Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis

Publikuota: 2019-04-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako, kad galimų reklamos pažeidimų mastas yra didelis iššūkis, ypač daugeliui verslų persikeliant į internetinę erdvę.

„Mūsų gyvenimas vis labiau persikelia į internetinę, skaitmeninę erdvę, vis daugiau pažeidimų yra internete. Aišku, išlieka klasikiniai pažeidimai tiesiog fizinėse parduotuvėse. Kadangi tų parduotuvių, ypač internetinių, skaičius didėja, galų gale, neapsiribojame tiktai Lietuva, pažeidimų skaičius taip pat beveik neturi ribų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

Konkurencijos taryba pernai įvertino 475 reklamas (219 skundų ir 256 reklamas tarybos iniciatyva), o 214-ai reklamos davėjų išsiuntė įspėjimus. Nustatyti 3 Reklamos įstatymo pažeidimai.

„Galimų pažeidimų skaičius labai didelis. Pernai tikrinome, vertinome, daugiau nei 400 reklamų ir daugiau nei 200 atvejų mes išsiuntėme įspėjimus subjektams, kad jie galimai skleidžia klaidinančią reklamą ir tos reklamos buvo operatyviai nutrauktos. Tai vienas iš pagrindinių iššūkių, matyt, kaip dorotis su tokia didžiule atvejų apimtimi, kaip nustatyti prioritetus“, – sakė tarybos narys Elonas Šatas.

„Dar vienas klausimas, kai reklama yra skleidžiama iš užsienio valstybės. Tuomet atsiranda klausimas, kiek mes turime galių tinkamai užkirsti kelią tokiai reklamai ir galbūt nubausti subjektus. Manau, kad šie iššūkiai yra vieni didžiausių ateityje“, – pridūrė jis.

Reklamą nuo gegužės prižiūrės Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Ji stebės, ar reklama nėra klaidinanti ir prižiūrės lyginamąją reklamą. Seimas yra priėmęs tai numatančias įstatymų pataisas.

„Nuo gegužės 1 d. nevykdysime Reklamos įstatymo funkcijos, tai darėme beveik 20 m. Manau, kad ji buvo tikrai sėkminga. Visą savo gerąją praktiką pasiruošę perduoti Vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Visas kitas funkcijas išlaikome. Viena iš svarbesnių funkcijų yra mūsų tyrimai piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi atvejais“, – sakė p. Šatas.

Konkurencijos taryba pernai iš viso skyrė apie 0,78 mln. Eur baudų, o sumokėta apie 0,43 mln. Eur., 2018 m. veiklos ataskaitoje nurodo taryba.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau