Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Publikuota: 2019-04-22
LTKA diskusija „Kas laimės prezidento rinkimus“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
LTKA diskusija „Kas laimės prezidento rinkimus“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį ketvirtį pagal paminėjimų skaičių rinkimų kontekste pirmavo Ingrida Šimonytė, po jos sekė Gitanas Nausėda, trečiąją vietą užėmė premjeras Saulius Skvernelis. Tačiau premjeras išsiveržė į priekį 2019-aisiais, kuomet prasidėjo intensyvesnė jo rinkiminė kampanija.

Rasa Jasmantienė, žiniasklaidos stebėsenos UAB „Mediaskopas“ projektų vadovė, kalbėdama apie kandidatų į prezidentus komunikacijos dažnumą, teigia, kad tai neretai vėliau atsispindi ir rinkimų rezultatuose.

„Žinoma, rinkimai nelygu rinkimams. Jei savivaldos atveju bemaž pataikėme į dešimtuką, t. y., laimėjo tie, kurie buvo dažniausiai minimi, tai šiandien klaustukų ir diskusijų yra gerokai daugiau“, – sutinka p. Jasmantienė.

Jei žiūrėtume į laikotarpį nuo 2018 m. spalio iki šios dienos, tai praėjusių metų paskutinį ketvirtį pirmavo p. Šimonytė, p. Nausėda, o vėliau, paskelbus apie p. Skvernelio dalyvavimą, gerokai suintensyvėjo jo komunikacija ir premjeras aplenkė pirminius lyderius.

nuotrauka::1left

„Paskutinį mėnesį priskaičiuojame per 800 paminėjimų tradicinėje žiniasklaidoje, daugiau nei pusėje jų yra minimas p. Skvernelis, tolesni du lyderiai nesikeičia. Jei nagrinėtume tik rinkimų kontekstą, kandidatai jau pasiskirsto šiek tiek tolygiau. Svarbus aspektas yra ir tai, kad vos premjerui pranešus apie kandidatavimą, žurnalistai šią etiketę pradėjo lipdyti vos ne prie visų straipsnių, net nerašydami apie prezidento rinkimus. Reikia suprasti, kad rinkėjui bendras žinomumas yra vienas svarbiausių faktorių“, – kalba p. Jasmantienė.

Kaip rodo „Mediaskopo“ duomenys, įvertinant ir socialinę erdvę, į lyderių trejetą labai dažnai, žvelgiant skirtingais pjūviais, patenka ir Arvydas Juozaitis. Jis daugiausia minėtas komentaruose po didžiųjų portalų straipsniais ir čia aplenkė net ministrą pirmininką p. Skvernelį, o „Facebook“ tinkle pateko į antrąją vietą.

„Apibendrinant kandidatų komunikacijos žiniasklaidoje analizę, matome akivaizdžius tris lyderius ir ketvirtąjį, bandantį suspėti į traukinį“, – nusišypso p. Jasmantienė.

VŽ rašė, kad komunikacijos ekspertai šiuos rinkimus į prezidentus vadina kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos.

„Bent kol kas šiandieninė rinkimų kampanija yra labai nuobodi. Situacija yra įdomi tik tuo aspektu, kiek toliau bus važiuojama be strategijos ir rinkimų kampanijos. Klausimas, kiek toli galima nuvažiuoti su tuo minimalistiniu orkestru. Orkestras didelis, visi mato, žino eilę instrumentų, tačiau grojama vos trimis. Labai tikiuosi, kad dar kažkuris kandidatas iššaus ir rinkimai taps įdomesni“, – viliasi Mykolas Katkus, komunikacijos agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas, politinės komunikacijos ekspertas.

Jis priduria, kad nė iš vieno kandidato, taip pat ir iš lyderių trejeto, negirdėti labai konkrečių, aiškių pažadų. Plačiau apie ryšių su visuomene asociacijos LTKA diskusijoje „Kas laimės Prezidento rinkimus“ skambėjusias mintis skaitykite čia.

FOTOGALERIJA Tyrimo skaidrės. (10 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 3

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
15:41
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
15:17
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 5

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
13:07
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
09:47
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 7

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
TOP10 „Facebook“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 24

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.12
Socialiai atsakingiausios įmonės laurai teko „Rimi“ 5

Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prekybos tinklui „Rimi“ skyrė Socialiai...

Rinkodara
2019.10.11
Patirčių nori ne tik Y kartos pirkėjai

Kad tūkstantmečio karta mėgsta patirtis, verslas jau girdėjo. Bet „Entrepreneur.com“ primena, kad to paties...

Gazelė
2019.10.10
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10
Šiaulių bankas pasirinko socialinių tinklų partnerius 3

Šiaulių bankas stiprina pozicijas socialinėje erdvėje – komunikacijos partneriais pasirinko skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.10
V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis 18

Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug...

Rinkodara
2019.10.10
„Zen PR“ planas – kitąmet kas mėnesį po naują šalį Premium 2

Prieš daugiau nei dvejus metus įkurtas lietuvių startuolis „Zen PR“ peržengia Lietuvos ribas – paslaugas...

Rinkodara
2019.10.10
Lauko reklamos tinklas „JCDecaux“ reaguoja į klimato kaitos iššūkius 1

Reaguodamas į globalios klimato kaitos keliamus iššūkius, lauko reklamos tinklas „JCDecaux“ paskelbė...

Rinkodara
2019.10.09
Kurti miestą be atliekų slovėnams padeda ir išradinga komunikacija Premium 2

Miestas be atliekų (angl. zero waste) gali tapti realybe, pasišovusi įrodyti Slovėnijos sostinė Liubliana.

Paslaugos
2019.10.09
Požiūrio klausimas: „tik“ ar „net“ 40% vartotojų nemėgsta reklamos Premium 7

Nors mėgstame pabrėžti, kad nežiūrime, blokuojame ar ignoruojame reklamą, vis dėlto vartotojų dalis, kuri...

Rinkodara
2019.10.09
Keičiasi lojalumo programa kortelių „Mylimiausia“ turėtojams Premium 8

Nuo šio spalio lojalumo kortelių „Mylimiausia“ turėtojai galės sukauptus eurus išleisti pas skirtingus...

Rinkodara
2019.10.08
„INK agency“ ir „bigNow“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi dviejų susijusių komunikacijos bendrovių vadovai: UAB „Dideli dideli“, veikiančios su prekės ženklu...

Rinkodara
2019.10.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau