Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Publikuota: 2019-04-22
LTKA diskusija „Kas laimės prezidento rinkimus“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
LTKA diskusija „Kas laimės prezidento rinkimus“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį ketvirtį pagal paminėjimų skaičių rinkimų kontekste pirmavo Ingrida Šimonytė, po jos sekė Gitanas Nausėda, trečiąją vietą užėmė premjeras Saulius Skvernelis. Tačiau premjeras išsiveržė į priekį 2019-aisiais, kuomet prasidėjo intensyvesnė jo rinkiminė kampanija.

Rasa Jasmantienė, žiniasklaidos stebėsenos UAB „Mediaskopas“ projektų vadovė, kalbėdama apie kandidatų į prezidentus komunikacijos dažnumą, teigia, kad tai neretai vėliau atsispindi ir rinkimų rezultatuose.

„Žinoma, rinkimai nelygu rinkimams. Jei savivaldos atveju bemaž pataikėme į dešimtuką, t. y., laimėjo tie, kurie buvo dažniausiai minimi, tai šiandien klaustukų ir diskusijų yra gerokai daugiau“, – sutinka p. Jasmantienė.

Jei žiūrėtume į laikotarpį nuo 2018 m. spalio iki šios dienos, tai praėjusių metų paskutinį ketvirtį pirmavo p. Šimonytė, p. Nausėda, o vėliau, paskelbus apie p. Skvernelio dalyvavimą, gerokai suintensyvėjo jo komunikacija ir premjeras aplenkė pirminius lyderius.

nuotrauka::1left

„Paskutinį mėnesį priskaičiuojame per 800 paminėjimų tradicinėje žiniasklaidoje, daugiau nei pusėje jų yra minimas p. Skvernelis, tolesni du lyderiai nesikeičia. Jei nagrinėtume tik rinkimų kontekstą, kandidatai jau pasiskirsto šiek tiek tolygiau. Svarbus aspektas yra ir tai, kad vos premjerui pranešus apie kandidatavimą, žurnalistai šią etiketę pradėjo lipdyti vos ne prie visų straipsnių, net nerašydami apie prezidento rinkimus. Reikia suprasti, kad rinkėjui bendras žinomumas yra vienas svarbiausių faktorių“, – kalba p. Jasmantienė.

Kaip rodo „Mediaskopo“ duomenys, įvertinant ir socialinę erdvę, į lyderių trejetą labai dažnai, žvelgiant skirtingais pjūviais, patenka ir Arvydas Juozaitis. Jis daugiausia minėtas komentaruose po didžiųjų portalų straipsniais ir čia aplenkė net ministrą pirmininką p. Skvernelį, o „Facebook“ tinkle pateko į antrąją vietą.

„Apibendrinant kandidatų komunikacijos žiniasklaidoje analizę, matome akivaizdžius tris lyderius ir ketvirtąjį, bandantį suspėti į traukinį“, – nusišypso p. Jasmantienė.

VŽ rašė, kad komunikacijos ekspertai šiuos rinkimus į prezidentus vadina kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos.

„Bent kol kas šiandieninė rinkimų kampanija yra labai nuobodi. Situacija yra įdomi tik tuo aspektu, kiek toliau bus važiuojama be strategijos ir rinkimų kampanijos. Klausimas, kiek toli galima nuvažiuoti su tuo minimalistiniu orkestru. Orkestras didelis, visi mato, žino eilę instrumentų, tačiau grojama vos trimis. Labai tikiuosi, kad dar kažkuris kandidatas iššaus ir rinkimai taps įdomesni“, – viliasi Mykolas Katkus, komunikacijos agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas, politinės komunikacijos ekspertas.

Jis priduria, kad nė iš vieno kandidato, taip pat ir iš lyderių trejeto, negirdėti labai konkrečių, aiškių pažadų. Plačiau apie ryšių su visuomene asociacijos LTKA diskusijoje „Kas laimės Prezidento rinkimus“ skambėjusias mintis skaitykite čia.

FOTOGALERIJA Tyrimo skaidrės. (10 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
12:40
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 15

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau