusią informaciją.

Kultūros ministerija įspėja, kad jeigu Seimas tam pritartų, tai įgyvendinti būtų sunku, nes svetainės neskirstomos pagal auditoriją. Seimo nariai skirtingai vertina tokį galimą draudimą ir jo poveikį jaunimui.

Socialdemokratė Rasa Budbergytė BNS teigė, kad toks draudimas yra neišvengiamas.

„Kad riboti reikia, yra akivaizdu. Negalime nebandyti daugiau apriboti tokios veiklos, kuri yra žalinga visuomenei ar bent jau jos poveikis yra nenaudingas“, – kalbėjo parlamentarė. Ji pripažino per svarstymą komitete negavusi atsakymo, koks galėtų būti tokio draudimo poveikis.

Tuo metu konservatoriui Mykolui Majauskui kilo klausimas, kodėl azartinių lošimų reklamos nesiekiama išguiti iš įvairių forumų, kur diskutuoja daug jaunimo.

„Nemanau, kad tai išmintingas sprendimas, reikėtų padiskutuoti ir patikslinti, kad lošimų reklamos nebūtų jaunimo forumuose“, – BNS tvirtino parlamentaras.

Kultūros ministerijos Visuomenės informavimo ir autorių teisių politikos grupės vadovas Deividas Velkas nurodė, kad tokias pataisas įgyvendinti būtų sudėtinga, nes šiuo metu svetainės neskirstomos pagal jų auditoriją.

Ministerija neturi informacijos, kiek Lietuvoje veikia nepilnamečiams skirtų svetainių. Šiuo metu duomenų bazėje yra 450 svetainių, pranešusių apie visuomenės informavimo veiklą, tačiau jų savininkams neprivalu pranešti, kiek ir kokio turinio jose yra.

„Net ir šiai dienai ne visos interneto svetainės apie save yra pateikusios duomenis, nors tai jos turi padaryti, o norint kaupti papildomus duomenis apie svetainių turinio pritaikymą konkrečiai auditorijai, svetainės valdytojui tektų papildoma našta. Kadangi indeksuoti turinį yra informacijos rengėjo ar skleidėjo pareiga, jis turėtų pats ar pasitelkdamas ekspertą nuspręsti, ar svetainės turinys ir kiek jo nepilnamečiams skirtas“, – teigė p. Velkas.

Anot jo, pagal siūlomą įstatymo formuluotę institucijos turėtų patikrinti, ar svetainės teisingai vertina savo turinio paskirtį, bet tai nebūtų paprasta.

„Kas imtųsi ir kokiais atvejais apskaičiuoti, ar iš tiesų tas pačios svetainės vertinimas teisingas. Dėl to galimos įvairios interpretacijos, nes interneto svetainės struktūra nėra tokia apibrėžta kaip leidinio“, – aiškino p. Velkas.

Lošimų reklamos draudimą numatančią Azartinių lošimų įstatymo pataisą parengė valdantiesiems priklausančių socialdarbiečių atstovas Andrius Palionis.

Nepilnamečiams skirtomis jis siūlo laikyti svetaines, kuriose ne mažiau kaip 4/5 (80%) turinio sudarytų vaikams ir paaugliams skirtų renginių bei reiškinių aprašymai, vertinimas, informavimas apie juos, vaikų ir paauglių meninės ir techninės kūrybos sklaida.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau