Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui

Publikuota: 2019-04-18
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje, nors iš šio segmento pasitraukus vienam aktyviausių komentatorių, Gitanui Nausėdai, kandidatui į šalies prezidentus, bankininkystės ekspertų pasisakymų mažėjo labiausiai – net penktadaliu.

Bendras citatų skaičius 2018 m., palyginus su ankstesniu laikotarpiu, sumenko 6,4%. Mažiau komunikavo ir telekomunikacijos sektorius (-6%) bei draudikai (-3%). Tuo tarpu mažmeninės prekybos atstovai analogišku kiekiu savo citatų padidino.

„Pernai matome gerokai suaktyvėjusią mažmeninės prekybos sektoriaus komunikaciją – jų citatų padaugėjo 20%, ir tai buvo vienintelis sektorius, didinęs komunikacijos apimtis ir pagal atstovų kiekį, ir pagal pasisakymus“, – išplatintame pranešime cituojamas Linas Spėčius, tyrimų bendrovės „Kantar“ Lietuvoje komunikacijos analizės vadovas.

Pokytį jis sieja su Vyriausybės svarstymais dėl maisto produktų kainų mažinimo ir planais įvesti maisto kuponus, taip pat su diskusijomis dėl prekybos centrų darbo laiko ribojimo švenčių dienomis ir savaitgaliais.

Atlaisvino vietą T. Povilauskui

Dažniausiai cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršuje – Nerijus Mačiulis, „Swedbank“ ekonomistas. Jis, nors ir mažinęs pasisakymų skaičių jau ketverius metus iš eilės, sugrįžo į pirmą reitingo poziciją. Nuo 2014 m. p. Mačiulio pasisakymų žiniasklaidoje sumažėjo daugiau nei trečdaliu (37%).

Tuo tarpu p. Nausėdai pasukus į politiką, pernai jis dar liko 15 pozicijoje dvidešimtuke tarp dažniausiai cituojamų nuomonės lyderių. Atitinkamai jo pasisakymų skaičius sumenko daugiau nei dukart (55% arba 344 pasisakymais mažiau).

Pasitraukus šiam SEB flagmanui, pagrindiniu šio banko komunikacijos veidu tapo Tadas Povilauskas, gerokai sustiprinęs savo pozicijas reitinge ir palypėjęs iki trečios pozicijos.

Aktyviau komunikavo ir „Luminor“ banko ekonomistai – Indrė Genytė–Pikčienė palypėjo net 8 laipteliais aukštyn, Žygimantas Mauricas – trim.

„Diskusijos apie pensijų reformą lėmė ir dviejų šios temos kalbėtojų aukštesnes pozicijas reitinge: keturiomis pozicijomis kilstelėjo ekonomisto Romo Lazutkos reitingą. Šios temos aktualizavimas žiniasklaidoje leido į nuomonės lyderių dvidešimtuką patekti ir „Sodros“ atstovei Julitai Varanauskienei“, – akcentuoja p. Spėčius.

nuotrauka::1nocrop

Dar dominuoja

„Bankai, nors jau antrus metus mažina apsukas, vis dar dominuoja verslo komunikacijoje – jų citatos pernai sudarė 43% visų verslo sektoriaus pasisakymų, jie pirmavo ir pagal nuomonių lyderių skaičių tope“, – kalba p. Spėčius.

Po 5 metų pertraukos nuomonės lyderių reitinge matome draudimo sektoriaus atstovą – tai pernai aktyviausiai iš draudimo sektoriaus komunikavęs Andrius Žiukelis, draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

„Kol kas į topą nepavyksta patekti telekomunikacijų sektoriui, nors sektoriaus lyderiui iki topo trūksta nedaug“, – komentuoja p. Spėčius.

Analizuojant nuomonių lyderių dvidešimtuką, didžiausia dalis tenka įvairių institucijų bei nepriklausomiems ekspertams (LB, „Sodra“, nepriklausomi ekonomistai, LLRI) – bendras jų pasisakymų kiekis dvidešimtuke sudaro apie 46%. Antroje vietoje TOP20 rikiuojasi bankai, atsiriekę per trečdalį visų topo pasisakymų (34%), toliau seka mažmeninė prekyba – su 14%.

Pernai, be jau minėto p. Nausėdos, labiausiai citatų kiekį mažino Žilvinas Šilėnas, septynerius metus vadovavęs Lietuvos laisvosios rinkos institutui ir neseniai palikęs šias pareigas, – 38% arba 363 pasisakymais mažiau, nukritęs reitinge per tris pozicijas. Taip pat Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko valdybos pirmininkas, – 35% arba 227 pasisakymais mažiau, smulktelėjęs 6 pozicijomis žemyn į 9 vietą.

Vertinant nuomonės lyderių TOP20 pagal pasiektą auditoriją – pirmoje sąrašo vietoje vėl matome p. Mačiulį (per 57,4 mln. kontaktų), antroje – Berta Čaikauskaitė, „Iki“ viešųjų ryšių vadovė (per 54,8 mln.), o trečioje – Vilma Drulienė, „Maximos LT“ Komercijos vadovė (42,5 mln.).

Lyderystę pelno kasdieniai komentarai

„Vertinant efektyvumą, matyti, kad nebūtinai aktyviausiai komunikavę ar daugiausiai pasisakę nuomonės lyderiai pasiekia didžiausias auditorijas. Pavyzdžiui, p. Drulienė, kuri pagal pasisakymų kiekį yra šešta, vertinant pasiektą auditoriją yra trečia. Arba p. Lazutka, pagal pasisakymų skaičių yra aštuntas, o pagal pasiektą auditoriją – šeštas“, – skaičiuoja p. Spėčius.

nuotrauka::2nocrop

Jis pastebi, kad norėdamas patekti į TOP20, ekspertas faktiškai kiekvieną darbo dieną turi pakomentuoti bent po kartą arba apie 220 kartų per metus.

Nuomonių lyderių tyrimą bendrovė „Kantar“ atlieka kasmet, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją.

Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuota 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2018 m.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau