Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui

Publikuota: 2019-04-18
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje, nors iš šio segmento pasitraukus vienam aktyviausių komentatorių, Gitanui Nausėdai, kandidatui į šalies prezidentus, bankininkystės ekspertų pasisakymų mažėjo labiausiai – net penktadaliu.

Bendras citatų skaičius 2018 m., palyginus su ankstesniu laikotarpiu, sumenko 6,4%. Mažiau komunikavo ir telekomunikacijos sektorius (-6%) bei draudikai (-3%). Tuo tarpu mažmeninės prekybos atstovai analogišku kiekiu savo citatų padidino.

„Pernai matome gerokai suaktyvėjusią mažmeninės prekybos sektoriaus komunikaciją – jų citatų padaugėjo 20%, ir tai buvo vienintelis sektorius, didinęs komunikacijos apimtis ir pagal atstovų kiekį, ir pagal pasisakymus“, – išplatintame pranešime cituojamas Linas Spėčius, tyrimų bendrovės „Kantar“ Lietuvoje komunikacijos analizės vadovas.

Pokytį jis sieja su Vyriausybės svarstymais dėl maisto produktų kainų mažinimo ir planais įvesti maisto kuponus, taip pat su diskusijomis dėl prekybos centrų darbo laiko ribojimo švenčių dienomis ir savaitgaliais.

Atlaisvino vietą T. Povilauskui

Dažniausiai cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršuje – Nerijus Mačiulis, „Swedbank“ ekonomistas. Jis, nors ir mažinęs pasisakymų skaičių jau ketverius metus iš eilės, sugrįžo į pirmą reitingo poziciją. Nuo 2014 m. p. Mačiulio pasisakymų žiniasklaidoje sumažėjo daugiau nei trečdaliu (37%).

Tuo tarpu p. Nausėdai pasukus į politiką, pernai jis dar liko 15 pozicijoje dvidešimtuke tarp dažniausiai cituojamų nuomonės lyderių. Atitinkamai jo pasisakymų skaičius sumenko daugiau nei dukart (55% arba 344 pasisakymais mažiau).

Pasitraukus šiam SEB flagmanui, pagrindiniu šio banko komunikacijos veidu tapo Tadas Povilauskas, gerokai sustiprinęs savo pozicijas reitinge ir palypėjęs iki trečios pozicijos.

Aktyviau komunikavo ir „Luminor“ banko ekonomistai – Indrė Genytė–Pikčienė palypėjo net 8 laipteliais aukštyn, Žygimantas Mauricas – trim.

„Diskusijos apie pensijų reformą lėmė ir dviejų šios temos kalbėtojų aukštesnes pozicijas reitinge: keturiomis pozicijomis kilstelėjo ekonomisto Romo Lazutkos reitingą. Šios temos aktualizavimas žiniasklaidoje leido į nuomonės lyderių dvidešimtuką patekti ir „Sodros“ atstovei Julitai Varanauskienei“, – akcentuoja p. Spėčius.

nuotrauka::1nocrop

Dar dominuoja

„Bankai, nors jau antrus metus mažina apsukas, vis dar dominuoja verslo komunikacijoje – jų citatos pernai sudarė 43% visų verslo sektoriaus pasisakymų, jie pirmavo ir pagal nuomonių lyderių skaičių tope“, – kalba p. Spėčius.

Po 5 metų pertraukos nuomonės lyderių reitinge matome draudimo sektoriaus atstovą – tai pernai aktyviausiai iš draudimo sektoriaus komunikavęs Andrius Žiukelis, draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

„Kol kas į topą nepavyksta patekti telekomunikacijų sektoriui, nors sektoriaus lyderiui iki topo trūksta nedaug“, – komentuoja p. Spėčius.

Analizuojant nuomonių lyderių dvidešimtuką, didžiausia dalis tenka įvairių institucijų bei nepriklausomiems ekspertams (LB, „Sodra“, nepriklausomi ekonomistai, LLRI) – bendras jų pasisakymų kiekis dvidešimtuke sudaro apie 46%. Antroje vietoje TOP20 rikiuojasi bankai, atsiriekę per trečdalį visų topo pasisakymų (34%), toliau seka mažmeninė prekyba – su 14%.

Pernai, be jau minėto p. Nausėdos, labiausiai citatų kiekį mažino Žilvinas Šilėnas, septynerius metus vadovavęs Lietuvos laisvosios rinkos institutui ir neseniai palikęs šias pareigas, – 38% arba 363 pasisakymais mažiau, nukritęs reitinge per tris pozicijas. Taip pat Vitas Vasiliauskas, Lietuvos banko valdybos pirmininkas, – 35% arba 227 pasisakymais mažiau, smulktelėjęs 6 pozicijomis žemyn į 9 vietą.

Vertinant nuomonės lyderių TOP20 pagal pasiektą auditoriją – pirmoje sąrašo vietoje vėl matome p. Mačiulį (per 57,4 mln. kontaktų), antroje – Berta Čaikauskaitė, „Iki“ viešųjų ryšių vadovė (per 54,8 mln.), o trečioje – Vilma Drulienė, „Maximos LT“ Komercijos vadovė (42,5 mln.).

Lyderystę pelno kasdieniai komentarai

„Vertinant efektyvumą, matyti, kad nebūtinai aktyviausiai komunikavę ar daugiausiai pasisakę nuomonės lyderiai pasiekia didžiausias auditorijas. Pavyzdžiui, p. Drulienė, kuri pagal pasisakymų kiekį yra šešta, vertinant pasiektą auditoriją yra trečia. Arba p. Lazutka, pagal pasisakymų skaičių yra aštuntas, o pagal pasiektą auditoriją – šeštas“, – skaičiuoja p. Spėčius.

nuotrauka::2nocrop

Jis pastebi, kad norėdamas patekti į TOP20, ekspertas faktiškai kiekvieną darbo dieną turi pakomentuoti bent po kartą arba apie 220 kartų per metus.

Nuomonių lyderių tyrimą bendrovė „Kantar“ atlieka kasmet, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją.

Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuota 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2018 m.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 1

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 4

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 10

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau