Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui

Publikuota: 2019-04-18
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje, nors iš šio segmento pasitraukus vienam aktyviausių komentatorių, Gitanui Nausėdai, kandidatui į šalies prezidentus, bankininkystės ekspertų pasisakymų mažėjo labiausiai – net penktadaliu.

Bendras citatų skaičius 2018 m., palyginus su ankstesniu laikotarpiu, sumenko 6,4%. Mažiau komunikavo ir telekomunikacijos sektorius (-6%) bei draudikai (-3%). Tuo tarpu mažmeninės prekybos atstovai analogišku kiekiu savo citatų padidino.

„Pernai matome gerokai suaktyvėjusią mažmeninės prekybos sektoriaus komunikaciją – jų citatų padaugėjo 20%, ir tai buvo vienintelis sektorius, didinęs komunikacijos apimtis ir pagal atstovų kiekį, ir pagal pasisakymus“, – išplatintame pranešime cituojamas Linas Spėčius, tyrimų bendrovės „Kantar“ Lietuvoje komunikacijos analizės vadovas.

Pokytį jis sieja su Vyriausybės svarstymais dėl maisto produktų kainų mažinimo ir planais įvesti maisto kuponus, taip pat su diskusijomis dėl prekybos centrų darbo laiko ribojimo švenčių dienomis ir savaitgaliais.

Atlaisvino vietą T. Povilauskui

Dažniausiai cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršuje – Nerijus Mačiulis, „Swedbank“ ekonomistas. Jis, nors ir mažinęs pasisakymų skaičių jau ketverius metus iš eilės, sugrįžo į pirmą reitingo poziciją. Nuo 2014 m. p. Mačiulio pasisakymų žiniasklaidoje sumažėjo daugiau nei trečdaliu (37%).

Tuo tarpu p. Nausėdai pasukus į politiką, pernai jis dar liko 15 pozicijoje dvidešimtuke tarp dažniausiai cituojamų nuomonės lyderių. Atitinkamai jo pasisakymų skaičius sumenko daugiau nei dukart (55% arba 344 pasisakymais mažiau).

Pasitraukus šiam SEB flagmanui, pagrindiniu šio banko komunikacijos veidu tapo Tadas Povilauskas, gerokai sustiprinęs savo pozicijas reitinge ir palypėjęs iki trečios pozicijos.

Aktyviau komunikavo ir „Luminor“ banko ekonomistai – Indrė Genytė–Pikčienė palypėjo net 8 laipteliais aukštyn, Žygimantas Mauricas – trim.

„Diskusijos apie pensijų reformą lėmė ir dviejų šios temos kalbėtojų aukštesnes pozicijas reitinge: keturiomis pozicijomis kilstelėjo ekonomisto Romo Lazutkos reitingą. Šios temos aktualizavimas žiniasklaidoje leido į nuomonės lyderių dvidešimtuką patekti ir „Sodros“ atstovei Julitai Varanauskienei“, – akcentuoja p. Spėčius.

nuotrauka::1nocrop

Dar dominuoja

„Bankai, nors jau antrus metus mažina apsukas, vis dar dominuoja verslo komunikacijoje – jų citatos pernai sudarė 43% visų verslo sektoriaus pasisakymų, jie pirmavo ir pagal nuomonių lyderių skaičių tope“, – kalba p. Spėčius.

Po 5 metų pertraukos nuomonės lyderių reitinge matome draudimo sektoriaus atstovą – tai pernai aktyviausiai iš draudimo sektoriaus komunikavęs Andrius Žiukelis, draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

„Kol kas į topą nepavyksta patekti telekomunikacijų sektoriui, nors sektoriaus lyderiui iki topo trūksta nedaug“, – komentuoja p. Spėčius.

Analizuojant nuomonių lyderių dvidešimtuką, didžiausia dalis tenka įvairių institucijų bei nepriklausomiems ekspertams (LB, „Sodra“, nepriklausomi ekonomistai, LLRI) – bendras jų pasisakymų kiekis dvidešimtuke sudaro apie 46%. Antroje vietoje TOP20 rikiuojasi bankai, atsiriekę per trečdalį visų topo pasisakymų (34%), toliau seka mažmeninė prekyba – su 14%.

Pernai, be jau minėto p. Nausėdos, labiausiai citatų kiekį mažino Žilvinas Šilėnas, septynerius metus vadovavęs Lietuvos laisvosios rinkos institutui ir neseniai palikęs šias pareigas, – 38% arba 363 pasisakymais mažiau, nukritęs reitinge per tris pozicijas. Taip pat Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko valdybos pirmininkas, – 35% arba 227 pasisakymais mažiau, smulktelėjęs 6 pozicijomis žemyn į 9 vietą.

Vertinant nuomonės lyderių TOP20 pagal pasiektą auditoriją – pirmoje sąrašo vietoje vėl matome p. Mačiulį (per 57,4 mln. kontaktų), antroje – Berta Čaikauskaitė, „Iki“ viešųjų ryšių vadovė (per 54,8 mln.), o trečioje – Vilma Drulienė, „Maximos LT“ Komercijos vadovė (42,5 mln.).

Lyderystę pelno kasdieniai komentarai

„Vertinant efektyvumą, matyti, kad nebūtinai aktyviausiai komunikavę ar daugiausiai pasisakę nuomonės lyderiai pasiekia didžiausias auditorijas. Pavyzdžiui, p. Drulienė, kuri pagal pasisakymų kiekį yra šešta, vertinant pasiektą auditoriją yra trečia. Arba p. Lazutka, pagal pasisakymų skaičių yra aštuntas, o pagal pasiektą auditoriją – šeštas“, – skaičiuoja p. Spėčius.

nuotrauka::2nocrop

Jis pastebi, kad norėdamas patekti į TOP20, ekspertas faktiškai kiekvieną darbo dieną turi pakomentuoti bent po kartą arba apie 220 kartų per metus.

Nuomonių lyderių tyrimą bendrovė „Kantar“ atlieka kasmet, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją.

Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuota 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2018 m.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau